Szkoła Podstawowa w Laskowcu
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Laskowcu

Laskowiec 46,19-104 Trzcianne
e-mail: sp.laskowiec@sosedukator.pl.
tel. 857384004

Zdalne nauczanie 3 i 4-latki

Religia 25.06.2020 Klasa 0

Temat: Choć wakacji nadszedł czas, Jezus zawsze czeka nas.

  1. Witam Cię bardzo serdecznie.
  2. Obejrzy prezentację i wykonaj w ćwiczeniach str. 116

https://view.genial.ly/5ee737b858db040dadea0b31/interactive-image-wakacje-bozego-dziecka-bk?fbclid=IwAR2LF9CEt9A3ehSU0KUN0yRkWh2vVTJdbIAUaPJmlP6g73g-sno-vElqZe8

 

Religia Klasa 0

Temat: Świętych kocham i szanuję – ich uczynki naśladuję.

  1. Witam Cię bardzo serdecznie.
  2. Obejrzy film i wykonaj w ćwiczeniach str. 104

https://www.youtube.com/watch?v=Xk7362NcEVU

Plan nauczania zdalnego na okres 15 - 25. 06. 2020r.

 

Przedszkole, 3 i 4-latki

 

 

Temat tygodnia: Czas wakacji

 

 

 

Zadanie i jego cele

Zadanie rodzica

Zadanie dziecka

 

 

- Ćwiczenia

 

- Obejrzenie rysunków

 

 

klasyfikacyjne

 

i określenie, który

 

 

„Pojazdy” (plik) -

 

środek transportu

 

 

ćwiczenie umiejętności

 

zaliczymy do środków

 

 

klasyfikowania

 

lądowych, wodnych i

 

 

 

 

powietrznych.

 

Poniedziałek

- „Bezpieczne wakacje”

 

- Odsłuchanie piosenki.

 

(pm4)- umuzykalnianie

 

Próba nauki tekstu na

 

15.06

 

 

dzieci

 

pamięć

 

 

 

 

 

- Praca plastyczna

 

- Narysowanie dowolną

 

 

„Pojazd, którym pojadę

 

techniką pojazdu,

 

 

na wakacje”-

 

którym dziecko planuje

 

 

rozwijanie zdolności

 

wyjechać na wakacje

 

 

manualnych i

 

 

 

 

kreatywnego myślenia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- „Znajdź różnice”

 

- Przyjrzenie sie

 

 

(plik)- ćwiczenie

 

obrazkom i wskazanie

 

 

spostrzegawczości

 

3 różnic pomiędzy

 

 

 

 

obrazkami

 

Piątek

- Ćwiczenia fizyczne z

- Zabawa z dzieckiem

- Zabawa z rodzicem

 

elementami

w np. kraby, zajączki,

 

 

19.06

 

 

czworakowania

kotki

 

 

 

 

 

 

- Wiersz „Wakacje”

 

- Odsłuchanie wiersza

 

 

(mp4) – ćwiczenie

 

oraz próba nauki na

 

 

pamięci i uważnego

 

pamięć

 

 

słuchania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Zabawa dźwiękotwórcza

 

- Przyjrzenie się

 

Poniedziałek

„Zwierzęta”- ćwiczenia

 

obrazkom, naśladowanie

 

22.06

aparatu mowy

 

odgłosów wydawanych

 

 

 

 

przez zwierze na rysunku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Narysowanie dowolną

 

- Praca plastyczna „Lato”

techniką rysunku

 

 

przedstawiającego lato

 

 

 

 

- Wiersz H. Zielińskiej

- Odsłuchanie wiersza

 

„Słońce” (mp4)-

oraz próba odpowiedzi na

 

ćwiczenie umiejętności

pytania do tekstu

 

uważnego słuchania,

 

 

rozwijanie mowy i

 

Wtorek

umiejętności

 

23.06

wypowiadania się na

 

 

określony temat

- Przyjrzenie się

 

 

obrazkom i określenie, co

 

- „Co jest meblem, a co

zaliczymy do grupy

 

pojazdem?” (plik)-

pojazdów, a co do grupy

 

ćwiczenia klasyfikacyjne

mebli.

 

 

 

 

- Praca plastyczna

- Przedstawienie na

 

„Bezpieczne wakacje”-

rysunku bezpiecznego

 

rozwijanie kreatywności i

sposobu na spędzanie

 

zdolności manualnych

czasu podczas letniego

 

 

wypoczynku. Technika

Środa

 

dowolna

24.06

 

 

 

- Co jest rośliną, a co

- Przyjrzenie się

 

zwierzęciem? (plik)-

obrazkom i określenie, co

 

ćwiczenie umiejętności

zaliczymy do grupy

 

klasyfikacyjnych

roślin, a co do grupy

 

 

zwierząt

 

 

 

- „Nie zawsze wszystko

- Obejrzenie nagrania

 

Czwartek

się udaje” (nagranie)

 

 

 

 

 

25.06

- Podziękowanie za

- Obejrzenie nagrania

 

 

 

 

zaangażowanie podczas

 

 

 

nauki zdalnej (mp4)

 

 

 

 

Język angielski

Temat lekcji: Poznanie nazw owoców i warzyw 

https://drive.google.com/file/d/1a4pwEIGLtsTvdW947d2pAqrLEcIbsaAM/view?usp=sharing

Religia Klasa 0

Temat: Idzie Jezus razem z nami, w procesji Go uwielbiamy.

