Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy

Konopki Pokrzywnica 9, 16-075 Zawady
e-mail: sp.konopkipokrzywnica@sosedukator.pl.
tel. 857140221

Zdalne lekcje 23.03-27.03.2020r.

Jutro (27.03) p. Agata Jakowiec (język angielski) będzie prowadziła zdalnie lekcje, korzystając z messengera. Proszę, aby o podanych godz. uczniowie danej klasy oczekiwali na połączenie:

kl. 1 godz. 8.30   kl.2 godz. 9.00  kl. 3 11.00  kl. 5 13.15   kl.6 14.00   kl.7 i 8 godz. 11.40

Dodatkowe materiały do pracy z każdego przedmiotu znajdują się na stronie:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

 

Przedszkole- grupa 3,4-latki

Poniedziałek 23.03

3-LATKI

Temat tygodnia: Nadeszła wiosna

 

Dzień 1. Bazie-kotki

1.Nawlekanie dużych korali na sznurek. Określenie kolorów korali.

2.Rozmowa pod hasłem - Co zmieniło się za oknem?

- Czy widać śnieg? Co się z nim stało?

- Czy słoneczko świeci mocniej po czym to poznajemy? (Jest coraz cieplej).

- Czy słychać ptaki? (Powróciły skowronki, bociany)

- Co się dzieje z trawą?

3.Słuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „ Czary wiosennej wróżki – wiosenni detektywi”

Słońce świeciło coraz mocniej. Każdy kolejny dzień był cieplejszy od poprzedniego. Wróżka postanowiła zabrać dzieci ze sobą do parku.

- Słuchajcie , moi mili. Może byśmy poszli do parku poszukać pierwszych oznak wiosny? Śniegu już prawie nie ma. Sople lodu też już się rozpuściły. Może jakieś kwiatuszki już zakwitły... no i oczywiście poszukamy kotków. Kto chce zostać wiosennym detektywem? - zapytała wróżka.

- Ja, ja i ja... i ja też, wróżko – wołały dzieci.

Wiosna powolutku zajmowała miejsce zimy. Po rzece płynęły resztki kry. Wśród starych liści zakwitły białe przebiśniegi i delikatne, fioletowe fiołki. Z ziemi zaczęły kiełkować tulipany i żonkile. Tuż przy krokusie odpoczywał zmęczony wędrówką ślimak.

- Widzę bociana! - zawołał dumny z siebie Bartek.

- A tam , na rzece... widzicie... to chyba kaczka! - krzyknęła Monika.

- Właśnie! Gdzie te kotki się schowały? - dodała Zosia.

- Kici, kici... kici, kici. Nie bójcie się, kotki! - wołał Krzysio.

- Wróżko, nigdzie nie widać kotków. Gdyby gdzieś tu były, na pewno by do nas przyszły.

- A może jest im zimno i siedzą gdzieś skulone wśród trawy – zamartwiała się Karolinka. - Może się zgubiły i nie mogą odnaleźć swojej mamy.

- Wróżko, a dlaczego ty się tak tajemniczo uśmiechasz? - dopytywał się Tomek. -Chyba wiesz, gdzie są kotki.

- Tak, oczywiście wiem, gdzie są kotki. Zanim wam powiem gdzie, rozwiążcie zagadkę.

Mleczka nie chcą pić.

Nigdy nie biegają.

Choć mają futerka,

ogonków nie mają.

Oj, dziwne te kotki,

bo na wierzbie rosną

i tylko wiosną.

- To bazie - zawołała Ewa.

- I co? Teraz już więcej wiecie, gdzie są kotki? - radośnie spytała wróżka.

- Tak ! -  odpowiedziały chórem dzieci. -  Rosną na wierzbie! Nad naszymi głowami.

- Śmieszne te kotki! I takie puchate. Może weźmiemy je do wazonu? Będzie wiosennie w przedszkolu  - powiedział Wojtek.

Dzieci z wróżką wyruszyły w drogę powrotną, niosąc bazie. Ślimak także wyruszył w dalszą drogę. Może też szukał oznak wiosny?

4. Rozmowa na temat opowiadania.

- Jakich kotków szukały dzieci?

- Jakie zmiany  dostrzegły dzieci w parku?

5. Oglądanie gałązek z baziami wierzbowymi. Wyjaśnienie, dlaczego na bazie mówi się kotki.

6. Wydrukowanie  i składanie w całość pociętych obrazków związanych tematycznie z wiosną.( jeżeli mają Państwo możliwość to proszę przesłać zdjęcie MMS-em)

4- LATKI

 

Dzień:1. Witamy Cię wiosno.

1.Ćwiczenia w książce, str. 44,45

Oglądanie obrazka. Opowiadanie o Wiośnie i o tym, jak ją witały zwierzęta.

- Co znajdowało się w koszu pani Wiosny?

- Co robiła Wiosna?

- Kto krążył koło jej głowy?

- Jakie zwierzęta szły za Wiosną?

2. Słuchanie wiersza B. Formy „Nadeszła  wiosna”

Spojrzał w okno mały Paweł,

a w ogrodziewiosna...

Świeżą trawę, przebiśniegi

w koszu nam przyniosła

Obudziła pąki kwiatów

w parku i ogrodzie.

Zapomnijcie, moi mili,

o śniegu i chłodzie.

Pożyczyła od słoneczka

garść ciepłych promieni.

Gdy ogrzeje nimi ziemię,

świat się zazieleni.

3. Rozmowa na temat wiersza

- Co zrobiła wiosna?

- Co jeszcze się zmieniło?

 

Wtorek 24.03

 

3-LATKI

 

Dzień 2. Zagadki o wiośnie

1.Rozwiązywanie zagadek związanych z wiosną.

Biały kwiat

przebił śnieg

i wyjrzał na świat. (przebiśnieg)

 

Ma dziób i nogi czerwone.

Gdy pojawi się na łące,

straszy żabki kumkające. (bocian)

 

Skacze przy ciepłej pogodzie:

raz jest w trawie, raz jest w wodzie. (żaba)

2. Wylepianie rysunku krokusa kulkami plasteliny. 

4-LATKI

 

Dzień2. Bazie-kotki

1. Bazie – kotki – ćwiczenia w liczeniu

Proszę przygotować dwa wazony i siedem gałązek wierzbowych. W pierwszym wazonie umieszczamy – trzy , a w drugim – cztery gałązki z baziami. Dziecko liczy gałązki w jednym wazonie i umieszcza przy nim kartonik z odpowiednią liczbą krążków. Potem liczy gałązki w drugim wazonie i też umieszcza przy nim kartonik z odpowiednią liczbą krążków. Porównuje liczbę gałązek w wazonach; określa, gdzie jest więcej gałązek, a gdzie mniej, o ile więcej ( o ile mniej?).

2. Karta pracy str.26. Rysowanie w każdej pętli o jedną gałązkę więcej. Oglądanie obrazków, które są na dole strony; liczenie gałązek z baziami.

3. Rytmiczne dzielenie (na sylaby) wyrazów np.: bo-cian, jas-kół-ka, słon-ko, wios- na itp.

ŚRODA 25.03

3-LATKI

Dzień 3. Śpiewamy o wiośnie.

1. Oglądanie zdjęcia bociana. Omawianie jego wyglądu.

- Gdzie bocian ma dziób?

- W jakim kolorze ma dziób i nogi?

- W jakim kolorze ma ogon?

2. Wywiad z bocianem. Proszę skopiować link i wpisać w wyszukiwarkę.

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

3. Karta pracy nr.8

Kolorowanie rysunku bociana. Malowanie trawy palcem maczanym w zielonej farbie.

4. Śpiewanie piosenki na powitanie wiosny oraz wspólny taniec.( piosenka pod linkiem)

https://www.youtube.com/watch?v=MYQbYYVelR0

 

4-LATKI

Dzień 3. Kle, kle, boćku, kle, kle

 

1.Zabawa dokończ wypowiedź. Dzieci kończą rozpoczęte przez rodzica zdania:

Lubię wiosnę, bo...

Nie lubię wiosny, bo...

2. Słuchanie piosenki oraz nauka I zwrotki. Słowa piosenki oraz muzyka pod podanym linkiem.

https://miastodzieci.pl/piosenki/bociek/

3. Rozmowa na temat piosenki.

- Co łąka szykuje bocianom?

- Co chłopcy zrobili dla bociana?

