Szkoła Podstawowa w Starych Bajkach

tel.857384348

Wycieczka do Torunia i Bydgoszczy

poznajpolske-1.jpg  polskilad-1.jpg   image.png
5 czerwca 2023 r. wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę do Torunia i Bydgoszczy. Wycieczka była współfinansowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach przedsięwzięcia ,,Poznaj Polskę".

Pierwszego dnia zwiedziliśmy Toruń. Spacerowaliśmy uliczkami Starego i Nowego Miasta. Zobaczyliśmy Rynek i Ratusz Staromiejski oraz Dwór Artusa.  Usłyszeliśmy wiele ciekawostek na temat tych miejsc. Dużą atrakcją była Krzywa Wieża i związana z nią legenda, której chętnie wysłuchaliśmy. Następnie odwiedziliśmy Dom Mikołaja Kopernika, gdzie znajduje się muzeum prezentujące sylwetkę wielkiego astronoma i jego dokonania. Po zjedzeniu obiadokolacji w restauracji, wybraliśmy się do Muzeum Piernika. Dowiedzieliśmy się ciekawych informacji dotyczących przypraw. Mogliśmy też samodzielnie wykonać pierniki i zabrać je do domu.

Następnego dnia zjedliśmy pyszne śniadanie w hotelowej restauracji i udaliśmy się na spotkanie z przewodnikiem. Zwiedzanie Bydgoszczy rozpoczęliśmy od najstarszej części miasta. Wędrując przez most mijaliśmy "Przechodzącego przez rzekę", spichrze oraz model nieistniejącego już zamku. Kolejnym punktem programu była wizyta w Muzeum Kanału Bydgoskiego. Poznaliśmy losy mennicy, czas jej działania, sukcesy i chwile kryzysu. Dowiedzieliśmy się jak żyli nasi przodkowie, jak się ubierali i co jedli oraz jak wyglądało życie codzienne w Bydgoszczy w XVI i XVII wieku. Na koniec warsztatów otrzymaliśmy na pamiątkę wybite monety. Następnie podziwialiśmy Stary Rynek z gotycką farą oraz Wyspę Młyńską, która oczarowała nas niezwykle pięknym krajobrazem. Ostatnim miejscem, które zobaczyliśmy był Park Pamięci Narodowej - miejsce hołdu, upamiętniające Polaków, którzy podczas II wojny światowej ratowali ludność żydowską.

Wróciliśmy do domu zmęczeni, ale szczęśliwi i pełni wrażeń. Wycieczka była ciekawym i pouczającym doświadczeniem.

Ewa Karolak

ZAŁĄCZNIKI

© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.