Szkoła Podstawowa w Długołęce
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Długołęce

Długołęka 50,19-111 Krypno
e-mail: sp.dlugoleka@sosedukator.pl.
tel. 857169019

3 klasa - Nauka zdalna podczas stanu zagrożenia epidemiologicznego SP w Długołęce

25.06. (czwartek)

Temat dnia: Do zobaczenia!

Przeczytaj teksty s. 100- 101 – podręcznik. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 104 – 107 oraz ćwiczenia z matematyki s. 75-77.

24.06. (środa)

Temat dnia: Wyruszamy na wakacyjne szlaki.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 90- 93. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 93 – 95 oraz ćwiczenia z matematyki s. 73- 74.

Wychowanie fizyczne

"5-10-15" 3 serie

5 Pompki

10 Przysiadów

15 Pajacyków

Dowolne rozciąganie - 5-10 minut

22.06. (poniedziałek)

Temat dnia: O psie, który jeździł koleją.

Przeczytaj tekst lektury z podręcznika s. 84-85. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 87- 88 oraz ćwiczenia z matematyki s. 70- 72.

19.06. (piątek)

Temat dnia: Niezwykli podróżnicy.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 82- 83. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 85- 86 oraz ćwiczenia z matematyki s. 67- 69.

16-18. 06.

Egzamin ósmoklasisty - dni wolne od zajęć dydaktycznych.

15.06. (poniedziałek)

Temat dnia: Przed podróżą.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 78- 81. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 82- 84 oraz ćwiczenia z matematyki s. 65-66.

12.06. (piątek)

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych

10.06. (środa)

Temat dnia: Na ratunek.

Przeczytaj tekst z podręcznika s. 76-77. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 77- 81 oraz ćwiczenia z matematyki s. 63- 64.

2.Wychowanie fizyczne

Dowolne gry i zabawy biegowe z wykorzystaniem własnego podwórka 45 minut .

9.06 (wtorek)

1. Język angielski

https://learningapps.org/12147030

Wykonaj ćwiczenie interaktywne, dzięki któremu powtórzysz wiadomości z działu nr 6.

2.Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka - dowolna poznana na lekcjach wf.

Zestaw ćwiczeń : każde ćwiczenie wykonujemy po 10 powtórzeń , 4 serie , przerwa 30 sekund deski

  1. podskoki
  2. padnij powstań
  3. brzuszki wykroki
  4. pajacyki

Edu. muzyczna 

Powtórzenie piosenki „Na majówkę”.

Ćwiczenia rytmiczne i taneczne do piosenki.

Słuchanie utworu Krzysztofa Pendereckiego „Preludium” na klarnet solo”.

Instrumenty dęte.

Puzonista i jego instrument – oglądanie filmu o puzonie.

Określanie tempa, dynamiki dowolnego utworu muzycznego i jego wykonawców. KĆ4 s. 109, 112

Edu. plastyczna

Miniatura malarska i rysunkowa.

Pojęcia związane z dziełami malarskimi: oryginał, kopia, replika, reprodukcja.

Wykonanie autoportretu w formie miniatury.

Kopiowanie obrazu Józefa Chełmońskiego „Bociany”.- P4 s. 68

KĆ4 s. 67

8.06. (poniedziałek)

Temat dnia: Doktor Dolittle i jego zwierzęta.

Przeczytaj tekst z podręcznika s. 74-75. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 75- 76 oraz ćwiczenia z matematyki s. 62.

Edu. przyrodnicza.

 

Etapy produkowania papieru.

Wykorzystanie drewna w życiu codziennym.

Rodzaje drewna.

Szukanie odpowiedzi na pytanie problemowe „Jak zmniejszyć zużycie papieru?”.

Osoby pracujące w zakładzie produkującym papier. - 

P4 s. 66–67

KĆ4 s. 66

 

zaj. komputerowe

Temat:  Pracujemy w dwóch programach
rysunki wykonane w edytorze grafiki można przenosić do dokumentu edytora tekstu.

• etapy przenoszenia rysunku do edytora tekstu. – Najpierw uruchamiamy edytor tekstu. – Wpisujemy tekst do dokumentu. – Zapisujemy dokument, np. pod nazwą Foka. – Minimalizujemy okno programu. – Potem uruchamiamy edytor grafiki. – Wykonujemy rysunek. – Klikamy kartę Narzędzia główne. – W grupie Obraz klikamy Zaznacz, a następnie, np. Zaznaczenie prostokątne. – Kursorem obwodzimy rysunek. – Wybieramy polecenie Kopiuj. – Minimalizujemy okno programu. – Na pasku zadań klikamy nazwę dokumentu tekstowego Foka. – W dokumencie tekstowym ustawiamy kursor w miejscu, w którym chcemy wstawić obrazek. – Wybieramy polecenie Wklej. – Zapisujemy zmiany w dokumencie. – Zamykamy okno edytora tekstu i edytora grafiki.
image-4.png

5.06. (piątek)

Temat dnia: Zdjęcia z Afryki.

Przeczytaj teksty s. 78- 79 – podręcznik. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 71- 72 oraz ćwiczenia z matematyki s. 65.

4.06. (czwartek)

Temat dnia: Kochamy baśnie.

Przeczytaj tekst z podręcznika s. 70-71. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 71- 72 oraz ćwiczenia z matematyki s. 60.

3.06. (środa)

Temat dnia: Skąd się bierze papier.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 66- 69. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 66- 68 oraz ćwiczenia z matematyki s. 58-59.

2. Język angielski

Waterberry game

Zagraj w grę pn. Waterberry (instrukcja na pierwszym slajdzie) dzięki której utrwalisz podstawowe pytania i odpowiedzi. Możesz zagrać indywidualnie lub z rodzeństwem/rodzicami. 

https://view.genial.ly/5eaf103732376f0d7de4d289

3. Wychowanie fizyczne

Aktywność fizyczna tj. spacer , bieganie , jazda na rowerze 45minut .

2.06 (wtorek)

1. Język angielski

Holiday destinations

Poznaj miejsca, w które możesz udać się np. podczas wakacji (67str. podręcznik) sprawdź ich znaczenie oraz wymowę w słowniku www.diki.pl 

Wykonaj zadania z 64str. w ćwiczeniach (naklejki przyklej wg uznania).

2. Edu. muzyczna
Nauka piosenki "Lato, lato, lato czeka" - https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

3. Edu. plastyczna
Praca plastyczna - moje plany na wakacje

4.Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka ogólnorozwojowa - 5min

Zestaw ćwiczeń :  3 serie , każde ćwiczenie po 10 powtórzeń

  • przysiady
  • podskoki w wysokim uniesieniem kolan
  • brzuszki
  • wykroki

Przerwa 30 sekund deski

1.06. (PONIEDZIAŁEK)

DZIEŃ DZIECKA

Z okazji Dnia Dziecka życzymy, 

aby uśmiech zawsze gościł na Waszych twarzach,

każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń.

Niech Wasze marzenia się spełniają.

                                    WYCHOWAWCZYNI ORAZ RADA PEDAGOGICZNA SP W DŁUGOŁĘCE

image-6.png

A TO NIESPODZIANKA

https://biteable.com/watch/dla-moich-uczniw-2585908?fbclid=IwAR19qIGyJPK7S2WfLI1irepK581971zY82UaNnfdUFsYkJb99dWfFmohkaI

https://view.genial.ly/5ecf8acf77f2f30db0ee1668/presentation-dzien-dziecka?fbclid=IwAR1X2DA93K46qBGF89k-8usLx0M_t-84zmPxvp5xk9D9e20qboFcx-tl-oI

 

29.05. (piątek)

Temat dnia: Cykl wychowawczy – wielkie czytanie.

Przeczytaj tekst z podręcznika s. 64- 65. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 64- 65 oraz ćwiczenia z matematyki s. 55- 57.

28.05. (czwartek)

Temat dnia: W bibliotece.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 60- 63. Naucz się czytać wiersz s. 63. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 60- 63 oraz ćwiczenia z matematyki s. 54.