- Co bocian sprowadza wracając zza morza?

- naśladowanie odgłosów bociana – głośno, gdy rodzic podniesie rękę, i cicho, gdy położy palec na ustach.

4. Robienie wiosennych porządków w swoim pokoju.

Dzieci układają zabawki, ubierają lalki lub misie w lżejsze ubranka, segregują pomieszane klocki.

 

CZWARTEK 26.03

3-LATKI

Dzień 4. Kolorowa wiosna

1. Nauka wyliczanki

 

Ene due rabe, szukał bocian żaby.

A zielona żaba dała nurka w trawę.

2.Zabawa kostką

Na dużej plastikowej kostce należy umieścić obrazki zwierząt: żaby, bociana, wrony, wróbla, sowy, węża. Dziecko rzuca kostką, nazywa wylosowane zwierze i naśladuje jego głos.

3. Utrwalenie przez dzieci poznanych kolorów.

4. Wiosenne zabawy plastyczne. Ciekawe pomysły pod linkiem.

https://www.kiedymamaniespi.pl/2017/03/30-pomyslow-na-wiosenne-zabawy-plastyczne-dla-dzieci.html

 

4-LATKI

 

Dzień 4. Witaj panie bocianie.

 

1. Przypomnienie i utrwaleni piosenki „ Bociek”

https://miastodzieci.pl/piosenki/bociek/

2. Wywiad z bocianem. Proszę skopiować link i wpisać w wyszukiwarkę.

https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

3. Rozwiązywanie zagadek o oznakach wiosny

Pióra ma biało-czarne, a nogi czerwone,

zmykają przed nim żabki wystraszone. (bocian)

W trawie lub w wodzie mieszka.

Często jest zielona.

Śpiewa: rege, rege, kum, kum,

gdy jest zadowolona. (żaba)

Dźwięczy pod niebem

jak mały dzwonek.

Tak śpiewa tylko szary...(skowronek)

W swojej nazwie „sanki” mają.

Te fioletowe kwiaty

… się nazywają. (sasanki)

4. Oglądanie zdjęcia bociana, omówienie jego wyglądu.

Dzieci oglądają zdjęcia, nazywają części ciała bociana i je liczą.

  • Wskazywanie cech ptasich bociana (dziób, pióra, ogon, skrzydła, szpony u kończyn...)

5.Praca plastyczna – bocian z płatków kosmetycznych (kolejność wykonywania pracy pod podanym linkiem)

https://www.youtube.com/watch?v=aEuv2CgQvPI

 

 

PIĄTEK 27.03

3-LATKI

Dzień 5. Wiosna ogrodniczka

1. Ćwiczenia w książce str.33

Oglądanie zdjęć wczesnowiosennych kwiatów. Słuchanie ich nazw: przebiśniegi, krokusy, sasanki, zawilce, pierwiosnki i przylaszczki. Powtarzanie nazw za rodzicem. Określenie kolorów kwiatów. Należy wyjaśnić dziecku, że te kwiaty występują rzadko i dlategonie wolno ich zrywać – one są tylko do oglądania.

2. Słuchanie wiersza.

 

Przyszła do nas wiosna,

nasionka posiała.

Ogrzała je słoneczkiem,

deszczykiem podlała.

 

Na łąkach i w ogrodach

zakwitły śliczne kwiatki:

krokusy, przebiśniegi,

żonkile i bratki...

 

3. Rozmowa na temat wiersza

- Co  zrobiła wiosna?

- Co grzało nasionka?

- Co podlało nasionka?

- Czy jeśli nasionko ma ciepło i wodę, to urośnie z niego roślinka?

- Jakie kwiaty zakwitły na łąkach i ogrodach?

4. Ćwiczenia oddechowe – naśladowanie wąchania kwiatów.

Rodzic pokazuje obrazek i mówi nazwę kwiatów, które wącha dziecko – wciągając powietrze nosem, a wydychając ustami. Np. Wąchacie rosnące krokusy – dziecko kuca, pochyla głowę i wącha kwiaty. Wąchacie tulipany w wazonie – dziecko stoi i naśladuje wąchanie kwiatów.

 

4-LATKI

Dzień 5. Powracają ptaki

1.Karta pracy str. 27

Oglądanie obrazków. Opowiadanie o tym, co robią ptaki wiosną, na przykładzie wilgi. Kolorowanie rysunku młodych piskląt wilgi.

2.Podawanie nazw ptaków powracających do nas wiosną. Można skorzystać z podanego linku

https://www.ekologia.pl/srodowisko/przyroda/ptaki-wiosenne-opis-i-zdjecia-wiosenne.

Dziecko z pomocą rodzica, nazywa ptaki i dzieli rytmicznie (na syaby) ich nazwy. Omawia wygląd ptaka, zwracając uwagę na cechy ptasie.

3. Nauka II i III zwrotki piosenki „Bociek”

https://miastodzieci.pl/piosenki/bociek/

4.Układanie sylwety bociana lub innych ptaków z klocków w kształcie figur geometrycznych.

 

Przedszkole- grupa 5,6-latki

Pod podanym linkiem udostępnione są materiały dla dzieci do pracy w domu w okresie od 23.03 do 27.03. Wśród plików znajduje się opis wszystkich zadań. W tym tygodniu realizujemy temat o wiośnie.

https://drive.google.com/drive/folders/16wWuc_5hZ-II4-0e5IJKxl_ylbUeSU5i?usp=sharing

Zajęcia ortograficzne klasy I-III

 26 marzec (czwartek) 

Temat: Pisownia wyrazów z „ch” i „h”.

Przypomnij ( było to na zajęciach) i postaraj się zapamiętać

PISOWNIA WYRAZÓW z "CH"
-„CH" piszemy gdy wymienia się na SZ:
mucha - muszka, piechota - pieszo, ruchomy - ruszać, blacha - blaszka
- „CH" piszemy w wyrazach:  chory, chlustać, chwalić, chować, echo, chaos, chór, cholesterol, charakter, choleryk, chronologia, chirurg, chemia                                                                         

- na końcu wyrazów np. zuch, proch, dach                                                                                                   

- po literze s np. schody


PISOWNIA WYRAZÓW z "H"
• "H" piszemy gdy wymienia się na G, Ż, Z, Ź, DZ:
o błahy - błazen, wahać - waga, druh - drużyna
• "H" piszemy w wyrazach:
o hipoteza, heroizm, hipika, historia, handel, herbata, hańba, hardy.
• "h" piszemy w wyrazach rozpoczynających się od hiper-, hipo-:
o hiperbola, hipopotam

Klasa I

Wykonaj test nr 1 https://www.dyktanda.net/testy/testy-ortograficzne-ch-1.php

Klasa II

Wykonaj  test nr 2 https://www.dyktanda.net/testy/testy-ortograficzne-ch-2.php

Klasa III

Wykonaj  test nr 3  https://www.dyktanda.net/testy/testy-ortograficzne-ch-3.php

Klasa I 

Angielski: proszę o kontakt mailowy  agajakowiec@wp.pl

Informatyka: W programie Paint proszę wykonać pracę o wiośnie. Zdjęcie pracy proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa

1. ,,Ptaki wracają"- podręcznik (czytać 2 zwrotki wiersza), przygotować ustnie odpowiedź na ćw. 2 str. 32.

  • ćw. z języka polskiego str. 34-35
  •  ćw. z matematyki str. 36- 37

2. ,,Po co komu woda?"- podręcznik  (czytać str. 34), przygotować ustnie odp. na ćw. 2,3 str. 35.

  • ćw. z języka polskiego str. 36-37
  • ćw. z matematyki str. 38- 39

3. ,,Po co komu woda?"- podręcznik (czytać str. 37), przygotować ustnie odpowiedź na ćw. 1 str. 37.

4. ,,Rośliny w naszej klasie"

  • ćw. z języka polskiego str. 38-39
  •  ćw. z matematyki str. 40- 41

5. ,,Tajemnice ćmy"- podręcznik str. 38 (czytać).

