Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy

Konopki Pokrzywnica 9, 16-075 Zawady
e-mail: sp.konopkipokrzywnica@sosedukator.pl.
tel. 857140221

Zdalne lekcje 22.06-26.06.2020r.

Dodatkowe materiały do pracy z każdego przedmiotu znajdują się na stronie:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Oddział przedszkolny- grupa 3,4-latki

 

Poniedziałek 22.06.2020

3-LATKI

Temat dnia: Wakacyjna wyliczanka

Zadanie 1. Zapraszam dzieci do zabawy tanecznej z przedszkolakami pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=gO2gp87cjZA

Zadanie 2. Słuchanie piosenki Wakacyjna wyliczanka: https://chomikuj.pl/dorotakow62/Lato+-+piosenki/05.Wakacyjna+wyliczanka,2505130756.mp3(audio). Nauka piosenki metodą ze słuchu.

Zadanie 3. Wykonanie pracy plastycznej. Dzieci rysują pociąg z czterema wagonami. Zachęcam do przesyłania prac.

4-LATKI

Temat dnia: Jedziemy na wakacje

Zadanie 1. Ćwiczenia w książce, str. 62-63. Opowiadanie o tym, gdzie i jak Lenka i Mikołaj spędzają wakacje z rodzicami .

Zadanie 2. Nauka piosenki „Już wkrótce wakacje” metodą ze słuchu: https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

Zadanie 3. Zabawy ruchowe z DJ Miki – Ręce do góry: https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

Zadanie 4. Ćwiczenia w książce, str.64. Nazywanie pojazdów przedstawionych na zdjęciach. Określenie, czym dzieci chciałyby pojechać (polecieć ) na wakacje.

Wtorek 23.06.2020

Dzień Ojca- Kochane dzieci dziś obchodzą święto wasi tatusiowie i dlatego musicie wykonać poniższe zadania.

Zadania na dziś dla 3-4 latków

Każde dziecko odszuka w swojej teczce z pracami plastycznymi, które robiliśmy w przedszkolu serduszko wyklejane kuleczkami z bibuły. Razem z dziećmi zaśpiewa Piosenkę o tacie ( link na dole)  i wręczy serduszko dla swojego tatusia. https://www.youtube.com/watch?v=tcPxiO-nkeg

Środa  24.06.2020

3-LATKI

Temat dnia: Wakacyjny obrazek

Zadanie 1. Wykonanie wakacyjnego obrazka – Wyprawka plastyczna nr 17. Dziecko łączy kropki a następnie koloruje rysunek.

Zadanie 2. Ćwiczenia w książce, str. 48. Dziecko określa , co robi Laluś. Wskazuje jego cień.

4-LATKI

Temat dnia: Wakacyjne rady

Wakacyjne rady dla przedszkolaków. Już się zbliża lato, czas radości, słońca, wielu przygód i zabaw bez końca! Jednak w czasie zabaw musicie przestrzegać zasad bezpieczeństwa.

Oto kilka z nich:

Właściwie przygotowane dzieci do opalania, gdy słoneczko świeci,  noszą czapki, chustki, chronią swoje głowy.

Kremy z filtrem stosują, swoje ciało nim smarują.

W czasie letniego wypoczywania pamiętajcie o zasadach bezpiecznego zachowania!!!

Bo nad wodą jakieś nieszczęście przydarzyć się może.

W miejscach strzeżonych się kąpiemy, ale tylko wtedy, gdy dorosły ci pozwoli.

Nigdy nie skacz "na główkę" do wody, bo są ku temu ważne powody!

Możesz stracić zdrowie, życie, nawet jeśli pływasz znakomicie!

W czasie wędrówki po lesie wszystkie grzyby sprawdzaj w atlasie.

Zakładaj gumowce albo trapery, bo sandałki nie nadają się na leśne spacery.

W lesie, kiedy spotkasz zwierzę, nie zbliżaj się do niego - z daleka oglądaj!

Musisz uważać jeszcze na różne owady i kleszcze!

Przede wszystkim nie rozpalaj ognisk w lesie!

Nie drażnij zwierząt na podwórku czy łące, bo ci się jakieś nieszczęście przydarzyć może i cię zwierzątko ugryzie lub ubodzie!