27.05 (środa)

1. Język angielski

Obejrzyj historyjkę - https://www.youtube.com/watch?v=Bu8IE1-bJAY włącz napisy w ustawieniach.

Wykonaj zadania z 62str. w ćwiczeniach.

2.Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Niedźwiedzie.

Przeczytaj teksty s. 58- 59 podręcznik. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 58- 59 oraz ćwiczenia z matematyki s. 53.

3.Wychowanie fizyczne

Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu 45minut .

26.05(Wtorek)

Edu. muzyczna

Nauczcie się piosenki - https://www.youtube.com/watch?v=VbnX61GvHqU i zaśpiewajcie ją swojej mamie.

Edu. Plastyczna

Wykonajcie laurkę lub kwiatka z bibuły dla swojej mamy. 

Wychowanie fizyczne

Twoja godzina wf - dowolna rekreacja/zabawa ruchowa na podwórku 45minut .

3. Język angielski

Utrwal słownictwo z poprzednich zajęć (obejrzyj materiał filmowy). Wykonaj zadania z 61str. w ćwiczeniach.

25.05. (poniedziałek)

Temat dnia: Rodzinne historie.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 54- 55. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 54- 55 oraz ćwiczenia z matematyki s. 52.

Dodatkowo:

https://view.genial.ly/5ecab32ead9c9e0d8e20929b/social-square-post-dzien-matki?fbclid=IwAR2Q3DNSGGzBnUjVwL-qRYRk8xuLz4fEq1zScYv-X8F7ZEZFAjUQF9ew7hA

JUTRO ZŁÓŻ ŻYCZENIA SWOJEJ MAMIE!

Edu. przyrodnicza

Położenie Kenii, Mongolii, Chin i Japonii na mapie świata - znajdzcie na mapie świata

Zaj. komputerowe

Temat:  Sprawdzamy pisownię wyrazów w słowniku edytora tekstu

edytor tekstu podpowiada, jak należy pisać poprawnie. Wyjaśnia, że jeżeli pod wyrazem pojawi się czerwona falista linia, może to oznaczać, że jest on napisany błędnie. Należy wówczas dokładnie przyjrzeć się wyrazowi i usunąć błąd. Jeśli wyraz został napisany poprawnie, a czerwona falista linia nie znika, oznacza to, że w słowniku nie ma takiego wyrazu. 

 jak korzystać z komputerowego słownika. –  Ustawiamy kursor w środku wyrazu. –  Naciskamy prawy przycisk myszy. –  Czytamy wyrazy na wyświetlonej liście. –  Klikamy lewym przyciskiem myszy wyraz, który ma zastąpić dotychczasowy – błędny.
•czym jest synonim (zamiennik wyrazu).
•  jak znaleźć synonim. –  Ustawiamy kursor w środku wyrazu, który chcemy zastąpić innym wyrazem. –  Naciskamy prawy przycisk myszy. –  Znajdujemy opcję Synonimy. –  Klikamy lewym przyciskiem myszy wyraz, który chcemy zastosować.

• czerwoną falistą linią są również podkreślane te wyrazy, które nie zostały oddzielone od siebie klawiszem Spacja. 

Uczniowie uruchamiają edytor tekstu. Zapisują swoje imiona i nazwiska. Wyjaśniają, dlaczego niektóre imiona lub nazwiska zostały podkreślone (nie ma ich w słowniku edytora tekstu). • Nauczyciel dyktuje wyrazy, np. nóż, talerz, tchórz. Uczniowie poprawiają ewentualne błędy, posługując się słownikiem. 

 

22.05. (piątek)

Temat dnia: O polskich stolicach.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 50- 53, naucz się czytać wybranego wiersza ze s. 53. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 51- 53, oraz ćwiczenia z matematyki s. 50- 51.

21.05. (czwartek)

Temat dnia: Rodzinne korzenie.

Przeczytaj teksty s. 48- 49 z podręcznika. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 49- 50, oraz ćwiczenia z matematyki s. 49.

20.05 (środa)

1. Język angielski

Going on holiday

Zapoznaj się z nowym słownictwem (sprawdź znaczenie w słowniku DIKI) na str. 62 w podręczniku. Obejrzyj album Spike'a dzięki któremu przećwiczysz nowe wyrażenia - https://www.youtube.com/watch?v=yks_iCYB0cg

Wykonaj zadania z 60str. w ćwiczeniach. 

2. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Mazowsze.

Przeczytaj teksty s. 44- 47 – podręcznik, naucz się czytać tekst „Mazowsze”. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 45- 48, oraz ćwiczenia z matematyki s. 48.

3. Wychowanie fizyczne

 Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu  taka jak biganie, spacer ,jazda na rowerze ,dowolne gry i zabawy - 45minut .

19.05(wtorek)
edu. plastyczna

Wykonanie pojazdu kosmicznego z papieru i kartonu.

edu. muzyczna

Śpiewanie piosenki „Mój świat”.

Utrwalenie podstawowych kroków i figur kujawiaka.

3. Język angielski

Revision - powtórzenie wiadomości.

Powtórz wiadomości z całego działu, wykonaj zadania z 57str. w ćwiczeniach.

4.Wychowanie fizyczne

  1. Bieg w miejscu 1 minuta
  2. Brzuszki 10 powtórzeń
  3. bieg w miejscu 45 sekund
  4. przysiady 10 powtórzeń
  5. bieg w miejscu 30 sekund
  6. pompki 5 powtórzeń
  7. bieg w miejscu 1 minuta

18.05. (poniedziałek)

1. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Skąd się bierze czysta woda?

Przeczytaj teksty s. 32- 35. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 29- 34 oraz ćwiczenia z matematyki s. 46- 47.

edu. przyrodnicza.

Czytanie informacji o motylach i łączenie każdej informacji linią z odpowiednim

zdjęciem i właściwą nazwą. - podręcznik str. 10-11 ćwiczenia str. 9-10

 

zaj. komputerowe

Temat:  Wstawiamy obramowanie strony w edytorze tekstu

 w edytorze tekstu można ozdobić stronę, dodając wokół niej obramowanie. 
 etapy wstawiania obramowania strony.
–  Klikamy kartę Projektowanie. –  Z grupy Tło strony wybieramy Obramowania stron. –  Rozwijamy listę Wzór. –  Szukamy interesującego nas wzoru. –  Wybieramy obramowanie, np. kwiaty. –  Zatwierdzamy wybór przyciskiem OK.

 obramowanie w każdej chwili można usunąć. W tym celu należy wykonać następujące czynności:
–  Klikamy kartę Projektowanie. –  Z grupy Tło strony wybieramy Obramowania stron. –  Rozwijamy listę Wzór i wybieramy Brak.  

w edytorze tekstu można stosować poziomy lub pionowy układ strony. 

 jak zmienić układ strony.
–  Wybieramy kartę Układ. –  Rozwijamy listę Orientacja. –  Wybieramy opcję Pionowa lub Pozioma.

image-3.png

15.05. (piątek)

Temat dnia: Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 26- 31. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 24- 28 oraz ćwiczenia z matematyki s. 44-45.

kółko matematyczno- przyrodnicze

14.05. (czwartek)

Temat dnia: Z wizytą w pasiece.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 24- 25. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 22- 23 oraz ćwiczenia z matematyki s. 43.

Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne

Ćwiczenie percepcji wzrokowej - https://www.gry.pl/gra/urocze-pary-dzieci

13.05 (środa)

1. Język angielski

Currency - waluta

Poznaj waluty pieniężne używane w innych krajach (3/59str. w podręczniku)

euros and cents /juros end sents/ - euro i centy np. w Irlandii
dollars and cents /dolars end sents/ - dolary i centy np. w USA
pounds and pence /pałnds end pens/ - funty i pensy np. w Wielkiej Brytanii

Wykonaj zadania z 56str. w ćwiczeniach. - wzór dialogu znajdziesz w podręczniku (59str.), nowe wyrazy z zadania nr 1 znajdź w słowniku.

2.Wychowanie fizyczne

"5-10-15" zestaw trzech ćwiczeń Wykroki-Brzuszki-Przysiady , każde ćwiczenie wykonujemy w pierwszej po 5 powtórzeń , w drugiej serii po 10 powtórzeń , w trzeciej 15 powtórzeń . Nie ma przerwy pomiędzy seriami  .