  • ćw. z języka polskiego str. 40
  •  ćw. z matematyki str. 42

Zajęcia plastyczne:

  •  ,,Pocztówka wielkanocna"- wykorzystać różne materiały
  •  ,,Kurczak wielkanocny"- papier kolorowy, nożyce, klej (zdjęcie kurczaka w galerii)

Zajęcia muzyczne: ćw. z języka polskiego str. 84 ćw. 1,2,3    str. 85 ćw. 4,5,6

Klasa II

Informatyka: W programie Paint proszę wykonać pracę o wiośnie i zapisać ją na swoim pulpicie w folderze pt. ”WIOSNA”. Zdjęcie pracy proszę przesłać na mój Messenger -  Agnieszka K. Wappa

Angielski:  kontynuacja powtórzenia str.49 oraz do zeszytu przetłumaczyć zwroty ze str.84zrobić i ćw.1/84

Zajęcia plastyczne:

  •  ,,Pocztówka wielkanocna"- wykorzystać różne materiały
  •  ,,Kurczak wielkanocny"- papier kolorowy, nożyce, klej (zdjęcie kurczaka w galerii)

Zajęcia muzyczne: ćw. z języka polskiego str. 84 ćw. 1,2,3 

23 marzec (poniedziałek) i 24 marzec (wtorek)

Temat : Pomniki przyrody                                                                     

Przeczytaj bardzo uważnie z podręcznika ze str. 34 Pomniki przyrody oraz ze str.35 wiersz Marcina Brykczyńskiego „Bartek” .

Odpowiedz ustnie na pytania:                                                                                                                                            

Co nazywamy pomnikiem przyrody?                                                                                                                                                                   

Co może być pomnikiem przyrody?                                                                                                                                      

Jakie pomniki przyrody zostały przedstawione na ilustracjach?                                                                                 

O jakim Bartku jest mowa w wierszu?                                                                                                                         

Czy od początku wiersza wiadomo, że chodzi o dąb?                                                                                                  

Wykonaj w kartach ćwiczeń ćwiczenie 1 na str.36. Następnie w zeszycie opisz korzystając z podkreślonych wyrazów jak wygląda drzewo przedstawione na ilustracji w ćwiczeniu 1. Przeczytaj uważnie i wykonaj ćwiczenie 2 i 3 na str. 37.                                                                                                                  

Skopiuj link https://www.google.com/searchsa=X&q=Najciekawsze+pomniki+przyrody+w+Polsce&tbm=isch&source=univ&ved=2ahUKEwjTpLrb1K7oAhUvx4sKHbWGAO8QsAR6BAgKEAE&biw=1536&bih=722 do  wyszukiwarki Google i  obejrzyj najciekawsze pomniki przyrody w Polsce.

Zapisz na kartce hasło MUZEUM lub POMNIK i dopisz do każdej litery pionowo do góry rzeczowniki w liczbie pojedynczej a pionowo do dołu rzeczowniki w liczbie mnogiej według podanego przykładu    

a

z

t

a

p

u

o

k

m

b

b

r

o

r

o

u

P

A

R

K

i

b

u

o

ł

a

r

r

k

ż

k

k

i

u

i

i

 

   r

 

 

y

 

  

Matematyka podręcznik str. 107. Przyjrzyj się dokładnie w jaki sposób wykonały to samo działanie Iga, Olaf i Zuzia.                                                                                                                              Obliczenia Igi: 38 + 24 = 38 + 20 + 4 = 58 + 4 = 62                                                                                                      

Iga pierwszy składnik  przepisała bez zmian, drugi rozłożyła na dziesiątki i jedności. Do pierwszego składnika (38) dodała najpierw dziesiątki(20) i zapisała ile to jest(58) a następnie dodała jedności (4)

Olaf obydwa składniki rozłożył na dziesiątki i jedności. Najpierw dodał i wyliczył pełne dziesiątki a później dodał jedności.                                                                                                                                                  

Zuzia do pierwszego składnika dodała tyle jedności z drugiego składnika, aby otrzymać pełne dziesiątki  i następnie dodała pozostałą część drugiego składnika                                                        Przepisz do zeszytu zadanie 2 z podręcznika ze str. 107 i wykonaj obliczenia sposobem Igi, Olafa lub Zuzi.                                                                                                                                                                                          

Wykonaj w ćwiczeniu  zadania 1, 2, 3, 4 i 5 na str.22 – 23 oraz na str. 24 i 25 zad 1, 2, 3, 4 i 5. Dla uczniów chętnych zadanie 6 str. 25

Wychowanie fizyczne. Skopiuj link i poćwicz https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

25 marzec (środa)

Temat: Co nowego wiosną?

Obejrzyj ilustracje i przeczytaj uważnie z podręcznika informacje na str. 36 i 37 ze szczególnym zwróceniem uwagi na :                                                                                                                         Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie na wiosnę?                                                                                                          

Co dzieje się w świecie zwierząt, gdy nadchodzi wiosna?                                                                                                                                                                                         

Jakie motyle witają wiosnę?                                                                                                                                                

Gdzie zimowały nietoperze?                                                                                                                                  

Jakie ssaki przychodzą na świat wiosną?                                                                                                                                                            

Co dzieje się w jeziorach i stawach?                                                                                                                                                                                                                          

Gdzie płazy znoszą jaja?                                                                                 

Wykonaj w ćwiczeniu wykonaj na str. 38 i 39  ćwiczenia 1, 2, 4 i 5.                                                                              

Skopiuj link  https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY do wyszukiwarki i obejrzyj film edukacyjny dla dzieci - wiosna pierwsze oznaki w przyrodzie

Matematyka wykonaj w ćwiczeniu na str. 26 i 27 zadania 1, 2, 4, 5 i 6 oraz na str. 28 i 29 zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 i 9.

Wychowanie fizyczne skopiuj link i poćwicz razem  https://www.youtube.com/watch?v=rcbaDq6oxrA nauka tańca z Judytą Witkowską

 

26 marzec (czwartek)

Temat: Wiosenne kwiaty

Przeczytaj bardzo uważnie w podręczniku na str. 38 wiersz Barbary Lewandowskiej „Wiosna” i obejrzyj ilustracje przedstawiające wiosenne kwiaty chronione. Odpowiedz ustnie na pytania:                          

O czym szumi wiosna?                                                                                                                                                 

Jakie kwiaty pierwsze zakwitają na wiosnę?                                                                                                      

Jakie oznaki wiosny możemy dostrzec w przyrodzie?                                                                                                                   

Podaj przykłady roślin chronionych?                                                                                                                               

Wykonaj w ćwiczeniu na str. 40 ćwiczenie 1.                                                                                                                        

Przypomnij! i Zapamiętaj! Rzeczownik odpowiada na pytanie Kto? Co? Czasownik Co robi? Co się z nim dzieje? Przymiotnik Jaki? Jaka? Jakie?

Wykonaj ćwiczenie 2 na str. 40,  3 i 4 na str. 41 oraz 5 i 6 na str.42                                                                                         

Zapamiętaj!   Kalendarzowa wiosna rozpoczyna się 21 marca.          

Matematyka wykonaj w ćwiczeniu zadania 1 - 5  na str. 32 i 33   oraz zadania 1 – 7 na str. 34 i 35         

Wychowanie fizyczne skopiuj link i poćwicz razem  https://www.youtube.com/watch?v=rcbaDq6oxrA nauka tańca z Judytą Witkowską

 

27 marca ( piątek) 

Temat: Przechwałki krokusa

Przeczytaj i rozwiąż zagadkę: Kiedy słonko wyżej wschodzi, czas na wiosnę już przychodzi. Na górskich łąkach fioletowym płaszczyku spod śniegu wychodzi tych kwiatów bez liku.      

