Szkoła Podstawowa w Długołęce
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Długołęce

Długołęka 50,19-111 Krypno
e-mail: sp.dlugoleka@sosedukator.pl.
tel. 857169019

Nauka zdalna podczas stanu zagrożenia epidemiologicznego SP w Długołęce

Nauka zdalna grupa 3-4-latki
Data  Przedmiot Zalecenia dla ucznia (konsultacje on-line)
     
     
     
     
     
     
     
     
     

 

 

Nauka zdalna grupa 5-6-latki
Data  Przedmiot Zalecenia dla ucznia(konsultacje on-line)
     
     
     
     
     
     
     
     
     

 

Nauka zdalna 1

Data 

Przedmiot Zalecenia dla ucznia(on-line)
23.03. edu.polonistyczna

"Literowe opowieści – ci jak cień".
1. Rozwiązywanie zagadek: 
a)Gdy biegniesz, on biegnie razem z tobą. Gdy zamierasz w bezruchu, on staje nieruchomo. W ciągu dnia zmienia swoje rozmiary, raz jest długi i cienki, a raz mały.
b)W słoneczny dzień, Możesz pod drzewem znaleźć…

2. Proszę obejrzeć film (wyjaśnienie zagadek ;))  :https://www.youtube.com/watch?v=RmoZYQNgRLM 

3. Poproście rodziców by przeczytali wam wiersz Józefa Ratajczyka " Cień".

Cień
Cień
Chwalipięta
chodzi cały dzień
po sprzętach.
Szafę w sieni
sobą ocieni,
biały stół
czernią przekreśli wpół,
obok radia
do snu się układa.
Budzi się cień
i się chwali:
– Od słońca jestem
zgrabniejszy w talii!
Przeciąga się cień
i nadyma:
– Gdy zechcę, to słońce zatrzymam!
Ale gdy światła blask
skieruje
kto na niego z lekka
– bierze nogi za pas i jak zając – ucieka!

Po wysłuchaniu wiersza proszę by uczniowie ustnie odpowiedzieli na pytania: 

  • Co robił cień?
    • Czym się chwalił cień?
    • Jaki charakter miał cień?
    • Dlaczego cień uciekał jak zając?

4. Wyknajcie ćwiczenia KĆ3 s. 42-43

5. Podajcie przykładowe wyrazy z głoską ci w nagłosie, w śródgłosie i wygłosie – wyszukiwanie nazw elementów obrazka w podręczniku na str 48-48 oraz podajcie własne przykłady i zapiszcie je w zeszycie.

6. Przeczytajcie tekst ze zmiękczeniami Ci,ci w podręczniku na str. 48-49. 

23.03 edu. matematyczna

"Odejmuję liczby od 20".
1. Obliczamy w pamięci (zad.1 podręcznik str. 23)
2. Wykonajcie zadania z zadania 2 w podręczniku na str. 23.

3. Obliczcie dowolnym sposobem i zapiszcie działania w zeszycie. 

4. Wykonajcie zadania w kartach ćwiczeń na str, 20. 

23.03 edu. przyrodnicza

1.Zapoznanie z trybem życia motyli nocnych. (przeczytajcie tekst w podręczniku na str. 46-47)
2.Obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=AJsMVUiLiuc&t=64s
3. Zapoznaj się z cyklem rozwojowym motyli:

Znalezione obrazy dla zapytania: Omówienie cyklu rozwojowego motyli.

4. Sposoby odżywiania się motyli i gąsienicy:
http://ladnydom.pl/Ogrody/7,113395,20177377,motyle-dzienne-i-nocne-co-jedza-motyle.html

23.03 zaj. komputerowe

Powtórzcie sobie edytora tekstu (pogrubienie, kursywa, podkreślenie) w programie WORD. 
1. .Przepisz poniższy tekst czcionką Times New Roman 12 punktów.
A słowik śpiewał tak pięknie, że cesarzowi łzy stanęły w oczach. A gdy spłynęły mu po policzkach, słowik zaśpiewał mu jeszcze ładniej, tak że śpiew ten sięgał prosto do serca. Cesarz cieszył się bardzo i powiedział, że zawiesi słowikowi swój złoty pantofel na szyi. Słowik podziękował i powiedział, że dostał już dostateczne wynagrodzenie: widział łzy w oczach cesarza. H. Ch. Andersen „Słowik“