Maszyny rolnicze nie są do zabawy, więc się nimi nie baw! I już nie ma sprawy.

Mów rodzicom, gdzie będziesz się bawić. 

Nie mów nigdy, że nikogo nie ma w domu.

Nigdy nie otwieraj drzwi nieznajomemu.

Nie przyjmuj od obcych prezentów. 

I pod żadnym pozorem nie chodź z nimi tam, gdzie cię zapraszają!

            Nie ufaj nikomu.!!

Zadanie. Karta pracy, str. 62. Dzieci słuchają tekstu czytanego przez osobę dorosłą. Kończą każde odczytane zdanie. Rysują to o czym jest mowa (Dotyczą one bezpiecznych wakacji.

Czwartek 25.06.2020

3-LATKI

Temat dnia: Mówimy wyraźnie

Zadanie 1. Kolorowanie rysunku Lenki i Lalusia nad morzem – wyprawka plastyczna

Zadanie 2. Ćwiczenia logopedyczne

  • Szum morza: Dzieci naśladują szum morskich fal: szszszuuu, szszszuuu... i poruszają odpowiednio rękami
  • Rybki:Dzieci naśladują ruchy pyszczka rybek – otwierają i zamykają ściśnięte usta
  • Górskie echo: Dzieci na jednym wydechu mówią : Halo, halo, halooooo
  • Owieczki na hali: Dzieci chodzą na czworakach, naśladują pasące się owieczki i baranki, co jakiś czas mówią: bee, bee, bee...

4-LATKI

Temat dnia: Nadszedł czas pożegnania

Zadanie 1. Zaśpiewajmy wspólnie piosnkę Pożegnajmy przedszkole: https://www.youtube.com/watch?v=lRMUV5_36ZE

Zadanie 2. Wykonanie pracy plastycznej. Każde dziecko rysuje , gdzie chciałoby się wybrać na wakacje. Zachęcam do przesyłania prac.

Oddział przedszkolny- grupa 5,6-latki

Od 22.06 do 26.06 realizujemy temat: ,,Nadszedł czas wakacji".

Pod podanym linkiem materiały na ten tydzień: https://drive.google.com/drive/folders/1FphRRhoWmZSdAuR8d22XvMM2s9DrAZg_?usp=sharing

Religia klasy 0-III

Temat: Moje wakacje z Bogiem.

Podziękuje Panu Bogu za cały rok szkolny, za to co było dobre i to co było trudne.
Poproś o dobre, bezpieczne wakacje i pamiętaj o Bogu, który jest zawsze przy Tobie. Nie zapominaj o codziennej modlitwie,  niedzielnej i świątecznej Mszy Świętej.
Obejrzyj prezentacje na stronie: genially. katecheza na wakacje

Życzę radosnych, spokojnych, zdrowych i błogosławionych wakacji!

Zajęcia ortograficzne klasy I - III

25 czerwiec 2020r.

Temat: Konkursy ortograficzne.

Wykonaj zadania na podanych stronach:

Klasa I

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 52 temat  numer 25. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1, 2, i 3 na str. 53. Zdjęcie zadania  1 proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa

Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 25 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

Wychowanie fizyczne:

Poniedziałek 22.06.2020 

Temat: Smok Wawelski.

Praca z podręcznikiem:  s. 56-57.

K s. 54-55 ćw. 1,2,3,4

KM s. 56; s. 58 ćw. 1,2,3,4,5

Wtorek 23.06.2020

Temat: Wakacyjne porady.

Praca z podręcznikiem: s. 58, 59, 61

K s. 56-57 ćw. 1,2,3,4

KM s. 60-61 ćw. 1,2

Środa 24.06.2020

Temat: Jedziemy na wakacje.

Praca z podręcznikiem s. 62-63

K s. 58-59 ćw. 1,2

KM s. 65 ćw. 11,12,13

Czwartek 25.06.2020

Temat: Jedziemy na wakacje.

Praca z podręcznikiem s. 62-63

K s. 60-61 ćw. 3,4,5

KM s. 69 ćw. 22,23,24

Klasa II

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 52 temat  numer 25. Następnie  wykonaj ćwiczenie 1,2,3 na str. 53.  Zdjęcia zadania  3  proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa

Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 25 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

22 czerwiec ( poniedziałek )

Temat: Bezpieczne wakacje.