Przeczytaj tekst ze str. 40 i 41 z podręcznika. Odpowiedz ustnie na pytania:                                                                    

Co pojawiło się na łące?                                                                                                                                                                       

Jak zachowywały się rozkwitające kwiaty?                                                                                                                                           

Dlaczego każdy z nich chciał być pierwszy?                                                                                                                        

Co sprawiło, że Pierwszy zachorował?                                                                                                                                                                                

Co zmieniło się w jego zachowaniu po wyzdrowieniu?                                                                          

Rozwiąż zagadki wiosenne znajdujące się w podręczniku na str. 42                              

Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 44 – 45 ćwiczenia  1 – 4 oraz na str. 46 w ćwiczeniu 2 nalep odpowiednie nalepki. Zagraj z rodzeństwem lub rodzicami w grę „Znajdź zwiastuny wiosny” (ćwiczenie str. 47)

Matematyka wykonaj w kartach matematycznych zadania 1 - 5 na str. 36 i 37

 

Klasa III

Informatyka: W programie Paint proszę wykonać pracę o wiośnie i zapisać ją na swoim pulpicie w folderze pt:”WIOSNA”. Zdjęcie pracy proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa

Angielski: str. 42 przetłumaczyć słówka z ćw.1 i zrobić ćw. 1 i 2 str.42

Zajęcia plastyczne:

  •  ,,Pocztówka wielkanocna"- wykorzystać różne materiały
  •  ,,Kurczak wielkanocny"- papier kolorowy, nożyce, klej (zdjęcie kurczaka w galerii)

Zajęcia muzyczne: ćw. z języka polskiego str. 85 ćw. 1,2,3  str. 86 ćw. 5

23 marzec (poniedziałek)

Temat : Uwaga! Powódź!                                                                           

Przeczytaj uważnie informacje w podręczniku na stronie 44 i 45. Na podstawie przeczytanych informacji spróbuj ustnie odpowiedzieć na pytania:

1.Co dzieje się z powierzchnią wód podczas silnych mrozów?                                                                    

2. Jak zmienia się sytuacja, gdy temperatura rośnie i nadciągają wiosenne roztopy?                                       

3.Czym grozi topnienie grubych warstw lodu na wodach?

Wykorzystując przeczytane informacje zapisz w zeszycie odpowiedź na pytanie:  Jak zapobiegać powodziom? Przypomnij jakie elementy powinno zawierać ogłoszenie ( Co zginęło? Kiedy? Gdzie? Jak wygląda? W jaki sposób znalazca ma się skontaktować? )

Wykonaj w karcie ćwiczeń na stronie 38 ćwiczenie 1 i 2.

Matematyka. Podręcznik strona 125. Przeanalizuj dokładnie zadanie 1 i 2. Zwróć uwagę w jaki sposób wykonane są obliczenia.  (najpierw wyliczamy ile to minut następnie pamiętając, że 1godzina to 60 minut zamieniamy minuty na godziny i minuty)  przykład 53 min+ 62 min= 105 min= 1 godz. 45 min

Przepisz i wykonaj zadanie 1 i 2 w zeszycie.

W ćwiczeniu na str. 26 wykonaj zadania 1, 2, 3 i 4. (przy wykonywaniu zadania 3 pamiętaj że 1 minuta to 60 sekund) oraz zadanie 5, 7 i 8 na str. 27

Wychowanie fizyczne. Skopiuj link i poćwicz https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

24 marzec (wtorek)

Temat : Wiosenne zakochanie                                                                             

Przeczytaj bardzo uważnie z podręcznika ze str. 46 i 47 tekst „Wiosna, wiosna” z cyklu Listy od Hani i Henia.                                                                                                                                          Odpowiedz ustnie na pytania:                                                                                                                                                     

Dlaczego wiosna sprawia Hani tyle radości?

Gdzie spotkali się Hania, Henio i Barbara?                                                                                                              

Dlaczego Hania podeszła do Henia i Barbary, chociaż nie chciała?                                                                            

O czym rozmawiały Hania i Barbara?                                                                                                                                  

Jak myślisz, co czuła Hania, gdy zobaczyła Henia i Barbarę na drabinkach?                                       

Jak zachowała się Barbara, a jak Hania, gdy dziewczynki się poznały?                                                                  

Co Hania myślała o Barbarze, zanim ją poznała, a co myślała o niej, gdy dziewczynki się poznały?        

Jak twoim zdaniem będą wyglądały relacje Henia, Hani i Barbary?

Czy mogą się przyjaźnić wszyscy troje jednocześnie?                                                                                                                                               

Jak myślisz ilu można mieć przyjaciół?                                                                                                                           

Jakimi cechami twoim zdaniem powinien charakteryzować się prawdziwy przyjaciel?     

Napisz w zeszycie kilka zdań o swoim przyjacielu.             

Wykonaj w karcie ćwiczeń na str. 40  ćwiczenie 1, 2, 3 oraz na str. 41 ćwiczenie 4, 5, 6 (rodzina wyrazu miły np. milutki, miłość, milusieńki, miło, miłowanie, milusi, milutko) i 7.         

Matematyka Przepisz z podręcznika ze strony 124  do zeszytu i rozwiąż zadanie 2, 3 i 4. (Zadanie 2 wykonaj według podanego przykładu w zadaniu 1 str. 124) Nadal ćwicz mnożenie i dzielenie w zakresie 100.                                                                                                                                                                  

 

25 marzec (środa)

Temat: Doktor Dolittle. Poznajemy bohaterów.

Przeczytaj bardzo uważnie fragment lektury „Doktor Dolittle i jego zwierzęta” z podręcznika ze str. 48 i 49.

Odpowiedz ustnie na pytania:                                                                                                                              

Gdzie mieszkał Doktor Dolittle?                                                                                                                                    

Kto pomagał doktorowi w gospodarstwie?                                                                                                                     

Jakie zwierzęta mieszkały w domu i otoczeniu doktora?                                                                                              

W jaki sposób doktor nauczył się mowy zwierząt?

Wyszukaj w leksykonie  i zapoznaj się ze znaczeniem słów: cylinder, gderać, komora, kredens, oraz wyrażeniem notesik rzeźnika.

Wykonaj w karcie ćwiczeń na str. 44 ćwiczenie 1 i 2 oraz na str.45 ćwiczenie 3 i 4.                                                                      

Przepisz  do zeszytu poniższą kilkuzdaniową wypowiedź o postaci i pracy głównego bohatera lektury.

Jan Dolittle był doktorem nauk medycznych. Leczył ludzi, którzy go znali i szanowali. Najbardziej na świecie kochał zwierzęta. Wiele z nich mieszkało w jego domu i gospodarstwie. Miłość do nich sprawiła, że zrezygnował z leczenia ludzi i zajął się uzdrawianiem zwierząt. Znał ich mowę i doskonale je rozumiał, co znacznie ułatwiało mu pracę.

Obejrzyj na YouTube film (bajka) Doktor Dolittle i jego zwierzęta

Wychowanie fizyczne skopiuj link i poćwicz razem  https://www.youtube.com/watch?v=rcbaDq6oxrA nauka tańca z Judytą Witkowską

Matematyka Podręcznik str. 126. Zapoznaj się z budową liczby czterocyfrowej. Liczby trzycyfrowe już znasz. Wiesz że zbudowane są z setek, dziesiątek i jedności np. 234 -2 setki, 3 dziesiątki i 4 jedności. Liczby czterocyfrowe zbudowane są z tysięcy, setek, dziesiątek i jedności np. 5243 – 5 tysięcy(T), 2 setki(S), 4 dziesiątki(D), 3 jedności(J)                                  

Przepisz i wykonaj w zeszycie zadanie 2 ze str. 126 z podręcznika oraz zadanie 3 ze str. 127. Następnie w ćwiczeniu na str. 30 wykonaj zadania1, 2, 3 i 4 oraz na str. 31 zadanie 5, 6, 7 i 8.

 

26 marzec (czwartek)

Temat: Uwaga! Zwierzęta!

Przeczytaj ze zrozumieniem tekst z podręcznika na str.50 i 51. Odpowiedz ustnie na pytania                                 

W jaki sposób powinniśmy zachowywać się wobec zwierząt?                                                                                  

Na co należy zwrócić uwagę podczas kontaktu ze zwierzętami?                                                                                

Jakie poznałeś zasady zachowania się wobec dzikich zwierząt?                                                                                   

Na czym polega bezpieczna pozycja żółwia? Wykonaj ją.                                                                                        

Zapisz w zeszycie: Nie należy dotykać nieznanych zwierząt domowych i dzikich! Zwierzęta mogą być nosicielami niebezpiecznych chorób! Zachowaj ostrożność nawet w kontaktach ze zwierzętami, które znasz!

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń na str. 46 ćwiczenie 1 i 2 oraz na str. 47 ćwiczenie 3 i 4.                              