2. Zaznacz cały tekst i zmień czcionkę na Arial (Europa Środkowa) 14 punktów
3. Podkreśl w tekście wyrazy „cesarz”
4. Zaznacz w tekście kursywą wyraz „słowik”
5. Ostatnie zdanie H. CH. Andersen „Słowik” pogrub  6. Zapisz tekst w pliku „Słowik” w Folderze klasa I

24.03 edu. muzyczna

1. Nauka piosenki „Idzie wiosna”. Powtórzenie i uzupełnienie wiadomości o instrumentach strunowych. Słuchanie dźwięków gitary i skrzypiec.
https://www.youtube.com/watch?v=4dJqNSI821E

IDZIE WIOSNA słowa: Jan Babicz muzyka: Michał Sulej

Strojna w zieleń
poprzez Ziemię
idzie wiosna,
cała w kwiatach
w śpiewie ptaków
w blasku słońca.
Jasną chmurę
ma nad czołem
uśmiechnięta,
 wiatrem miękkim
 pełnym ciepła
 owinięta.
Idzie ziemią,
idzie wodą
 jak to wiosna,
aż do lata dojdzie strojna,
by tam zostać.
 

2. Powtórzenie i uzupełnienie wiadomości o instrumentach strunowych. (podręcznik str 126)
podział instrumentów strunowych na:
- instrumenty strunowe smyczkowe, (http://www.kursnamuzyke.pl/szkola-podstawowa/muzyka-w-4-6/instrumenty-muzyczne/instrumenty-strunowe/instrumenty-smyczkowe)

 – instrumenty strunowe szarpane. (http://www.kursnamuzyke.pl/szkola-podstawowa/muzyka-w-4-6/instrumenty-muzyczne/instrumenty-strunowe/instrumenty-strunowe-szarpane)

– instrumenty strunowe klawiszowe. (http://www.kursnamuzyke.pl/szkola-podstawowa/muzyka-w-4-6/instrumenty-muzyczne/instrumenty-strunowe/instrumenty-strunowe-uderzane)

3. Wysłuchajcie , jak brzmią dźwięki każdego z tych instrumentów i spróbujcie określić, czym się różnią.

4. Jak nazywają się muzycy grający na skrzypcach, a jak na gitarze?

 

24.03 edu.plastyczna Żabka Kłapka Zrób to sam!
https://ekodziecko.com/zabka-klapka
 

Materiały które będą nam potrzebne żeby stworzyć ŻABKĘ: • papier kolorowy, kolory intensywne – niebieski, zielony, czerwony pomarańczowy, biały • okrągłe przedmioty do odrysowania • ołówek • nożyczki • klej • czarny marker • skrawki zielonej bibułki

Instrukcja w punktach:
Kartkę niebieskiego papieru będzie tłem dla naszej żabki. • Na zielonym papierze odrysowujemy 1 kółko o średnicy ok 8 cm, po dwa kółka o średnicy 6,5 cm i 2 cm, 4 kółka o średnicy 3,5 cm. • Na czerwonym i pomarańczowym papierze odrysowujemy po 1 kółku o średnicy 5 cm. • Na białym papierze odrysowujemy 2 kółka o średnicy ok 1 cm. Wszystkie kółeczka wycinamy.
Na niebieską kartkę naklejamy największe i średnie zielone kółkoto będzie głowa i tułów żabki. • Przyklejamy również najmniejsze zielone kółeczka-oczy a na nich białe, na których narysujemy źrenice żabki. • Do drugiego średniego zielonego kółka, na środku, przyklejamy czerwone. • Zginamy na pół- to będzie kłapiący pyszczek żaby.