Rozciąganie - kilka minut poświęcamy na dowolne ćwiczenia rozciągające poznane na lekcjach wf .

3. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia :Dzieci świata.

 Zapoznaj się z tekstami z podręcznika s. 20- 23. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 19- 21 oraz ćwiczenia z matematyki s. 42.

12.05(wtorek)
Edu. plastyczna

Wykonanie projektu swojego domu z dostępnych materiałów. 

Edu. muzyczna

Nauka piosenki „Mój świat”. - https://www.youtube.com/watch?v=HDDgu3RVfA0

Figury taneczne kujawiaka. - https://www.youtube.com/watch?v=Q1L1gD_ztrY

Nauka i tańczenie kujawiaka.Słuchanie „Kujawiaka a-moll” Henryka Wieniawskiego

3. Język angielski

Wytnij karty, które znajdziesz w ćwiczeniach. Ułóż plan Twojego wymarzonego miasta. Powiedz co się w nim znajduje, np. There's a park in my town. (w moim mieści jest park) itp.

4.Wychowanie fizyczne

Zestaw ćwiczeń :

Ilość serii - 1

czas wykonania ćwiczenia - 20 sekund

przerwa pomiędzy ćwiczeniami - 10 sekund

  1. pajacyki
  2. deska
  3. przysiady z lekkim podskokiem
  4. bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan
  5. wykroki
  6. bieg w miejscu z boksowaniem
  7. brzuszki
  8. skłony do ziemi

Rozciąganie dowolne 5 minut .

11.05(poniedziałek)

1.Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Cykl wychowawczy – mój dom.

Przeczytaj opowiadanie „Mój dom” s. 18 – podręcznika. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 17- 18, oraz ćwiczenia z matematyki s. 40- 41.


Edu. przyrodnicza

1.Omawianie rozwoju wybranego organizmu
Przeczytajcie tekst w podręczniku str. 10 i na podstwaie tekstu i zdjęć , omówcie rozwuj wybranego organizmu

2. Korzystając z tabelki i schematu w podręczniku str. 10 opowiedzcie jak rozwija się człowiek.. 

3. Sporządzcie notatkę na temat umiejętności dziecka w okresie niemowlęcym. w dostępnych źródłach sprawdzcie  jakie umiejętności zdobywa dziecko wokresie niemowlęcym, 

3. Wykonajcie ćwiczenia w kartach pracy str. 9-10. 

 

Zaj. komputerowe

Temat:  Łączymy obraz z tekstem

W edytorze tekstu można łączyć obraz z tekstem.

 co należy zrobić, aby obrazek nie zasłaniał tekstu:
–  Klikamy obrazek lewym przyciskiem myszy wokół obrazka pojawi się ramka.
–  Klikamy lewym przyciskiem myszy ikonę Opcje układu.
–  Z rozwiniętej listy wybieramy opcję Równo z tekstem. 

image-2.png

• Uczniowie wstawiają obraz do dokumentu tekstowego. Zapisują zdanie związane z tekstem. Ćwiczą różne sposoby zawijania tekstu (Przed tekstem, Przylegle, Góra i dół). 

 

8.05.2020r. (piątek)

Temat dnia: Jak mieszkamy. Mój świat.

Przeczytaj teksty – podręcznik s. 14- 17, naucz się czytać wiersz „Dzieci świata”. Uzupełnij ćw. z j. polskiego s. 13- 16, oraz ćw. z matematyki s. 38 – 39.

Kółko mat -przyrodnicze

7.05.2020r. (czwartek)

Temat dnia: Kim zostanę, gdy dorosnę.

Przeczytaj teksty s. 12- 13 podręcznik, naucz się czytać wiersz „Będę dorosły”. Uzupełnij ćw. z j. polskiego s. 11- 12, oraz ćw. z matematyki s. 37.

 

6.05.2020r. (środa)

1. Język angielski

Places in a city

Poznaj nazwy miejsc w mieście (1/57str. podręcznik):
school /skul/ - szkoła
hotel /hotel/ - hotel
hospital /hospital/ - szpital
post office /połst ofis/ - poczta
restaurant /restałrant/ - restauracja
train station /trejn stejszyn/ - dworzec kolejowy

Powiedz co jest w Twojej wsi lub okolicznych miastach np.:  There's a school in Długołęka (w Długołęce jest szkoła). There are restaurants in Krypno. (w Krypnie są restauracje).

Wykonaj zadania ze str. 54 w ćwiczeniach.

2.Wychowanie fizyczne

Wybierz dowolną aktywność fizyczną : spacer , marszobieg , jazda na rowerze - minimalny czas aktywności 10-20 minut.

Rozciąganie dowolne - kilka ćwiczeń poznanych podczas zajęć wychowania fizycznego .

3. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: A ja rosnę i rosnę…

Przeczytać teksty z podręcznika s. 10-11. Uzupełnić ćw. z j, polskiego s. 9- 10, oraz ćw. z matematyki s. 36.

5.05.20204. (wtorek)

1. Język angielski

Obejrzyj historyjkę - https://www.youtube.com/watch?v=i2gH17dD1jA (włącz funkcję napisów w ustawieniach), na podstawie historyjki uzupełnij zadania na str. 52 w ćwiczeniach. 

2.Wychowanie fizyczne

Wykonaj poniższy zestaw ćwiczeń :

  • 5 przysiadów
  • 10 wykroków
  • 15 pajacyków

ilość serii 3

przerwa pomiędzy seriami 60 sekund

Rozciąganie - 3 dowolne ćwiczenia

dodatkowo dowolna aktywność fizyczna na świeżym powietrzu : np. jazda na rowerze,spacer ,marszobieg,bieg tlenowy...

Muzyka

Słuchanie „Ody do radości”. - https://www.youtube.com/watch?v=PuCznLq1QlA
Nauka utworu na pamięć.

PLASTYKA 

 

Obejrzyjcie obrazy w P4 str. 117
Czym jest dla Was radość?
Który z obrazów najbardziej pasuje do tego hasła i dlaczego? 

Namalujcie farbami radosny obraz.

 

 

04.05.2020r. (poniedziałek)

1.Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: O demokracji. Polska Konstytucja.

Przeczytaj teksty s. 40- 43. Uzupełnij ćw. z j. polskiego s. 41- 44, oraz ćw. z matematyki s. 33- 35.

 

Zaj. komputerowe

Temat: Wstawiamy obrazy online w edytorze tekstu.

image-1.png

 

1.  Jak wstawić obraz znajdujący się w zasobach internetu:
–  Otwieramy edytor tekstu.
–  Ustawiamy kursor w miejscu, w którym chcemy umieścić obraz.
–  Wybieramy kartę Wstawianie.
–  Z grupy Ilustracje wybieramy Obraz online.
–  W polu, w którym mruga kursor, wpisujemy nazwę szukanego obrazu.
–  Naciskamy klawisz Enter.
–  Kiedy pojawi się galeria obrazów, zaznaczamy (klikamy) wybrany obraz.
–  Klikamy przycisk Wstaw.
–  Uczniowie rysują na ilustracji pętlę wokół przycisku Wstaw. 

2. obrazy znalezione w internecie można zapisywać. 
–  Najeżdżamy kursorem na wybrany obraz.
–  Klikamy obraz prawym przyciskiem myszy.
–  Kiedy pojawi się lista, wybieramy Zapisz grafikę jako…
–  Wybieramy miejsce, w którym chcemy zapisać obraz (swój folder, Pulpit)
–  Nadajemy obrazowi nazwę, a następnie klikamy Zapisz.

każdy wstawiony obraz można powiększyć lub pomniejszyć tak, aby dopasować go do tekstu

Uczniowie uruchamiają edytor tekstu. Wstawiają do dokumentu dowolny obraz, powiększają go oraz pomniejszają i obracają. 

 

Edu. Przyrodnicza

Czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć?