Przeczytaj w podręczniku na str. 109  tekst  „Nowy przyjaciel”

Matematyka wykonaj w ćwiczeniu na str. 32 zadanie 1,2, 3 i 4 oraz na str. 33 zadanie 5 i 6. Chętni uczniowie wykonują dodatkowo zadania 7, 8 , 9 i 10 na str. 33

Wychowanie fizyczne skopiuj link i poćwicz razem  https://www.youtube.com/watch?v=rcbaDq6oxrA nauka tańca z Judytą Witkowską

 

27 marzec (piątek)

Temat: Doktor Dolittle. Wielka podróż.                                                                       

Przeczytaj fragment lektury ze str. 53 z podręcznika i odpowiedz ustnie na pytania;                                         

Dokąd przypłynął doktor ze zwierzętami?                                                                                                                            

W jakim celu Doktor Dolittle przybył na Czarny Ląd?                                                                                       

Jak zachowywał się wobec swoich podopiecznych?                                                                                                

Dlaczego Polinezja ucieszyła się na widok Afryki?                                                                                              

Zapisz w zeszycie: Doktor Dolittle to prawdziwy przyjaciel zwierząt. Jego dom wypełniały zwierzęta. Człowiek ten kochał je i rozumiał. Otaczające go zwierzęta również odpłacały się mu miłością. Gdy dotarła do niego wiadomość z Afryki o chorobie małp, zdecydował się na podróż. Podczas wyprawy spotkały go niezwykłe przygody. Przebył ocean i wyleczył wiele zwierząt. Prawdziwa przyjaźń to skarb! Następnie przeczytaj informacje dotyczące Afryki znajdujące się w podręczniku na str.54 – 57.                                     

Wskaż na mapie świata Afrykę. Zwróć szczególną uwagę na typy krajobrazów występujących w Afryce i czym się one charakteryzują. Obejrzyj na YouTube Film „Dzika Afryka” oraz AFRYKA SERENGETI – film dokumentalny

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń na str. 48 ćwiczenie 1 i 2  oraz na str. 49 ćwiczenie 3 i 4. Spróbuj rozwiązać na str. http://testwiedzy.pl/test/44217/jaki-to-zwierzak-afryka.html   test Jaki to zwierzak – Afryka.

Matematyka Otwórz podręcznik na stronie 128. Przyjrzyj się dokładnie przykładom w jaki sposób dodajemy i odejmujemy liczby czterocyfrowe. Zapamiętaj!

Przepisz do zeszytu i wykonaj zadania1, 2 i 3 z podręcznika ze str. 128 następnie w ćwiczeniu na str.34 wykonaj zadanie 1, 2, 3, 4 i 5 oraz na str. 35 zadanie 7, 8 i 9. Zagraj z rodzicami lub rodzeństwem w grę planszową  24 godziny w podróży znajdującą się na str. 36 i 37 

 

Klasa V

Informatyka:

http://wykluczeniecyfrowe.siemiatycze.eu/pliki/pliki_do_pobrania/Poczta_elektroniczna.pdf

 i obejrzyj prezentację pt: „Poczta elektroniczna”.

Następnie załóż swoje konto pocztowe na serwerze pocztowym np. (wp.pl).

Z nowo utworzonego konta wyślij wiadomość powitalną na adres: tommykotek@wp.pl

 

Angielski: przygotowanie do testu -opracowanie czytanki str.63 i odpowiedzieć na pytania z ćw. 9 (pytania do czytanki)

Matematyka:

Informacje i zadania znajdują się na Waszych kontach eduelo.pl
Proszę o rozwiązanie testu 2 do środy 25 marca, informacje do zadań znajdują się w podręczniku na stronach 89, 90, 91.
W zeszytach proszę zrobić zadanie 1, 2 i 3 ze strony 155, informacje do zadań znajdują się na stronach 153 i 154. Zdjęcia zadań wyślijcie na maila.

Czwartek 26.03 i Poniedziałek 30.03 do zeszytu zapisujemy temat lekcji:
Podział trójkątów ze względu na kąty i boki .
Celem lekcji jest poznanie i rysowanie trójkątów ostrokątnych, prostokątnych i rozwartokątnych .
Na początek obejrzyj film na stronie

https://www.youtube.com/watch?v=-CeYuhI7UCg

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 153, 154.
Znasz już trójkąt różnoboczny, równoramienny i równoboczny.
Zwróć uwagę, jaki trójkąt nazywamy ostrokątnym, jaki prostokątnym i rozwartokątnym.
Rozwiąż w zeszycie zadania 4-9 ze strony 153, 154.
Dla chętnych proponuję test 4 i quizy.

Język polski:

Spośród podanych trzech tematów wypracowań, należy wybrać jeden i napisać wypracowanie w zeszycie przedmiotowym.

1. Opisz wybranego bohatera powieści ,,Tajemniczy ogród”.

2. Jaką rolę w życiu trójki dzieci odegrał tajemniczy ogród? Opowiadanie na motywach lektury.

3. Wybrana przygoda bohaterów – opowiadanie.

24.03.2020r.

Temat: Przypowieść o siewcy.

  1. Lektura tekstu. Podręcznik str.204
  2. Czy można określić czas i miejsce tego wydarzenia?
  3. Kogo oznaczają siewca i ziarno? Jakie jest dosłowne i przenośne znaczenie słów?
  4. Czemu służyły przypowieści?
  5. Należy przepisać ze strony 205 znaczenie słowa ,,Przypowieść”.
  6. Jakie jest obecne przesłanie przypowieści. Należy zredagować notatkę.
  7. Zredaguj ważne wskazówki dla człowieka współczesnego. (6 -7 zdań)

 25.03.2020r.

Temat: Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych.

1. Należy przeczytać tekst ze strony 207 w podręczniku.

2. Uzasadnij, że przypowieść została zbudowana na zasadzie kontrastu (przeciwieństwa).

3. Panny mądre i ich cechy – czujne, pracowite, roztropne, rozważne, dokładne, punktualne, przewidujące, zapobiegliwe, zdecydowane itp. Podaj cechy panien nieroztropnych – np. opieszałe, zapominalskie, itp.

4. Jakie postawy w tej przypowieści zostały poddane krytyce, a jakie zostały wyróżnione?

Należy zredagować wypowiedź pisemną z uwzględnieniem morału przypowieści (wypowiedź 6 - 7 – zdań).

26.03.2020r.

Temat: Przypowieść o dobrym pasterzu.

  1. Na podstawie tekstu (fragmentu Ewangelii) z podręcznika str. 209 -210. Należy określić cechy dobrego pasterza.
  2. Wyjaśnić przesłanie przypowieści – kim są owce, a kim jest pasterz.
  3. Opisać mozaikę ze strony 209.
  4. Podać zagrożenia czyhające na owce. Czy te ostrzeżenia są nadal aktualne? Tę wypowiedź należy zredagować w formie notatki pisemnej.

 27.03.2020r.

Temat: Czego uczy nas postawa Samarytanina?

  1. Lektura wiersza ze strony 21
  2. Opisać dwie postawy człowieka wobec cierpiącego, które zostały ukazane w utworze.
  3. Kogo przedstawia reprodukcja obrazu Vincenta van Gogha ze strony 211?

Zredaguj wypowiedź pisemną na temat: ,,Kto był naprawdę miłosierny”?

 

Historia:

25.03.2020r.

Temat: Upadek i odbudowa państwa pierwszych Piastów.

  1. Przeczytać temat ze str. 162 – 164  z podręcznika.
  2. Wymienić przyczyny upadku państwa piastowskiego w I poł. XI w.
  3. Zapisać datę 1039 – najazd księcia czeskiego na ziemie polskie.
  4. Wymienić przynajmniej dwa działania księcia Kazimierza, które sprawiły, że potomni nadali mu przydomek Odnowiciel.
  5. Wykonać polecenia dotyczące tematu w zeszycie ćwiczeń.

27.03.2020r.

Temat: Panowanie Bolesława Krzywoustego.

  1. Przeczytać temat z podręcznika - strony 165 – 167
  2. Zapisać daty:

1109 – najazd Henryka V, odparcie wrogich wojsk przez Bolesława Krzywoustego,

1138 – podział państwa polskiego na dzielnice przez Bolesława Krzywoustego,

  1.     Wskazać konsekwencje konfliktu między Bolesławem Krzywoustym a Zbigniewem. Notatki należy zapisywać w zeszycie. Wykonać polecenia związane z tematem w zeszycie ćwiczeń.

 

Technika:

25.03.2020r.

Temat: Papier – wynalazek Chińczyków.

  1. Temat do przeczytania z podręcznika str. 67 – 8
  2. Różne wyroby papiernicze.
  3. Przeznaczenie papieru.
  4. Wykonać dowolną pracę / ozdobę z papieru.