  1. Witam Cię bardzo serdecznie.

    Plan nauczania zdalnego na okres 8 - 10. 06. 2020r.

    Przedszkole, 3 i 4-latki

     

    Temat tygodnia: Na naszym podwórku.

     

     

     

    Zadanie i jego cele

    Zadanie rodzica

    Zadanie dziecka

     

    - Praca plastyczna

    „Podwórkowe zabawy”- rozwijanie zdolności manualnych i kreatywnego myślenia

     

    - Narysowanie dowolna techniką ulubionej zabawy podwórkowej

     

     

    Poniedziałek

    8.06

    - Ćwiczenia fizyczne z wykorzystaniem biegu- rozwijanie sprawności fizycznej

    - Zabawa z dzieckiem. Wykorzystanie dowolnych zabaw bieżnych

    - Zabawy bieżne

     

    - „Rytm” (plik)– kształtowanie umiejętności

    dostrzegania i układania rytmów, rozwijanie

    logicznego myślenia

     

    - Przyjrzenie się obrazkom i próba odpowiedzi, który kolor powinien być następny

     

     

    - „Góra-dół”. Ćwiczenia fizyczne- rozwijanie sprawności fizycznej

     

    - Zabawa z dzieckiem z wykorzystaniem podskoku i przysiadu

     

    - Wykonywanie zabaw z wykorzystaniem podskoku i przysiadu

     

     

    Wtorek

    9.06

    - „Plac zabaw”. Praca plastyczna- rozwijanie zdolności manualnych i kreatywnego myślenia

     

    - Narysowanie szkolnego placu zabaw. Technika dowolna

     

    - „Ile to jest?- ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 5.

    - Układanie działań na konkretach w zakresie 5.

    - Rozwiązywanie zadań

     

    Środa

    10.06

     

    - Zabawa paluszkowa

    „Kot” (mp4)- rozwijanie motoryki małej

     

     

    - Obejrzenie nagrania i naśladowanie ruchów dłoni

     

     

     

    - „Znajdź różnice”- rozwijanie spostrzegawczości

     

     

    - Porównanie obrazków. Próba odnalezienia 5 różnic

    - „Roślinka z mojego podwórka”. Praca plastyczna- rozwijanie zdolności manualnych, ćwiczenie odzwierciedlania

    elementów

    - Narysowanie dowolną techniką rośliny rosnącej na podwórku dziecka

     

     

     

     

Plan nauczania zdalnego na okres 1 - 5. 06. 2020r. 3 i 4-latki

Religia

Temat: Dzień Dziecka – życzenia dla Ciebie.

1.Witam Cię bardzo serdecznie i zapraszam do obejrzenia prezentacji. NIESPODZIANKA!

Prezentacje najlepiej obejrzeć w przeglądarce „Chrome”

https://app.biteable.com/video/12699783/preview

 

 

Język angielski

Temat lekcji: Poznanie nazw ubrań 

https://drive.google.com/open?id=1zTjp-zqsW4GBQTp5YK0IEtsxTEPGfw1L

01.06.2020

Temat: Świętujemy Dzień Dziecka

Z okazji Dnia Dziecka, wszystkim naszym uczniom życzymy zdrowia, dużo uśmiechów i spełnienia marzeń.

Temat tygodnia: DZIECIĘCE PRZYJAŹNIE

 

 

 

Zadanie i jego cele

Zadanie rodzica

Zadanie dziecka

 

- Zapoznanie się z historią Dnia Dziecka (mp4)- poszerzanie wiedzy i ćwiczenie uważnego słuchania

 

- Uważne obejrzenie nagrania

 

 

Poniedziałek

1.06

- Miłe słowo od wychowawcy (mp4) Życzenia dla grupy przedszkolnej z okazji Dnia Dziecka

 

- Odsłuchanie nagrania

 

- Zabawa twórcza

„Bańki” (mp4)- rozwijanie motoryki małej, ćwiczenia aparatu mowy

- Pomoc przy zadaniu z użyciem nożyczek

- Wykonanie przyrządu do puszczania baniek z plastikowej butelki,

ściereczki i mydlin.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

2.06

 

  • Kto to jest przyjaciel? Jak ma na imię twój przyjaciel?- rozwijanie umiejętności wypowiadania sie na określony temat

 

  • Opowiadanie W. Wawiłow „Chcę mieć przyjaciela” (mp3)- ćwiczenia skupienia uwagi i uważnego słuchania

 

- Rozmowa z dzieckiem na temat przyjaźni

 

  • Rozmowa z rodzicem

 

 

 

  • Odsłuchanie nagrania oraz próba odpowiedzi na pytanie do tekstu

 

- Wiersz J. Koczanowskiej

„Przyjaciel” (mp4)- ćwiczenie uważnego słuchania

 

- Odsłuchanie nagrania

 

 

 

- Praca plastyczna „Mój przyjaciel”- rozwijanie zdolności manualnych

 

 

- Narysowanie dowolną techniką wizerunku swojego przyjaciela

 

 

- Poznajemy nasze emocje (mp4)- poszerzanie wiedzy

 

 

- Obejrzenie nagrania i zapoznanie się z rodzajami emocji

 

 

 

Środa

3.06

- Zabawa „Jaka to

mina?”- rozpoznawanie emocji po wyrazie

twarzy, naśladowanie min, ćwiczenia mięśni twarzy

- Czynny udział w zabawie z nagrania

 

- Praca plastyczna

„Wesoła mina” – rozwijanie zdolności manualnych i kreatywnego myślenia

- Narysowanie dowolną techniką wesołej miny.

