Szkoła Podstawowa w Laskowcu
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Laskowcu

Laskowiec 46,19-104 Trzcianne
e-mail: sp.laskowiec@sosedukator.pl.
tel. 857384004

Zdalne nauczanie 31.03.2020

Zdalne nauczanie 31.03.2020

Klasa I    (31.03.2020)

Edukacja polonistyczna

Temat: Nad rzeką

Poproś mamę, aby przeczytała ci tekst ze strony 84 i 85 z podręcznika. Zapoznaj się na podstawie ilustracji w podręczniku.

Z pomocą mamy przeczytaj wiersz J. Tuwima ,,Rzeczka’’. Odpowiedz na pytania pod wierszem. Następnie wykonaj ćwiczeni a w kartach pracy na stronie 76 i 77.

Wychowanie fizyczne

Temat: Stragan z warzywami

Przygotuj sobie piłeczkę i pudełko do którego będziesz wrzucał piłeczkę. Przy rzucaniu piłeczką za każdym razem spróbuj podawać nazwę owoców i warzyw.

Klasa II (31.03.2020)

Edukacja społeczna

Temat: Ludowe obrzędy związane z nadejściem wiosny.

Poproś rodziców aby pomogli ci znaleźć w Internecie krótkie filmiki o obrzędach ludowych dotyczących nadejścia wiosny. Porozmawiajcie o tych zwyczajach dawniejszych i dzisiejszych.

Wychowanie fizyczne

Temat: Doskonalenie startu niskiego w zabawach i grach.

Wykonaj ćwiczenia

-marsz z krążeniem ramion

-skłony, krążenia i skręty głowy

-bieg z wysokim unoszeniem kolan

-bieg skokami z nogi na nogę

Edukacja polonistyczna

Temat: Idzie wiosna

Przeczytaj tekst o wiośnie w podręczniku na str.77 oraz „List do wiosny” H. Bechlerowej.  Porozmawiaj z mamą na temat pierwszych oznak wiosny.

Wykonaj ćwiczenia w kartach pracy na stronie 68 i 69.

Edukacja przyrodnicza

Temat: Oznaki wiosny

Obejrzyj w Internecie zdjęcia przedstawiające wiosnę.

Porozmawiaj z mamą na temat pierwszych oznak wiosny.

Muzyka kl. IV

Zapoznać się z materiałem podręcznika ze stron 89 – 100 oraz przepisać do zeszytu i uzupełnić  kartę pracy, a także przepisać definicje: folklor, polskie tańce narodowe.

Wykonaną kartę odeślij do nauczyciela na e-maila: laskowiec@archibial.pl

Technika klasa 4 – 31.03.2020

T: Którędy bezpieczniej?

1.Zapoznaj się z bezpiecznym poruszaniem rowerzysty na chodniku oraz na jezdni. – str. 44 – podręcznik.

Praca domowa: Zaprojektuj element odblaskowy dla rowerzysty, który chciałabyś nosić podczas jazdy na rowerze. Może mieć on formę zawieszki, naklejki lub innej formy wymyślonej przez Ciebie.

Matematyka klasa IV (31.03.2020)

Temat: Ćwiczenia w odejmowaniu ułamków dziesiętnych.

Na tej lekcji powtórzę i utrwalę wiedzę z zakresu odejmowania ułamków dziesiętnych.

https://www.matzoo.pl/klasa4/odejmowanie-ulamkow-dziesietnych-2_22_184

Wykonaj zadanie 5 z podręcznika strona 203 i z ćwiczenia zadanie 6 str. 85.

Zdjęcia wykonanych zadań wysyłamy na  Messengera lub maila ewa-kosiorek2@wp.pl.

Kontakt z nauczycielem na  Messengerze. Termin realizacji do 01.04.2020r.

31.03.2020 wtorek

 Klasa 4

język polski

temat: Jak napisać zaproszenie?

 Zapoznajcie się  z tematem na stronie https://epodreczniki.pl/a/zaproszenie-dla-czarownicy/D1AjHHkMU

W zaproszeniu musi pojawić się 5 ważnych informacji, podobnie jak jest pięć palców u ręki.

Te informacje to odpowiedzi na następujące pytania:

- kogo zapraszamy?