• Smarujemy jedną część zgiętego kółka i przyklejamy pyszczek we właściwym miejscu.
• Kłap-kłap buziaczek się otwiera i zamyka ????
• Pomarańczowe kółko przyklejamy na środku brzuszka żaby. • Każde z pozostałych małych, zielonych kółek składamy na pół i przyklejamy jako łapki.
• Czarnym markerem rysujemy źrenice, rzęsy, dziurki w nosie żabki.
PS. Możemy też pociąć bibułkę na cienki paski i przykleić jako trawę…

ZAPRASZAM DZIECI DO ZROBIENIA WŁASNEJ ŻABKI! :D

     
     
     
Nauka zdalna kl 2
Data  Przedmiot
Zalecenia dla ucznia(on-line)
23.03 edu. przyrodnicza

1.Proszę obejrzeć film pt. "Wiosna"
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

2. KARTA PRACY Zadanie 1. Przeczytaj tekst. Popraw go, przekreślając niewłaściwe i zbędne wyrazy.

WIOSNA rozpoczyna się 21 marca kwietnia. Od tej daty dni stają się coraz dłuższe krótsze, a noce krótsze dłuższe. Słońce wędruje coraz wyżej niżej po niebie. Z dnia na dzień robi się chłodniej cieplej. Często padają krótkie i gwałtowne deszcze. Przyroda zasypia budzi się ze snu zimowego. Zakwitają pierwsze wiosenne jesienne kwiaty. Drzewa pokrywają się pąkami śniegu. Ptaki odlatują przylatują z ciepłych krajów i zakładają gniazda. Wszyscy cieszą się z nadejścia zimnej wiosny.

3.Rozwiąż wiosenne zagadki. Wykreśl literę „n” ze słownika, a wśród wieczornej ciszy piękny śpiew ptaszka usłyszysz. ………………………………..

Jeszcze śpi wszystko, co żyje, jeszcze nic wkoło nie rośnie, a on śmiało śnieg przebija, opowiada nam o wiośnie. ………………………………..

To one zieloną wiosną w parku na drzewach wyrosną. ………………………………..

Srebrne futerko mają wiosną i na każdej wierzbie rosną. ……………………………….

4. Odpowiedzcie pisemnie na pytania: 

I.Co dzieje się wiosną z roślinami? .

II. Jak zachowują się zwierzęta wiosną?

III. Jakie wiosenne prace wykonują ludzie? 

IV. Jak wiosną zachowują się owady?

V. Co wiosną dzieje się w zbiornikach wodnych?

23.03 zaj. komputerowe narysuj w programie PAINT wiosnę i ją zapisz na swoim pulpicie w folderze pt. WIOSNA
24.03 edu. muzyczna 

Nauka piosenki „Witaj, Wiosno!”. https://www.youtube.com/watch?v=PsUlM87APNs

1. Wiosna przychodzi zgodnie z planem, choć ślady zimy tu i tam. Pierwiosnki wdzięcznie chylą główki: – Witaj nam, Wiosno, witaj nam!

 

2. Wiosna po moście idzie z tęczy, patrzy na pole i na las. Spogląda w niebo i powtarza: – Na przylot ptaków czas, już czas.

Ref. Wiosna, Wiosna, wróżka zielona, każdy ją zna. Czy deszcz, czy słońce, ubiera w zieleń bezbarwny świat. Wiosna, Wiosna, śpiewne wołanie słychać wśród chmur. Wieść o jej przyjściu dociera nawet na szczyty gór.

3. Krząta się w sadzie i w ogrodzie: wszędzie roboty czeka huk. Do życia budzi senne drzewa, i w korę puka: stuk, puk, puk.

 

4. A kiedy chwilkę znajdzie wolną, wskoczy na rower i hen, mknie. Dziwią się pszczoły i motyle: – Nikt nie dogoni jej, oj nie.

Ref. Wiosna, Wiosna....