 

 

- Zabawa „Drzewo marzeń” (mp4) – ćwiczenie uważnego słuchania i myślenia

 

 

- Odsłuchanie nagrania oraz próba określenia, co chciałoby, aby wisiało na kolejnej gałązce

 

 

Czwartek

4.06

  • Praca plastyczna

„Moje marzenie”

 

  • Ćwiczenia fizyczne z wykorzystaniem marszu, przysiadu i podskoku- rozwijanie sprawności fizycznej i wyczucia ciała

 

 

 

- Zachęcenie dziecka do zabawy. Wypowiadanie poleceń: góra, dół w różnych odstępach czasowych

  • Narysowanie techniką tego, o czym marzy

 

  • Chodzenie szybkim marszem po obwodzie koła. Na sygnał rodzica

„dół” należy wykonać przysiad, na sygnał

„góra”- podskok i powrócić do szybkiego marszu

 

 

 

Piątek

5.06

 

- Niby tacy sami, ale inni- poszerzanie wiedzy ogólnej, zapoznanie z nacjami

 

- Rozmowa z dzieckiem na temat różnych nacji i narodowości

 

- Rozmowa z rodzicem

 

- Praca plastyczna ”Prezent dla kolegi z

 

- Narysowanie prezentu, który chciałoby

 

 

Afryki”- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia

 

podarować koledze z Afryki

- Aktywne słuchanie wiersza B. Lewandowskiej

„Murzynek” (mp4)- rozwijanie spostrzegawczości i uważnego słuchania

- Odsłuchanie wiersza z nagrania. Dopowiadanie brakujących słów w

tekście na podstawie przedstawionego obrazka.

 

 

Plan nauczania zdalnego na okres 25 - 29. 05. 2020r.

 3 i 4-latki

Język angielski

Temat lekcji: Utrwalenie nazw dziki zwierząt, śpiewanie piosenki 

https://drive.google.com/open?id=17fajQAqwlFT8GaTC0u9plwxJg6EQ0b-D

Temat tygodnia: ŚWIĘTO RODZINY

 

 

 

Zadanie i jego cele

Zadanie rodzica

Zadanie dziecka

 

-Prezentacja „Członkowie mojej rodziny” (mp4)- poznanie nazw i stopni pokrewieństwa

 

- Uważne obejrzenie prezentacji.

 

 

Poniedziałek 25. 05

- „Poznaję członków mojej rodziny”- ćwiczenie posługiwania się

stopniami pokrewieństwa wśród własnej rodziny

- Rozmowa z dzieckiem na temat rodziny.

Omówienie imion i stopni pokrewieństwa najbliższych osób,

- Rozmowa z rodzicem

 

- Praca plastyczna

„Zdjęcia mojej rodziny” (plik)- Rozwijanie zdolności manualnych

 

 

- Narysowanie członków rodziny w wcześniej przygotowanej race.

 

 

- „Święto mam” (mp4)- poszerzenie wiedzy ogólnej związanej z

tradycją Dnia Matki

 

 

- Obejrzenie nagrania

 

 

 

 

 

 

Wtorek 26. 05

 

  • Nauka piosenki „Ja i moja mama” (mp3) umuzykalnianie dzieci, rozwijanie poczucia rytmu

 

  • Praca plastyczna

„Laurka dla mamy”(mp4)- rozwijanie zdolności manualnych i kreatywnego myślenia, zachęcenie do przygotowania niespodzianki

 

- Zachęcenie dziecka do nauki piosenki poprzez wspólne śpiewanie

  • Odsłuchanie i próba nauki piosenki

 

 

 

  • Wykonanie laurki dla mamy na podstawie filmu instruktażowego

 

 

  • Wykonanie ćwiczeń

 

- Ćwiczenia fizyczne z elementami podskoku i przysiadu

- Zachęcenie do wykonania serii podskoków na obu i jednej

 

 

 

 

nodze, przysiadów (zwrócenie uwagi na prawidłową pozycję),

pajacyki

 

 

 

- Wiersz J. Koczanowskiej

„ Mama i tata” (mp4)- ćwiczenie uważnego słuchania, rozwijanie mowy i myślenia

 

 

- Uważne odsłuchanie wiersza i próba odpowiedzi na pytania do tekstu

 

 

 

Środa 27. 05

- „Piosenka dla taty” (mp3)- umuzykalnianie dzieci, rozwijanie poczucia rytmu

- Zachęcenie dziecka do nauki piosenki poprzez wspólne śpiewanie

- Nauka piosenki

 

- „Dodajemy” Ćwiczenia matematyczne- ćwiczenia w dodawaniu na konkretach w zakresie 5.