- kiedy zapraszamy?

- gdzie zapraszamy?

- na co zapraszamy?

- kto zaprasza?

Odrysujcie w swoich zeszytach dłoń i na każdym palcu zapiszcie  ważne informacje znajdujące się w zaproszeniu, pokolorujcie palce różnymi kolorami.

Rozwiążcie ćwiczenia interaktywne z poleconej strony – 7, 8 i 10 oraz zapiszcie je w zeszycie.

 

 

W zeszytach ćwiczeń zredagujcie dwa zaproszenia - ćw. 2 str. 101 oraz ćw. 4 str.102 oraz uzupełnijcie brakujące informacje w ćw. 1 str.101.

Termin realizacji zadania 01.04.2020

Prace proszę przesyłać w formie zdjęć na email malgos4k@wp.pl lub jako wiadomość na Messengera.

Klasa 4

31.03.2020 wtorek

język angielski

 

temat: J’can do it

W podręczniku na stronie 39 zapoznajcie się  z wiadomościami o języku z pola Grammar oraz ich się nauczcie.

Zapiszcie również wiadomości  w zeszycie przedmiotowym.

odmiana  czasownika have got(questions).

Wykonajcie ćwiczenie 7 ze strony 37 w zeszycie ćwiczeń.

język angielski

temat: My favorite day at school

W zeszycie ćwiczeń na stronie 37 zwróćcie uwagę na ćwiczenie 8,

wykonajcie je tłumacząc treść oraz zapiszcie je do zeszytu przedmiotowego.

Klasa 5

31.03.2020 wtorek

język angielski

temat: Reading the email

Na stronie 41 znajduje się zadanie 6, które zawiera email.

Proszę go przeczytać, przetłumaczyć, słownictwo zapamiętać oraz wykonać polecenie.

Przepiszcie  do zeszytu.

 

Klasa 5 (31.03.2020)

język polski.

Temat: Wyczyny Heraklesa

 Zapoznajcie się  z tematem o greckim herosie Herkulesie na https://epodreczniki.pl/a/z-maczuga-lukiem-w-skorze-lwa/DochYyG9c .

Zapisz do zeszytu plan wydarzeń mitu o Heraklesie. Przeczytaj umieszczony pod ćwiczeniem mit i opisy dwunastu prac. Wykonajcie ćwiczenie 7 z frazeologizmami pochodzącymi z mitologii, rozwiązania zapiszcie do zeszytu. Pomyślcie też nad pozostałymi ćwiczeniami.

 Z podręcznika str.225 proszę wykonać polecenia 2 i 4. Odpowiedzcie na pytanie korzystając z informacji w podręczniku: Kim jest heros?

Termin realizacji zadania 1 IV 2020.

Wyniki pracy w domu proszę przesyłać w formie zdjęć na adres email malgos4k@wp.pl lub na Messenger.

Technika klasa 5 – 31.03.2020

T: To takie proste! Kartka Wielkanocna.

Projektowanie kartki wielkanocnej z papieru.

Matematyka klasa V (31.03.2020)

Temat: Obliczanie pól czworokątów. Utrwalenie i powtórzenie.

Zapoznaj się z materiałem na podstawie którego utrwalisz poznane wzory na pola czworokątów.

https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-pol-i-obwodow-czworokatow/D4b0nyfC6

W ćwiczeniach wykonaj zadanie 2 str. 60.

Zdjęcia wykonanych zadań wysyłamy na  Messengera lub maila ewa-kosiorek2@wp.pl.

Kontakt z nauczycielem na  Messengerze. Termin realizacji do 01.04.2020r.

Geografia klasa V (31.03.2020)

Temat: Przegląd stref krajobrazowych Ziemi

Nauczę się: wskazywać czynniki wpływające na klimat; opisywać strefy klimatyczne Ziemi; wyjaśniać znaczenie czynników klimatycznych dla życia roślin, zwierząt i ludzi; rozróżniać i opisywać strefy krajobrazowe na Ziemi.

 https://epodreczniki.pl/a/przeglad-stref-krajobrazowych-ziemi/DATn9FzVG

Notatka do zeszytu:

Na Ziemi wyróżnia się pięć stref klimatycznych: równikową, zwrotnikową,

podzwrotnikową, umiarkowaną i okołobiegunową.

