Szkoła Podstawowa w Starych Bajkach
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Starych Bajkach

Stare Bajki 51 ,19-104 Trzcianne
e-mail: sp.starebajki@sosedukator.pl.
tel.857384348

Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania – nauczanie zdalne

Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania – nauczanie zdalne

 

  1. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym mają charakter przejściowy.
  2. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania w nauczaniu zdalnym/na odległość wprowadza się w celu umożliwienia realizacji podstawy programowej oraz monitorowania postępów edukacyjnych uczniów w okresie, w którym tradycyjna forma realizacji zajęć jest niemożliwa do kontynuowania.
  3. Sposoby sprawdzania wiadomości i umiejętności na czas nauki zdalnej ujęte są w aneksach do kryteriów oceniania z poszczególnych przedmiotów.
  4. Ocenie podlega wiedza i umiejętności ujęte w podstawie programowej. Uczniowie są informowani o tym przez każdego nauczyciela podczas prowadzenia zajęć.
  5. W związku z obowiązkiem nauczania zdalnego na czas trwania kwarantanny, postępy wiadomości i umiejętności uczniów będą sprawdzane i oceniane w sposób zdalny za pośrednictwem Internetu.
  6. Klasyfikowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach opisanych w statucie Szkoły Podstawowej w Starych Bajkach.
  7. O zagrożeniach oceną niedostateczną nauczyciele informują rodziców/prawnych opiekunów w terminie wynikającym z harmonogramu pracy szkoły poprzez sms, telefonicznie lub pocztą elektroniczną.

Informacja dla rodziców:

 

Aby nauczanie zdalne było skuteczne, a uzyskiwane przez uczniów oceny - pozytywne, proszę Państwa - jako rodziców o kontrolę systematyczności pracy swoich dzieci. Uczniowie powinni realizować zadane im zadania w miarę systematycznie, najlepiej w godzinach swoich codziennych lekcji z danego przedmiotu, lub przynajmniej w dniu, kiedy dany przedmiot jest prowadzony. Jako nauczyciel bardzo Państwa proszę o pomoc w tej sprawie - poprzez motywowanie swoich dzieci do systematycznej i samodzielnej pracy.

 

Życzymy dużo zdrowia

kadra Szkoły Podstawowej
w Starych Bajkach

 

 

Aneks do kryteriów oceniania – przedmioty – nauczanie zdalne

 

MATEMATYKA – p. Katarzyna Szypcio

I. W sposób zdalny, uczniowie będą oceniani za następujące prace lub postępy w nauce:

- zadawane przez nauczyciela pisemne prace domowe, wykonane w zeszytach przedmiotowych lub w zeszytach ćwiczeń lub na oddzielnych kartkach. Termin na wykonanie zadanych prac pisemnych to jeden, dwa dni od momentu zadania pracy lub prace długoterminowe;

- systematyczność prowadzenia zeszytu (wpisywanie podawanych przez nauczyciela za pośrednictwem Internetu tematów lekcji, notatek do lekcji, wymagań do lekcji, rozwiązanych w ramach lekcji zadań itp.)

 

- prace wykonane przez uczniów online (ćwiczenia, zadania, testy, sprawdziany)

 

II. Wystawiane zdalnie ocen to plusy, minusy, ( zamienione na ocenę po czterokrotnym zadaniu pracy domowej z matematyki) lub oceny cząstkowe.

 

III. Udokumentowaniem pracy zdalnej uczniów są:

 

1. zdjęcia lub skany prac pisemnych wykonanych w formie papierowej  przesłane przez e-maila do nauczyciela lub na komunikator Messenger czy Facebook z zapisanym imieniem, nazwiskiem
i klasą ucznia.

2.W przypadku nie wykonania zadanej pracy w wyznaczonym terminie, nauczyciel może wpisać uczniowi ocenę niedostateczną.

3.Oddanie pracy niesamodzielnej - np. przekopiowanej z Internetu bądź od innego ucznia będzie skutkować oceną niedostateczną.

4. Każdą ocenę niedostateczną  można poprawić w terminie jednego tygodnia lub innym, ustalonym wcześniej między nauczycielem i uczniem.

5. W przypadkach losowych (np. awaria sprzętu, choroba ucznia itp.), istnieje możliwość wydłużenia terminu na wykonanie zadania, jednak może się to odbyć wyłącznie na wniosek / prośbę ucznia lub rodzica ucznia, złożony za pośrednictwem poczty elektronicznej:kszypcio@vp.pl, telefonicznie lub bezpośrednio u dyrektora. W takim przypadku ustalany jest nowy termin na wykonanie pracy.