- Tworzenie działań matematycznych w zakresie 5.

- Rozwiązywanie zdań

 

- Praca techniczna „Kwiat dla taty” – rozwijanie zdolności manualnych i kreatywnego myślenia

 

- Wykonanie kwiatka dla taty przy użyciu nożyczek i kleju

 

 

- Wiersz A. Nosalskiego

„O dwunastu braciach” (mp4)- ćwiczenie

uważnego słuchania, rozwijanie mowy i myślenia.

 

 

- Odsłuchanie wiersza i próba odpowiedzi na pytania do tekstu

 

 

Czwartek 28. 05

- Bieżne ćwiczenia fizyczne- Rozwijanie sprawności fizycznej,

szybkości i wytrzymałości

- Zachęcenie dziecka do biegu. Wyznaczenie startu i mety na różnych dystansach

- Ćwiczenia biegu, sprintu

 

- Piosenka „Moja rodzina” (mp4)- umuzykalnianie dzieci, rozwijanie poczucia rytmu

- Zachęcenie dziecka do nauki piosenki poprzez wspólne śpiewanie

- Nauka fragmentu piosenki

 

- „Jaką mamy porę roku?”- utrwalenie nazw pór roku

 

- Powtórzenie nazw pór roku

 

 

- „Jakie znamy emocje?” –

 

- Rozmowa z dzieckiem

 

Piątek 29. 05

zapoznanie z rodzajami emocji i ich

charakterystyką,

na temat emocji.

Zapoznanie z ich nazwami, rodzajem.

- Rozmowa z rodzicami

 

rozwijanie myślenia

Przykłady emocji

 

 

 

negatywnych i

 

 

 

 

pozytywnych

 

- Wiersz „Szczęście” (mp4)- ćwiczenie uważnego słuchania

 

- Odsłuchanie nagrania

- Praca plastyczna „Moja mama i mój tata” (plik)- ćwiczenie

spostrzegawczości i zdolności manualnych

 

- Dorysowanie charakterystycznych

elementów wyglądu mamy i taty na wcześniej przygotowanych rysach twarzy.

- Prezentacja „Jestem bardzo spostrzegawczy”- ćwiczenie

spostrzegawczości, logicznego myślenia

 

- Aktywne obejrzenie prezentacji. Próba wykonania zagadek

 25.05.2020 Klasa 0

Temat: Kocham swoich rodziców.

  1. Witam Cię bardzo serdecznie.
  2. Obejrzy prezentacje i wykonaj w ćwiczeniach temat 53

https://view.genial.ly/5ebc0df599c3dc0d2ad91bce/presentation-kocham-swoich-rodzicow-wersja-dla-5-6-latkow?fbclid=IwAR2vBOqs0EChAQNy5dK3BReNa2Pz_jQxgwjmIv8t2pmZAnhV9htbApMyxQI

Język angielski 20.05.2020

Temat: Poznanie nazw dzikich zwierząt, śpiewanie piosenki 

https://drive.google.com/open?id=1F6qAI8pAk5zh4YrKRQ3pZWg3ELLHK94f

 

Plan nauczania zdalnego na okres 18 - 22. 05. 2020r

3 i 4-latki

 

Temat tygodnie: ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY.

 

 

 

Zadanie i jego cele

Zadanie rodzica

Zadanie dziecka

 

- „Co mieszka na łące?” – rozwijanie wiedzy przyrodniczej.

- Rozmowa z dzieckiem na temat mieszkańców łąki.

- Rozmowa z rodzicem.

 

 

 

 

Poniedziałek 18. 05

  • „Owady”. Ćwiczenia fizyczne rozwijanie sprawności fizycznej

 

 

  • Nauka rymowanki

„Łąka”- ćwiczenia pamięci, rozwijanie mowy.

  • Wspólna zabawa.

Wypowiadanie poleceń: jesteś motylem,

chrabąszczem, konikiem polnym itd.

 

  • Pomoc w nauce tekstu.
  • Udawanie różnych ruchów owadów.

 

 

 

  • Nauka krótkiej rymowanki.

 

- „Mój owad”. Praca plastyczna- rozwijanie zdolności manualnych i kreatywnego myślenia.

 

- Narysowanie ulubionego owada (technika dowolna)

 

 

- Słuchanie opowiadania

„O żabkach w czerwonych czapkach” H. (mp4)Bechlerowej-

ćwiczenie uważnego słuchania, rozwijanie mowy.

 

 

- Uważne odsłuchanie nagrania oraz próba odpowiedzi na pytania do tekstu.

Wtorek 19. 05

- Praca plastyczna „Łąka” (plik)- rozwijanie zdolności manualnych

- Kolorowanie (kredkami lub farbami) kolorowanki z motywem łąki.

 

- „Kolor żaby”-

ciekawostki na temat żab (mp4)- poszerzanie wiedzy przyrodniczej,

ćwiczenia uważnego słuchania.

- Uważne odsłuchanie nagrania o żabach.

Środa 20. 05

 

- Ćwiczenia równoważne

 

 

- Stanie na jednej nodze

 

 

„Bocian”- rozwijanie sprawności fizycznej

 

przez jak najdłuższy czas, zmiana nogi.

- Aktywne słuchanie tekstu (mp4)- utrwalanie kolorów, ćwiczenie

uważnego słuchania.

 

- Uważne wysłuchanie teksty. Klaśnięcie w momencie, w którym pojawi sie nazwa koloru.

- Praca plastyczna z elementami ćwiczeń oddechowych „Łąka” (mp4)- rozwijanie aparatu mowy, rozwijanie

kreatywnego myślenia

- Przygotowanie farb plakatowych/ wodnych i miejsca do pracy.

- Obejrzenie filmiku instruktażowego.

Rysowanie łąki z wykorzystaniem słomki i wydmuchiwanego przez nią powietrza

 

 

- Ciekawostki na temat owadów i roślin (mp4)- poszerzanie wiedzy przyrodniczej.

 

 

- Uważne odsłuchanie tekstu.

 

 

Czwartek 21. 05

- „Prawda to czy plotka?” (mp4)- rozwijanie logicznego myślenia

 

- Obejrzenie nagrania i odpowiedzenie czy podane stwierdzenie jest prawdą, czy fałszem.

 

- Zadanie matematyczne

„Łąka”(plik)- ćwiczenia w liczeniu w zakresie 5, rozwijanie zdolności manualnych

- Sprawdzenie

poprawności wykonania zadania.

- Przeliczenie kwiatów znajdujących sie na łące. Pokolorowanie rysunku.

 

 

- „Strachliwe żabki”- ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną.

 

- Zabawa polega na wykonywaniu przez dziecko podskoków (jak

żabka). Na sygnał rodzica: idzie bocian, dziecko zatrzymuje sie w bezruchu. Na sygnał: nie ma bociana, dziecko wraca do podskoków.

 

- Zabawa z rodzicem.

Piątek 22. 05

- Praca plastyczna do wysłuchanego tekstu (mp4)- ćwiczenie uważnego słuchania,

rozwijanie kreatywnego myślenia i zdolności manualnych.

 

- Uważne wysłuchanie nagrania i wykonanie pracy plastycznej (technika dowolna) do tekstu.

 

- Zabawa „Zgadnij o czym mowa?”(mp4)- rozwijanie logicznego myślenia

 

- Odsłuchanie nagrania i próba odgadnięcia o czym jest mowa w tekście.

 

 

Religia 18.05.2020 Klasa 0

Temat: Piękna Pani z Fatmy.

Zapraszam do obejrzenia filmu pt. „Piękna Pani z Fatimy”

https://www.youtube.com/watch?v=A7wDtlgbu4M

 

 

 

Plan nauczania zdalnego na okres 11 - 15. 05. 2020r.

3 i 4-latki

 

Temat tygodnia: POLSKA- MÓJ DOM.

 

 

Zadanie i jego cele

Zadanie rodzica

Zadanie dziecka

 

- Praca plastyczna „Mój dom”- rozwijanie zdolności manualnych i kreatywnego myślenia

 

- Narysowanie domu w którym mieszka dziecko.

 

 

 

 

Poniedziałek 11. 05

- Wszyscy maja swoje domy- poszerzanie wiedzy ogólnej

- Rozmowa z dzieckiem na temat różnych rodzajów domów mieszkalnych. (domu jednorodzinne, bloki, kamienice, domy wielorodzinne itp.)

- Rozmowa z rodzicem na temat domów.

 

- Ćwiczenia fizyczne z elementami czworakowania- rozwijanie sprawności fizycznej

 

 

 

- „Ile to jest?”- ćwiczenia w liczeniu w zakresie 5.

- Pomoc i kontrolowanie poprawności liczenia na konkretach w zakresie 5.

- Przeliczanie różnych przedmiotów np. paluszków u ręki.

 

 

- Zabawa ruchowa

„Zgadnij co to?”-

rozwijanie motoryki dużej

 

 

- Kreślenie rękoma w powietrzu różnych kształtów np. fali,

chmurki, ósemki itp.

 

Wtorek 12. 05

-Zagadka „Kto gdzie mieszka”(plik)- rozwijanie spostrzegawczości i zdolności manualnych

 

- Połączenie linią postaci z jego domem.

Pokolorowanie rysunków.

 

- „Poznajemy nasza miejscowość”- poszerzanie wiedzy o okolicy dziecka.

- Rozmowa z dzieckiem na temat swojej

miejscowości. Jej nazwie, ciekawych miejscach itd.

- Rozmowa z rodzicem na temat miejsca w którym dziecko mieszka.

 

 

Środa 13. 05

 

- „Kangurki”- ćwiczenia z elementami podskoku- rozwijanie sprawności fizycznej.

 

 

- Podskakiwanie w różnym tempie na obu i jednej nodze.

 

 

- Symbole narodowe- utrwalanie Polskich symboli narodowych.