Przeczytaj wiersz „Walizki” zgodnie z poleceniem 1. (podręcznik str. 64). Następnie przeczytaj  „Wakacje tuż – tuż”. Zapamiętaj numery alarmowe: 112 – numer alarmowy, 999 – pogotowie ratunkowe, 998 – straż pożarna, 997 – policja. Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 na str. 66 w kartach ćwiczeń. Zajęcia techniczne – zrób notatnik adresowy według instrukcji na str. 67 w ćwiczeniu. Praca domowa ćwiczenie 1, 2 i 3 na str. 72 – 73 w kartach ćwiczeń.

Matematyka. Utrwalamy dodawanie i odejmowanie. Rozwiąż zadania 6 – 13 na str. 55 – 56.

Wychowanie fizyczne -  https://www.youtube.com/watch?v=VXGs7KWCezs    

23 czerwiec (wtorek)

Temat: Dzień Ojca.

Spędź ten dzień miło ze swoim tatą. Wykonaj drobny upominek według własnego pomysłu, wręcz go tacie i złóż życzenia. 

24 czerwiec - 25 czerwiec (środa, czwartek)

Temat: Utrwalamy zdobyte wiadomości i umiejętności.

Wykonaj ćwiczenia: 4 str. 74 Zamiana czasowników w czasie przeszłym na czas teraźniejszy. 5, 6, 7 i 8 str.75 oraz 9 i 10 str. 76.

Matematyka. Rozwiąż zadania: 14, 15, 16 str. 57 oraz 17 – 23 str. 58 – 59. 

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=gwZL1ySv51w

Klasa III

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 48 temat  numer 23. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1, 2, 3 na stronie 48. Zdjęcie  zadania 1 proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa.

Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 23 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

22 czerwiec (poniedziałek)

Temat: Wkrótce w czwartej klasie.

Wysłuchaj opowiadania z cyklu Listy od Hani i Henia „Koniec i początek” ze str. https://www.wsip.pl/upload/2020/04/Listy-od-Hani-i-Henia_11_Koniec-i-poczatek.mp3 ora przeczytaj opowiadanie z podręcznika str. 88 -89. Odszuka w leksykonie i wyjaśnij znaczenie wyrazu pupilek. Następnie wykonaj w kartach ćwiczeń ćwiczenia 1 – 4 na str. 70 oraz 5, 6, 7 i 8 str. 71.

Wychowanie fizyczne -  https://www.youtube.com/watch?v=VXGs7KWCezs

23 czerwiec (wtorek)

Temat: Dzień Ojca.

Spędź ten dzień miło ze swoim tatą. Wykonaj drobny upominek według własnego pomysłu, wręcz go tacie i złóż życzenia.

24 i 25 czerwiec (środa, czwartek)

Temat: Moje plany na wakacje.

Uzupełnij i przepisz do zeszytu.

Za kilka dni rozpoczną się wakacje. Planuję wyjazd do……………………………………. . Zamierzam zwiedzić………………………………………………………………………… . Wakacje spędzę z………………………………….. . Będziemy…………………………….. . …………………………………………………. Zawsze zachowam rozsadek, aby wypoczynek był bezpieczny. We wrześniu spotkam się z koleżankami i kolegami już w czwartej klasie.

Podkreśl niebieską kredką wszystkie czasowniki, czerwoną rzeczowniki, zieloną przymiotniki a żółtą liczebniki. Wykonaj piękną ilustrację do swojej wypowiedzi.

Wychowanie fizyczne -     https://www.youtube.com/watch?v=SF-c2Tk-YNg

Wychowanie fizyczne -   https://www.youtube.com/watch?v=gwZL1ySv51w

Wychowanie fizyczne V-VII

 

22.06.2020r.  

kl. V, VI, VII

Spróbujcie poćwiczyć  oglądając przynajmniej po jednym filmiku z każdego tematu.

Temat: Aerobic, fitness, siłownia- ćwiczenia wzmacniające poszczególne partie mięśni.