Geografia:

Temat: Pogoda a klimat.

 Notatka do zeszytu:

  1. Pogoda to stan atmosfery w określonym  miejscu i czasie. Klimat określamy na podstawie wieloletnich obserwacji.
  2. Składniki pogody i klimatu( przepisać z podręcznika zielone kwadraciki str. 102)

-………………..

-……………

-……………….

-…………………..

-………………….

3. Klimat jakiegoś miejsca przedstawiamy za pomocą  wykresu tzw. klimatogramu. Linia czerwona oznacza temperaturę, niebieskie słupki to opady.

Dokładnie przeanalizujcie klimat ogram str.103 oraz str. 104 punkty 1,2,3,4.

 

4. Obliczamy średnia dobową temperaturę powietrza.

Przyjmujemy, że w godzinach  1.00,  6.00, 13.00, 19.00 temperatura wynosi odpowiednio:
1.00-  6 C
6.00 - 7 C
13.00 -   14 C
19.00 - 9 C

Sumujemy wartości temperatury i dzielimy przez liczbę pomiarów:
 6 C+ 7 C +14 C+9 C=36C
  36 C:4= 9 C

( tak samo obliczamy średnie miesięczne temperatury powietrza, tylko dzielimy przez 30 lub 31-bo tyle dni ma miesiąc-  nie przepisuj tego co w nawiasie)

5. Obliczamy:
a. średnia roczną temperaturę powietrza,
b. roczną sumę opadów atmosferycznych

( Przeanalizujcie dokładnie   NIC TRUDNEGO - str.105 oraz zeszyt ćw. SAMOUCZEK STR.63.  Nic nie przepisujcie do zeszytu z podręcznika)

6. Obliczamy amplitudę temperatury powietrza

Amplituda temperatury powietrza to różnica między najwyższą a najniższą temperaturą.

(W naszym zadaniu najcieplej było o godz. 13.00 -  14 C, a najzimniej o godz. 1.00-  6C.)

Amplituda temperatury powietrza wynosi więc:

            14C-6 C= 8 C
Amplituda temperatury powietrza jest zawsze liczbą dodatnią.

4. Zróżnicowanie temperatury powietrza i opadów  na Ziemi- (podr. +mapa str.106 i 107)

(przeczytajcie dokładnie tekst, tak, żebyście umieli odpowiedzieć, gdzie- mówiąc językiem uczniów- jest najcieplej i najzimniej, gdzie są najniższe i najwyższe opady.)


Zeszyt ćwiczeń :robimy ćw. str.61-64 ćw.1, 2,(3- trudne, dla chętnych),4,5.

Uczymy się notatki. TO CO W NAWIASIE- NIE PRZEPISUJEMY.

 

Klasa VI

Informatyka:

otwórz link http://wykluczeniecyfrowe.siemiatycze.eu/pliki/pliki_do_pobrania/Poczta_elektroniczna.pdf

 i obejrzyj prezentację pt: „Poczta elektroniczna”.

Następnie załóż swoje konto pocztowe na serwerze pocztowym np. (wp.pl).

Z nowo utworzonego konta wyślij wiadomość powitalną na adres: tommykotek@wp.pl

 

Angielski:  użycie słowa when i while w czasie Past Cont. i Past Simple, zad.1,2 i 3 podręcznik str.62 strona 49

Matematyka:

Informacje i zadania znajdują się na Twoim koncie eduelo.pl (klikamy w dzwonek)
Proszę o rozwiązanie testu 2 do środy 25 marca. W zeszytach proszę zrobić zadania od 7 do 9 ze strony 174 i 175. Zdjęcia zadań wyślij na maila.
Informacje do zadań znajdują się w podręczniku na stronach od 172 do 186.

Czwartek 26.03 i Poniedziałek 30.03 do zeszytu zapisujemy temat lekcji:
Pole czworokąta i trójkąta .
Celem lekcji jest utrwalenie obliczania pól czworokątów i trójkątów.
Na początek obejrzyj film na stronie
https://www.youtube.com/watch?v=YRQFze6O5W0
Następnie przypomnij informacje z podręcznika na stronie 172 i 173.
Znasz już wzory na pola figur, to rozwiąż w zeszycie zadania 10-14 ze strony 175 oraz 18 ze strony 176.
Dla chętnych proponuję test 4 i quizy.

Język polski:

24.03.2020r.

Spośród podanych tematów należy wybrać jeden i napisać wypracowanie w zeszycie przedmiotowym:

  1. Moja wyprawa w Kosmos – opowiadanie twórcze o tematyce fantastycznonaukowej.
  2. Napisz opowiadanie na podstawie wybranego utworu Stanisława Lema.

25.03.2020r.

Temat:  W jakiej postaci występują czasowniki?

  1. Należy rozpoznać oraz wskazać czasownik w tekście.
  2. Należy określić jego funkcje.
  3. Odróżnić czasownik dokonany od niedokonanego.np. pisałam – mówi o czynności, o której nie wiemy, czy została doprowadzona do końca, napisałam – czasownik dokonany, sygnalizuje czynność skończoną,

Podręcznik str. 207 – 209, zeszyt ćwiczeń str. 144 – 146.

25.03.2020r.

Temat: Kraina języka – tryby czasowników.

  1. Podręcznik str. 209 – 210. Przeczytać informacje, a następnie przepisać do zeszytu wzory odmian. Przećwiczyć odmianę.
  2. Ćwiczenia z tego tematu w zeszycie ćwiczeń str. 147 – 149.

26.03.2020r.

Temat: Pisownia cząstki ,,by” z czasownikami.

  1. Należy przeczytać i przepisać do zeszytu informację związaną z regułą ortograficzną pisowni cząstki ,,by”.  Podręcznik str. 211 -212.
  2. Wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 180 – 18

27.03.2020r.

Temat: Radość pisania.

  1.   Przeczytać wiersz Wisławy Szymborskiej ,,Radość pisania” str. 213 -214 (podręcznik).
  2. Na podstawie tekstu wyodrębnić obrazy poetyckie.
  3. Określić środki poetyckie, którymi posługuje się autorka wiersza: epitet, porównanie, wyrazy dźwiękonaśladowcze, zdrobnienia.
  4. Wyjaśnić pisemnie znaczenie użytych środków poetyckich.
  5. Zredagować notatkę na bazie utworu oraz uwzględnić w niej znaczenie tytułu.

Historia:

26.03.2020r.

Temat: Europa i świat w XVIII wieku. 

  1. Zapoznać się z materiałem powtórzeniowym ze stron 164 -166.
  2. Ułożyć zestaw pytań do samodzielnego opracowania od stron 134 – 163. (podręcznik)
  3. Należy wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.

27.03.2020r.

Temat: Samodzielna praca na bazie materiału powtórzeniowego.

  1. Odpowiedzi do zadań od stron 167 do 168 z podręcznika należy wykonać w zeszycie.

 

Temat: Rzeczpospolita w okresie kryzysu – czasy saskie.

  1. Zapoznanie z tematem z podręcznika - strony 170 – 175.
  2. Zapisz daty w zeszycie:

1700 – 1721 – wojna północna,

1732 – traktat trzech orłów, (Austrii, Prus i Rosji)

1717 – Sejm Niemy, w czasie którego uchwalono pewne reformy, które nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.

3. Osiągnięcia I poł. XVIII wieku. Wpisać je do zeszytu. Uzupełnić polecenia do tego tematu z zeszytu ćwiczeń.

Technika: 

25.03.2020r.

Temat: Systemy grzewcze w naszych domach.

  1. Opracowanie tematu z podręcznika str. 182 – 184.
  2. Pojęcia: źródła ciepła
  3. Stan techniczny urządzeń grzewczych.
  4. Różne rodzaje ogrzewania. Notatka.

Geografia: 

Temat lekcji:     Rolnictwo Danii i Węgier.

  1. Odszukajcie na mapie politycznej państwa Węgry i Danię. Sprawdźcie z jakimi państwami sąsiadują, czy mają dostęp do morza. Co jest charakterystycznego w ich położeniu?

Na jakich wyspach leży Dania? Jakie cieśniny łączą M. Północne z M. Bałtyckim? Zapoznajcie się z metryczkami na str.66-97

Do zeszytu:

  1. Dania leży nad M. Bałtyckim i  M. Północnym .Morza połączone są cieśninami.

a. Cieśnina to wąski przesmyk wody łączący dwa lądy albo inaczej dwa akweny morskie.

b. Cieśniny łączące oba morza to ( wypisz  5 , znajdź na mapie):……………………………….. 