6. Zdalne monitorowanie i ocenianie postępów uczniów odbywać się będzie poprzez:

* testy na platformach (wcześniejsza informacja o terminie i  zakresie materiału, w celu rezerwacji dostępu do komputera – dostęp do testu tylko raz, w wyznaczonym czasie), w przypadku niedostosowania się do terminu wykonania testu uczeń zobowiązany jest do napisania go z danego materiału w formie papierowej w ustalonym przez nauczyciela  terminie w momencie powrotu do szkoły

* wykonane zadania, karty pracy przesyłane są przez uczniów na nośnik wskazany przez nauczyciela w określonym terminie (e-mail podany przez nauczyciela). Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe tzn. uczeń musi je wykonać.

Do pozostałych kwestii związanych z ocenianiem, mają zastosowanie dotychczasowe zapisy zawarte w WZO oraz PSO.

 

JĘZYK ANGIELSKI – p. Izabela Lachowska/p. Dorota Zalewska

Ocenianie w klasach I – II w czasie nauczania zdalnego:

- Uczniowie wykonują zadane kolejne ćwiczenia z podręcznika i zeszytu ćwiczeń oraz korzystają ze stron internetowych według zaleceń nauczyciela: https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL),

 https://wordwall.net/, www.youtube.pl

 

- nauczyciel przesyła na skrzynki mailowe rodziców lub na przez komunikator Messenger kolejne zadania, karty pracy, ćwiczenia do samodzielnego wykonania dla ucznia. Wypełnione karty pracy tj. zdjęcia/ skany odsyłane są nauczycielowi, który ocenia poprawność pracy wg. przyjętej w szkole punktacji oraz załącza informację zwrotną o ewentualnych błędach.

 

 

Język angielski klasy IV-VIII

- Uczniowie wykonują zlecone przez nauczyciela ćwiczenia z podręcznika i zeszytu ćwiczeń. Zostaną one sprawdzone w dogodnym czasie w formie przesyłanych zdjęć na komunikator Messenger lub e -mail lub po powrocie do szkoły.

Uczniowie będą zachęcani do korzystania ze stron na których zamieszczane są materiały do pracy w domu, dodatkowe ćwiczenia wyjaśniające nowy materiał lub sprawdziany:

https://wordwall.net, https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL),

https://en.islcollective.com/english-esl-worksheets

www.quizizz.com/join

www.youtube.pl

 

Uczniowie przesyłają nauczycielowi zdjęcia/ skany lub same odpowiedzi w ustalonym terminie, co oznacza aktywność i pracę na lekcji.

Nauczyciel zaznacza, które prace będą sprawdzane na ocenę, brak odesłania karty pracy w umówionym terminie lub wcale oznacza brakiem pracy domowej, za co uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną.

Nauczyciel ocenia wszystkie prace ucznia wg przygotowanej wcześniej punktacji, z informacją zwrotną o ewentualnych błędach.

Wymiana informacji oraz ocenianie będzie odbywać się indywidualne z danym uczniem przez komunikator Messenger, e-mail lub sms.

 

 

JĘZYK NIEMIECKI – p. Karolina Bartnik

1. Sprawdzanie osiągnięć edukacyjnych ucznia, będące podstawą ustalania ocen bieżących, odbywa się w następujących formach: wypowiedzi ustne, (poprzez wideo czat), sprawdziany pisemne, testy,  prace domowe, karty pracy (nie podlegają poprawie), prace dodatkowe, aktywność i zaangażowanie podczas lekcji. 

2. Do wszystkich tematów wysyłanych uczniom, dołączone są załączniki z opisanym tematem, zadaniami oraz terminem ich wykonania. Wszystkie tematy są wysyłane poprzez wiadomości  Messenger  oraz adresy mailowe uczniów. Podczas nauki zdalnej uczniowie korzystają
z podręcznika, zeszytu ćwiczeń oraz zeszytu przedmiotowego.

3. Zadania wykonane przez uczniów, mogą być przesyłane w formie zdjęć, plików, czy wiadomości tekstowych na  prywatny Messenger nauczyciela bądź adres mailowy.

4. Niedotrzymanie ustalonego terminu wysyłania prac zleconych przez nauczyciela we wskazanym terminie  pociąga za sobą wpisanie oceny niedostatecznej. 

5. Nieobecność ucznia (np. choroba) nie zwalnia go z obowiązku uzupełnienia materiału w terminie
i w formie uzgodnionej z nauczycielem. Uczeń nieobecny na lekcjach podczas zdalnego nauczania  zobowiązany jest do uzupełnienia materiału i przesłaniu zaległych prac w terminie wyznaczonym przez nauczyciela.