Obejrzyjcie filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=H9KgApd4_wQ
https://www.youtube.com/watch?v=rWoaIT9-7Bg
Zapiszcie w zeszycie pomysły i pytania na temat roślin.


 

 

30.04.2020r. (czwartek)

Temat dnia: Umajone święta.

Przeczytać teksty z podręcznika s. 36-39. Uzupełnić ćw. z j, polskiego s. 37- 40, oraz ćw. z matematyki s. 32.

Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne

Układanie puzzli – ćwiczenie pamięci wzrokowej. Można ułożyć puzzle wybrane spośród dostępnych w domu lub skorzystać ze strony internetowej https://puzzlefactory.pl/pl. Proszę o przesłanie na Messenger zdjęcia ułożonych puzzli.

29.04.2020r. (środa)

1. Język angielski

Let's go shopping - idziemy na zakupy.

Na podstawie tekstu piosenki (53str. w podręczniku) wykonaj zadanie 1/51 str. w ćwiczeniach.

Jeżeli chcesz wskazać komuś drogę do danego sklepu, użyj wyrażenia There's - tam jest (liczba pojedyncza), lub There are - tam są.. (liczba mnoga) np. There's a supermarket (tam znajduje się supermarket); There are two shoe shops (tam znajdują się dwa sklepy obuwnicze).

Jeżeli chcesz zapytać gdzie znajduje się dany sklep powiedz: Excuse me, I'm looking for... /ekskjuz mi, ajm luking for.../ - przepraszam, szukam....

Na podstawie notatki wykonaj zadanie 2/51str. w ćwiczeniach.

2.Wychowanie fizyczne

Aktywność fizyczna z wykorzystaniem własnego podwórka .

3. Edukacja wczesnoszkolna.

Temat dnia: Brzydkie kaczątko.

Przeczytać tekst na s. 8 i nauczyć się czytać wiersz „Urocze kaczątko” s. 9 – podręcznik. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 7-8, oraz ćw. z matematyki s. 31.

 28.04.2020r. (wtorek)
Edu. muzyczna

Nauka piosenki - " Była sobie żabka mała" - https://www.youtube.com/watch?v=HAgdfTsCmSI

 

Edu. plastyczna
 

 Wykonanie opaski na głowę „Żabka”. U. wykonują opaskę na głowę przedstawiającą żabkę. U. wycinają szeroki pasek z zielonego kartonu. Z pomocą rodzica dopasowują długość opaski do obwodu swojej głowy. Dwa końce opaski łączą za pomocą spinaczy lub zszywaczy. Na zielony karton naklejają dwa duże zielone koła, które będą oczami żaby. Oczy muszą być tylko w dolnej swojej części przyklejone do opaski. W ten sposób będą wznosić się nad opaską. Na każde oko U. naklejają po jednym mniejszym kole w innym kolorze niż zielony. Następnie w środku każdego mniejszego koła U. rysują czarną kredką dużą kropkę. Po wykonaniu pracy U. mogą założyć swoje opaski na głowę i j pobawić się w zabawę „Żabki w stawie”. 

3. Język angielski

Zagraj w grę planszową (str. 50 w podręczniku) z rodzeństwem lub rodzicami, na każdym polu utwórz zdanie bądź pytanie zgodnie z wzorem.

Shops - sklepy

Poznaj nazwy sklepów oglądając album Spike - https://www.youtube.com/watch?v=w1LxjzDDyOg , powtórz słowa na głos. Otwórz podręcznik na str. 52 i przeczytaj wszystkie podpisy obrazków. 

Wykonaj zadania na str. 50 w ćwiczeniach (w zadaniu 50 sam/a zdecyduj jaką drogą poruszały się dzieci).

4.Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka:

  • bieg w miejscu 30s
  • pajacyki 30s
  • wykroki 30s
  • podskoki 30s
  • skłony do ziemi 30s

Marszobieg z wykorzystaniem własnego podwórka 10-15 min

Rozciąganie dowolne

27.04.2020r. (poniedziałek)

Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Wszystko rośnie.

Przeczytać teksty s. 3-7, z podręcznika ( część 4). Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 3-6, oraz ćw. z matematyki s. 30.

Edu. przyrodnicza

Wiosenne przebudzenie

1. Położenie i atrakcje turystyczne Podlasia. - https://wczasypolskie.pl/podlasie

2. Fauna i flora Biebrzańskiego i Białowieskiego Parku Narodowego.
https://www.biebrza24.pl/atrakcje-turystyczne/biebrzanski-park-narodowy/fauna/
https://www.biebrza24.pl/atrakcje-turystyczne/biebrzanski-park-narodowy/
https://bpn.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=46

3. Logotypy Narwiańskiego PN, Biebrzańskiego PN i Białowieskiego PN.

Biebrzański Park Narodowy – Wikipedia, wolna encyklopedia
 

 

Białowieski Park Narodowy – Wikipedia, wolna encyklopedia

Narwiański Park Narodowy - Parki Narodowe w Polsce - Veturo.pl

KUCHNIA NA PODLASIU projekt Klasy 2PP 3PP - ppt video online pobierz

Zwierzęta podlasia - http://atrakcjepodlasia.pl/przyroda-i-zwierzeta/

Zaj. komputerowe

Temat: Wstawiamy obrazy
 W programie Word można ozdabiać tekst obrazkami, które znajdują się w komputerze.
•  czynności, jakie należy wykonać, aby ozdobić tekst obrazkami znajdującymi się w komputerze:
– Klikamy kartę Wstawianie.
– Z grupy Ilustracje wybieramy Obrazy.
– Szukamy miejsca, w którym znajduje się obraz do wstawienia.
– Wybrany obrazek klikamy lewym przyciskiem myszy.
– Klikamy przycisk Wstaw
 

jak powiększyć i pomniejszyć obraz."
– Klikamy obraz lewym przyciskiem myszy, jeśli dobrze wykonamy czynność wkoło obrazu pojawi się ramka.
– Najeżdżamy myszą na ramkę.
– Wskaźnikiem myszy łapiemy prawy dolny róg ramki i przeciągamy na zewnątrz lub do środka.
•  wstawiony obraz można również obracać za pomocą wskaźnika ze strzałką.

 

• Uczniowie uruchamiają edytor tekstu. Wstawiają do dokumentu dowolny obraz, powiększają go oraz pomniejszają i obracają.
• Uczniowie uruchamiają edytor tekstu. Zapisują pełnym zdaniem odpowiedź na pytanie „Nad jakim morzem leży Polska?”. Odszukują swoją pracę pod nazwą Statki i wstawiają ją do dokumentu pod napisanym zdaniem. Zapisują prace pod nazwą Polska.
• Uczniowie w edytorze tekstu wstawiają ozdobny napis Szkolna kronika – korzystają z narzędzia WordArt. Odszukują w swoim komputerze dowolne zdjęcie. Nauczyciel podpowiada, aby poszukać w folderze Obrazy.  Wybrane zdjęcie uczniowie wstawiają do swojego dokumentu tekstowego. Nauczyciel przypomina o możliwości powiększania lub pomniejszania wstawianych obrazów. Na koniec piszą dwa zdania o tym, co przedstawia fotografia. Pracę zapisują pod nazwą Szkolna kronika.

24.04.2020r.

Temat dnia: Tkaniny naturalne i sztuczne.

Przeczytać teksty s. 92-97. Uzupełnić ćw. z j. polskiego do końca, to jest do s. 90 oraz z matematyki s. 29.

Koło matematyczne

Odpowiedz mamie co możesz zrobić w tym tygodniu dla Ziemi, by nadal była Błękitną Planetą ?

 Obejrzyj materiały.

https://www.youtube.com/watch?v=1g38Jyy94qE

https://www.youtube.com/watch?v=2jIqC9SnU5Y

https://www.youtube.com/watch?v=1Plm_0qTQn4

https://www.youtube.com/watch?v=-Ww7UN4W1UY

https://www.youtube.com/watch?v=2US4mU75TPM

23.04.2020r

Temat dnia: Jak się ubierać, a nie przebierać.

Przeczytać teksty z podręcznika s. 88-91, nauczyć się czytać tekst „Gust”. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 80-83 oraz z matematyki s. 28.