W górach wraz ze wzrostem wysokości bezwzględnej maleje średnia roczna

temperatura powietrza, a zwiększają się roczne sumy opadów.

Strefy krajobrazowe to pasy terenu układające się mniej więcej wzdłuż równoleżników.

Wydzielono je na podstawie charakterystycznej roślinności, a także cech klimatu i świata zwierząt.

Wykonaj ćw.1 i 2 z podręcznika str. 112.

Zdjęcia wykonanych zadań wysyłamy na  Messengera lub maila ewa-kosiorek2@wp.pl.

Kontakt z nauczycielem na  Messengerze. Termin realizacji do 06.04.2020r.

Geografia klasa VI ( 31.03.2020)

Temat: Energetyka w Europie

Poznasz odnawialne i nieodnawialne źródła energii elektrycznej.

Dowiesz się, jakie są rodzaje elektrowni oraz jakie mają one zalety i wady.

Poznasz strukturę produkcji energii elektrycznej w wybranych krajach Europy

oraz dowiesz się, od jakich czynników przyrodniczych ona zależy.

Zapoznaj się z tematem w podręczniku str. 114-119.

Notatka do zeszytu:

Do odnawialnych źródeł energii należą: energia słoneczna, energia wiatru, energia

wody płynącej oraz energia geotermalna. Nieodnawialne źródła to między innymi

węgiel, ropa naftowa, gaz ziemny i energia jądrowa.

Sposób wytwarzania energii elektrycznej w dużym stopniu zależy od warunków

środowiska przyrodniczego.

W Europie największą część energii elektrycznej wytwarza się w elektrowniach

cieplnych. Wzrasta jednak znaczenie energii jądrowej i odnawialnych źródeł energii.

Wykonaj ćw. 2 i 3 z podręcznika str. 119.

Zdjęcia wykonanych zadań wysyłamy na  Messengera lub maila ewa-kosiorek2@wp.pl.

Kontakt z nauczycielem na  Messengerze. Termin realizacji do 06.04.2020r.

Klasa 6

język polski.

Temat: Mowa muzyki

 

 - rozwiniesz umiejętność słuchania i czytania utworów literackich;

 - rozpoznasz wyrazy dźwiękonaśladowcze związane ze zjawiskami przyrody;

 - określisz ich funkcję w tekstach literackich;

- stworzysz tekst z użyciem onomatopei

 

https://sjp.pwn.pl/  korzystając z linku znajdź i zapisz w zeszycie hasło słownikowe maestro.

 

Przeczytaj dwukrotnie, aby dobrze zrozumieć tekst pt. „ Tam, gdzie mieszka Muzyka” w podręczniku na str. 193-196. Po przeczytaniu tekstu zapisz w zeszycie odpowiedź na pytania: 1, 3 i 4, str.196.

 

 Zapiszcie definicję wyrazów dźwiękonaśladowczych, nazywanych również onomatopeją oraz funkcję jaką spełniają w utworze (zeszyt). Podajcie kilka przykładów tychże wyrazów.

Wysłuchaj audiobooka (3 rozdziały) https://epodreczniki.pl/a/wyrazy-dzwiekonasladowcze-w-poezji-i-prozie/Dg76FM8I1 . Wykonaj ćwiczenia inetraktywne 1, 2 i 4 zapisz je w zeszycie.

 

Termin realizacji: 01.04.2020

Wyniki pracy w domu proszę przesyłać w formie zdjęć na adres email malgos4k@wp.pl lub na Messenger.

Technika klasa 6 – 31.03.2020

T: Rzuty aksonometryczne.

Wykonanie rysunku technicznego przestrzennego na podstawie wzorca wcześniej już poznanego. (Dimetria ukośna)

Matematyka kl. VI ( 31.03.2020)

Temat: Rozwiązywanie równań.

Nauczysz się rozwiązywać równania. Zapoznaj się z materiałem:

https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-rownan/DcDkqLKBI i wykonaj ćwiczenia interaktywne.

W zeszycie wykonaj zadanie 1 z podręcznika strona 202. Zdjęcia wykonanych zadań wysyłamy na  Messengera lub maila ewa-kosiorek2@wp.pl.