Uzupełnianie taktów znanymi wartościami rytmicznymi. (powtórzenie)
http://www.kursnamuzyke.pl/szkola-podstawowa/muzyka-w-4-6/zasady-muzyki/wartosci-rytmiczne

24.03 edu.plastyczna

Żabka Kłapka Zrób to sam!
https://ekodziecko.com/zabka-klapka

Materiały które będą nam potrzebne żeby stworzyć ŻABKĘ: • papier kolorowy, kolory intensywne – niebieski, zielony, czerwony pomarańczowy, biały • okrągłe przedmioty do odrysowania • ołówek • nożyczki • klej • czarny marker • skrawki zielonej bibułki

Instrukcja w punktach:
Kartkę niebieskiego papieru będzie tłem dla naszej żabki. • Na zielonym papierze odrysowujemy 1 kółko o średnicy ok 8 cm, po dwa kółka o średnicy 6,5 cm i 2 cm, 4 kółka o średnicy 3,5 cm. • Na czerwonym i pomarańczowym papierze odrysowujemy po 1 kółku o średnicy 5 cm. • Na białym papierze odrysowujemy 2 kółka o średnicy ok 1 cm. Wszystkie kółeczka wycinamy.
Na niebieską kartkę naklejamy największe i średnie zielone kółkoto będzie głowa i tułów żabki. • Przyklejamy również najmniejsze zielone kółeczka-oczy a na nich białe, na których narysujemy źrenice żabki. • Do drugiego średniego zielonego kółka, na środku, przyklejamy czerwone. • Zginamy na pół- to będzie kłapiący pyszczek żaby.

• Smarujemy jedną część zgiętego kółka i przyklejamy pyszczek we właściwym miejscu.
• Kłap-kłap buziaczek się otwiera i zamyka ????
• Pomarańczowe kółko przyklejamy na środku brzuszka żaby. • Każde z pozostałych małych, zielonych kółek składamy na pół i przyklejamy jako łapki.
• Czarnym markerem rysujemy źrenice, rzęsy, dziurki w nosie żabki.
PS. Możemy też pociąć bibułkę na cienki paski i przykleić jako trawę…

ZAPRASZAM DZIECI DO ZROBIENIA WŁASNEJ ŻABKI! :D

     
     
     
     
     
     
Nauka zdalna kl 3
Data  Przedmiot Zalecenia  dla ucznia (konsultacje on-line)
23.03 edu. przyrodnicza

Proszę obejrzeć film pt. "Wiosna"
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

1.Proszę obejrzeć film pt. "Wiosna"
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

2. KARTA PRACY Zadanie 1. Przeczytaj tekst. Popraw go, przekreślając niewłaściwe i zbędne wyrazy.

WIOSNA rozpoczyna się 21 marca kwietnia. Od tej daty dni stają się coraz dłuższe krótsze, a noce krótsze dłuższe. Słońce wędruje coraz wyżej niżej po niebie. Z dnia na dzień robi się chłodniej cieplej. Często padają krótkie i gwałtowne deszcze. Przyroda zasypia budzi się ze snu zimowego. Zakwitają pierwsze wiosenne jesienne kwiaty. Drzewa pokrywają się pąkami śniegu. Ptaki odlatują przylatują z ciepłych krajów i zakładają gniazda. Wszyscy cieszą się z nadejścia zimnej wiosny.

3.Rozwiąż wiosenne zagadki. Wykreśl literę „n” ze słownika, a wśród wieczornej ciszy piękny śpiew ptaszka usłyszysz. ………………………………..

Jeszcze śpi wszystko, co żyje, jeszcze nic wkoło nie rośnie, a on śmiało śnieg przebija, opowiada nam o wiośnie. ………………………………..

To one zieloną wiosną w parku na drzewach wyrosną. ………………………………..

Srebrne futerko mają wiosną i na każdej wierzbie rosną. ……………………………….

4. Odpowiedzcie pisemnie na pytania: 

I.Co dzieje się wiosną z roślinami? .

II. Jak zachowują się zwierzęta wiosną?

III. Jakie wiosenne prace wykonują ludzie? 

IV. Jak wiosną zachowują się owady?

V. Co wiosną dzieje się w zbiornikach wodnych?

 

23.03 zaj. komputerowe narysujcie w programie paint wiosnę i ją zapisz na swoim pulpicie w folderze pt. WIOSNA
24.03 edu. muzyczna 

Nauka piosenki „Witaj, Wiosno!”. https://www.youtube.com/watch?v=PsUlM87APNs

1. Wiosna przychodzi zgodnie z planem, choć ślady zimy tu i tam. Pierwiosnki wdzięcznie chylą główki: – Witaj nam, Wiosno, witaj nam!