Temat: Elementy samoobrony

Samoobrona jest systemem działań defensywnych, dzięki którym w sytuacji zagrożenia można skutecznie się obronić (ale też nie atakować, jak w przypadku wielu sztuk walki). Samoobrona kładzie nacisk na uniknięcie kontaktu fizycznego. Jeśli to się nie uda, należy zastosować poszczególne techniki i chwyty samoobrony, a następnie uciec lub wezwać pomoc.

Samoobrona kładzie nacisk na uniknięcie kontaktu fizycznego. Jeśli to się nie uda, należy zastosować poszczególne techniki i chwyty samoobrony, a następnie uciec lub wezwać pomoc.

Religia klasy V-VIII

Temat: Moje wakacje z Bogiem.

Podziękuje Panu Bogu za cały rok szkolny, za to co było dobre i to co było trudne.
Poproś o dobre, bezpieczne wakacje i pamiętaj o Bogu, który jest zawsze przy Tobie. Nie zapominaj o codziennej modlitwie,  niedzielnej i świątecznej Mszy Świętej.
Obejrzyj prezentacje na stronie: genially. katecheza na wakacje

Życzę radosnych, spokojnych, zdrowych i błogosławionych wakacji!

Godzina wychowawcza V-VIII

Temat: Bezpieczne wakacje.

Napisz kilka zdań na temat bezpieczeństwa w trakcie zabaw, wypraw czy kąpieli. Miej również na uwadze aktualną sytuację związaną z koronawirusem.

Klasa V

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Geografia:

Temat : Powtórzenie wiadomości   z kl. V.

Zeszyt ćwiczeń- uzupełnijcie braki w zeszycie ćwiczeń. Nic nie odsyłajcie.

Technika:

25.06.2020 r.

Temat: Bezpieczne formy spędzania czasu wolnego.

  1. Wykonaj ilustrację nawiązującą do tematu lekcji.

Historia:

24.06.2020 r.

Temat: Mezopotamia – narodziny pierwszej cywilizacji. Powtórzenie.

  1. Z podręcznika lub w oparciu o inne  źródła wskaż warunki sprzyjające rozwojowi  pierwszej cywilizacji.
  2. Wskaż osiągnięcia mieszkańców starożytnej Mezopotamii.
  3. Poszukaj w encyklopedii lub w Internecie informacji na temat trzech bóstw, którym oddawali cześć mieszkańcy Mezopotamii.

Matematyka:

Poniedziałek 22.06 i zajęcia dodatkowe 

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Graniastosłup prosty.

Celem lekcji jest poznanie budowy graniastosłupa prostego.

Na początek obejrzyj film na stronie:

Następnie z podręcznika przeczytaj informacje na stronie 260-262. Zwróć uwagę, że graniastosłup ma dwie jednakowe podstawy a ściany graniastosłupa prostego są prostokątami. Rozwiąż w zeszycie zadania 1-6, 10-12 ze strony 262-264.

Wtorek 23.06, Środa 24.06, Czwartek 25.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Pole powierzchni graniastosłupa.

Celem lekcji jest poznanie sposobu obliczania pola powierzchni graniastosłupów.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=4X4U8xkgZx0

Następnie z podręcznika przeczytaj informacje na stronie 265-266. Zwróć uwagę, że pole powierzchni graniastosłupa, to suma pól wszystkich jego ścian, czyli dwóch podstaw i ścian bocznych. Rozwiąż w zeszycie zadania 1- 9, 12-15 ze strony 266, 268.

Język polski:

Zajęcia dodatkowe: odmienić przez przypadki rzeczownik z przymiotnikiem: ciekawa wycieczka,

23.06.2020 r. ( 2 lekcje)

Temat: Kraina języka. Okolicznik.