22.04.2020r. (środa)

1. Język angielski

Review – powtórzenie wiadomości.

Powtórz wiadomości poznane w tym rozdziale wykonując zadania ze stron 45 i 83 w ćwiczeniach.

2.Wychowanie fizyczne

Marszobieg terenowy z wykorzystaniem własnego podwórka 10-15 min .

Dowolna aktywność fizyczna 30 min .

3 . Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Tajemnicze głosy.

Przeczytać teksty s. 86-87 z podręcznika, jeden nauczyć się czytać. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 78-79 oraz z matematyki s. 27.

21.04.2020r. (wtorek)

1. Język angielski

Free time - czas wolny.

Przeczytaj tekst na str. 47 (zad. 1) i dowiedz się kim jest chłopiec i co robi w wolnym czasie.
Przeczytaj pytania (zad. 2) Where are you from? (skąd pochodzisz?) ; What time do you come home after school? (o której godzinie wracasz ze szkoły?) ; What do you do in your free time? (co robisz w wolnym czasie) – sprawdź w jaki sposób chłopiec odpowiedział na to pytanie.
W zad. 3 dowiesz się w jaki sposób dzieci spędzają wolny czas, przeczytaj je na głos:
I meet my friends (spotykam się z przyjaciółmi); I watch cartoons (oglądam kreskówki) ; I do my homework (odrabiam pracę domową).

Na podstawie tych informacji wykonaj zadania w ćwiczeniach – str. 44.

Posłuchaj piosenki o tym co dzieci lubią robić w wolnym czasie, spróbuj ją zaśpiewać! https://www.youtube.com/watch?v=nddRGDEKxA0

2. Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka :

Spacer z wykorzystaniem własnego podwórka 10-15 minut .

Dowolne rozciąganie - dwa ćwiczenia rozciągające .

Część główna : "5-10-15"  Wykonujemy trzy serie poniższego zestawu ćwiczeń . Przerwa między serią 30 sekund .

  • 5 - "padnij powstań"
  • 10 - przysiadów
  • 15 - pajacyków

Plastyka

Rysowanie piktogramów - narysuj dowolne piktogramy
 

Piktogram (łac. pictus – „narysowany” i gr. γράμμα grámma – „pismo”)[1] – przedstawienie pojęcia (opisywanego wyrazem bądź równoważnikiem zdania) za pomocą obrazka w oderwaniu od zapisu.

Piktogramami są np. hieroglifyznaki drogowe i ostrzegawcze, oznaczenia przeciwpożarowe. Formą piktogramu jest również ideogram.

Piktogram pełni ważną funkcję w komunikacji. Dzięki zastąpieniu słowa pisanego elementem graficznym zwiększono czytelność przekazu oraz ominięto barierę językową. Użycie piktogramów ułatwia też wspomaganie mowy osób upośledzonych i z trudnościami w porozumiewaniu się.

Kwartet smyczkowy – dwoje skrzypiec, altówka i wiolonczela. Kwartet dęty – flet, obój, klarnet i fagot. Kwartet fortepianowy – skrzypce, altówka, wiolonczela i fortepian.

MUZYKA

Słuchanie preludium „Deszczowego” Fryderyka Chopina.https://www.youtube.com/watch?v=0LWoLykSSaQ

Kwartet smyczkowy – dwoje skrzypiec, altówka i wiolonczela. Kwartet dęty – flet, obój, klarnet i fagot. Kwartet fortepianowy – skrzypce, altówka, wiolonczela i fortepian.

Instrumenty smyczkowe https://www.kursnamuzyke.pl/szkola-podstawowa/muzyka-w-4-6/instrumenty-muzyczne/instrumenty-strunowe/instrumenty-smyczkowe
 

20.04.2020r (poniedziałek)

Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Przepis na wiersz.

Przeczytać teksty s. 80-85. Nauczyć się czytać wiersz „Kocham Cię”. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 75-77 oraz z matematyki s. 25-26.

Zaj. komputerowe

Temat: Wstawiamy symbole w edytorze tekstu

image.png

 

Znaczenie tych symboli to : (prać w temperaturze 40°C, prać ręcznie, nie prać w wodzie, prasować, nie prasować, droga ewakuacyjna, wysokie napięcie)
Można spotkać takie symbole (metki ubrań, korytarz w szkole, słupy wysokiego napięcia). 

– Co to jest symbol?  - jest to umowny znak. 
 Jest wiele symboli, których nie ma na klawiaturze.
 W edytorze tekstu można wstawiać symbole do dokumentu. 

Aby wstawić symbol do dokumentu:
– Wybieramy kartę Wstawianie.
– W grupie Symbole klikamy przycisk Symbol.
–  Jeśli nie widzimy symbolu, którego szukamy, wówczas z rozwiniętej listy wybieramy Więcej symboli…
– W wyświetlonym oknie rozwijamy listę Czcionka i wybieramy np. Wingdings.
– Klikamy wybrany obrazek. – Klikamy przycisk Wstaw.
– Na koniec klikamy przycisk Zamknij.
• przycisk Zamknij pojawi się po kliknięciu Wstaw.
•  powiększanie symbolu odbywa się tak, jak powiększanie czcionki.tekstu 

Praca z komputerem. 
w edytorze tekstu wstawcie pięć dowolnych symboli. Powiększcie je do rozmiaru 72 punktów. Do każdego symbolu zastosujcie inny kolor. 

Edu. przyrodnicza

Temat: Niezwykłe substancje

1. 3 stany skupienia substancji: https://www.youtube.com/watch?v=jtaoh-fOCOk
2. Cechy ciał stałych: plastyczność, sprężystość , kruchość. https://www.youtube.com/watch?v=Mgpa0h4bnLE
3. Właściwości cieczy i gazów : 
https://www.youtube.com/watch?v=9D6gqmHpw8g
4.Substancje trujące i niebezpieczne.

Sposoby zabezpieczania się przed groźnymi substancjami
 https://www.youtube.com/watch?list=PLXgIzX4W16jeyZqtgfNVQulIJ5g11kfMa&time_continue=53&v=5PrAybF5mJg&feature=emb_title

17.04 (piątek)

zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Ćwiczenia manualne -wykonaj motylka wiosennego z rolki od papieru toaletowego. (przykład – załącznik). Proszę zdjęcie wykonanej pracy wysłać nauczycielowi w wiadomości na Messenger.(do 21.04.2020).

https://www.youtube.com/watch?v=DRXXhigtG88&list=PL-z_y891E6Xw8E7JVbB7FANrGIwdivifG&index=4 -gry i zabawy rozwijające koncentrację uwagi i uwagę słuchową.

Temat dnia: O sympatii.

Przeczytać tekst s. 78-79 z podręcznika,  nauczyć się czytać jedną stronę. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 71-74, oraz z matematyki s. 24.

Kółko matematyczne:

16.04 (czwartek)

Temat dnia: Wiosenne przebudzenie.

Przeczytać teksty s. 74-77 z podręcznika, jeden nauczyć się czytać. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 68-70, oraz z matematyki s. 23.

15.04 (środa)

1. Język angielski

What's your job?
Stwórz kartę prezentującą Twój wymarzony zawód (wzór znajdziesz w środku ćwiczeń), uzupełnij ją wpisując nazwę zawodu, godziny w których wykonujesz dane czynności oraz napisz co robisz w wolnym czasie. Poproś członka rodziny aby zadał Ci pytania dotyczące Twojej karty np. What's your job? (jaki masz zawód?) - I'm a vet. (jestem weterynarzem) ; What time do you get up? (o której wstajesz?) - I get up at 7 o'clock (wstaję o siódmej) itp.

2.Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka :

  1. Bieg w miejscu 30 sekund
  2. Pajacyki 10 powtórzeń
  3. Wymachy ramion w przód 10 powtórzeń
  4. Wymachy ramion w tył 10 powtórzeń
  5. Boksowanie + bieg w miejscu 30 sekund

Rozciąganie - dwa dowolne ćwiczenia

Część główna : Dwie serie z minutową przerwą pomiędzy seriami

  • 5 - pompek w wersji na kolanach
  • 10 - brzuszków
  • 15 - przysiadów
  • 10 - wykroków ( po 5 na nogę )
  • 5 - " padnij - powstań "

3. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Niezwykłe substancje.

Przeczytać teksty s. 72-73 z podręcznika, jeden nauczyć się czytać. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 66-67, oraz z matematyki s. 22.

8.04 (środa)

1. Język angielski

Easter – Wielkanoc

Otwórz ćwiczenia na str. 78, poznaj słownictwo związane z Wielkanocą – nowe wyrazy sprawdź w słowniku i wykonaj zadania.

2.Wychowanie fizyczne

Wykorzystajmy 45min na aktywność fizyczną - dowolna forma spędzenia aktywnie dnia !

3. Edukacja wczesnoszkolna.

Temat: Wielkanoc.

Przeczytać wiersz i nauczyć się go czytać z podręcznika s. 98.  Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 91, oraz ćw. z matematyki s. 21

Materiał dodatkowy

Wyspa Wielkanocna (temat 112) Lekcja z e-podręcznika

Wielkanoc tuż! tuż!  

Poćwicz czytanie ze zrozumieniem

 

WESOŁYCH ŚWIĄT.

7.04 (wtorek)

język angielski

Jobs – zawody

Poznaj nazwy zawodów – str. 45 w podręczniku, sprawdź ich znaczenie i wymowę w słowniku (np. www.diki.pl)

Wykonaj zadania ze str. 42 w ćwiczeniach (możesz wybrać dowolne godziny w zadaniu pierwszym)


Edu. muzyczna

Temat: Nauka piosenki „Wesołe pisanki”.Pauzy muzyczne – symbole i czas ich trwania.

Nauczcie się piosenki : Wesołe pisanki
https://www.youtube.com/watch?v=egP1U8KvjXI

Pauza: 
https://www.youtube.com/watch?v=pmWAnnIORrg

Edu. Plastyczna

Temat: Wielkanoc:

Ulepcie z masy solnej Baranka Wilkanocnego. 

 

Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka :

  • Skip "A" 10sekund (liczymy do 10 )
  • Skip "C" 10 sekund (liczymy do 10 )
  • Niski bieg w miejscu ( liczymy do 10 )
  • Pajacyki 10 powtórzeń

Dwie serie rozgrzewki !

Część główna :

Wiek - ilość powtórzeń

Ilość ćwiczeń - 10

Dobieramy dowolne ćwiczenia , wykonujemy jedno po drugim , ilość powtórzeń zależy od wieku  !

Część końcowa :

Rozciąganie dowolne 5 minut .

 

6.04.2020r.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Kobiety.

Przeczytać teksty z podręcznika s. 68-71. Nauczyć się czytać tekstu „Kobieta, że aż strach”. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 63-65, oraz ćw. z matematyki s. 20.

Zaj. komputerowe

Temat: Wstawiamy gotowe kształty w edytorze tekstu

 Do dokumentu utworzonego w edytorze tekstu można wstawiać gotowe kształty, które mogą posłużyć do tworzenia zagadek, rebusów czy całych obrazów.
• zwróć uwagę  na przycisk Kształty na zrzucie w oknie edytora tekstu Word (przy cyfrze 2). • Uczniowie nazywają kształty widoczne na rozwiniętej liście. (prostokąty, trójkąty, strzałki, gwiazdy, księżyc)

•  jak wstawia się kształty. – Wybieramy kartę Wstawianie. – Klikamy przycisk Kształty. –  Wybieramy z listy interesujący nas kształt i klikamy lewym przyciskiem myszy. –  Dwukrotnie klikamy w miejscu, w którym ma się pojawić wybrany kształt lub przeciągamy myszą po ekranie. • Uczniowie na rozwiniętej liście Kształty wskazują kształt przedstawiony na zrzucie w oknie programu. • Uczniowie śledzą na zrzucie właściwą kolejność czynności potrzebnych do wstawienia wybranego kształtu.
• jak koloruje się kształty. –  Zaznaczamy myszą kształt wstawiony do dokumentu. –  Na karcie Narzędzia do rysowania. Formatowanie wybieramy opcję Wypełnianie kształtu. –  Kiedy pojawi się lista z paletą kolorów, wybieramy kolor wypełnienia i klikamy lewym przyciskiem myszy.

Jest możlwość obracania wstawionych kształtów. • Uczniowie odszukują na ilustracji wskaźnik ze strzałką, który służy do obracania kształtów. Kolorują go w dowolny sposób. • pokolorujcie na czerwono kółeczka widoczne na zaznaczeniu kształtu. •  kółeczka widoczne na zaznaczeniu kształtu, służą do zmiany jego wyglądu (poszerzania, powiększania). 

Uczniowie w edytorze tekstu wykonują pociąg.  W pracy mogą być  wykorzystane tylko gotowe kształty. Uczniowie zapisują pracę w swoim folderze pod nazwą Pociąg. 

edu. przyrodnicza

Temat: Jak słyszymy?

1.  Przeprowadzenie doświadczenia z butelkami - karty ćwiczeń str. 57 ćw 2

Jakie wrażenia i uczucia mogą wywoływać dźwięki oraz jak wykorzystuje  się to w filmach i grach komputerowych? Podajcie swoje przykłady

 

3.04.2020r.

Temat: Nasze mamy.

Przeczytać teksty z podręcznika s. 64-67. Nauczyć się czytać tekst „Moja mama”. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 59-62, oraz ćw. z matematyki s. 19.

Kółko matematyczne

Proszę ze strony https://www.matzoo.pl/klasa3/mnozenie-przez-2-3-4-i- ćw. 35_14_250

zrobić 30 przykładów.

 

2.04.2020r.

Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne.

Proszę ze starych gazet wyciąć litery alfabetu, a następnie na kartce przykleić te litery w kolejności alfabetycznej.

Temat: Jak słyszymy?

Przeczytać teksty ze s. 60-63. Uzupełnić ćw. j. polski s. 57-58, oraz ćw. z matematyki s. 18.

01.04.2020r.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Bilety na koncert”

Proszę przeczytać tekst „Sława” s. 58 i nauczyć się czytać wiersz „Opera” s. 59. Uzupełnić ćw. j. polski s. 53-56 oraz matematyka s. 17.

Język angielski

Spróbuj wykonać interaktywne zadanie, utrwalając przy tym godziny: https://elt.oup.com/student/incredibleenglish/level3/games_03/games_03_08/games_unit08_01?cc=pl&selLanguage=pl

Wykonaj zadania na str. 41 w ćwiczeniach, aby zapytać o której godzinie ktoś wykonuje daną czynność należy powiedzieć: What time do you…..(tu czynność np. get up). Aby odpowiedzieć powiedz I get up at… (tu podaj godzinę).

 

Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka dowolna uwzględniająca ćwiczenia skocze  i rozciągające .

Część główna : Wybierz dowolne 10 ćwiczeń i wykonaj po 10 powtórzeń .
Przykład:

  • 10 pompek
  • 10 wejść na krzesło
  • 10 przysiadów
  • ...

 

31.03.2020r.

Język angielski

Obejrzyj historyjkę https://www.youtube.com/watch?v=3Bn_uCmE7cQ aby lepiej ją zrozumieć włącz w ustawieniach funkcję napisów w języku polskim.

Na podstawie historyjki wykonaj zadania ze str. 40 w ćwiczeniach.

 

Wychowanie Fizyczne :

(Ćwiczenia z wykorzystaniem własnego podwórka )

Rozgrzewka :

  • 10 pajacyków
  • 10 przysiadów
  • "bieg w miejscu" - bieg wolnym truchtem minutę ( liczymy od 1 do 60)
  •  10 podskoków z półprzysiadu w górę
  •  wykroki po 5 na nogę
  • szybki bieg w miejscu ( liczymy od 1 do 20)

Część główna :

Wyznaczamy dowolnie trasę do pokonania , możliwie jak najdłuższą i bezpieczną na terenie własnego podwórka . Czas na pokonanie trasy ustalamy dowolnie . Możemy powtórzyć kilkukrotnie dystans .

Spacer 5-10 minut plus rozciąganie  .

Edu. plastyczna

Namaluj obraz farbami plakatowymi z wykorzystaniem różnych form geometrycznych 
Abstrakcjonizm - cechy, obrazy, przedstawiciele - strona: 2PIET MONDRIAN - Acrilex Tintas ArtísticasPiet Mondrian -Acrilex Tintas

Paul Klee- Zamek i słońce 

 

 

Edu. muzyczna

Poznanie dzieł Fryderyka Chopina. 

Prezentacja Fryderyk Chopin - Świat Prezentacji

Posłuchajcie  dowolnego utworu Fryderyka Chopina.    https://www.youtube.com/watch?v=cQnC3qqO93w&list=PLV7hWPvHqZd101azyvoWKiF9MTJ8is4Nq

Przedstawcie za pomocą mowy ciała, gestów i ruchów przedstawicieli zawodów: pianista, dyrygent, stroiciel, nauczyciel muzyki, kompozytor.

 

30.03.2020r.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Muzyka Pana Fryderyka.

Posłuchaj muzyki Fryderyka Chopina

https://www.youtube.com/watch?v=wygy721nzRc

Proszę przeczytać teksty „Fryderyk Chopin” s. 54 - 55 – podręcznik. Po przeczytaniu i wysłuchaniu muzyki odpowiedz mamie na pytania 1 s.55. Uzupełnij ćw. z j.polskiego s. 51-52, oraz ćw. z matematyki s. 16.

zaj. komputerowe.

Temat: Edytor tekstu. Obiekt WordArt

W edytorze tekstu można wstawiać ozdobny tekst. Służy do tego przycisk WordArt. Ikona (jest to litera A niebieskiego koloru, jest pochylona).

Etapy wstawiania dekoracyjnego tekstu:

– Zaznaczamy wybrany tekst. – Wybieramy kartę Wstawianie. – W grupie Tekst klikamy przycisk WordArt. – Klikamy wybrany styl tekstu. – Wyróżniony tekst wstawiamy w dowolnym miejscu.

Inny sposób wstawiania ozdobnego tekstu: 

– Wybieramy kartę Wstawianie. – W grupie Tekst klikamy przycisk WordArt. – Z rozwiniętej listy wybieramy odpowiedni styl tekstu. – W wyświetlonej ramce wpisujemy tekst. – Ustawiamy tekst w dowolnym miejscu.

Za pomocą WordArt można zmieniać tekst, stosując dodatkowe efekty tekstowe:

– Zaznaczamy (klikamy) tekst, aby wokół niego pojawiła się ramka. – Klikamy dwukrotnie ramkę. – W grupie Style WordArt wybieramy Efekty tekstowe. – Wybieramy Przekształcenie. – Kliknięciem zatwierdzamy wybrany efekt tekstowy.

1. Wykorzystajcie galerię WordArt do napisania ozdobnym tekstem imion koleżanek i kolegów z klasy.

• Wykorzystajcie galerię WordArt do napisania ozdobnym tekstem nazw świąt. W nazwie ulubionego święta stosują efekt tekstowy. Zapisują pracę w swoim folderze pod nazwą Święta.

 

edu. przyrodnicza

Temat: Gimastyka umysłu

1. Sposoby na zachowanie sprawnego umysłu.

obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=UL5dyw6o0fk

2. Wskazywanie zachowań korzystnych dla zdrowia. 

wykonaj ćwiczenia w kartach pracy KĆ3 s. 47 ćw. 5

obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=q1Tc2bjqb5g

 

27.03.2020r.

Temat: W krainie wyobraźni.

Proszę przeczytać teksty ze s. 50-53 i nauczyć się czytać tekst " O przerwanym hejnale". Proszę uzupełnić ćw. j. polski s. 48-50 oraz ćw. z matematyki s.15.

26.03.2020r.

Witaj Zuzanno!  Mam nadzieję, że dajesz sobie radę. Podziękuj rodzicom za pomoc ( i rodzeństwu).

Życzę Ci dużo zdrowia i dbaj o siebie.

Temat: Gimnastyka umysłu.

Proszę przeczytać teksty ze s. 48-49 i nauczyć się czytać wiersz "Myślę, więc...". Proszę uzupełnić ćw. j. polski s. 46-47 oraz ćw. z matematyki s.14.

Proszę też byś zrobiła zdjęcia z uzupełnionych ćwiczeń i przesłała mi na Messenger, chciałabym ocenić Twoją pracę. 

25.03.2020r.

 

Temat: Detektywi, naukowcy, odkrywcy.

Przeczytać teksty ze s. 44-47. Nauczyć się czytać wiersz ze s. 47. Uzupełnić ćwiczenia z j.polskiego s. 42-44. Uzupełnić ćw. z matematyki s. 13.

 

wychowanie fizyczne

Rozgrzewka:

  1. Pajacyki 30 sekund
  2. przysiady x 10 powtórzeń
  3. bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan 30 sekund
  4. deska 30 sekund
  5. wykroki po 5 powtórzeń na nogę , łącznie 10 powtórzeń

Rozciąganie w siadzie prostym : skłony z lekkim przytrzymaniem do wyprostowanych nóg x 10 powtórzeń po 3sekundy(przytrzymanie)

 

Zestaw ćwiczeń : każde  ćwiczenie wykonujemy po 10 powtórzeń

  1. wyskoki w górę jak najwyżej
  2. Pompka na kolanach
  3. brzuszki dowolne
  4. "supermenki" - leżenie na brzuchu w pozycji prostej , unosimy z lekkim przytrzymaniem ręce i nogi
  5. przysiady z lekkim podskokiem
  6. ?
  7. ?

dokładamy dwa dowolne ćwiczenia do powyższego zestawu ćwiczeń . Jedna seria !

język angielski

W ramach powtórzenia wczorajszej lekcji, obejrzyj materiał filmowy i poćwicz słownictwo:
https://www.youtube.com/watch?v=EIxaxnageTo
https://www.youtube.com/watch?v=8w1MgXz_uZg
(drugi sposób podawania godzin „30 minut po)

23.03.2020r

Temat: Mali detektywi.

Nauczyć się czytać tekst ze s. 42. Przeczytać teksty ze s. 42-43. Uzupełnić ćw. z języka polskiego s. 40-41. Ćwiczenia z matematyki  s.12

 

edu. przyrodnicza

1.Proszę obejrzeć film pt. "Wiosna"
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

2. KARTA PRACY Zadanie 1. Przeczytaj tekst. Popraw go, przekreślając niewłaściwe i zbędne wyrazy.

WIOSNA rozpoczyna się 21 marca kwietnia. Od tej daty dni stają się coraz dłuższe krótsze, a noce krótsze dłuższe. Słońce wędruje coraz wyżej niżej po niebie. Z dnia na dzień robi się chłodniej cieplej. Często padają krótkie i gwałtowne deszcze. Przyroda zasypia budzi się ze snu zimowego. Zakwitają pierwsze wiosenne jesienne kwiaty. Drzewa pokrywają się pąkami śniegu. Ptaki odlatują przylatują z ciepłych krajów i zakładają gniazda. Wszyscy cieszą się z nadejścia zimnej wiosny.

3.Rozwiąż wiosenne zagadki. Wykreśl literę „n” ze słownika, a wśród wieczornej ciszy piękny śpiew ptaszka usłyszysz. ………………………………..

Jeszcze śpi wszystko, co żyje, jeszcze nic wkoło nie rośnie, a on śmiało śnieg przebija, opowiada nam o wiośnie. ………………………………..

To one zieloną wiosną w parku na drzewach wyrosną. ………………………………..

Srebrne futerko mają wiosną i na każdej wierzbie rosną. ……………………………….

4. Odpowiedzcie pisemnie na pytania: 

I.Co dzieje się wiosną z roślinami? .

II. Jak zachowują się zwierzęta wiosną?

III. Jakie wiosenne prace wykonują ludzie? 

IV. Jak wiosną zachowują się owady?

V. Co wiosną dzieje się w zbiornikach wodnych?

25.03.2020r.

Temat: Detektywi, naukowcy, odkrywcy.

Przeczytać teksty ze s. 44-47. Nauczyć się czytać wiersz ze s. 47. Uzupełnić ćwiczenia z j.polskiego s. 42-44. Uzupełnić ćw. z matematyki s. 13.

 

zaj. komputerowe

narysujcie w programie paint wiosnę i ją zapiszcie na swoim pulpicie w folderze pt. WIOSNA

 

24.03

edu. muzyczna

 

 

Nauka piosenki „Witaj, Wiosno!”. https://www.youtube.com/watch?v=PsUlM87APNs

1. Wiosna przychodzi zgodnie z planem, choć ślady zimy tu i tam. Pierwiosnki wdzięcznie chylą główki: – Witaj nam, Wiosno, witaj nam!

2. Wiosna po moście idzie z tęczy, patrzy na pole i na las. Spogląda w niebo i powtarza: – Na przylot ptaków czas, już czas.

Ref. Wiosna, Wiosna, wróżka zielona, każdy ją zna. Czy deszcz, czy słońce, ubiera w zieleń bezbarwny świat. Wiosna, Wiosna, śpiewne wołanie słychać wśród chmur. Wieść o jej przyjściu dociera nawet na szczyty gór.

3. Krząta się w sadzie i w ogrodzie: wszędzie roboty czeka huk. Do życia budzi senne drzewa, i w korę puka: stuk, puk, puk.

4. A kiedy chwilkę znajdzie wolną, wskoczy na rower i hen, mknie. Dziwią się pszczoły i motyle: – Nikt nie dogoni jej, oj nie.

Ref. Wiosna, Wiosna....

Powtórzenie wiadomości o walcu http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/gatunki/walc/

 

Swingujący król tańca – nauka podstawowych kroków walca angielskiego

„Swingujący król tańca – uczymy się kroków”

Rozgrzewka

Marsz, marsz z unoszeniem ramion w bok, marsz z unoszeniem ramion asymetrycznie: PR – w bok, LR w przód, PR – w bok, LR – w górę, marsz z krążeniem wyprostowanych ramion, step touch, podwójny step touch, step touch po L, V-step, A-step, hill back, hill back po L, marsz w przód, marsz w tył, knee-up.

Ćwiczenie 1 – krok zmienny

Krok męski:

1 – PN w przód, 2 – LN w bok, 3 – PN dosuwamy do LN
4 – LN w tył, 5 – PN w bok, 6 – LN dosuwamy do PN.

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem krok męski, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać krok w czterech taktach.

Krok damski:

1 – LN w tył, 2 – PN w bok, 3 – LN dosuwamy do PN 4 – PN w przód, 5 – LN w bok, 6 – PN dosuwamy do LN.

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem krok damski, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać krok w czterech taktach.

Uczniowie stojący w jednym rzędzie wykonują krok męski, a uczniowie stojący w drugim rzędzie wykonują krok damski. Po czterech taktach – zmiana ról
w parach.

 

Ćwiczenie 2 – obrót w prawo

Obrót męski:

1 – PN w przód, 2 – LN w przód ze skrętem w prawo o 90 stopni, 3 – PN dosuwamy do LN
4 – LN w tył, 5 – PN w tył ze skrętem w prawo o 90 stopni, 6 – LN dosuwamy do PN

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem obrót męski
w prawo, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać obrót w czterech taktach.

Obrót damski

1 – LN w tył, 2 – PN w tył ze skrętem w prawo o 90 stopni, 3 – LN dosuwamy do PN
4 – PN w przód, 5 – LN w przód ze skrętem w prawo o 90 stopni, 6 – PN dosuwamy do LN.

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem obrót damski
w prawo, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać krok w czterech taktach. Uczniowie stojący w jednym rzędzie wykonują obrót męski w prawo, a uczniowie stojący w drugim rzędzie wykonują obrót damski w prawo. Po czterech taktach – zmiana ról w parach.

 

Ćwiczenie 3 – odwrotny krok zmienny

Odwrotny krok męski:

1 – LN w przód, 2 – PN w bok, 3 – LN dosuwamy do PN
4 – PN w tył, 5 – LN w bok, 6 – PN dosuwamy do LN.

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem odwrotny krok męski, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać krok w czterech taktach.

Odwrotny krok damski:

1 – PN w tył, 2 – LN w bok, 3 – PN dosuwamy do LN 4 – LN w przód, 5 – PN w bok, 6 – LN dosuwamy do PN.

Uczestnicy powtarzają z nauczycielem odwrotny krok damski, następnie samodzielnie starają się poprawnie wykonać krok w czterech taktach. Uczniowie stojący
w jednym rzędzie wykonują odwrotny krok męski, a uczniowie stojący w drugim rzędzie wykonują odwrotny krok damski. Po czterech taktach – zmiana ról w parach.

 

 

„Układ tańca – Walc angielski”
https://www.youtube.com/watch?v=7sywXGHe6bM

 

   

edu. plastyczna

Żabka Kłapka Zrób to sam!
https://ekodziecko.com/zabka-klapka

Materiały które będą nam potrzebne żeby stworzyć ŻABKĘ: • papier kolorowy, kolory intensywne – niebieski, zielony, czerwony pomarańczowy, biały • okrągłe przedmioty do odrysowania • ołówek • nożyczki • klej • czarny marker • skrawki zielonej bibułki

Instrukcja w punktach:
Kartkę niebieskiego papieru będzie tłem dla naszej żabki. • Na zielonym papierze odrysowujemy 1 kółko o średnicy ok 8 cm, po dwa kółka o średnicy 6,5 cm i 2 cm, 4 kółka o średnicy 3,5 cm. • Na czerwonym i pomarańczowym papierze odrysowujemy po 1 kółku o średnicy 5 cm. • Na białym papierze odrysowujemy 2 kółka o średnicy ok 1 cm. Wszystkie kółeczka wycinamy.
Na niebieską kartkę naklejamy największe i średnie zielone kółkoto będzie głowa i tułów żabki. • Przyklejamy również najmniejsze zielone kółeczka-oczy a na nich białe, na których narysujemy źrenice żabki. • Do drugiego średniego zielonego kółka, na środku, przyklejamy czerwone. • Zginamy na pół- to będzie kłapiący pyszczek żaby.

• Smarujemy jedną część zgiętego kółka i przyklejamy pyszczek we właściwym miejscu.
• Kłap-kłap buziaczek się otwiera i zamyka ????
• Pomarańczowe kółko przyklejamy na środku brzuszka żaby. • Każde z pozostałych małych, zielonych kółek składamy na pół i przyklejamy jako łapki.
• Czarnym markerem rysujemy źrenice, rzęsy, dziurki w nosie żabki.
PS. Możemy też pociąć bibułkę na cienki paski i przykleić jako trawę…

ZAPRASZAM DZIECI DO ZROBIENIA WŁASNEJ ŻABKI! :D

żabka origami z kółka

zdjęcia prac prosze przeslac na emaila nauczyciela. Miłej zabawy :)

 

język angielski

What’s the time? Która jest godzina?

Powtórz słownictwo oglądając film: https://www.youtube.com/watch?v=bqtonr-qIz4

Poćwicz podawanie godziny – godziny pełne tworzymy przez podanie godziny (liczby) i dodanie wyrazu „o’clock” np. It’s nine o’clock. (9:00) ; It’s six o’clock. (6:00).

Aby powiedzieć, że jest 30 minut po jakiejś godzinie należy użyć zwrotu „half past” – 30 po. Np. It’s half past six (6:30) ; It’s half past eleven (11:30.)

Wykorzystując tę notkę, uzupełnij zadania ze strony 39 w ćwiczeniach.

 

                             WYCHOWANIE FIZYCZNE

Rozgrzewka wg inwencji ucznia 5 min (pajacyki,bieg w miejscu,podskoki,skipy A i C itp.)

  • Marszobieg terenowy z wykorzystaniem własnego podwórka 20minut

Rozciąganie - skłony do ziemi z 10 sekundowym przytrzymaniem na dole x 5 powtórzeń


© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Długołęce