Kontakt z nauczycielem na  Messengerze. Termin realizacji do 01.04.2020r

Informatyka klasa VI 31.03.2020

Temat: Proste obliczenia w programie MS Excel.

Obejrzyj  w Internecie  film „Excel – Proste obliczenia”

https://www.youtube.com>watch>v=6NBo

 

Muzyka klasa VI

Temat: Fryderyk Chopin na emigracji

Zapoznaj się z materiałem podręcznika ze stron 90 – 97 oraz uzupełnij  kartę pracy. Wykonaną kartę odeślij do nauczyciela na e-maila: laskowiec@archibial.pl

Fizyka klasa 7 – 31.03.2020

Temat: II zasada dynamiki – rozwiązywanie zadań - ćwiczenia.

Ćwiczenia w rozwiązywaniu zadań, dotyczących II zasady dynamiki, ale z wykorzystaniem wykresu.

 

Muzyka klasa VII

Zapoznać się z tekstem podręcznika ze stron 112 – 116 oraz uzupełnić kartę pracy z której zadanie 7, 8, 9 przepisać do zeszytu. Wykonaną kartę odeślij do nauczyciela na e-maila: laskowiec@archibial.pl

 

 

 

Karta pracy

Temat: Stanisław Moniuszko i opera

1. Uzupełnij zdania podanymi wyrazami.

• Stanisława Moniuszkę uważa się za twórcę polskiej ______________________________.

• Oprócz ________________ Moniuszko skomponował prawie 300 __________________.

 


2. Podpisz ilustracje tytułami najsłynniejszych pieśni Stanisława Moniuszki.

 

3. Podkreśl tytuły oper, które skomponował Stanisław Moniuszko.

Czarodziejski flet, Wesele Figara, Dama pikowa, Halka, Hrabina, Wolny strzelec, Carmen, Straszny dwór, Traviata

 


4. Rozwiąż rebus. Wyjaśnij znaczenie otrzymanego hasła.

Hasło: ___________________________________________________________________

 


5. Połącz wydarzenia z życia Moniuszki z odpowiednimi nazwami miast.

6. Uzupełnij tekst wyrazami z ramki w odpowiedniej formie. Niektóre słowa możesz wpisać więcej niż jeden raz.

 

solowy, opera, libretto, primadonna, brawa, zespołowy,

kanał orkiestrowy, reżyser, choreograf, aria, operowy, scenograf, orkiestra

 

 

 

 

____________ to rozbudowany utwór wokalno-instrumentalny wystawiany na scenie. Składa się ona z partii ______________ i _______________, na przykład chóralnych i baletowych. Treść ___________ zawarta jest w tekście określanym jako ___________. Na jego podstawie kompozytor tworzy muzykę. W przygotowaniach do przedstawienia ________________ uczestniczy wiele osób. _____________ kieruje pracą wszystkich artystów. ______________ opracowuje układy taneczne,  a ________________ projektuje kostiumy i dekoracje. Aktorzy operowi wykonują pieśni zwane ________________. Najważniejsze role odgrywają główna śpiewaczka, czyli _______________, i pierwszy śpiewak. Muzykę wykonuje _____________ ukryta przed publicznością w _____________________________. Nagrodą dla artystów są gromkie _____________ publiczności po zakończeniu spektaklu.

7. Podaj nazwiska czterech wybitnych kompozytorów tworzących opery. Możesz skorzystać z internetu i dostępnych książek.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Wyjaśnij, dlaczego Stanisław Moniuszko jest uważany za twórcę polskiej opery narodowej.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Wyjaśnij znaczenie podanych wyrazów. Następnie wpisz je do krzyżówki. Zapisz, co oznacza utworzone hasło.

Akt – ______________________________________________________________________

Libretto – ___________________________________________________________________

Uwertura – __________________________________________________________________

Scena – ____________________________________________________________________

Śpiewak – __________________________________________________________________

 

   

B

                   
                       

K

           

C

           
       

U

               
                 

T

     

 

 

 

Hasło: __________________________________________________________________________________________

 

 

Matematyka kl. VII (31.03.2020)

Temat: Notacja wykładnicza.

https://www.matzoo.pl/klasa7/notacja-wykladnicza_8_449

https://epodreczniki.pl/a/notacja-wykladnicza-liczb/DLsZImdbD

 

 

https://static.epodreczniki.pl/portal/f/res-minimized/RQiUF77Vokd7t/6/1Xzb5CVOLNbqIU87DyqH9e5ROeD4hi80.png

 

Z podręcznika wykonaj zadanie 1 i 3 str. 238 oraz 4 str.239. W ćwiczeniach zad. 1 i 4 str. 57.