  1. Wiadomości na temat okolicznika – podręcznik str. 297.
  2. Należy przepisać do zeszytu.

Okolicznik to określenie czasownika, które uzupełnia zdanie o informacje na temat okoliczności czynności wyrażonej poprzez orzeczenie. Odpowiada na pytania:

  • o sposobie wykonania czynności jak? – zachował się odważnie,
  • o miejsce zdarzenia gdzie? – wyjechał do Krakowa, skąd?  przyjechał skąd? z Południa,
  • o czas wydarzenia: kiedy? – zdarzyło się to bardzo dawno temu,
  •  o powód wydarzenia: z jakiej przyczyny? dlaczego? –  z powodu deszczu spóźnili się na pociąg,
  • o cel, czynność: po co? w jakim celu? – pojechał, aby odebrać nagrodę,
  • o to, od czego zależy wykonanie czynności pod jakim warunkiem?, w jakim wypadku? – zadzwoń w razie potrzeby,
  • o to, co mogłoby przeszkodzić  w wykonaniu czynności: mimo to, mimo czego? – mimo kłopotów dotarł do celu.
  1. Ćwiczenie 2/298

wieczór – okolicznik czasu, wyrażony rzeczownikiem,

wcześnie rano – okolicznik czasu, wyrażony przysłówkami,

spokojnie – okolicznik sposobu, wyrażony  przysłówkiem,

na lekcjach – okolicznik miejsca, wyrażony wyrażeniem przyimkowym

ze zmęczenia – z jakiej przyczyny, powodu, wyrażony wyrażeniem przyimkowym,

w razie niepogody – okolicznik przyczyny, wyrażony wyrażeniem przyimkowym i rzeczownikiem.

  1. Należy wykonać ćwiczenia – 3, 4, 5, 7, 8 str. 298 – 299.
  2. Należy wykonać ćwiczenia z tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

24.06.2020 r.

Temat: Marzenia podmiotu lirycznego na podstawie wiersza ,,Dal” Hanny Januszewskiej.

  1. Należy przeczytać wiersz ze stron 300 – 30
  2. Notatka

Tematem wiersza są przygody przeżywane w wyobraźni. Kilkunastoletni chłopiec marzy by zostać marynarzem czy piratem. Chce przezywać niebezpieczne przygody. Pływałby po ogromnych morzach czy oceanach. Nikt nie wydawałby mu poleceń, koledzy by mu nie dokuczali. Sam drwiłby z niebezpieczeństw, a świat odkrywałby przed nim swe tajemnice.

Ten chłopiec nudzi się, więc wymyśla różne przygody. Używa swej wyobraźni,  aby  ubarwnić swe życie. Ten utwór każdemu z nas pomaga przetrwać ciężkie chwile, udziela wskazówek, możemy sami wymyślać różne przygody. Wiersz liczy 12 zwrotek. Każda z nich liczy 4 wersy. Wersy mają różną, choć zbliżoną długość. W wierszu występują rymy przeplatane: chwiał – grał, oko – Orinoko. Jest to utwór rytmiczny.

  1. Należy przepisać ,,Zapamiętaj” ze str. 302.

25.06.2020 r.

Temat: O czym marzyła Kasia – bohaterka opowiadania ,,Najwyższa góra świata”

 1. Należy przeczytać opowiadanie z podręcznika ze str. 303 – 309.

 2. Ułożyć plan wydarzeń.

 3. W jaki sposób Kasia chciała realizować swe marzenia?

 4. Określ uczucia Kasi przed wspinaczką na drzewo.

 5. Wyjaśnij, co oznacza powiedzenie ,,pokonać samego siebie”?

 6. Określ narratora opowiadania. Jaki rodzaj narracji został zastosowany w utworze?

7. Napisz dalszy ciąg opowiadania w formie narracji pamiętnikarskiej.

 

Klasa VI

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Geografia:

Temat:  Utrwalenie wiadomości z klasy VI.

Zeszyt ćwiczeń – uzupełnijcie braki w zeszycie ćwiczeń.

Technika:

25.06.2020 r.

Temat: Bezpieczne formy spędzania czasu wolnego.

  1. Wykonaj ilustrację nawiązującą do tematu lekcji.

Historia:

25.06.2020 r.

Temat: Konsekwencje wielkich odkryć geograficznych. Temat powtórzeniowy.

  1. Temat z podręcznika str. 12 – 19. Można opracować na podstawie innych źródeł.
  2. Co zadecydowało o łatwym podboju odkrytych ziem przez konkwistadorów.
  3. Przedstaw skutki kolonizacji dla podbitych terenów.
  4. Opisz zmiany, które dokonały się w Europie dzięki odkryciom geograficznym.

Matematyka:

Poniedziałek 22.06 - zajęcia dodatkowe

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Graniastosłup prosty.