- Przypomnienie dziecku jak wygląda flaga polski, z jakich kolorów sie składa, jak wygląda godło Polski

- Rozmowa z rodzicem na temat symboli narodowych.

- Ciekawostki „Wisła” (mp4)- poszerzanie wiedzy przyrodniczej i ćwiczenie uważnego słuchania.

 

- Uważne odsłuchanie nagrania.

- To nasza Polska (plik)- utrwalanie symboli narodowych oraz

zapoznanie z kształtem mapy Polski.

- Pomoc w prawidłowym pokolorowaniu flagi polski, zaznaczenie na mapie miejsca w którym znajduje sie miejscowość w której mieszkamy.

- Pokolorowanie flagi Polski oraz mapy polski.

Zaznaczenie na mapie

miejsca w którym znajduje się miejscowość w której mieszka dziecko.

 

 

- „Syrenka Warszawska”- (mp4)- zapoznanie z

legenda i ćwiczenie uważnego słuchania.

 

 

- Uważne odsłuchanie nagrania.

 

Czwartek 14. 05

- „Syrenka” (plik)- ćwiczenia grafomotoryczne

- Rysowanie łusek syrenki wzdłuż kropek.

 

- „Smok Wawelski” (mp4)- zapoznanie z legenda i ćwiczenie uważnego słuchania.

- Uważne odsłuchanie nagrania.

 

 

- „Pieśni naszego regionu” (plik). Pieśni ludowe- umuzykalnianie dzieci.

 

- Wspólne odsłuchanie pieśni ludowej

 

- Uważne odsłuchanie pieśni.

 

 

 

Piątek 15. 05

- „Polskie legendy”. Praca plastyczna (plik)-

rozwijanie zdolności manualnych i kreatywnego myślenia.

 

- Pokolorowanie mapy Polski i umieszczonych na niej postaci z polskich legend.

 

- Spacer po linie- rozwijanie sprawności fizycznej i ćwiczenia równowagi.

 

- Chodzenie, stopa za stopą, po np. skakance rozłożonej na podłodze.

 

- „Smok”(plik)- ćwiczenia grafomotoryczne.

 

- Rysowanie linii wzdłuż kropek.

 

Klasa 0

Temat: Jan Paweł II.

  1. Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!
  2. Bohaterem dzisiejszej katechezy  będzie Jan Paweł II - PAPIEŻ,  który po swojej śmierci został ogłoszony świętym. To znaczy, że jest teraz bardzo blisko swojego Najlepszego Przyjaciela - Pana Boga w niebie, który przytula Go do Swego Serca. Jako papież podróżował po całym świecie, żeby mówić wszystkim ludziom, również dzieciom, że Pan Bóg ich bardzo kocha. 
  3. Aby lepiej poznać postać św. Jana Pawła II zapraszam do obejrzenia prezentacji.

 

https://view.genial.ly/5eb3efb9d4d59a0d61ff878a?fbclid=IwAR1XVwHPXA_5CxxCaUVaDvs6fUK9-nPB1pUYqkb1qsZ_e3x9AjXaPvUtRfY

muza.jpg

Język angielski (06.05.2020)

Hello children

Dziś posłuchacie piosenki o wizycie lekarskiej

https://www.youtube.com/watch?v=2xw43ezOAdY

Piosenka o małpkach na dziś

https://www.youtube.com/watch?v=sfFwo7iQsDw

Bye!

Plan nauczania zdalnego na okres 4 - 8. 05. 2020r.

3 i 4-latki

 

Temat tygodnie: MUZYKA. DŹWIĘKI WOKÓŁ NAS.

 

 

 

Zadanie i jego cele

Zadanie rodzica

Zadanie dziecka

 

- „Mój instrument”. Praca plastyczna (plik)-

rozwijanie zdolności manualnych

 

- Kolorowanie rysunku instrumentu.

 

 

Poniedziałek 4. 05

- Poznajemy instrumenty perkusyjne (plik) – poszerzanie wiedzy muzycznej

- Rozmowa z dzieckiem na temat przedstawionych instrumentów. Nauka nazw poszczególnych instrumentów.

- Zapamiętanie nazw instrumentów.

 

- Ćwiczenia fizyczne

„Gram w orkiestrze”- rozwianie sprawności fizycznej

 

- Naśladowanie ruchów muzyków: Granie na gitarze, na flecie, na perkusji itd.

 

 

 

Wtorek 5. 05

 

- Ćwiczenia grafomotoryczne- rozwijanie zdolności grafomotorycznych

 

- Dbanie o prawidłowe ułożenie dłoni i palców w czasie pisania po linii

 

- Kreślenie kolorowych linii wzdłuż kropek.

 

- „Odgłosy lasu” muzyka relaksacyjna- umuzykalnianie dzieci

 

- Odsłuchanie pliku z muzyką relaksacyjną

 

 

- Praca techniczna

„Kolorowe nutki”- rozwijanie zdolności manualnych

 

- Pomoc rodzica przy zadaniu z nożyczkami

 

- Wycięcie nut i klucza wiolinowego wzdłuż linii oraz przyklejenie ich w dowolnej kolejności do kartki za pomocą kleju

Środa 6. 05

- Ćwiczenia w liczeniu

- Sprawdzenie

poprawności liczenia

- Liczenie wcześniej przyklejonych nut.

