Szkoła Podstawowa w Polanie

e-mail: sp.polana@sosedukator.pl
tel 724 484 402

,, Zajęcia edukacyjne w terenie dla klasy II i III ‘’

Słoneczna pogoda jesienna zachęciła nas do wyjścia w teren , aby na świeżym powietrzu przeprowadzić zajęcia dydaktyczne. Mamy to szczęście, że mieszkamy w pięknym bieszczadzkim rejonie , że wystarczy wyjść poza mury szkoły, a znajdzie się wiele tematów, którymi można zainteresować naszych uczniów. I tak to się stało z uczniami klasy II i III. Wychowawca klas – pani Ania Stępniewska oraz geograf – pani Hania Myślińska, zorganizowały 22.10. wycieczkę do Rosolina, przepięknej doliny, pod pasmem Moklika.

Pierwszym , dłuższym przystankiem była jaskinia – skalne wymycie nad potokiem Czarnym. Tu tradycyjnie rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski. Ale zanim do niej dotarliśmy, szliśmy wzdłuż wyznaczonego przez Gminę szlaku turystycznego, przez las porastający skarpę spadającą do koryta potoku Czarnego. W tym miejscu, w ramach edukacji przyrodniczej, uczniowie mieli okazję w terenie zobaczyć warstwy w lesie, poznając ich skład gatunkowy.

Następnie przeszliśmy przez piękne rosolińskie łąki, udając się na cerkwisko – miejsce po cerkwi, gdzie śladami są stare zardzewiałe krzyże oraz jedyny zachowany grób na cmentarzu przycerkiewnym, z rodziny Państwa Krakowskich. Uczniowie mieli okazję porównać współczesny wygląd tego miejsca do zdjęć z roku 1957, którymi dysponujemy, a które przedstawiają niezamieszkałe domy pokryte strzechą. Była to świetna okazja do przeprowadzenia edukacji historycznej. Pełni wrażeń, osmagani ciepłym wiatrem udaliśmy się w drogę powrotną. Maszerując trasą wycieczki , uczniowie utrwalili również swoją orientację w topografii okolic Polany, a jest to już edukacja geograficzna. Natomiast ciągły ruch podczas zajęć terenowych a więc: marsz, bieg , skakanie, były cenną lekcją wychowania fizycznego.

Zajęcia te wpisały się również w coroczną akcję „Czyste Góry”, która w tym roku ze względu na pandemię nie przebiegała w dotychczasowej formie. Dzieci w drodze powrotnej zbierały pozostawione przy jaskini i wzdłuż ścieżki edukacyjnej śmieci.

Tego typu zajęcia edukacyjne są bardzo ciekawe dla naszych uczniów. W terenie można przekazać wiedzę bardziej atrakcyjnie niż to czynione jest w czterech ścianach klasy szkolnej.

H.M

© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.