6. Uczeń ma prawo do dwóch nieprzygotowań w zgłoszonych tylko na początku lekcji online.

7. W ocenianiu bieżącym dopuszcza się stosowanie „ +” i „ – ”, gdzie, 3 plusy oznaczają bardzo dobry, a 3 minusy- niedostateczny. Dotychczasowo zdobyte przez uczniów pozostają ważne.

8. W sytuacji pracy niesamodzielnej uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

9. W przypadku braku reakcji ucznia na wysłane zadania (bez podania powodu) skutkuje oceną niedostateczną.

10. Uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za sprawdziany, testy, zadania na ocenę wykonane podczas nauki zdalnej w terminie wskazanym przez nauczyciela.

11. Nauczyciel  może podnieść ocenę o jeden stopień uczniowi, który wyróżnia się aktywnością i dużym zaangażowaniem na lekcjach online ma rozległą wiedzę na temat krajów niemieckojęzycznych, wykonuje dodatkowe prace i ćwiczenia zadane przez nauczyciela.

PRZYRODA – p. Bożena Sawicka

1. Uczeń może wykazać się swoją wiedzą poprzez:

    • Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.) wyznaczonych przez nauczyciela na stronie szkoły a następnie przesłanie ich na wyznaczony przez nauczyciela adres mailowy lub grupę społecznościową, komunikator itp.
    • Wykonanie zadań (kart pracy, odpowiedzi na pytania itp.), które dołączone są jako załączniki do wiadomości ma messengerze.
    • Wykonanie zadań na platformach edukacyjnych
    • Rozwiązywanie testów powtórkowych i ćwiczeniowych na platformie e-podręczniki
      • Uczeń, który nie weźmie udziału w teście sprawdzającym wiedzę (kartkówka, sprawdzian) zobowiązany jest do napisania testu w formie papierowej w ustalonym terminie przez nauczyciela
      • Wszystkie formy zaplanowane przez nauczyciela są obowiązkowe, co oznacza, że uczeń musi posiadać z nich ocenę.
      • Uczeń może poprawić każdą ocenę z testów sprawdzających wiedzę tylko jeden raz (w ciągu 2 tygodni od jej uzyskania). Ocena z poprawy wpisywana jest do dziennika, a przy ustalaniu oceny na koniec poszczególnych semestrów brane są pod uwagę obydwie oceny (uzyskane w pierwszym terminie i z poprawy).
      • Nie poprawia się ocen z kart pracy.

 

JĘZYK POLSKI – p. Ewa Karolak

1. Podczas zdalnego nauczania uczeń ma obowiązek wykonać w zeszycie wskazane ćwiczenia. Będą one sprawdzone po powrocie do szkoły.

2. Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione zgodnie z kryteriami. Niedotrzymanie ustalonego terminu jest równoznaczne z oceną niedostateczną.

3. Uczeń może otrzymać ocenę również za aktywność w czasie zajęć z wykorzystaniem platformy do komunikacji online.

4. Nauczyciel może przygotować test na platformie e-nauczanie i będzie on wtedy na ocenę.

5. Nie tworzymy dodatkowych kryteriów. Mamy wiele, które łatwo dopasować do e-nauczania (m.in. wypowiedzi pisemne, zadanie, inne). Każda ocena jest zawsze opisana w komentarzu.

6. Poprawa ocen- uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadania wykonywane w czasie e-nauczania w ciągu dwóch tygodni.

 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA – p. Dorota Pogorzelska/ p. Krystyna Trojanowska

  1. W okresie zdalnego nauczania nauczyciel ocenia prace ucznia z wykorzystaniem narzędzi wskazanych przez nauczyciela.
  2. Każdy nauczyciel wybiera dowolną i dogodną formę pracy i informuje rodziców i uczniów o wybranej metodzie pracy. W okresie tym nauczyciel monitoruje i realizuje podstawę programową.
  3. W okresie zdalnego nauczania nauczyciel wystawia min jedną ocenę w tygodniu jednak nie więcej niż pięć.

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE – p. Emilia Lisowska/p. Piotr Dubicki

Praca zdalna w wychowaniu fizycznym realizowana będzie z części podstawy programowej, zaliczamy do niej elementy edukacji zdrowotnej, przepisy gier zespołowych, historie Igrzysk Olimpijskich ery nowożytnej i starożytnej. Wszystkie wiadomości dla uczniów będą przekazywane w formie plakatów, prezentacji, konspektów oraz filmów instruktażowo-pokazowych. Uczniowie będą ocenianie za zadane referaty, mini – prezentacje lub odpowiedzi z quizów wyżej wymienionych elementów podstawy programowej.