 

- Opowiadanie Z. Chmurowej „O trębaczu z wierzy mariackiej” (Mp3)- ćwiczenie uważnego słuchania, rozwijanie

mowy

 

- Uważne odsłuchanie opowiadania oraz próba odpowiedzi na pytania do tekstu.

 

 

 

 

 

 

Czwartek 7. 05

 

  • „Zagrajmy” Wystukiwanie rytmu na papierowej kartce (mp4) umuzykalnianie dzieci,

ćwiczenie koordynacji ruchowej

 

  • Ćwiczenia grafomotoryczne (plik) doskonalenie umiejętności grafomotorycznych

 

 

 

 

 

 

 

- Dbanie o prawidłowe ułożenie dłoni i palców w czasie pisania po linii

 

  • Wystukiwanie dowolnego, a później konkretnego rytmu na kartce papieru trzymanej w powietrzu.

 

 

  • Kreślenie kolorowych linii wzdłuż kropek.

 

 

- Praca plastyczna

„Instrument perkusyjny” (plik)- przypomnienie nazw instrumentów, rozwijanie zdolności manualnych i kreatywnego

myślenia

 

 

- Pokolorowanie w dowolny sposób rysunku instrumentu. Utrwalenie jego nazwy

Piątek 8. 05

 

- Ćwiczenia fizyczne- rozwijanie sprawności fizycznej

 

- Podskoki, dotykanie kolanem do łokcia, pajacyki.

 

- Zabawa „Co to za dźwięki?” (mp3)-

ćwiczenia uważnego

słuchania, uwrażliwianie na dźwięki otoczenia

- Odgadywanie skąd pochodzą dźwięki w nagraniu ( mruczenie kota, burza, żaby w stawie)

 

Klasa 0 04.05.2020

Temat: Kiedy w kościele się zbieramy, to Jezusa słów słuchamy.

  1. Obejrzy z rodzicami prezentację i wykonaj ćwiczenia str.86-87

https://view.genial.ly/5ea72cbaab2ca80dbec9b59f/interactive-image-katecheza-41-kl0-liturgia-slowa?fbclid=IwAR0Ve0zC7m8BnccKWY85p5XhuT5fSAsbK6oaRd5Sv033IpIIii0jGcpy0OU

maluchy.jpg

Plan nauczania zdalnego na okres 27 30. 04. 2020r.

 3 i 4-latki

 

Temat tygodnie: TEATR

 

 

Zadanie i jego cele

Zadanie rodzica

Zadanie dziecka

 

- Wiersz J. Koczanowskiej

 „Teatr” (nagranie mp3)- ćwiczenie uważnego słuchania, rozwijanie mowy

 

- Uważne odsłuchanie wiersza i próba odpowiedzi na pytania do tekstu

 

 

Poniedziałek 27. 04

- „Maska”. Wykonanie maski teatralnej (plik)- Rozwijanie zdolności manualnych i kreatywnego myślenia

- Pomoc przy

wykorzystaniu nożyczek

- Wycięcie oraz ozdobienie w dowolny sposób maski teatralnej

 

- Ćwiczenia fizyczne

„Krab”- rozwijanie sprawności fizycznej

- Polecenie dziecku chodzenia wspak,

czworakowania tyłem itp.

- Wykonanie ćwiczeń

 

 

- „Wizyta w teatrze”. Rozmowa na temat teatru- poszerzanie wiedzy

 

- Rozmowa z dzieckiem na temat teatru. Pytania: Gdzie występują aktorzy? Gdzie siedzi widownia? Co dzieje się na scenie? Itp.

 

- Rozmowa z rodzicem i próba odpowiedzi na pytania

 

 

 

Wtorek 28. 04

- Teatr cieni” Praca techniczna- rozwijanie zdolności manualnych, utrwalanie kolorów

- Pomoc przy

wykonywaniu czynności z użyciem nożyczek i taśmy

- Wycięcie sylwet cieni postaci i przytwierdzenie ich do patyczka (kredki) za pomocą taśmy

 

- Ćwiczenia fizyczne z elementami chodzenia na palcach „Roślinki”- rozwijanie sprawności fizycznej i prawidłowej postawy, utrwalanie

kierunków

 

 

- Prośba do dziecka, aby spacerowało na paluszkach z jednoczesnym unoszeniem rak wysoko do góry.

Przechylanie tułowia na lewa i prawa stronę z uniesionymi wysoko

dłońmi

 

 

- Wykonywanie ćwiczeń

 

 

 

 

 

 

 

- Zadanie grafomotoryczne (zestaw A)- ćwiczenie zdolności grafomotorycznych

 

 

- Wykonanie zadania

 

Środa 29. 04

- „Policzmy to” (zestaw 1)- ćwiczenia w liczeniu na konkretach

- Sprawdzenie poprawności

wykonywanych zadań

- Wykonanie zadania

 

- „Teatralny zwierz”. Praca plastyczno techniczna (plik)- rozwijanie zdolności

manualnych i kreatywnego myślenia

- Pomoc przy

wykonywaniu czynności z użyciem nożyczek i taśmy

- Wcięcie sylwety

zwierzęcia i połączenie ich rolką po papierze toaletowym.

 

 

- Wiersz D. Gellner

„Śmieszny zamek”- ćwiczenie uważnego słuchania

 

 

- Odsłuchanie wiersza i próba odpowiedzi na pytania do tekstu

 

 

Czwartek 30. 04

- „Pacynka” praca techniczna (plik)- rozwijanie zdolności manualnych

- Pomoc przy użyciu nożyczek

- Wycięcie sylwet zamkowych postaci i sklejenie je w odpowiedni sposób

 

- Ćwiczenia grafomotoryczne (zestaw B)- rozwijanie zdolności manualnych oraz grafomotorycznych

 

- Kreślenie kolorową kreska wzdłuż kropek

 

 

Klasa 0 27.04.2020

Temat: Pamiętajmy ważne dla nas sława: Maryja to Matka i Polski Królowa

  1. Obejrzy z rodzicami prezentację i wykonaj ćwiczenia str.108-109

https://view.genial.ly/5ea423cdda73ac0d8be9acbf/social-action-nabozenstwo-majowe-przedszkole?fbclid=IwAR1_SuP-J_qLoEdpacwOkfCtTcSbS-w_l0zuLFx37etm9RZRZq1WU3W2Bwk

 

Plan nauczania zdalnego na okres 20-24. 04. 2020r.

 3 i 4-latki

Temat tygodnia: DBAMY O ZIEMIĘ

maluchy_1.png

 Religia

Temat: Cieszymy się ze zmartwychwstania Jezusa.

  1. Obejrzy z rodzicami prezentację i wykonaj ćwiczenia str.82-83

https://view.genial.ly/5e989d64bdff8377d1310dfe/presentation-zmartwychwstanie-jezusa-6-latki?fbclid=IwAR3KCtIsw-iTzHvhOlX34QUfToruB3Ngp1JbmSOjvrV0cg8b68E-r741yKE

 

Plan nauczania zdalnego na okres 15-17. 04. 2020r.

3 i 4-latki

 

Temat tygodnia: WIOSNA NA WSI

 

Zadanie i jego cele

Zadanie rodzica

Zadanie dziecka

Środa 15. 04

  • Kolorowanka „ Wiejska rodzinka”- rozwijanie zdolności manualnych i grafomotorycznych,

 

  • Zabawa „ Kto gdzie mieszka? (nagranie np4)- rozwijanie zdolności przypisywania określonego miejsca do zwierząt, które w tym miejscu mieszkają, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, rozwijanie

mowy, 

 

  • Kolorowe szlaczki- ćwiczenia grafomotoryczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Przygotowanie kilku prostych szlaczków. Narysowanie ich na kartce w kratkę ołówkiem, 

- Pokolorowanie rysunku przedstawiającego krowę

i cielę, 

 

 

  • obejrzenie nagrania, wysłuchanie opisu „domu”  i próba odgadnięcia, które zwierze go zamieszkuje. 

 

 

 

 

 

  • Rysowanie kolorowymi kredkami po śladzie ołówka. 

Czwartek

16. 04

- Zabawa matematyczna „Policz i pokaż” (nagranie mp4)- ćwiczenia w liczeniu

 

 

 

- Obejrzenie nagrania i czynny udział w zabawie. Próby liczenia na

 

na konkretach, rozwijanie mowy. 

 

  • Zabawa „Co jedzą zwierzęta?” (plik)- Rozwijanie logicznego myślenia, 

 

 

  • Zabawa z wykorzystaniem czworakowania „Kotki”- ćwiczenia prawidłowej postawy ciała, 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Kontrola prawidłowej postawy ciała, zwrócenie uwagi na linię pleców, 

paluszkach, 

 

 

  • Obejrzenie nagrania oraz próba odpowiedzi na pytanie: pokarmem, którego zwierzęcia jest dana rzecz? 

 

  • Udawanie kota,

(Prostowanie pleców), przemieszczanie się po pomieszczeniu na czworaka, wspinanie się na różne przedmioty (np.

fotel) na czworaka, 

 

 

Piątek

17. 04

  • „Wiosenne porządki” (nagranie mp3)- ćwiczenia uważnego słuchania, rozwijanie mowy, 

 

  • Praca techniczna „Narzędzia”- rozwijanie zdolności manualnych i kreatywnego myślenia, 

 

 

 

  • Wiersz „W naszym ogródku” (nagranie mp4)- ćwiczenia uważnego słuchania,

 

 

 

 

 

- udostępnienie dziecku różnych materiałów, które można wykorzystać do pracy np. piasek, trociny, patyczki, kora itp. 

 

 

  • Odsłuchanie nagrania i próba odpowiedzi na pytania do tekstu,

 

 

  • Wyklejenie na kartce za pomocą kleju i dowolnych przedmiotów narzędzi ogrodniczych np.: grabie, łopata, taczka, sekator itp. 

 

  • Uważne odsłuchanie

wiersza, 

 

 

 

 


© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Laskowcu