Zdjęcia wykonanych zadań wysyłamy na  Messengera lub maila ewa-kosiorek2@wp.pl.

Kontakt z nauczycielem na  Messengerze. Termin realizacji do 01.04.2020r.

 

31.03.2020 wtorek

KLASA 7

 

język polski

temat: Czy rozumiem sens czytanego tekstu ? - sprawdź wiedzę i umiejętności

 

Wykonaj w zeszycie polecenia 1-14 do tekstu ze str. 153-154 , prześlij zdjęcia

 

termin realizacji: 03.04.2020

zdjęcia prac przesyłaj na email lub Messenger

 

język angielski

temat: Useful Expresions – related to an email

 

Zapisz do zeszytu słownictwo, zwroty najczęściej stosowane w emailu ze str. 69. Naucz się ich.

Znaczenie angielskich słów odnajdziesz w podręczniku na końcu książki.

 

Korzystając z zasobów słownictwa z ćwiczeń A, C, D skonstruuj zaproszenie dla swego  przyjaciela, przyjaciółki do udziałuw zaplanowanych na weekend  atrakcjach.

Zeszyt ćwiczeń strona 42 - wskazówka

 

Email powinien zawierać min. 50 słów

termin realizacji: 07.04.2020

podpisane emaile przesyłajcie na adres malgos4k@wp.pl

Język niemiecki klasa VII

 

Klasa VII

 

Data realizacji zadań:

Temat zajęć:

 

Wymagania edukacyjne

Uczeń: 

Zadania sprawdzające:

Zaliczenie wymagań edukacyjnych:

 

31.03.2020

 

 

 

1. Gabi, kauf bitte ein ! Gabi, zrób zakupy ! Imperativ - Tryb rozkazujący.

 

– rozumie porady udzielane innym osobom,

– zna zasady tworzenia zdań w trybie rozkazującym,

– tworzy zdania w trybie rozkazującym

Podręcznik:

– rozdział IV, Zadania podręcznik 2-3 str.93

Zeszyt ćwiczeń.

rozdział IV, ćwiczenia 1i 4/63

 

Wykonanie zadań  z zeszytu ćwiczeń sprawdzone według kryteriów oceniania wskazanych w WSO.

 

31.03.2020

2. Essen in den DACH-Ländern. Jedzenie w krajach niemieckiego obszaru językowego.

 

 – zna nazwy potraw charakterystycznych dla krajów niemieckojęzycznych,

– wie, jakie są ulubione dania znanych osób z niemieckiego obszaru językowego

 

Podręcznik:

– rozdział IV. Zadania 1 i 2 podręcznik str.94

Zeszyt ćwiczeń.

rozdział IV, ćwiczenia 1- 4 str. 64

 

Wykonanie zadań  z podręcznika i zeszytu ćwiczeń sprawdzone według kryteriów oceniania wskazanych w WSO.

 

 

Zajęcia logopedyczne:

Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej w Laskowcu odbywają się zgodnie z rozporządzeniem w sposób zdalny. Logopeda kontaktuje się z rodzicami uczniów drogą e-mailową. Informuje rodziców na jakim etapie terapii znajdują się ich dzieci, co potrafią, nad czym aktualnie pracują.

Logopeda wysyła indywidualne zestawy ćwiczeń wraz z instrukcją wykonania. Na

dalszym etapie przewidziane są karty pracy do utrwalania poszczególnych głosek,

propozycje zabaw i gier logopedycznych. Logopeda odpowiada na pytania rodziców.

Jeżeli będzie taka potrzeba, rodzice mogą skontaktować się również telefonicznie,

aby uzyskać więcej informacji i odpowiedzi na nurtujące pytania.

 

Klasa VIII

Próbny egzamin ósmoklasisty z matematyki

31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 – matematyka – czas trwania 100 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Laskowcu