 

RELIGIA – p. Dorota Pogorzelska

  1. Zadania (w rozsądnej ilości) będą określone i ocenianie w kategoriach: obowiązkowe i dla chętnych.
  2. Zadania mogą być przez uczniów przesyłane w formie skanów, zdjęć, plików tekstowych
    w określonym przez nauczyciela terminie i na wyznaczony adres, komunikator itp.
  3. Uczeń może poprawić każdą ocenę za „zdalne zadanie” po powrocie do szkoły (albo do wskazanego przez nauczyciela terminu, gdyby kwarantanna się znacznie przedłużyła)
  4. Uczeń chętny do wykonania  dodatkowej pracy na wyższa ocenę umawia się z nauczycielem.
  5. Nauczyciel podaje temat i wyznacza termin oddania/wysłania tej pracy.
  6. Opracowania uczniów muszą mieć wskazane źródła.

 

HISTORIA I WOS -p. Barbara Pac/p. Marcin Rzemieniecki

  1. Oceniane będą karty pracy (zdjęcia lub skany), zadania z mapami, odpowiedzi na pytania przesyłane drogą mailową we wskazanym terminie, zgodnie z podanymi przez nauczyciela kryteriami.
  2. Odpowiedzi ustne z wykorzystaniem platformy do komunikacji online.
  3. Testy na platformie e-nauczanie udostępnione przez nauczyciela we wskazanym czasie.
  4. Dłuższe wypowiedzi pisemne na zadany temat zgodnie z podanymi przez nauczyciela kryteriami.
  5. Wszystkie prace muszą mieć bibliografię, prace niesamodzielne będą oceniane na ocenę niedostateczną.
  6. Uczeń ma obowiązek przesłać we wskazany sposób oraz w terminie wyznaczonym przez nauczyciela prace pisemne, które zostaną ocenione zgodnie z kryteriami. Niedotrzymanie ustalonego terminu jest równoznaczne z oceną niedostateczną.

PLASTYKA – p. Dorota Pogorzelska

Uczeń ma do wykonania pracę plastyczną, której tematyka i sposób wykonania zostanie podany w wiadomości na messengerze. Termin wykonania – 2 tygodnie. Pracę należy podpisać na pierwszej stronie, wyraźnie, drukowanymi literami: imię, nazwisko, klasa,zrobić zdjęcie i wysłać na adres: kszypcio@vp.pl lub przez wiadomość na messengerze.

MUZYKA – p. Marcin Rzemieniecki

  1. Uczniowie zapoznają się z podanymi zagadnieniami na podstawie linków do stron internetowych, sporządzają krótkie notatki w zeszycie wg pytań zadanych w wiadomości na messengerze lub facebooku, które zostaną ocenione po powrocie do szkoły.
  2. Wykonanie piosenek przesłanych za pomocą linków do melodii i tekstów uczniowie będą mogli zaliczyć po powrocie do szkoły.

 

TECHNIKA – p. Iwona Kamińska

  1. Prace techniczne zadane do wykonania będą ocenione po powrocie do szkoły.
  2. Zagadnienia teoretyczne uczniowie opracowują na podstawie linków do stron internetowych lub mogą korzystać z własnych źródeł. Notatka musi zawierać minimum odpowiedzi na pytania podane w wiadomości na messengerze. Oceny za przygotowanie notatki otrzymają po powrocie do szkoły.
  3. Jeśli w wiadomości zamieszczone są linki do filmów edukacyjnych, a nie jest zaznaczone, że film jest dla chętnych uczeń ma obowiązek obejrzeć film.

 

BIOLOGIA I GEOGRAFIA – p. Katarzyna Szypcio/p. Dorota Pogorzelska

 

I. W sposób zdalny, uczniowie będą oceniani za następujące prace lub postępy w nauce:

- zadawane przez nauczyciela pisemne prace domowe, wykonane w zeszytach przedmiotowych lub w zeszytach ćwiczeń lub na oddzielnych kartkach. /termin – do następnej lekcji/. Termin na wykonanie testu lub sprawdzianu może wynosić 1 dzień od momentu zadania.

II. Wystawiane zdalnie ocen to plusy, minusy, ( zamienione na ocenę po dwukrotnym zadaniu pracy domowej z geografii i biologii) lub oceny cząstkowe.

 

 

Udokumentowaniem pracy zdalnej uczniów są:

 

1. zdjęcia lub skany prac pisemnych wykonanych w formie papierowej  przesłane przez e-maila do nauczyciela lub na komunikator Messenger czy Facebook.