            2. Gospodarkę dzielimy na trzy sektory:   I. – Rolnictwo, II- Przemysł, III- Usługi

            3. Warunki przyrodnicze i poza przyrodnicze rozwoju rolnictwa .

                         ( wykres-str.99- nie przepisywać do zeszytu, tylko się nauczyć,    tekst str.99).

4. (W oparciu o tekst str.100 -102 uzupełniamy tabelę w zeszycie)

                                                                Rysujemy tabelę i uzupełniamy.

 

Warunki rozwoju rolnictwo.

Dania

Węgry

 

Ukształtowanie powierzchni kraju

 

 

 Klimat

 

 

Gleby

 

 

Zamożność państwa

 

 

Wielkość gospodarstw

 

 

Od kiedy otrzymuje wsparcie UE?

 

 

Mechanizacja rolnictwa

 

 

Główne uprawy

 

 

Hodowla

 

 

Ile powierzchni kraju zajmują użytki rolne?

 

 

 

5. Jakimi miarami oceniamy wydajność rolnictwa?( tekst str.103)

-……………………………

-………………………..

6. Plony to ilość płodów rolnych uzyskana z jednostki powierzchni danej uprawy. Wyraża się ją w decytonach ( 1 dt=100 kg= 0.1 t ) na hektar.

 ( Przeanalizujcie wszystkie wykresy i mapki w tekście ).

  Zeszyt ćwiczeń- str. 62-68.

Uczymy się nowych tematów lekcji. Po powrocie do szkoły wszystkie notatki i prace pisemne będą sprawdzone.

Klasa VII

Geografia:

Temat na dwie godziny ( czwartek, piątek 26,27.03.2020)

Temat: Zmiany w polskim przemyśle.

  1. Czytamy tekst str.134-137

Notatka do zeszytu

  1. Sekcje i działy przemysłu  ( przeanalizuj schemat str.134- nie przepisuj do zeszytu)
  2. Pojęcia: restrukturyzacja przemysłu- wprowadzenie zmian w sposobie organizacji pracy oraz strukturze produkcji przemysłowej  np. zmniejszenie roli przemysłu ciężkiego oraz zwiększenie  przemysłu  wysokiej technologii np., elektronicznego.

Przeanalizuj tabelę –str.135

  1. Struktura produkcji przemysłowej w Polsce- schemat str.136 ( przeanalizuj).

Praca domowa : Zeszyt ćw. Str.84-85

  1. Na podstawie tekstu str.136-137 dopisz, co produkuje się w następujących miejscowościach Polski:
  1. Łódź-…………………………
  2. Wronki-………………………
  3. Tychy-………………………
  4. Gliwice-…………………………
  5. .Mława-…..
  6. Gorzów Wielkopolski-………………..
  7. Ostaszewo  k. Torunia-……………..
  8. Żyrardów-…………………….
  9. Wrocław- ( kilka produktów)-…………………….
  10. Warszawa-……………………………………….
  11.  Bolechowo k. Poznania-……………………………..
  12. Starachowice-……….
  13. Słupsk-………………….
  14. Żarów-……………….. Następnie do podanych miejscowości dopisz , w jakim województwie leży ta miejscowość i na jakiej krainie geograficznej( nizina, wyżyna ,  góry czy pojezierze itp.- nazwa pełna np. Niż, Podlaska )

Jeżeli masz możliwość same odpowiedzi  przy numerkach np. 1-odpowiedź prześlij na adres grazajkowska@o2.pl.  Za 4 plusy  z pracy domowej otrzymujesz ocenę bdb.( do następnego piatku).

Informatyka:

otwórz link http://wykluczeniecyfrowe.siemiatycze.eu/pliki/pliki_do_pobrania/Poczta_elektroniczna.pdf

 i obejrzyj prezentację pt: „Poczta elektroniczna”.

Następnie załóż swoje konto pocztowe na serwerze pocztowym np. (wp.pl).

Z nowo utworzonego konta wyślij wiadomość powitalną na adres: tommykotek@wp.pl

 

Fizyka i chemia: notatki i zadania wysłane ma maila!

Angielski:  exam skills cała strona 49 w ćwiczeniach

Matematyka:

Informacje i zadania znajdują się na Twoim koncie eduelo.pl
Proszę o rozwiązanie testu 2 do środy 25 marca. W zeszycie proszę zrobić zadania od 4 do 17 ze strony 158 i 159. Zdjęcia zadań wyślij na maila.
Informacje do zadań znajdują się w podręczniku na stronach od 157 do 159.

Język polski:

23.03.2020r.

Temat: Redagowanie listu otwartego.

  1. Przepisać ze strony 225 informacji na temat listu otwartego.
  2. Przepisać również schemat listu otwartego – str. 225.
  3. Uzupełnić w zeszycie ćwiczeń ćwiczenia z tego tematu.
  4. W oparciu o podane informacje należy samodzielnie napisać list otwarty o samodzielnie wybranej tematyce.

25.03.2020r.

Temat: Typy zdań złożonych podrzędnie. (3 jednostki lekcyjne)

  1. Należy zredagować notatkę informacyjną na bazie podręcznika ze stron 226 – 228.
  2. Wykonać pisemnie ćwiczenia 1,2, 4 ze strony 229 z podręcznika w zeszycie przedmiotowym.
  3. Do każdego tematu lekcyjnego są zadania w zeszycie ćwiczeń, zatem należy wykonać w ćwiczeniach zadania dotyczące zdań złożonych podrzędnie.

26.03.2020r.

Temat: Rodzaje literackie.

  1. Powtórzyć materiał związany z poszczedólnymi gatunkami literackimi.
  2. Opracować notatkę na bazie infografiki – podręcznik str. 230 -231.

27.03.2020r.

Temat: Walkę stworzyła natura, nienawiść jest wynalazkiem człowieka.

  1. Sporządzić notatkę dotyczącą życia i twórczości Wisławy Szymborskiej.
  2. Przeczytać wiersz ze str. 232 – 233 w podręczniku.
  3. Z wiersza wypisać wszystkie określenia nienawiści.
  4. Wyodrębnić epitety.
  5. Podaj przykłady bohaterów literackich, którzy spotkali się z nienawiścią.
  6. Zredaguj notatkę dotyczącą analizy wiersza.
  7. Przepisz znaczenie pojęć ironia, tolerancja.
  8. Notatki należy wykonać w zeszycie.

Historia:

23.03.2020r.

Temat:Rewolucja październikowa i przewrót bolszewicki w Rosji.

  1. Przeczytać temat ze stron 148 – 151.
  2. Należy zwrócić uwagę na:

- 1917 luty – rewolucja lutowa, która doprowadziła do abdykacji cara Mikołaja II, a Rosja stała się republiką,

- Rząd Tymczasowy i jego rola,

- 24 – 26 X 1917 – rewolucja październikowa,

- rządy bolszewików,

- wojna domowa w Rosji,

Należy pisemnie opracować te zagadnienia w oparciu o temat i opracować je w zeszycie, należy też opracować zagadnienia z tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

25.03.2020r.

Temat: Sprawa polska w okresie I wojny.

  1. Przeczytać temat z podręcznika str. 152 – 153.
  2. Należy zwrócić uwagę na następjące zagadnienia;

- aktywiści i pasywiści,

- Piłsudski i Legiony,

- umiędzynarodowienie sprawy polskiej i napisać notatkę.

Uzupełnić zagadnienia do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

Klasa VIII

Geografia:

Temat: Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.

 

Czytamy tekst str.110-115

Zeszyt ćw. Str.50-52

Jeżeli będziesz miał czas obejrzyj film  , który tytuł i link podaje poniżej. Jest bardzo ciekawy i na pewno Ci pomoże zrozumieć istotę zjawisk.

https://www.youtube.com/watch?v=i4p2JQtKMac

 Tytuł na you  tube:   Huragan, tornado, cyklon- czym się różnią?

Podaję  obiekty z Ameryk, które dobrze byłoby  sobie przyswoić. Podaję też dwie mapy, może uda się wydrukować i zaznacz  te obiekty na wybranej z nich . Po powrocie do szkoły trzeba zaliczyć mapę Ameryk. Pracuj z atlasem!