2. Wiosna po moście idzie z tęczy, patrzy na pole i na las. Spogląda w niebo i powtarza: – Na przylot ptaków czas, już czas.

Ref. Wiosna, Wiosna, wróżka zielona, każdy ją zna. Czy deszcz, czy słońce, ubiera w zieleń bezbarwny świat. Wiosna, Wiosna, śpiewne wołanie słychać wśród chmur. Wieść o jej przyjściu dociera nawet na szczyty gór.

3. Krząta się w sadzie i w ogrodzie: wszędzie roboty czeka huk. Do życia budzi senne drzewa, i w korę puka: stuk, puk, puk.

4. A kiedy chwilkę znajdzie wolną, wskoczy na rower i hen, mknie. Dziwią się pszczoły i motyle: – Nikt nie dogoni jej, oj nie.

Ref. Wiosna, Wiosna....

Powtórzenie wiadomości o walcu http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/gatunki/walc/

 

Swingujący król tańca – nauka podstawowych kroków walca angielskiego

  1. Czynności organizacyjne:

Przywitanie, sprawdzenie przygotowania do zajęć, podanie tematu lekcji.

 

MINIKONKURS „5 pytań o walca angielskiego”

Dwie grupy siadają naprzeciwko siebie. Do każdego pytania drużyna musi wytypować jedną osobę (osoby nie mogą się powtarzać). Punkt zdobywa drużyna, która jako pierwsza poda właściwą odpowiedź.

Pyt. 1 – Do jakiej grupy tańców zaliczamy walca angielskiego?

Pyt. 2 – W jakiej sytuacji (gdzie, podczas jakiej uroczystości) możemy zatańczyć walca angielskiego?

Pyt. 3 – Jaki program taneczny, w którym tańczono walca, był emitowany w telewizji?

Pyt. 4 – W którym wieku powstał walc angielski?

Pyt. 5 – Na ile rozliczamy walca angielskiego (jakie jest metrum walca angielskiego)?

 

 

„Swingujący król tańca – uczymy się kroków”

Rozgrzewka

Marsz, marsz z unoszeniem ramion w bok, marsz z unoszeniem ramion asymetrycznie: PR – w bok, LR w przód, PR – w bok, LR – w górę, marsz z krążeniem wyprostowanych ramion, step touch, podwójny step touch, step touch po L, V-step, A-step, hill back, hill back po L, marsz w przód, marsz w tył, knee-up.

Ćwiczenie 1 – krok zmienny

Krok męski:

1 – PN w przód, 2 – LN w bok, 3 – PN dosuwamy do LN
4 – LN w tył, 5 – PN w bok, 6 – LN dosuwamy do PN.

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem krok męski, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać krok w czterech taktach.

Krok damski:

1 – LN w tył, 2 – PN w bok, 3 – LN dosuwamy do PN 4 – PN w przód, 5 – LN w bok, 6 – PN dosuwamy do LN.

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem krok damski, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać krok w czterech taktach.

Uczniowie stojący w jednym rzędzie wykonują krok męski, a uczniowie stojący w drugim rzędzie wykonują krok damski. Po czterech taktach – zmiana ról
w parach.

 

Ćwiczenie 2 – obrót w prawo

Obrót męski:

1 – PN w przód, 2 – LN w przód ze skrętem w prawo o 90 stopni, 3 – PN dosuwamy do LN
4 – LN w tył, 5 – PN w tył ze skrętem w prawo o 90 stopni, 6 – LN dosuwamy do PN

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem obrót męski
w prawo, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać obrót w czterech taktach.

Obrót damski

1 – LN w tył, 2 – PN w tył ze skrętem w prawo o 90 stopni, 3 – LN dosuwamy do PN
4 – PN w przód, 5 – LN w przód ze skrętem w prawo o 90 stopni, 6 – PN dosuwamy do LN.

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem obrót damski
w prawo, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać krok w czterech taktach. Uczniowie stojący w jednym rzędzie wykonują obrót męski w prawo, a uczniowie stojący w drugim rzędzie wykonują obrót damski w prawo. Po czterech taktach – zmiana ról w parach.