Celem lekcji jest poznanie budowy graniastosłupa prostego.

Na początek obejrzyj film na stronie

Następnie z podręcznika przypomnij informacje ze strony 212-222. Zwróć uwagę, że graniastosłup ma dwie jednakowe podstawy a ściany graniastosłupa prostego są prostokątami. Rozwiąż w zeszycie zadania 10, 11 ze strony 243.

Poniedziałek 22.06, Wtorek 23.06, Czwartek 25.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Zadania utrwalające.

Celem lekcji jest rozwiązywanie zadań utrwalających poznane wiadomości. Rozwiąż wybrane z podręcznika zadania utrwalające z wybranego działu.

Język polski:

23, 24.06.2020 r. (2 lekcje)

Temat: ,,Musimy tylko działać wspólnie. To nasza jedyna szansa” – dzięki jakim cechom bohaterowie wyszli cało z trudnych sytuacji?

  1. Podaj cechy bohaterów.
  2. Wskaż ich wady i zalety.
  3. Ustal i zapisz jakie umiejętności i cechy osobowości pozwoliły bohaterom wyjść cało  z trudnych sytuacji.
  4. Napisz charakterystykę wybranego bohatera utworu.
  5. Co zyskali bohaterowie współpracując zgodnie.

24, 25.06.2020 r. ( 2 lekcje)

Temat: Jakie korzyści i jakie zagrożenia są związane ze światem rozwiniętej technologii?

  1. Podaj korzyści i zagrożenia związane ze światem rozwiniętej technologii. Zapisz swoje przemyślenia w formie notatki.
  2. Przypomnij cechy utworu  kryminalnego oraz science fiction.
  3. Podaj i zapisz przykłady z powieści.

Klasa VII

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Geografia:

25.06.20

Temat: Mój region- województwo i gmina ,w którym mieszkam- ciąg dalszy.

Opracowujesz podane na poprzedniej lekcji dalsze punkty.

Historia:

22.06.2020 r., 24.06.2020 r.,

Temat: Kongres wiedeński. Temat powtórzeniowy.

Przypomnij, w jakim celu został zwołany kongres wiedeński.

Zapisz w porządku chronologicznym następujące wydarzenia:

  • utworzenie  Świętego Przymierza,
  • abdykacja Napoleona Bonapartego,
  • zwołanie kongresu w Wiedniu,
  • wojna Napoleona z Rosją.

Wyjaśnij pojęcia: legitymizm, restauracja, równowaga sił w Europie, Święte Przymierze. Która z zasad wprowadzonych przez Kongres miała największe znaczenie dla Polaków pod zaborami.

Jakie państwa uzyskały najwięcej w wyniku postanowień kongresu.

Można opracować na podstawie innych źródeł.

Matematyka:

Poniedziałek 22.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Objętość bryły, jednostki objętości.

Celem lekcji jest poznanie pojęcia objętości bryły i jednostek objętości.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=gLXkCCmoNDQ

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 260. Zwróć uwagę, że objętość w życiu codziennym nazywamy także pojemnością. Rozwiąż w zeszycie zadania 1 - 6 ze strony 261.

Wtorek 23.06 i Środa 24.06 (2 lekcje) 

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Objętość graniastosłupa prostego.

Celem lekcji jest obliczanie objętości graniastosłupa.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=i06eA4UnfoA

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 262. Zwróć uwagę, że objętość graniastosłupa obliczamy mnożąc pole podstawy przez wysokość. Rozwiąż w zeszycie zadania 1 - 10 ze strony 263.

Język polski:

22.06.2020 r.

Temat: Redagowanie notatki. Temat powtórzeniowy.

  1. Podaj temat notatki.
  2. Wybierz najstotniejsze informacje.
  3. Pisz zwięźle, stosuj proste zdania (równoważniki zdań, skróty)
  4. Odpowiednio zaplanuj graficznie tekst.

Zajęcia dodatkowe: zredagować notatkę związaną z życiem i twórczością Jana Kochanowskiego.

22.06.2020 r., 24.06.2020 r.

Temat: Wymiana głosek w tematach fleksyjnych wyrazów.