2.W przypadku nie wykonania zadanej pracy w wyznaczonym terminie, nauczyciel może wpisać uczniowi ocenę niedostateczną.

3. Każdą ocenę niedostateczną  można poprawić w terminie jednego tygodnia lub innym, ustalonym wcześniej między nauczycielem i uczniem.

4. W przypadkach losowych (np. awaria sprzętu, choroba ucznia itp.), istnieje możliwość wydłużenia terminu na wykonanie zadania, jednak może się to odbyć wyłącznie na wniosek / prośbę ucznia lub rodzica ucznia, złożony za pośrednictwem poczty elektronicznej:kszypcio@vp.pl, telefonicznie lub bezpośrednio u dyrektora. W takim przypadku ustalany jest nowy termin na wykonanie pracy.

 

 

FIZYKA – p. Katarzyna Szypcio

Uczniowie będą oceniani za następujące prace:

1. Zadawane  pisemne prace domowe, wykonane w zeszytach przedmiotowych. Termin na wykonanie zadanych prac pisemnych jest do następnej lekcji wynikającej z planu lekcyjnego. W niektórych przypadkach (określonych przez nauczyciela) może być okres tygodnia.
2. Systematyczność prowadzenia zeszytu (wpisywanie podawanych przez nauczyciela za pośrednictwem Internetu tematów lekcji, notatek do lekcji, wymagań do lekcji, rozwiązanych w ramach lekcji zadań itp).
3.Prace wykonane przez uczniów online (ćwiczenia, zadania, testy, sprawdziany).

Wystawiane zdalnie postępy w nauce to plusy i minusy (zamienione później na ocenę po pięciokrotnym zadaniu prac pisemnych, wstawiane jako praca domowa)  lub oceny cząstkowe za zadania o obszerniejszym opracowaniu oraz sprawdziany czy testy.

Udokumentowaniem pracy zdalnej uczniów są:
1. Zdjęcia prac pisemnych wykonanych w formie papierowej w zeszycie przedmiotowym i przesłane przez e-maila do nauczyciela lub na komunikator Messenger czy Facebook z zapisanym imieniem, nazwiskiem i klasą ucznia.
2. W przypadku nie wykonania zadanej pracy w wyznaczonym terminie, nauczyciel może wpisać uczniowi ocenę niedostateczną wynikającą z zebranych wcześniej minusów.
3. Każdą ocenę niedostateczną  można poprawić w terminie jednego tygodnia lub innym, ustalonym wcześniej między nauczycielem i uczniem.
4. W przypadkach losowych (np. awaria sprzętu, choroba ucznia itp.), istnieje możliwość wydłużenia terminu na wykonanie zadania, jednak może się to odbyć wyłącznie na wniosek / prośbę ucznia lub rodzica ucznia, złożony za pośrednictwem poczty elektronicznej
kszypcio@vp.pl, sms-a, telefonicznie.

 

 

INFORMATYKA – p. Katarzyna Szypcio

Uczniowie będą oceniani za następujące prace:
W trakcie zajęć online uczniowie wykonują poszczególne prace wykorzystując technologię informacyjno-komunikacyjną. Prace obejmują:

- Obsługę edytora tekstu.
- Obsługę arkusza kalkulacyjnego.
- Obsługę programu graficznego.
- Obsługę programu do prezentacji.
- Programowanie.
- Obsługę usług internetowych tj. WWW, wyszukiwarek, poczty internetowej, pracę w chmurze, komunikatory.

 Wystawiane zdalnie postępy w nauce to plusy i minusy (zamienione później na ocenę po trzykrotnym zadaniu prac pisemnych, wstawiane jako praca domowa)  lub oceny cząstkowe za zadania o określonej strukturze (wykonanie zadania w określonym programie).

Udokumentowaniem pracy zdalnej uczniów są:

- Załącznik z wykonaną pracą przesłany przez e-maila do nauczyciela  z zapisanym imieniem, nazwiskiem i klasą ucznia.

- W przypadku nie wykonania zadanej pracy w wyznaczonym terminie, nauczyciel może wpisać uczniowi ocenę niedostateczną wynikającą z zebranych wcześniej minusów.
 
- Każdą ocenę niedostateczną  można poprawić w terminie jednego tygodnia lub innym, ustalonym wcześniej między nauczycielem i uczniem.


- W przypadkach losowych (np. awaria sprzętu, choroba ucznia itp.), istnieje możliwość wydłużenia terminu na wykonanie zadania, jednak może się to odbyć wyłącznie na wniosek / prośbę ucznia lub rodzica ucznia.

© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Starych Bajkach