 

Ćwiczenie 3 – odwrotny krok zmienny

Odwrotny krok męski:

1 – LN w przód, 2 – PN w bok, 3 – LN dosuwamy do PN
4 – PN w tył, 5 – LN w bok, 6 – PN dosuwamy do LN.

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem odwrotny krok męski, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać krok w czterech taktach.

Odwrotny krok damski:

1 – PN w tył, 2 – LN w bok, 3 – PN dosuwamy do LN 4 – LN w przód, 5 – PN w bok, 6 – LN dosuwamy do PN.

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem odwrotny krok damski, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać krok w czterech taktach. Uczniowie stojący
w jednym rzędzie wykonują odwrotny krok męski, a uczniowie stojący w drugim rzędzie wykonują odwrotny krok damski. Po czterech taktach – zmiana ról w parach.

 

 

„Układ tańca – Walc angielski”
https://www.youtube.com/watch?v=7sywXGHe6bM

 

   

 

   

 

 

   
24.03 edu. plastyczna

Żabka Kłapka Zrób to sam!
https://ekodziecko.com/zabka-klapka

Materiały które będą nam potrzebne żeby stworzyć ŻABKĘ: • papier kolorowy, kolory intensywne – niebieski, zielony, czerwony pomarańczowy, biały • okrągłe przedmioty do odrysowania • ołówek • nożyczki • klej • czarny marker • skrawki zielonej bibułki

Instrukcja w punktach:
Kartkę niebieskiego papieru będzie tłem dla naszej żabki. • Na zielonym papierze odrysowujemy 1 kółko o średnicy ok 8 cm, po dwa kółka o średnicy 6,5 cm i 2 cm, 4 kółka o średnicy 3,5 cm. • Na czerwonym i pomarańczowym papierze odrysowujemy po 1 kółku o średnicy 5 cm. • Na białym papierze odrysowujemy 2 kółka o średnicy ok 1 cm. Wszystkie kółeczka wycinamy.
Na niebieską kartkę naklejamy największe i średnie zielone kółkoto będzie głowa i tułów żabki. • Przyklejamy również najmniejsze zielone kółeczka-oczy a na nich białe, na których narysujemy źrenice żabki. • Do drugiego średniego zielonego kółka, na środku, przyklejamy czerwone. • Zginamy na pół- to będzie kłapiący pyszczek żaby.

• Smarujemy jedną część zgiętego kółka i przyklejamy pyszczek we właściwym miejscu.
• Kłap-kłap buziaczek się otwiera i zamyka ????
• Pomarańczowe kółko przyklejamy na środku brzuszka żaby. • Każde z pozostałych małych, zielonych kółek składamy na pół i przyklejamy jako łapki.
• Czarnym markerem rysujemy źrenice, rzęsy, dziurki w nosie żabki.
PS. Możemy też pociąć bibułkę na cienki paski i przykleić jako trawę…

ZAPRASZAM DZIECI DO ZROBIENIA WŁASNEJ ŻABKI! :D

     
     
     
     
     
     
     

 

Nauka zdalna klasa 4

Nauka zdalna klasa 4
Data  Przedmiot Zalecenia dla ucznia(konsultacje on-line)
     
     
     
     
     
     
     
     
     

                                                                                                                                                                                                                                                      

Zdalna nauka-klasa 5
Data  Przedmiot Zalecenia dla ucznia(konsultacja on-line)
23.03.2020    
23.03.2020    
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

Nauka zdalna klasa 6

Nauka zdalna klasa 6
Data  Przedmiot Zalecenia dla ucznia(konsultacja on-line)
     
     
     
     
     
     
     
     
     

Nauka zdalna klasa 7

Nauka zdalna klasa 7
Data  Przedmiot Zalecenia dla ucznia(konsultacje on-line)
     
     
     
     
     
     
     
     
     

Nauka zdalna klasa 8

Nauka zdalna klasa 8
Data  Przedmiot Zalecenia dla ucznia(konsultacje on-line)
     
     
     
     
     
     
     
     
     

 

© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Długołęce