Mapa Ameryk: 1. Niż. Orinoko, 2. Niż. Amazonki, 3. Niż. Zatokowa, 4. Niż. Atlantycka, 5. Kordyliery, 6. Andy, 7. Jezioro Górne 8. Wyż. Brazylijska, 9. Wyż. Kolorado, 10, Wielka Kotlina, 11. Dolina Śmierci, 12. Wodospad Niagara, 13. Wodospad Angel,  14. Wielkie Równiny Prerii , 15. Rzeka Missisipi, 16. Rzeka Missouri,  17.  Rz. Parana, 18. Rzeka Św. Wawrzyńca, 19. Grenlandia, 20. Kanał panamski,21. Cieśnina Magellana  22. Wielkie Antyle, 23. Małe Antyle, 24. Wyspy Bahama, 25. Wyż. Patagonska, 26. Niż. La Platy, 27. Płw. Labrador, 28. Płw. Floryda, 29. Płw. Alaska, 30. Płw. Kalifornia, 31. Ziemia Baffina, 32. M. Baffina 33.półwysep Jukatan  34. Cieśnina Beringa, 35. Zat. Hudsońska, 36.przyladek Horn 37. Zatoka Meksykanska, 38. Zat. Kalifornijska, 39. Wyżyna Gujańska,, 40. Morze Karaibskie, A.pustynia Atacama, B. Prad Peruwianski, C. Prąd Brazylijski, D.Wyspy Królowej Elżbiety, E .niz. Hudsońska, F.Ziemia Ognista,G. Cieśnina Drake a,  H). J. Titicaca, K). Cieś. Magellana, L). Falklandy.

image.pngimage-1.png

Informatyka:

http://wykluczeniecyfrowe.siemiatycze.eu/pliki/pliki_do_pobrania/Poczta_elektroniczna.pdf

 i obejrzyj prezentację pt: „Poczta elektroniczna”.

Następnie załóż swoje konto pocztowe na serwerze pocztowym np. (wp.pl).

Z nowo utworzonego konta wyślij wiadomość powitalną na adres: tommykotek@wp.pl

 

Fizyka i chemia: notatki i zadania wysłane ma maila!

Matematyka:

Rozwiązuj zadania powtórkowe ze strony CKE.

Przypomnij wiadomości dotyczących figur płaskich - podręcznik strona od 181 do 185 i rozwiąż zadania:

23.03 Poniedziałek 1 lekcja - zadania 1-10 strona 186-187

23.03. Poniedziałek 2 lekcja - zadania 11-17 strona 187-188

24.03 Wtorek 1 lekcja - zadania 18-25 strona 188-189

25.03 Środa 1 lekcja - zadania 1-16 strona 193-195

25.03 Środa 2 lekcja - zadania 17-30 strona 196-198

Wiedza o społeczeństwie:

23.03.2020r.

Temat: Jak działa demokracja przedstawicielska: sejm i senat.

  1. Należy przeczytać temat z podręcznika - strony – 131 – 134.
  2. Przeanalizować sposoby powoływania władz ustawodawczych: wybory pięcioprzymiotnikowe oraz organizacja Sejmu i Senatu – schematy ze str.132 – 133.
  3. Opracować notatkę i wpisać do zeszytu przymiotnikowego.

27.03.2020r.

Temat: Władza wykonawcza: Prezydent i Rada Ministrów.

  1. Przeczytać temat  - strony 136 – 141
  2. Należy zapoznać się z uprawnieniami Prezydenta RP i zadania Rady Ministrów. Wykonać notatkę w zeszycie na bazie tekstu.
  3. Należy znać uprawnienia i zadania RP.

Temat:  Władza sądownicza.

  1. Przeczytać temat ze stron – 142 – 146.
  2. Zagadnienia – organizacja władzy sądowniczej, system sądownictwa w Polsce, zasady określające działalność władzy sądowniczej.
  3. Działania organów sprawiedliwości.
  4. Zredagowanie notatki w zeszycie.

Edukacja dla bezpieczeństwa:

Temat: Komunikacja interpersonalna – cd.

  1. Przeczytać temat ze stron 95 – 102.
  2. Zagadnienia - na czym polega dobry komunikat z ludźmi,co utrudnia komunikację, bariery w komunikacji.
  3. Napisać notatkę.

27.03.2020r.

Temat: Bezpieczne państwo.

  1. Temat z podręczniaka str. 104 – 113.
  2. Zagadnienia – pojęcie bezpieczeństwa, czynniki zapewniające bezpieczeństwo obywatelom, bezpieczeństwo narodowe, charakterystyka bezpieczeństwa narodowego schemat –str.109, podmioty odpowiedzialne za bezpieczeństwo  str. – 110.
  3. Opracowanie notatki.

Historia:

23.03.2020r.

Temat: Świat w drugiej połowie XX wieku.

  1. Powtórzyć materiał od stron 130 -155.
  2. Zapoznać się z materiałem powtórzeniowym str. 156 – 158. Opracować zagadnienia do powtórzenia w zeszycie lekcyjnym.
  3. Uzupełnić ten temat w zeszycie ćwiczeń.

  Temat: Sprawdzian wiadomości.

  1. Odpowiedzieć na pytania w zeszycie ze stron 159 -160.

25.03.2020r.

Temat: Postalinowska odwilż i mała stabilizacja.

  1. Przeczytać temat str. 162 – 166.
  2. Etapy przemian w Polsce po śmierci J. Stalina.
  3. Daty: 28 VI 1956 – protesty na ulicach Poznania,  X 1956 objęcie stanowiska I sekretarza przez Władysława Gomułkę.
  4. Życie w okresie PRL –u.
  5. List 34 – jego i przesłanie, czego domagali się ludzie kultury.
  6. Na bazie tych zagadnień należy zredagować notatkę w zeszycie.   (Należy uzupełnić zagadnienia w zeszycie ćwiczeń.)

Język polski:

23.03.2020r.

Temat: Style funkcjonalne. (dwie jednostki lekcyjne).

  1. Należy zredagować notatkę na bazie informacji z podręcznika ze strony 254 -257.
  2. Należy znać też cechy poszczególnych stylów. Ćwiczenia 3 i 4 str. 257.
  3. Wykonać w zeszycie ćwiczeń zadania związane z funkcją poszczególnych stylów.

25.03.2020r.

Temat: Niezwykłość sztuki. Bolesław Leśmian ,,W malinowym chruśniaku”.

  1. Zredaguj notatkę na temat twórczości Bolesława Leśmiana.
  2. Następnie przeczytać wiersz ze str. 258 -259.
  3. Określić tematykę utwor.
  4. Nazwać uczucia bohaterów.
  5. Wymień elementy przyrody przedstawione w utworze.
  6. Wymień różne środki stylistyczne przedstawione w wierszu – epitety, porównania, metafory,  ożywienia, a także rymy.
  7. Określ liczbę sylab w wersie.
  8. Zredaguj notatkę na temat wiersza z uwzględnieniem jego przesłania, środków stylistycznych użytych w wierszu oraz jego budowy.
  9. Neologizm poetycki – przepisz znaczenie tego terminu z podręcznika ze str.259.
  10. Odszukaj w tekście neologizmy.

26.03.2020r.

Temat: Niedostępna ludzkim oczom...

  1. Przeczytać utwór B. Leśmiana ze stron 260 – 261
  2. Opisz tematykę wiersza.
  3. Wypisz epitety.
  4. Wyszukaj neologizmów.
  5. Podaj przykłady wyrazów dźwiękonaśladowczych.
  6. Określ elementy świata przedstawionego przez poetę z podziałem na realne i fantastyczne.
  7. Notatki należy wykonywać w zeszycie, powinno się też na bieżąco uzupełniać zeszyt ćwiczeń.

27.03.2020r.

Temat: Odcienie miłości.

  1. Wykonać notatkę dotyczącą życia i twórczości Marii Pawlikowskiej – Jasnorzewskiej.
  2. Przeczytać wiersze poetki ze stron 264 – 265.
  3. Nazwij uczucia podmiotu lirycznego i zapisz w zeszycie.
  4. Określ osobę mówiącą w wierszu ,,Miłość”.
  5. Wykonaj notatkę na bazie przeczytanych utworów.
  6. Porównaj dowolnie wybrany utwór z utworem M. Pawlikowskiej – Jasnorzewskiej.

© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy