Szkoła Podstawowa w Laskowcu
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Laskowcu

Laskowiec 46,19-104 Trzcianne
e-mail: sp.laskowiec@sosedukator.pl.
tel. 857384004

Zdalne nauczanie 27.03.2020r

Klasa I (27 marca 2020)

Temat: Zaczarowany Książę.

Poproś mamę aby przeczytała ci (fragment książki „Dzieci z Bullerbyn”) Anna i ja same nie wiemy, co robimy. Spróbuj  na podstawie wysłuchane go fragmentu wykonać ćwiczenia z kart pracy str.72 i 73.

Informatyka

Temat: Poznajemy narzędzia edytora tekstu: Kursywa

Poproś mamę aby pokazała ci na klawiaturze Kursywę. Służy ona do zmiany wyglądu czcionki (I). Spróbuj przepisać ten tekst.

Żaby składają galaretowate jajeczka.

Edukacja matematyczna

Temat: Odejmowanie od liczby 12 liczby jednocyfrowej.

Korzystając z liczydełek wykonaj zadani1 i 2 ze strony 36 w kartach pracy.

Edukacja przyrodnicza

Temat: Oznaki wiosny

Poproś mamę o przeczytanie tekstu ze strony 81 z podręcznika. Porozmawiajcie na temat  wyglądu i kolorów w wiosennym lesie. Zapoznaj się z nazwami pierwszych wiosennych kwiatów.

Edukacja  plastyczna

Wykonaj pracę plastyczną na temat „Pierwsze oznaki Wiosny”

Klasa II  

Informatyka

Temat: Znaki interpunkcyjne na klawiaturze w edytorze tekstu.

Przepisz  list Neli z podręcznika str.71.

Temat: Warto je znać.

Edukacja polonistyczna

Znajdź na mapie świata w atlasie lub Internecie Pakistan

Przeczytaj tekst „Malala z Pakistanu”. Po zapoznaniu się z sylwetką Malali uzupełnij ćwiczenia w kartach pracy str. 64 i 65.

Edukacja matematyczna

Temat: Rozwiązywanie zadań rozmaitych związanych z dodawaniem i odejmowaniem.

Wykonaj w zeszycie dwa działania. Od sumy liczb 56 i 8 odejmij liczbę 5. Następnie do różnicy liczb 56 i 8 dodaj liczbę 5.

W kartach pracy wykonaj zadanie 1 i 2 ze str. 30.

Edukacja plastyczna

Wykonaj pracę plastyczną na temat „Moja wymarzona podróż po świecie”.

 

Klasa III

 

Temat dnia: Jak się ubierać , a nie przebierać

Edukacja polonistyczna: Po cichu przeczytajcie opowiadane Grzegorza Kasdepkego „Gust” z podręcznika str.90, następnie sprawdźcie, czy zrozumieliście poprzez wykonanie zadań 1 i 2 str. 82 w ćwiczeniach. Potem w ćw. 3 str. 82 spróbujcie dopasować związki frazeologiczne do ich znaczeń oraz ułóżcie z jednym związkiem zdanie (zapisane po lewej stronie kartki)

Edukacja plastyczna:

Tym razem mamy zadanie stworzenia projektu stroju dla dziewczynki lub chłopaka. Mogą to być suknie, i inne części garderoby, tj. bluzki, koszule, swetry, koszulki, spodnie, spódniczki. Pomyślcie z czego będzie się składał Wasz strój, wybierzcie kolory, narysujcie szkic, poszukajcie dostępnych w waszych domach kolorowych papierów, kawałków materiałów, cekinów, naturalnych materiałów, np. trawki, listków i stwórzcie swój, niepowtarzalny strój. Koniecznie prześlijcie zdjęcia wykonanych strojów.

Pobawcie się z rodzeństwem lub kimś z rodziny w zabawę ożywiająca „Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy!”, aby nabrać sił do kolejnej lekcji.

Edukacja polonistyczna:

Przeczytajcie wiersz Rafała Witka „Gadki szmatki” w podręczniku str.91. W ćwiczeniach zadania 4 -6 str.83.Przepiszcie z wiersza zdania wypowiedziane przez koszule, przeczytajcie je sobie na głos z odpowiednią intonacją. Następnie będzie trzeba podkreślić równoważniki zdań, czyli takie wypowiedzenia, które nie mają czasownika w formie osobowej, np. Ładna dziś pogoda. Następnie złapcie w kolorowe pętelki przymiotniki, np. ciekawa, kolorowe. Napiszcie wypowiedzi na temat dbania o ubranie oraz rymowankę w zeszycie.

 

Klasa IV

Religia

Szczęść Boże!

 

Przesyłam materiały z internetowych rekolekcji wielkopostnych. Uczniowie otrzymali liki do nauczań rekolekcyjnych poprzez Facebooka.

kl. 4-5

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu mieliśmy uczestniczyć w rekolekcjach wielkopostnych. Niestety przez epidemię musimy pozostać w domu. Będę przesyłał wam linki do rekolekcji wielkopostnych. Zachęcam do odsłuchania konferencji i obejrzenia transmisji Mszy Świętej.

Pozdrawiam serdecznie.

Dzień 1

https://www.youtube.com/watch?v=f91iLgT_-d4

5

Matematyka kl. IV

Temat: Odejmowanie ułamków dziesiętnych .

Zapoznaj się z materiałem i wykonaj ćwiczenia interaktywne, które ułatwią Ci zrozumienie nowego materiału:

https://epodreczniki.pl/a/odejmowanie-liczb-dziesietnych/DJ71UBJAD

Wykonaj  w  ćwiczeniach zadania: 1,2  str. 84.

 Zdjęcia wykonanych zadań wysyłamy na  Messengera lub maila ewa-kosiorek2@wp.pl.

Kontakt z nauczycielem na  Messengerze.

Termin realizacji do 30.03.2020r.

Przyroda kl. IV

 

Temat: Choroby, którymi można się zarazić

 

Zobacz zdjęcia na docwiczenia.pl Kod T46R99

W zeszycie :

Zapisz nazwy pięciu chorób, którym można zapobiegać, stosując szczepionki.

 

Zamaluj na czerwono okienka przy zdaniach opisujących sytuacje, których skutkiem może być zatrucie pokarmowe.

 

▶ Zanim Kasia zjadła jogurt, sprawdziła datę jego przydatności do spożycia.

▶ Marta zapomniała umyć ręce przed obiadem.

▶ Adam ponownie zamroził lody, które roztopiły się w drodze ze sklepu do domu.

▶ Leszek usunął z dżemu cienką warstwę pleśni, po czym posmarował nim naleśniki.

▶ Klara dokładnie umyła owoce i warzywa pod bieżącą wodą.

5

Zdjęcia wykonanych zadań wysyłamy na  Messengera lub maila ewa-kosiorek2@wp.pl.

Kontakt z nauczycielem na  Messengerze.

Termin realizacji do 30.03.2020r.

J. polski kl.IV

Temat lekcji języka polskiego: Dlaczego utwór Kopciuszek to baśń?

Wejdźcie na platformę epodręczniki pod adres https://epodreczniki.pl/a/czy-to-jeszcze-basn/DswCVhc8N . Wykonajcie 1 i 2 ćwiczenie interaktywne, ćwiczenie 2 poprawnie wykonane (możecie to sprawdzić) zapiszcie w zeszycie jako notatkę.

Następnie przeczytajcie baśń Charlesa Perraulta „Kopciuszek” oraz zróbcie ramowy plan wydarzeń tej baśni. W zeszycie proszę wykonać polecenia: 2, 7, 8 str. 206. Przygotujcie się również do czytania głośnego, na następnej lekcji spróbujemy połączyć się przez Massengera.

 

Klasa V

 

Religia

Szczęść Boże!

 

Przesyłam materiały z internetowych rekolekcji wielkopostnych. Uczniowie otrzymali liki do nauczań rekolekcyjnych poprzez Facebooka.

kl. 4-5

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu mieliśmy uczestniczyć w rekolekcjach wielkopostnych. Niestety przez epidemię musimy pozostać w domu. Będę przesyłał wam linki do rekolekcji wielkopostnych. Zachęcam do odsłuchania konferencji i obejrzenia transmisji Mszy Świętej.

Pozdrawiam serdecznie.

Dzień 1

https://www.youtube.com/watch?v=f91iLgT_-d4

 

Matematyka kl. V

Temat: Obliczanie pola trapezu.

Zapoznaj się z materiałem i wykonaj zadania:

https://epodreczniki.pl/a/pole-trapezu/D1BVGUnxc

http://matzoo.pl/klasa5/czy-dobrze-narysowano-wysokosc_33_611

Wykonaj  w  ćwiczeniach zadania: 4,5  str. 58.

 Zdjęcia wykonanych zadań wysyłamy na  Messengera lub maila ewa-kosiorek2@wp.pl.

Kontakt z nauczycielem na  Messengerze.

Termin realizacji do 30.03.2

J. polski klasa 5

Lekcja polskiego/ temat: Ćwiczenia w rozwijaniu zdań oraz robieniu wykresów zdania

Drodzy uczniowie kontynuujemy lekcję o składni zdania. Proszę uzupełnić luki w ćwiczeniach 4 i 5 str. 43 w zeszytach ćwiczeń i zróbcie w zeszytach przedmiotowych wykresy uzupełnionych zdań.

 

Język angielski kl. V

Temat: Ordering food

Utrwalcie i powtórzcie słownictwo związane z jedzeniem ze str. 42 w podręczniku. Posłuchajcie nagrań do podręcznika dostępnego na docwiczenia.pl, których kody znajdują się na pierwszych stronach w waszych podręcznikach ze strony 38. Przeczytajcie dialogi ze str. 40 (Eating in and out)

W ćwiczeniach wykonaj zadania 1, 2, 3 str. 38

 

Klasa VI

Religia

Dzień 1

Drodzy Uczniowie!

W tym tygodniu mieliśmy uczestniczyć w rekolekcjach wielkopostnych. Niestety przez epidemię musimy pozostać w domu. Będę przesyłał wam linki do rekolekcji wielkopostnych. Zachęcam do odsłuchania konferencji.

Pozdrawiam serdecznie.

1. Odsłuchaj piosenkę

https://liblink.pl/Zsaog84cHg

2. Odsłuchaj konferencje

https://liblink.pl/Dfi1ZFWzYS

3. Pomódl się

Po odsłuchaniu nauczania rekolekcyjnego:

1. Zapisz temat nauczania na końcu w ćwiczeniach lub na kartce

2. W kilku zdaniach streść nauczanie rekolekcyjne (5-10zdań)

3. Do końca tygodnia zrób zdjęcie swojej pracy i prześlij do ks. proboszcza na Facebook,  Messenger lub maila laskowiec@archibial.pl

Język angielski kl. VI

Temat : Utrwalenie czasu Past simple

Przypomnijcie informacje o czasie Past simple z podręcznika na stronie 27. Wykonajcie ćwiczenie 5 z zeszytu ćwiczeń, str. 18.

Temat: Adverbs of manner – tworzenie przysłówków od przymiotników

Do zeszytu przedmiotowego zapiszcie zasady tworzenia przysłówków wraz z przykładami, które należy przetłumaczyć na język polski.Wykonajcie zadanie 7 z podręcznika ze strony 29

 

 

 

 

Biologia kl. VII

Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego

 

Cele lekcji: Poznasz przykłady substancji, które są wydalane z organizmu, sposoby ich wydalania oraz służące do tego narządy. Scharakteryzujesz budowę i funkcje poszczególnych elementów układu wydalniczego. Wyjaśnisz, w jaki sposób powstaje mocz.

Obejrzyj animację docwiczenia.pl kodB7T1ML

Notatka do zeszytu:

Wydalanie to proces usuwania zbędnych i szkodliwych produktów przemian metabolicznych zachodzących wewnątrz komórki.

• Do układu wydalniczego należą nerki oraz drogi wyprowadzające mocz: parzyste moczowody, pęcherz moczowy i cewka moczowa.

• Nerka jest zbudowana z nefronów. Każdy nefron składa się z ciałka nerkowego i kanalika nerkowego. Ciałko nerkowe służy do filtrowania krwi,

a w kanaliku nerkowym z moczu jest odzyskiwana woda, która potem wraca do krwi.

Proszę zapoznać się z materiałem w podręczniku str153-156.W zeszycie wykonaj ćwiczenie 2 z podręcznika str. 156.

Termin realizacji 30.03.2020r

Zdjęcia wykonanych zadań wysyłamy na  Messengera lub maila ewa-kosiorek2@wp.pl.

Kontakt z nauczycielem na  Messengerze.

J. polski kl. VII

Temat z języka polskiego: Strona czynna i bierna czasownika-utrwalenie wiadomości.

Przeczytajcie informacje z podręcznika na stronach 144-145, zapiszcie w zeszycie notatkę o tym czym jest strona czynna i bierna czasownika podając przykłady oraz czasowniki przechodnie i nieprzechodnie. Po zapisaniu notatki proszę wykonać polecenie 1 i 2 z podręcznika ze strony 145.

J. angielski kl. VII

Z języka angielskiego temat: E-mail.

Będzie trzeba w ćwiczeniach na stronie 42 zrobić ćwiczenie C. Przetłumaczyć wyrażenia przed e-mailem i wpisać je do zeszytu oraz uzupełnić luki w e-mailu po przetłumaczeniu go.

 

Chemia kl. VII

Woda jako rozpuszczalnik

1 lekcja

-       bada zdolność do rozpuszczania się różnych substancji w wodzie

-       tłumaczy, na czym polega rozpuszczanie

-       opisuje budowę cząsteczki wody

-       wyjaśnia, dlaczego woda dla niektórych substancji jest rozpuszczalnikiem, a dla innych nie

-       przewiduje zdolność do rozpuszczania

-       porównuje rozpuszczalność w wodzie związków kowalencyjnych i jonowych

-       wyjaśnia pojęcie roztwór

-       tłumaczy, na czym polega proces mieszania substancji

-       planuje i wykonuje doświadczenia wykazujące wpływ różnych czynników na szybkość rozpuszczania substancji stałych w wodzie

Rodzaje roztworów

1lekcja

-       wyjaśnia pojęcia: roztwór nienasycony i roztwór nasycony

-       podaje przykłady substancji, które rozpuszczają się w wodzie, tworząc roztwory właściwe

-       podaje przykłady substancji, które nie rozpuszczają się w wodzie, tworząc koloidy i zawiesiny

-       opisuje różnice między roztworami: rozcieńczonym, stężonym, nasyconym i nienasyconym



Język polski kl.VIII

Temat: Polska moim domem

W podręcznikach na stronie 153 zapoznajcie się z krótką notatką o zespole Lao Che, poszukajcie innych utworów zespołu w internecie, zapiszcie w zeszytach kilka zdań na temat zespołu.

Następnie zapoznajcie się z tekstem piosenki „Kapitan Polska”.Pod tym linkiem macie wykonanie piosenki przez Lao Che

https://www.youtube.com/watch?v=OQq-5XOZv34

Wykonajcie w zeszytach polecenia 1 i 2 str. 155

Język angielski kl. VIII

Temat : Prognoza pogody

Proszę z ćwiczenia B w podręczniku na stronie 48 wykreślić słowa, które nie pasują do opisu pogody. Pozostałe słownictwo z ćwiczenia wpiszcie do zeszytów przedmiotowych według numeracji. np. 1. temperaturę – 30° C, freezing, high podając znaczenie angielskich słów.

Następnie ze strony 49 przepiszcie Useful Expressions z pytaniami o pogodę, przetłumaczcie je oraz nauczcie się tych zwrotów.

 

Biologia kl. VIII

Temat: Drapieżnictwo. Roślinożerność

 

Cele lekcji: Określisz przystosowania organizmów do drapieżnictwa i roślinożerności. Poznasz sposoby ochrony organizmów przed drapieżnikami i roślinożercami. Dowiesz się, jakie jest znaczenie drapieżników i roślinożerców w środowisku.

Zapoznaj się z materiałem lub przeczytaj temat z podręcznika str.97-106

Notatka do zeszytu:

Drapieżnictwo polega na tym, że jeden gatunek (drapieżnik) odnosi korzyści, a drugi (ofiara) ponosi straty. Drapieżniki atakują, zabijają i zjadają swoje ofiary.

• Do przystosowań drapieżników do polowania należą m.in.: lepki język, dobry wzrok, ostre kły, ostre pazury, dziób, maskujące ubarwienie.

• Strategie polowań drapieżników to m.in. :tworzenie pułapek, stosowanie wabików, upodabnianie się do podłoża, paraliżowanie ofiary.

• Do przystosowań ofiar ułatwiających im unikanie drapieżników należą m.in.: kamuflaż, wytwarzanie toksycznych substancji pancerze.

• Do przystosowań umożliwiających roślinożercom pobieranie i trawienie pokarmu roślinnego należą: wyspecjalizowane aparaty gębowe, odpowiednie dzioby i zęby, długie jelita, a u przeżuwaczy: czterokomorowy żołądek

Zdjęcia wykonanych zadań wysyłamy na  Messengera lub maila ewa-kosiorek2@wp.pl.Kontakt z nauczycielem na  Messengerze. Termin realizacji do 02.04.2020r

Chemia

Klasa VIII

Metanol i etanol – alkohole monohydroksylowe

2 lekcje

Uczeñ:
- wyjaśnia, na czym polega proces fermentacji alkoholowej

-       projektuje doświadczenie umożliwiające zbadanie właściwości etanolu

-       bada właściwości etanolu

-       wyjaśnia, na czym polega zjawisko kontrakcji

-       zapisuje równania reakcji spalania metanolu i etanolu

-       opisuje trujące działanie metanolu

-       opisuje negatywne skutki działania etanolu na organizm

-       opisuje właściwości i zastosowania metanolu i etanolu

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Laskowcu