Szkoła Podstawowa w Lutostani

e-mail: sp.lutostan@sosedukator.pl.
tel. 862193192

Wycieczka: Zakopane-Wieliczka-Kraków

W dniach 30.05 – 01.06.2022 roku klasy III, V, VII i VIII wzięły udział w wycieczce na południe Polski, do Zakopanego, Wieliczki i Krakowa.

W poniedziałek 30 maja o godzinie 4:00 spod SP w Lutostani  uczniowie wraz z opiekunami rozpoczęli swoją podróż. Około 9 godzin później zakwaterowaliśmy się w pensjonacie „ZBÓJNIK” w Murzasichle i zjedliśmy smaczny obiad.  Po obiedzie udaliśmy się do Zakopanego.  Przejechaliśmy pod Gubałówkę, gdzie mogliśmy ujrzeć miejsca wielu zawodów sportowych – zakopiańskie skocznie narciarskie. Na tę chętnie odwiedzaną przez turystów górę wjechaliśmy kolejką krzesełkową. Następnie uczestnikom wycieczki przydzielono czas wolny, który spędziliśmy na Krupówkach i pod wieczór wróciliśmy do pensjonatu, gdzie przy ognisku smażyliśmy sobie kiełbaski i mogliśmy odpocząć po dniu pełnym wrażeń.

Następnego dnia, we wtorek 31 maja czekała nas piesza wycieczka z przewodnikiem nad Morskie Oko. Była dla nas ogromnym wyzwaniem, ale daliśmy radę!!! :)  Dotarcie na Morskie Oko zajęło nam około 3,5 h. Jednak pokonane 16 km w obie strony zrekompensowały nam widoki, które mogliśmy podziwiać. Następnie zmęczeni ale dumni wróciliśmy do budynku pensjonatu, aby odpocząć i spędzić w nim swoją ostatnią noc.

Ostatniego dnia wycieczki – we środę 1 czerwca opuściliśmy pensjonat i ruszyliśmy w drogę do Wieliczki, aby zwiedzić Kopalnię Soli. W drodze na dół pokonaliśmy około 380 schodów. W trakcie zwiedzania odwiedziliśmy m.in. : Komorę Mikołaja Kopernika, Komorę Michałowice , Komorę Józefa Piłsudskiego oraz Kaplicę św. Kingi. Mogliśmy również spróbować solanki oraz ścian stworzonych wyłącznie z soli. W Kaplicy św. Kingi naszej grupie zostało zrobione pamiątkowe zdjęcie. Podczas zwiedzania wycieczkowicze zobaczyli wyrzeźbione z soli postacie sławnych osób takich jak św. Jan Paweł II, marszałek Józef Piłsudski oraz Mikołaj Kopernik. Znalazł się również czas na odpoczynek oraz kupno pamiątek, oczywiście w przepięknym otoczeniu. Następnie wyjechaliśmy z kopalni na powierzchnię windą i ruszyliśmy w drogę do Krakowa aby rozpocząć zwiedzanie dawnej stolicy naszego kraju. Mieliśmy okazję odwiedzić zamek Wawel, czyli siedzibę królów Polski, malowniczy Stary Rynek, nabyć pamiątki w krakowskich Sukiennicach, na własne oczy zobaczyć słynny ołtarz wykonany przez Wita Stwosza, znajdujący się w Kościele Mariackim, usłyszeć grany z wieży tego budynku hejnał oraz odbyć spacer ulicami Krakowa, dowiadując się przy tym wielu nowych rzeczy o tym mieście. Na koniec zrobiliśmy jeszcze pamiątkowe zdjęcie ze słynnym smokiem wawelskim i ruszyliśmy w drogę powrotną do Lutostani.  Minęła ona o wiele szybciej niż droga do Zakopanego i około godziny 23:30 wszyscy uczestnicy zakończyli swoją  wycieczkę pod budynkiem szkoły.

Lutostańska M.

Opiekunkami wycieczki były Panie: Mariola Lutostańska oraz Emilia Wszeborowska-Ciołek.

Poniżej fotorelacja z naszej wycieczki :

© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.