  1. Podział części mowy – odmienne i nieodmienne. Podręcznik str. 19.
  2. Przypomnienie pojęć: temat fleksyjny, końcówka fleksyjna. Podręcznik str. 19.
  3. Z odpowiedniego tekstu z podręcznika lub innego tekstu odszukaj przykłady odmiennych i nieodmiennych części mowy. Zapisz te przykłady w zeszycie.

25.06.2020r.

Temat: Moja wakacyjna przygoda. Redagowanie opowiadania.

  1. Zredaguj opowiadanie związane z wakacjami.
  2. Zapisz je w zeszycie.

Klasa VIII

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Historia:

22.06.2020 r., 24.06.2020 r.

Temat: Wielka koalicja i przełom na frontach. Powtórzenie.

  1. Napisz, co doprowadziło do powstania koalicji antyhitlerowskiej.
  2. Kiedy i gdzie doszło do przełomu na frontach wojny na niekorzyść państw osi.
  3. Podaj ustalenia konferencji w Teheranie, dlaczego Stalinowi zależało na otwarciu drugiego frontu.
  4. Można opracować na podstawie podręcznika lub innych źródeł.

Wiedza o społeczeństwie:

22.06.2020 r.

Temat: Człowiekiem jestem... Temat powtórzeniowy.

  1. Podaj przykład zachowania asertywnego.
  2. Nazwij czynniki nakładające się na osobowość człowieka.
  3. Podaj przykłady nauk społecznych.
  4. Można opracować na podstawie innych dostępnych źródeł.

Matematyka:

Poniedziałek 22.06, Wtorek 23.06, Środa 24.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Zadania utrwalające.

Celem lekcji jest rozwiązywanie zadań utrwalających poznane wiadomości. Rozwiąż wybrane z podręcznika zadania utrwalające z wybranego działu.

Język polski:

22.06.2020r.

Temat: Biblijne dziedzictwo. Temat powtórzeniowy.

  1. Podręcznik str. 10 – 17.
  2. Napisz równoważnikowy plan opowiadania, którego mottem byłyby biblijne słowa: ,,Nie samym chlebem żyje człowiek”.
  3. W dostępnych źródłach poszukaj cytatów podkreślających, że Biblia ukazuje sens życia i wskazuje sposoby rozwiązywania dylematów moralnych.
  4. Przejrzyj infografikę – str. 16 – 17.

Zajęcia dodatkowe – 23.06.2020 r.

Napisz wypracowanie na temat: ,, Którego biblijnego bohatera mógłbym uznać za wzór do naśladowania”.

24.06.2020 r., 25.06.2020 r.

Temat: Rodzaje słowników. Powtórzenie.

  1. Słownik to ułożony alfabetycznie zbiór wyrazów wybranych i omówionych według pewnej zasady, wydany w formie książkowej i alfabetycznej.
  2. Słowniki języka polskiego dzielimy na:

ogólne – obejmujące całość słownictwa,

słowniki języka polskiego – zawierające wszechstronny opis wyrazów z naszego języka,

słowniki ortograficzne – podające pisownię wyrazów i połączeń wyrazowych występujących w polszczyźnie,

specjalne – obejmujące zestaw haseł określonej kategorii –

- poprawnościowe – zawierają informacje dotyczące wyrazów sprawiających  trudności w użyciu, np. Nowy słownik poprawnej polszczyzny,

- słownik wyrazów obcych – zawiera objaśnienia wyrazów zapożyczonych do polszczyzny z innych języków,

- frazeologiczne – zawierają  objaśnienia używanych w języku związków wyrazowych,

- skrótowców i skrótów – zawierają objaśnienia skrótów i skrótowców występujących w języku.

- synonimów i antonimów – zawierają zestawy wyrazów bliskoznacznych i słów o znaczeniu przeciwstawnym,

- związane z różnymi odmianami polszczyzny – zawierają zbiór słów używanych przez daną grupę ludzi lub w określonych sytuacjach, np. Słownik gwary uczniowskiej, Słownik polszczyzny potocznej,

- słowniki dotyczące historii języka polskiego – gromadzą słownictwo dawnych epok, wyjaśniają pochodzenie wyrazów.

  1. Kartę pracy związaną z pracą ze słownikami postaram się przesłać do ucznia.

 


© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy