Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy

Konopki Pokrzywnica 9, 16-075 Zawady
e-mail: sp.konopkipokrzywnica@sosedukator.pl.
tel. 857140221

Zdalne lekcje 18.05- 22.05.2020r.

Dodatkowe materiały do pracy z każdego przedmiotu znajdują się na stronie:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Biblioteka

Biblioteka szkolna zachęca do skorzystania z materiałów zgromadzonych na stronach internetowych:

Świetlica

1) Kolorowanki online: https://www.kolorowankionline.net/

2) Kodowanie:  https://www.youtube.com/watch?v=8PTabMP7BKY&t=18s

3) Zajęcia taneczne: https://www.youtube.com/watch?v=CYvrLNNRtTc&list=RDTOSYW3PZ778&index=6

Oddział przedszkolny- grupa 3,4-latki

Angielski:

Angielski 19.05.2020r. (wtorek)

Poniedziałek 18.05.2020

3-LATKI

Temat dnia: Łąkowy koncert

Zadanie 1.  Zabawa „Zgadnij, co robię”. Rodzic naśladuje różne czynności, np. zrywanie kwiatów, wąchanie ich, rozgarnianie krzaków, patrzenie przez lornetkę. Dziecko próbuje nazywać czynności, a potem je naśladuje.

Zadanie 2. Słuchanie piosenki pt. „Koncert”- w załączniku: https://www.youtube.com/watch?v=ZGYgR2B7UyY

Zadanie 3. Rozmowa na temat piosenki:

- O czym kumkała żabka żabce?

- Jaki głos wydawały żabki?

- W co bawią się żabki?

Spróbuj nauczyć się refrenu piosenki!

Zadanie 4. Zabawa ruchowa przy piosence. Przy zwrotkach dziecko naśladuje ruchy żabek skacząc po pokoju- łące. Podczas refrenu staje i próbuje śpiewać.

4-LATKI

Temat: Koncert na łące

Zadanie 1. Posłuchajcie piosenki pt. „Koncert” (sł. i muz. J. kucharczyk) – pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=ZGYgR2B7UyY

Odpowiedzcie na pytania :

- O czym kumkała żabka żabce?

- W co bawią się żabki, gdy skaczą?

- Jaki głos wydają żabki?

Powtórzcie fragment refrenu : Kum, kuma, rech, rechu, rech.

 Zadanie 2. Pobawcie się przy piosence:

I zwrotka- Zatańczcie z rodzicem w parze przy piosence

Refren: Stańcie w miejscu i naśladujcie głos żabek; przy słowach: ile tu żabek zielonych jest – wykonajcie obrót . Później znów naśladujcie głos żabek; przy słowach: wszędzie tu słychać żabi śpiew – wykonują obrót.

II zwrotka- Skaczcie jak żabki i naśladujcie głos żabek.

Refren: j.w.

 Zadanie 3. Posłuchajcie refrenu i powtórzcie go: cicho, głośno, wolno, szybko, smutno, wesoło itp.

Kum, kuma, kuma,

Rech, rechu rech,

Ile tu żabek zielonych jest?

Kum, kuma kuma,

Rech, rechu, rech,

Wszędzie tu słychać żabi śpiew.

 Zadanie 4. Karta pracy, str. 44 Popatrzcie na obrazki (w załączniku). Nazwijcie zwierzęta przedstawione na obrazkach. Podzielcie ich nazwy na sylaby i wyklaszczcie je.

Wtorek 19.05.2020

3-LATKI

Temat dnia – Grasz w zielone?

Zadanie I Słuchanie wiersza W. Broniewskiego „Gramy w zielone” – czyta rodzic:

„Proszę o zielone!”

zaklekotał bociek

do zielonej żabki,

co siedziała w błocie.

 

Ale mądra żabka

 Prędko myk! pod wodę:

 „Miłe mi, bocianie,

moje życie młode”.

 

 Rosły w wodzie modre

 niezapominajki

 i boćkowi rzekły:

 „Znamy takie bajki”

 

 Chciałbyś żabkę połknąć,

 lecz się obejdź smakiem:

 żabka gra w zielone

 z młodym tatarakiem”.

 

Niezapominajki to drobne niebieskie( inaczej modre) kwiatki , a tatarak to zielona roślina rosnąca nad wodą czyli jeziorem lub rzeką. Niezapominajki (obrazy pod linkiem) https://www.bing.com/images/search?q=jak+wygl%c4%85da+niezapominajka&FORM=HDRSC2

Tatarak (obrazy pod linkiem)https://www.bing.com/images/search?q=jak+wygl%C4%85da+tatarak&go=Wyszukaj&qs=ds&form=QBIDMH

Rozmowa na temat wiersza

- O co poprosił bociek żabkę?

- Co zrobiła żabka?

- Co powiedziały niezapominajki?

- Jakie znasz rośliny,  przedmioty, zwierzęta w zielonym kolorze?

Zadanie II

Zestaw zabaw ruchowych

Zabawa „ Ślimak”

Dziecko kładzie się na brzuchu z wyprostowanymi i złączonymi nogami. Na hasło: „Ślimak pokaż rogi”- podnosi głowę i ręce nad podłogę, przykładając zwinięte w pięści dłonie do skroni i prostując palce wskazujące- pokazuje rogi. Na hasło „Ślimak odpoczywa”- kładzie dłonie na podłodze i opiera na nich brodę, wracając do pozycji wyjściowej. Na hasło:  „Ślimak spaceruje”- przesuwa się da przodu, pomagając sobie tylko rękami.

Ćwiczenia równowagi – Bociany chodzą po łące

Dziecko- bocian- chodzi po pokoju , wysoko unosząc kolana. Po chwili zatrzymuje się, staje na jednej nodze, wyciąga ramiona w bok, rozgląda się za żabami, powtarza ćwiczenie 3- krotnie .

Zabawa-  Żabie skoki

Dziecko skacze z miejsca na miejsce prostując nogi z przysiadu do wyskoku w górę, powraca do przysiadu z lekkim wsparciem palców rąk o podłoże przed sobą.

Zabawa: taniec motyli

Rodzic rozkłada na podłodze kilka poduszek (kwiatów). Dziecko (motyl) , przy dowolnej muzyce fruwa po pokoju (łące), poruszając rękami (skrzydełkami). Podczas przerwy w muzyce motyl siada na kwiatku.

 Zadanie III

Popatrz na obrazek, przedstawia on zwierzęta , które możesz spotkać na łące. Nazwij je , a nazwy podziel na sylaby rytmicznie klaszcząc: bo-cian,  ża- ba,  za- jąc,  bie- dron- ka,  mo- tyl , śli- mak …. licz sylaby w wyrazach. 

https://3.bp.blogspot.com/-oGfsXhgRd28/WP0P4alyltI/AAAAAAAAIS8/4FIL3SaYYq8dahCLGFzuUkMr376N5mqCgCLcB/s1600/1.jpg

Pokoloruj  wiosenny obrazek.(dostępny pod linkiem) https://www.e-kolorowanki.eu/wiosna-kolorowanki/

4-LATKI

Temat dnia: Kolorowa łąka.

 Zadanie 1. Rozwiąż zagadki, słowa, które są rozwiązaniem, podziel na sylaby.

W kropki ma spódnicę,

Chętnie zjada mszyce.    (biedronka)

 

Ma sto biało-różowych płatków

Wokół żółtego środka.

Każdy odgadnie, że to …….     (stokrotka)

 

Lata nad kwiatami

i sam wygląda jak kwiat.

Co to za owad?

Czy ktoś już zgadł?      (motyl)

 

Latają, bzykają

i miodek nam dają.   (pszczoły)

 Zadanie 2.

 Zabawa matematyczna: „Owady”

 Proszę o przygotowanie:

- kolorowych zakrętek od butelek – to będą motylki

- małych klocków – to będą mrówki

- 4 talerzyki, które będą listkami

- 4 karteczki z narysowanymi dużymi kropkami

                      - pierwsza karteczka – 2 kropki

                      - druga karteczka – 3 kropki

                      - trzecia karteczka – 4 kropki

                      - czwarta karteczka – 5 kropek

 

Kładziemy przy talerzyku karteczkę z 2 kropkami, mówimy polecenia:

 - policz kropki na karteczce, ile ich jest,

 - na listek przyszła jedna mrówka, połóż tyle klocków,

- ile motylków musi przyfrunąć, żeby było tyle owadów ile jest kropek, dołóż tyle zakrętek,

- policz ile to razem: jeden i jeden to dwa

 

Kładziemy przy talerzyku karteczkę z 3 kropkami, mówimy polecenia:

- policz kropki na karteczce, ile ich jest,

- na listek przyszły 2 mrówki, połóż tyle klocków,

- ile motylków musi przyfrunąć, żeby było tyle owadów ile jest kropek, dołóż tyle zakrętek,

- policz ile to razem: dwa i jeden to trzy

Kładziemy przy talerzyku kartkę z 4 kropkami, mówimy polecenia:

- policz kropki na kartce, ile ich jest, 

- robimy następujące warianty:

       3 i 1

       4 i 1

       1 i 2

       2 i 2

       1 i 3

       3 i 2

       1 i 4

       2 i 3

 Zadanie 3.

Posłuchaj wiersza I. R. Salach „Łąka”

 Łąka tylu ma mieszkańców,

zwierząt, roślin kolorowych.

Tu motylek, a tam pszczółka,

tutaj kwiatek – o, różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały,

obok niego idzie mrówka.

Na rumianku w krasnej sukni

przycupnęła boża krówka.

Nad tą łąką kolorową

Bal wydały dziś motyle.

Zapraszają wszystkie dzieci,

więc zatańczmy z nimi chwilę.

Improwizacje ruchowe z chustką mamy do utworu A. Vivaldiego „ Cztery pory roku”,„ Wiosna”. https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

 Zadanie 4.

Wykonanie pracy plastycznej:

 - zieloną farbą zamalowujemy całą kartkę, staramy się robić długie pociągnięcia pędzla, żeby wyszła trawa na całej kartce,

- gdy kartka wyschnie wycinamy z gazet, reklam, kolorowe wiosenne kwiaty, owady, ptaki, płazy i przyklejamy na łące lub rysujemy,

- można też przyklejać i rysować,

- liczymy, ile mamy owadów, kwiatów, ptaków, itd.

Zadanie 5.

Karta pracy, str.42 Oglądanie obrazka przedstawiającego łąkę. Odszukanie wśród naklejek obrazków pięciu pszczół. Naklejenie ich na łąkę.

Karta pracy, str. 43 Dokończ kolorować obrazek. Policz na nim kwiaty i zwierzęta.

Książka, str. 55 Przeczytaj tekst z osobą dorosłą. Ona będzie czytała wyrazy, a ty będziesz podawać nazwy obrazków.

Środa 20.05.2020

4-LATKI

Temat dnia: Biedroneczko , leć do nieba

Zadanie I

Kończenie rymowanek dotyczących owadów i roślin spotykanych na łące

Dzieci wymieniają rymujące się słowa

  • Trawa, kwiaty, biedronka- to na pewno… (łąka)
  • Czerwone jak gotowane raki- to ( maki)
  • Ma żółty środek, białe płatki, łodyga u niej wiotka. Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)
  • Piegowata dama, po łące chodzi od rana.
  • Wygrzewa się w promykach słonka. To maleńka… ( biedronka)
  • Czy to fruwają kwiaty? Jest ich tyle. Nie! To …( motyle)
  • Lata, lata koło nosa. Uwaga! To …(osa)
  • Lata, lata obok czoła. Kto to? To miodna…( pszczoła)

Wypełnij rysunek biedronki kulkami bibuły- czarnej i czerwonej, jeśli nie masz bibuły możesz wykleić papierem lub plasteliną. (rysunek do pobrania) e-kolorowanka.pl/biedronka-kolorowanki/3462-biedronki-kolorowanka-7.html

Zadanie II

Posłuchaj wierszyka czytanego przez rodzica.

Mała biedroneczka parę kropek miała.

Nie mogła ich zliczyć, no bo nie umiała.

Przyleciała druga i się pochwaliła,

że liczenia kropek w szkole się uczyła.

Chociaż biedroneczka uczyć się nie chciała,

to dla ciekawości do szkoły zajrzała.

Dziś się w szkole uczy, umie liczyć kropki,

a w ławce z nią siedzą malutkie biedronki.

 Odpowiedz na pytania

  • Dlaczego biedroneczka nie mogła policzyć kropek?
  • Czym pochwaliła się druga biedronka?
  • Dlaczego warto chodzić do szkoły, przedszkola?

Policz swoje zabawki – lalki, pluszaki, samochody i inne

 Zadanie III Ćwiczenia logopedyczne – Na łące

Idziemy na łąkę

Dziecko maszeruje po pokoju spoglądając raz w jedną raz w drugą stronę.

Wąchamy kwiaty

Dziecko naśladuje trzymanie stokrotki i  jej wąchanie. Wciąga powietrze nosem, a wydycha ustami. Dmucha z całej siły na kwiatka.

Pobawmy się w „Echo” – wymawianie głosek trwałych: i, y, e, a, o, u, r, m, n, f, w, s, z, ś, ź, sz, ż, ch przez dorosłego, dziecko – jak „echo” je powtarza, pamiętamy przy tym, że wymawiamy tylko daną głoskę, czyli np. „mmmm” bez towarzyszącej jej samogłoski „y” czyli nie mówimy „my” tylko „mmm”, „fff”.

Naśladujemy głosy zwierząt – rodzic czyta wierszyk, dziecko powtarza odgłos zwierzęcia, może się przy tym poruszać po pokoju

Co mówi bocian, gdy żabę zjeść chce? Kle kle kle

Co mówi żaba, gdy bocianów tłum? Kum kum kum

Co mówi kaczka, gdy jest bardzo zła? Kwa kwa kwa

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał? Miau miau miau

Co mówi kura, gdy znosi jajko? Ko ko ko

Co mówi kogut, gdy budzi w kurniku? Ku ku kukuryku

Co mówi koza, gdy jeść jej się chce? Meemeemee

Co mówi krowa, gdy brakuje jej tchu? Mu mumu

Co mówi wrona, gdy wstaje co dnia? Kra krakra

Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał? Hau hau hau

Co mówi baran, gdy jeść mu się chce? Beebeebee

3-LATKI

Temat dnia: Barwa ochronna

Wasze zadania na dziś ukryte są w poniższej prezentacji. Poproście rodziców aby wam pomogli. Skopiujcie poniższy link i wklejcie  w wyszukiwarkę ... do dzieła!

https://view.genial.ly/5ebaa53b7719510d86617cab/interactive-image-laka-wiosna-barwa-ochronna?fbclid=IwAR2aTq9fn5gE6haCllPWUyTuGrt9zhzap9xcGHtGvDu_kdzciIXk8S8FeeI

Do wykonania również karta pracy nr 16.

Czwartek 21.05.2020

3-LATKI

Temat dnia: Laurka dla mamusi

Zadanie 1. Dzieci podają imiona swoich rodziców.

Zadanie 2 Rytmizowanie tekstu:

Ma-mo, ta-to, ko-cham was!

Zadanie 3 Słuchanie wiersza R. Pisarskiego pt. „Laurka”

Wymaluje na laurce

czerwone serduszko.

Ptaka co Ma złote piórka

i kwiaty w dzbanuszku.

Żyj mamusiu moja miła,

sto lat albo dłużej.

Bądź wesoła i szczęśliwa

zdrowie niech Ci służy.

 

Rozmowa na temat wiersza

  • Co dziecko wymaluje na laurce?
  • Czego życzy mamusi?

Zadanie 4. Nauka I zwrotki wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

 

Zadanie 5. Wspólny taniec z mamusią – Kwiatki zbieramy to tulipany: https://www.youtube.com/watch?v=HblAjNUvbfQ

Zadanie 6. Dzieci wykonują tulipany dla mamy z okazji Dnia Mamy metodą rozcierania kredek.

Jak wykonać pracę? https://www.youtube.com/watch?v=U-95FWVJ45M

4-LATKI

Temat dnia: Zapach mamy

Zadanie 1

Słuchanie opowiadania R. Piątkowskiej „Zapach mamy” Opowiadanie znajdziecie Państwo w załączniku.

https://vod.tvp.pl/video/czytanie-przed-spaniem,zapach-mamy,38993053

 Rozmowa na temat opowiadania. Przykładowe pytania:

 Z czym kojarzy się Tomkowi mama?

  Co zrobił Tomek z perfumami mamy?

 Co robił Tomek przed snem, kiedy nie było mamy?

 Co się śniło Tomkowi?

 Co dostał Tomek od mamy?

W tym momencie możecie Państwo porozmawiać z dziećmi o Waszej rodzinie. Sprawdzić czy wiedzą gdzie pracujecie, na czym polega wasza praca, co robicie w domu, jak się czują gdy nie ma Was w domu. Z całą pewnością dzieci wymienią dużo obowiązków jakie macie Państwo w domu. Czy Wasze dzieci mają obowiązki? Jeśli nie, to może czas je wyznaczyć .

 Zadanie 2.

Zamiast zabawy ruchowo-naśladowczej „W czym pomagam mamie? W czym pomagam tacie?” proponuje, aby dzieci naprawdę w czymś Państwu pomogły . Wypełnianie drobnych obowiązków buduje u dziecka poczucie odpowiedzialność, daje satysfakcję z wypełnienia określonego zadania.  

 Zadanie 3.

  „Co to za zapach?” – zabawa ćwicząca zmysł węchu 

Należy przygotować pojemniki z zapachami. Mogą to być słoiczki, miseczki lub żółte pojemniczki z jajek Kinder Niespodzianka. Można do nich włożyć: przyprawy, kawałki owoców, warzyw; aromaty do ciast …(np. miętę, skórki pomarańczy, zmieloną kawę, cynamon, bazylię, kminek, oregano, pieprz, wanilię, cebulę, czosnek, jabłko, koperek, pietruszka, curry). Zabawa polega na otwieraniu pojemników i zgadywaniu, co się w nich znajduje. Można też próbować odnajdywać takie same zapachy oraz opisywać zapachy – zapach jest przyjemny, nieprzyjemny, mocny, ostry, z czym się kojarzy, co przypomina. Aby dziecko nie kierowało się wzrokiem można zasłonić mu oczy. W domowej kuchni znajdą Państwo sporo przypraw i produktów, które można wąchać i o nich opowiadać. W czasie zwykłego gotowania czy przygotowywania potraw można poświęcić chwilę na takie zgadywanki.  Uwaga na detergenty! – zwykle wdychanie tych zapachów jest szkodliwe dla zdrowia.

Zadanie 4

Karta pracy, str.46. Kończenie kolorowania rysunku bukietu dla mamy według wzoru. Liczenie kwiatów, podawanie ich nazw. Określenie kolorów – wazonu i róż.

Piątek 22.05.2020

3-LATKI

Temat dnia: Kwiaty dla mamy

Zadanie 1

Nauka II zwrotki wiersza R. Pisarskiego „Laurka”

Zadanie 2

Kwiaty dla mamy – porównywanie liczebności zbiorów

Do zabawy będą potrzebne: sylwety serc dużych i małych, 4 wazony, kwiaty, kartoniki z krążkami ( od 1 do 4)

1. Dostrzeganie rytmu w ciągu serduszek i serc; kontynuowanie go.

Rodzic układa sylwety: serduszko, serce, serduszko, serce, serduszko, serce. Potem dzieci, po dostrzeżeniu rytmu, kontynuują go.

2. Przeliczanie kwiatów w wazonach.

Rodzic przygotowuje 4 wazony z kwiatami. Dzieci liczą wazony i umieszczają przy nich kartoniki  z krążkami – od jednego do czterech.

Potem dzieci liczą kwiaty w pierwszym , drugim...czwartym wazonie.

3. Porównywanie liczebności kwiatów.

Dzieci określają, w którym wazonie jest najwięcej kwiatów, a w którym najmniej kwiatów, o ile więcej ( o ile mniej).

Zadanie 3

Wspólny taniec z mamusią – Kwiatki zbieramy to tulipany: https://www.youtube.com/watch?v=HblAjNUvbfQ

Zadanie 4

Ćwiczenia w książce, str. 40

Określenie, jakie zawody wykonują mama i tata Lenki. Próby określenia zawodów swoich rodziców.

4-LATKI

Temat dnia: Tulipany dla rodziców

Zadanie 1

Nauka piosnki „Kochana mamo”: https://www.youtube.com/watch?v=WoSwvWBT3KE

Zadanie 2

Ćwiczenia w książce. 56 Oglądanie obrazka. Określenie, co dla mamy, z okazji jaj święta przygotowała Lenka  z Lalusiem, a co przygotował Mikołaj. Rytmiczne dzielenie (na sylaby) nazw prezentów połączone z klaskaniem.

Zadanie 3 Ćwiczenia w szeregowaniu

1.Rodzic przygotował pięć  takich samych słoików z różną ilością wody. Słoiki zakręcił. Zadaniem dziecka jest jest wskazanie słoika z najmniejszą ilością wody oraz ustawienie słoików kolejno, zaczynając od tego, w którym jest najmniej wody, do tego w którym jest jej najwięcej.

2. Rodzic przygotował pięć kartek z obrazkami kwiatów, (od jednego do pięciu). Zadaniem dziecka jest wskazanie kartki, na której jest najmniej kwiatów, oraz ułożenie kartek, zaczynając od tej, gdzie tych kwiatów jest najmniej , do tej, gdzie tych kwiatów jest najwięcej.

Zadanie 4 Wykonanie tulipana dla rodziców. Wyprawka plastyczna nr 25.

 Do wykonania potrzebne będą dwie rolki po papierze toaletowym oraz zielona bibuła.

  • dzieci oklejają rolki po papierze zieloną bibułą
  • wycinają obrazki tulipanów, nacinają je wzdłuż linii
  • nakładają po dwa wycięte tulipany na jedną rolkę.

Zadanie 5 Ćwiczenia w książce, str.57

Czytanie całościowe wyrazów: mama, tata, Lena, umieszczonych w białych serduszkach. Odszukiwanie ich w czerwonych serduszkach pod danym wyrazem i podkreślenie.

Oddział przedszkolny- grupa 5,6-latki

Od 18.05 do 22.05 realizujemy temat: ,,Łąka i jej mieszkańcy":

  • wprowadzimy literę f, F
  • poznamy rośliny i zwierzęta żyjące na łące,
  • oraz będziemy ważyć różne przedmioty.

Pod podanym linkiem materiały na ten tydzień: https://drive.google.com/drive/folders/1mD_5olzWFIdDvKajNqhCPfETLdmQ_qo8?usp=sharing

Angielski:

Angielski 19.05.2020r. (wtorek)

Religia klasy 0-III

Zajęcia ortograficzne klasy I-III

21 maj (czwartek)

Temat: Pisownia wyrazów z ą i ę.

Zapoznaj się z zasadami pisowni wyrazów z ą i ę.

Zapamiętaj  je!

Ą  i Ę piszemy:

  • gdy wymieniają się na siebie w innych formach tego samego wyrazu lub w wyrazach pokrewnych np.  dąb, bo dęby; ręka, bo tych rąk,
  • w końcówkach wyrazów w liczbie pojedynczej np. idę polną drogą,
  • na końcu niektórych wyrazów, które są rzeczownikami rodzaju nijakiego np. ramię, imię, cielę, zielę,
  • w odmianie większości czasowników, które w bezokoliczniku kończą się na "-ąć" np. rozpiął (rozpiąć), usnęła (usnąć),
  • w zakończeniach tych czasowników przed literami "ł" i "l", mimo, że wymawiamy "o" lub "e" np. wziął, minął, pchnęła, chlapnęła,
  • w końcówkach czasowników w 1. osobie liczby pojedynczej i 3. osobie liczby mnogiej (czas teraźniejszy i przyszły) np. smażę, pokażę, przeczytają, wychowują.                                         

Klasa I Ułóż układankę: http://learningapps.org/watch?v=pa5kp14nv

Klasa II Przejdź labirynt: https://wordwall.net/pl/resource/1074712/%C4%85-%C4%99

Klasa III Zbierz wyrazy: https://wordwall.net/pl/community/%C4%85-%C4%99-%C4%87wiczenia-ortograficzne

Klasa I

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka:

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 44 temat  numer 21. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1, 2, i 3 na str. 45. Zdjęcie zadania  1 proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa

Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 21 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

Muzyka:

Zapoznanie się ze słowami i melodią piosenki "Moja wesoła rodzinka".

Plastyka:

"Laurka dla mamy"

Wychowanie fizyczne:

18.05.2020r. (poniedziałek)

Temat: Słynne budowle.

Praca z podręcznikiem: s. 21; ustnie s. 21 ćw. 3

K s. 21 ćw. 2,3,4

KM s. 17 ćw. 1,2

19.05.2020 (wtorek)

Temat: Niesamowite muzea.

Praca z podręcznikiem: s. 22; ustnie s. 22 ćw. 1

K s. 21 ćw. 1,2

KM s. 18-19 ćw. 1,2

20.05.2020 (środa)

Temat: Niesamowite muzea.

Praca z podręcznikiem: s. 23; ustnie s. 23 ćw. 3,4

K s. 23 ćw. 3

KM s. 20 ćw. 1,2

PD KM s. 21 ćw. 3,4

21.05.2020 (czwartek)

Temat: Ruch w mieście.

Praca z podręcznikiem: s. 24-25; ustnie ćw. 1,2

K s. 24 ćw. 1,2,3

KM s. 22-25; s. 24 ćw. 1; s. 25 ćw. 2,3 

PD s. 25 ćw. 4

22.05.2020 (piątek)

Temat: Jesteśmy pasażerami.

Praca z podręcznikiem: s. 26; ustnie s. 26 ćw. 1,2,3

K s. 26-27 ćw. 1,2,3,4

KM s. 26 Matematyka w działaniu.

Klasa II

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka:

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 44 temat  numer 21. Następnie  wykonaj ćwiczenie 1,2,3 na str. 45.  Zdjęcia zadania  2  proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa

Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 21 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

Muzyka:

Zapoznanie się ze słowami i muzyką piosenki "Moja mama".

Plastyka:

"Laurka dla mamy"

18 maj (poniedziałek)

Temat: Święto rodziny.

Odpowiedz na pytania: Jakie znasz święta? Czym dzień świąteczny różni się od powszedniego? Jakie święta poza kalendarzowymi obchodzi rodzina? Jakie SA święta państwowe a jakie kościelne?

Przeczytaj w podręczniku na str. 28 notatkę kronikarską. Zapoznaj się z jej budową. Zapamiętaj cechy , które charakteryzują notatkę kronikarską! Zaznaczone są kolorami. Przeczytaj informacje o kronikarzu Gallu Anonimie. Odpowiedz! Jak nazywał się pierwszy kronikarz zapisujący dzieje Polski?  Dlaczego nazywano go Gallem Anonimem? Przejdź do kart ćwiczeń i wykonaj ćwiczenie 1 na str. 32. Ponownie wróć do podręcznika i przeczytaj kronikę klasową z uroczystości z 15 maja. Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 33 ćwiczenie 2 i 3. Praca domowa ćwiczenia 4 – 8 na str. 34- 35.

Matematyka. Przypomnij budowę liczb trzycyfrowych. Rozwiąż zadania 1 – 8 str. 24 – 25 w kartach matematycznych. Zajęcia techniczne – wykonaj owocowe zwierzątko według propozycji w podręczniku na str. 32 lub według własnego pomysłu.

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=_niF6s8tbZE

19 maj (wtorek)

Temat:  Niespodzianka.

Odpowiedz na pytania w tabelce a dowiesz się o czym będą dzisiejsze zajęcia. 

Pytania

TAK

NIE

Czy dinozaury żyją do dziś?

PRO

NIE

Czy rok ma 12 miesięcy?

SPO

TRA

Czy ślimak ma rogi?

WRE

DZIAN

Czy wtorek to pierwszy dzień tygodnia?

TO

KA

Przeczytaj w podręczniku na str. 33 – 35 inscenizacje „Gady z szuflady” i odpowiedz ustnie  na pytania znajdujące się pod nim. Wykonaj ćwiczenia 1 – 4 na str. 36 – 37 w kartach ćwiczeń. Praca domowa ćwiczenie 5 str. 37.

Matematyka. Rozwiąż zadania 1 – 7 na str. 28- 29 w kartach matematycznych. Praca domowa zadanie 8 i 9  str. 29 

20 maj (środa)

Temat: Nasza mama czarodziejka.

Przeczytaj bardzo uważnie opowiadanie Joanny Papuzińskiej „Czar dla mamy” pochodzącego z książki „Nasza mama czarodziejka”. Podręcznik str. 36 – 38. Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 38 -39 ćwiczenia 1, 2, 3 i 4. Praca domowa Naucz się pięknie czytać opowiadanie „Czar dla mamy”.

Matematyka. Rozwiąż zadania 1 – 5 na str. 30 – 31. Praca domowa zadanie 6 str. 31.

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=I7IvmkNZ7vs

 21 maj (czwartek)

Temat: Nasza mama czarodziejka.

Wykonaj w kartach ćwiczenie na str. 40 ćwiczenie5 i 6.  Teraz zabaw się w czarodzieja lub czarodziejkę i wykonaj czarodziejską różdżkę według planu podanego w ćwiczeniu na str. 41. Możesz ją wykonać według własnego pomysłu. Wysłuchaj opowiadania „Jak nasza mama zreperowała Księżyc” https://www.youtube.com/watch?v=RL4qYmEEikQ&list=PLM9uP_jS6nJKuONqT-Mw16d8TV8HYZYjo&index=2

Matematyka. Zagraj z rodzicami lub rodzeństwem w grę „Podróż przez Krainy Działań” str.32 – 33. Rozwiąż zadania 1 – 6 na str. 34 -35. Praca domowa zadanie 7 – 8 str.35

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=AsCTRrcz0xE

22 maj (piątek)

Temat: Dzień Dziecka.

Przeczytaj bardzo uważnie W jaki sposób jest obchodzony Dzień Dziecka w różnych krajach. ( Podręcznik str. 39). Przejdź do kart ćwiczeń i wykonaj ćwiczenia na str.42 – 43. Ponownie wróć do podręcznika i przeczytaj tekst na str. 40 – 41 „Dzień Dziecka”. Odpowiedz ustnie na pytania znajdujące się pod tekstem. Praca domowa a ćwiczenie 5 str.41 z podręcznika.

Klasa III

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka:

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 40 temat  numer 19. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1, 2 i 3 na str. 41. Zdjęcie zadania 2 lub 3 (do wyboru) proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa

Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 19 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

Muzyka:

Zapoznanie się ze słowami i muzyką piosenki "Na majówkę".

Plastyka:

"Laurka dla mamy"

18 maj (poniedziałek)

Temat: Ogród warzywno– kwiatowy.

Przeczytaj uważnie ze zrozumieniem tekst „Ogród warzywno-kwiatowy” i „Zwierzęta w ogrodzie”. (podręcznik str.46 – 47) Odpowiedz na pytania: Jakie części roślin zjadamy? Jakie znasz rośliny przyprawowe? Jaki wpływ na rozwój roślin rosnących w ogrodzie mają owady? Co pożytecznego robią dżdżownice? Jakie inne zwierzęta są sprzymierzeńcami ludzi w hodowaniu roślin? Jakie rośliny są ozdobą ogrodów? Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 30 ćwiczenia 1 – 3. Ponownie przejdź do podręcznika na str. 48 – 49 i przeczytaj zamieszczone ta teksty. Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 31 i 32 ćwiczenia 4 – 8. Praca domowa. Przypomnij poznane zasady pisowni wyrazów z „rz”, „ż”, „ch” i „h” i wykonaj ćwiczenie 8 i 10 na str.33.

Matematyka. Rozwiąż zadania 1 – na str.20 – 21. Praca domowa rozwiąż zadania 1 – 5 na str. 22 – 23.

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=_niF6s8tbZE

19 maj (wtorek)

Temat:  Klasowy ogródek.

Przeczytaj bardzo uważnie tekst „Moja działka zmienia się w dżunglę” (podręcznik str.50) . Odpowiedz ustnie na pytania znajdujące się pod tekstem. Przejdź na str. 52 – 53. Przypomnij i zapamiętaj! Jakie wyróżniamy rodzaje zdań?

Zdanie oznajmujące zakończone kropką. Zdanie pytające zakończone znakiem zapytania. Zdanie rozkazujące zakończone wykrzyknikiem lub kropka. Zdanie wykrzyknikowe zakończone  wykrzyknikiem. Najważniejszymi wyrazami w zdaniu są czasownik i rzeczownik.

Co to jest równoważnik zdania? Równoważnik zdania jest to wypowiedzenie w którym nie ma czasownika w formie osobowej czyli nie możemy określić konkretnie liczby i osoby czasownika.

Rozróżniamy:

  • Zdania: proste zawierające jeden czasownik i rzeczownik.
  • Zdania rozwinięte: oprócz rzeczownika i czasownika zawierają określenia rzeczownika i określenia czasownika.
  • Zdania pojedyncze zawierają jeden czasownik.
  • Zdanie złożone zawiera więcej niż jeden czasownik i składa się z kilku zdań pojedynczych połączonych wyrazami takimi jak: lub, więc, ponieważ, bo, oraz, i.

Wykonaj zgodnie z przeczytanymi informacjami ćwiczenia 1 – 6 na str. 34 i 35 w kartach ćwiczeń. Z zajęć technicznych wykonaj kwiatki zgodnie z podana instrukcją w kartach ćwiczeń na str. 36.

Matematyka. Rozwiąż zadania 1 – 5 na str. 24 – 25. Praca domowa zadanie 5 i 7 na str.25.

20 maj (środa)

Temat:  Kompozycje kwiatowe.

Przeczytaj w podręczniku na str. 54 i 55. Zwróć szczególną uwagę na wyrazy podkreślone zielonym kolorem. Odpowiedz na pytanie czym zajmują się floryści? Obejrzyj zdjęcia ogrodów:

Wykonaj ćwiczenia 1 – 5 na str. 37 – 38 w kartach ćwiczeń. Wróć do podręcznika na str. 57 i przypomnij zasady pisowni wielka literą i wykonaj ćwiczenia 6 – 9 na str. 39.

Matematyka. Rozwiąż zadania 1 – 7 na str. 26 – 27 w kartach matematycznych. Praca domowa Zagraj z rodzeństwem lub rodzicami w grę „Truskawkowy Deser”

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=I7IvmkNZ7vs

21 maj (czwartek)

Temat:  Dzień Matki.

Przeczytaj tekst „Odpoczynek” na str. 58 – 59 w podręczniku. Odpowiedz ustnie na pytania znajdujące się od tekstem.  Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 40 i 41 ćwiczenia 1 – 5. Praca domowa. Ćwiczenie 6 str. 41.

Matematyka. Rozwiąż zadania 1 – 6 utrwalające poznane wiadomości  na str. 30 – 31. Praca domowa. Wykonaj zadania 1 – 7 na str. 32 z cyklu Sprawdź się! oraz  rozwiąż test matematyczny na str. 33.

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=AsCTRrcz0xE

22 maj (piątek)

Temat:  Matka, mama, mamusia.

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str.  60 – 61 tekst „Nieudane święto”. Napisz w zeszycie odpowiedź na pytanie Dlaczego Hania była rozczarowana? W kartach ćwiczeń na str. 42 i 43 wykonaj zadania z lekcji programowania.

Wychowanie fizyczne V-VII

18.05.2020r. 

kl. V, VI, Temat: Idea starożytnego  i nowożytnego ruchu olimpijskiego.

Kl. VII Temat: Idea olimpijska, paraolimpijska, olimpiad specjalnych.

Wszystkie klasy :odpowiedzi przesyłamy do końca maja (na ocenę).

1.Jak brzmi olimpijskie motto?
2.Wymień 6 symboli olimpijskich?( tylko wymienić)
3.Jakie barwy maja olimpijskie koła i co oznacza każda z barw?
4.Co symbolizują olimpijskie koła?(krótko w jednym zdaniu).
5.Jak wygląda flaga olimpijska, dlaczego ma takie barwy?
6.Kiedy odbyły się pierwsze udokumentowane igrzyska olimpijskie?( rok, gdzie)
7.Od kiedy rozgrywają się  letnie i zimowe igrzyska olimpijskie ( rok i miejsce tych pierwszych organizowanych przez  Międzynarodowy Komitet Olimpijski)?
8.Wymień 10 polskich sportowców zdobywców złotych medali na letnich i zimowych  igrzyskach olimpijskich, podaj rok, miejsce olimpiady i dyscyplinę.

9.( KL. VII  dodatkowo) :Co to jest paraolimpiada i olimpiada specjalna?

Klasa V uczeń o numerze 1 odpowiada na pytanie nr.1,2,3,5 ora z zad.8 wystarczy 3 zawodników.

22.05.2020r.  

kl. V:

1. https://ewf.h1.pl/student/?token=v3TjLrcdbHgBke8XjquEgltxsNW70GriFeuCV15D8WTeavWA5J nauka, doskonalenie chwytów, podania, kozłowanie- piłka ręczna

2. Rzut w biegu , https://www.youtube.com/watch?v=PIcyCc8GD3I

Kl. VI, VII

1. rzut w wyskoku- piłka ręczna https://ewf.h1.pl/student/?token=3isyBM5J62FU4vIe8wWyhXi1jv9CiQ0XBd3YSLRCd7InOXpQyj

2. Rzut w biegu , https://www.youtube.com/watch?v=PIcyCc8GD3I

3. nauka, doskonalenie chwytów, podania, kozłowanie https://ewf.h1.pl/student/?token=v3TjLrcdbHgBke8XjquEgltxsNW70GriFeuCV15D8WTeavWA5J

Religia klasa V-VIII

Godzina wychowawcza klasy V-VIII

Temat: One są najważniejsze w naszym życiu. Matki w wierszach, piosenkach, myślach i sercu.

1. Wyszukać i zapisać autorów wierszy oraz wykonawców i autorów tekstów piosenek, które zostały zadedykowane Mamom. Zapisać (dwa przykłady wierszy i dwie piosenki).

LUB

2. Wykonać laurkę okolicznościową dla MAMY wraz z dedykacją i życzeniami. Zdjęcia przesłać na fb lub maila.

Klasa V

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Geografia:

Temat: Krajobraz tajgi i tundry.

  1. Położenie strefy tajgi i tundry.
  2. Klimat tajgi i tundry.
  3. Cechy krajobrazu tajgi i tundry.
  4. Świat roślin i zwierząt.
  5. Zajęcia mieszkańców i sposoby gospodarowania w tajdze i tundrze.
  6. Budownictwo w tajdze i tundrze.

Podręcznik str. 142-148. Nauczyć się tematu. Zeszyt ćw. str.  83-86

Praca domowa.

  • Ułożę krzyżówkę , której hasłem będzie „TAJGA   I TUNDRA”
  • Pytania i rozwiązania mają być związane z  dzisiejszym tematem lekcji.
  • Krzyżówkę i pytania narysuję i   zapiszę w zeszycie , odeślę do następnej lekcji wraz z zeszytem ćw. str.83-86.

Matematyka:

Czwartek 14.05, Poniedziałek 18.05 i zajęcia dodatkowe

temat lekcji: Pole prostokąta i kwadratu.

Celem lekcji jest poznanie wzorów i nabycie umiejętności obliczania pola prostokąta i kwadratu.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=PJHloAdIbMQ

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 224-225. Zwróć uwagę, jaki jest wzór na obliczanie pola prostokąta i kwadratu. Rozwiąż zadanie 1-19 ze strony 225 - 227.

Wtorek 19.05, Środa 20.05 i Czwartek 21.05

Temat lekcji: Pole równoległoboku i rombu.

Celem lekcji jest poznanie wzorów i nabycie umiejętności obliczania pola równoległoboku i rombu.

Na początek obejrzyj film na stronie:

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 228-229. Zwróć uwagę, jakie są wzory na obliczanie pola równoległoboku i rombu. Rozwiąż w zeszycie zadania 1- 14 ze strony 230-231.

Technika:

Temat: Piasek i glina, czyli o szkle i ceramice.

  1. Temat z podręcznika str. 124 – 125.
  2. Należy przeanalizować cykl produkcji szkła przedstawiony na str. 125.
  3. Należy własnymi słowami opisać fazy produkcyjne.

Historia:

20.05.2020 r., 22.05.2020 r.

Temat: Monarchia stanowa w Polsce.

  1. Tekst z podręcznika str. 205 – 207.
  2. Notatka

Wyższe warstwy społeczeństwa – duchowieństwo i rycerstwo, a także bogate mieszczaństwo chciały zapewnić sobie nadane wcześniej prawa. Przede wszystkim chcieli mieć wpływ na ważne decyzje, takie jak nakładanie podatków i stanowienie nowych praw. Sprawujący władzę szli na ustępstwa względem tych stanów. Między XIII a XV w. niektórych krajach europejskich ukształtował się ustrój monarchii stanowej. W Polsce w okresie rozbicia dzielnicowego książęta zwoływali wiece, na nich przedstawiali swoje decyzje, a zgromadzeni mogli je zatwierdzić lub nie. W zjednoczonym Królestwie również odbywały się zgromadzenia.  Poszczególne ziemie miały swoje zgromadzenia stąd pojawiło się określenie sejmiki ziemskie.

  1.    To samo zagadnienie do zrealizowania w zeszycie ćwiczeń.

Język polski:

Zajęcia dodatkowe z języka polskiego

Karty pracy zostaną wysłane na pocztę.

19.05.2020 r.(2 lekcje)

Temat: Redagowanie sprawozdania.

  1. Zapoznać się ze ,,wskazówkami dla redagujących sprawozdanie” – podręcznik str.  268.
  2. W sprawozdaniu należy przedstawić przebieg rzeczywistych wydarzeń i ich okoliczności. Sprawozdanie z lektury, filmu, sztuki teatralnej ma cechy zbliżone do recenzji. Zawiera część sprawozdawczą, informacyjną o autorze, reżyserze dzieła, jego treści, szacie graficznej, scenografii oraz część krytyczną, oceniającą i wartościującą dotyczącą przeczytanej książki, obejrzanego filmu czy przedstawienia teatralnego.
  3. W podręczniku zawarty jest  wzór sprawozdania str. 270 – 271. Należy je przeczytać.
  4. Należy napisać sprawozdanie do 23.05.2020  r.  na wybrany temat:
  • Sprawozdanie z dowolnie wybranej książki.
  • Sprawozdanie z wybranego filmu stosownego do wieku.
  • Sprawozdanie z wybranego przedstawienia teatralnego.

Należy przesłać sprawozdanie na pocztę lub fb.

  1.   Proszę ten temat uzupełnić w zeszycie ćwiczeń.
  2.   Bardzo proszę uzupełniać odpowiednie lekcje w zeszytach ćwiczeń.
  3.   Przed wystawieniem ocen będę prosiła o wykonanie zdjęć zadań w zeszycie ćwiczeń oraz w zeszycie przedmiotowym. Dotyczy uczniów, którzy na bieżąco nie przesyłają notatek i prac domowych.

20.05.2020 r.

Temat: Zakręty ortografii. Rozbieżność między mową a pismem.

  1. Należy przeczytać wiersz Agnieszki Frączek ,,Co widzi widz” ze str. 272.
  2. Należy wypisać z wiersza wyróżnione wyrazy i ułożyć z nimi zdania.
  3. Należy przepisać regułę ortograficzną z podręcznika – str. 272.
  4. Ćwiczenie 2 str. 273. Należy przepisać do zeszytu.

śnieg – śniegu,  książka - książek, staw – stawu, kredka – kredek, konewka – konewek, wróg – wroga, schodki - schody, paw – pawia, zabawki - zabawa, d – lodu, wróżka - wróżek, krąg – kręgu, żarówka - żarówek mózg – mózgu,

  1. Należy wykonać podobnie ćwiczenie 3, 4, 5, 6 str. 273 – podręcznik.
  2. Obowiązuje również uzupełnienie tematu z ortografii w zeszycie ćwiczeń.

21.05.2020 r., 22.05.2020 r.

Temat: Adaptacja filmowa. K. Makuszyński ,,Panna z mokrą głową”.

  1. Należy przeczytać teksty z podręcznika str. 274 – 276.
  2. Przypomnieć sobie czym jest adaptacja filmowa i scenariusz filmowy.
  3. Wykonać plan wydarzeń z fragmentu powieści K. Makuszyńskiego str. 274 – 275.
  4. Porównać tekst powieści z zapisem scenariusza, zapisać wnioski do zeszytu.
  5. Zastanów się, dlaczego w scenariuszu tekst został wydrukowany różnymi rodzajami czcionki. Jaką rolę pełnią wersy znajdujące się na samym początku tekstu?
  6. Podaj przykłady adaptacji filmowej znanego ci utworu literackiego. Co zrobiło na tobie większe wrażenie – książka czy film. Uzasadnij dlaczego.
  7. Dla chętnych – można obejrzeć adaptację powieści Kornela Makuszyńskiego pt. ,,Panna z mokrą głową” w reż. Kazimierza Tarnasa.

Klasa VI

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Geografia:

Temat: Dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Litwy i Białorusi.

Główne cele lekcji w postaci wymagań edukacyjnych (nie przepisywać tego) :
Uczeń;
1.Charakteryzuje środowisko przyrodnicze Litwy i Białorusi: położenie, sąsiedzi, cechy ukształtowania powierzchni, klimat, wody  ( mapa, metryczka ),
2.Porównuje walory przyrodnicze Litwy i Białorusi ,
3.Wymienia i wskazuje na mapie największe miasta Litwy i Białorusi,( po  
4.Przedstawia atrakcje turystyczne Litwy i Białorusi,
5.Podaje czynniki wpływające na atrakcyjność Litwy i Białorusi,

Przeczytaj temat str.145-151 Nauczyć się. Zeszyt ćw. str. 89-92

Praca domowa
(do zeszytu- same odpowiedzi)

1. Dopisz podane miasta i rzeki  do państw w których leżą: Wilno, rzeka Dźwina, Mińsk, Kowno, Grodno, rzeka Dniepr, Kłajpeda, Druskienniki, Mohylew,  rzeka Niemen, rzeka Prypeć, Witebsk, Szawle, Brześć, Borysów, Kiejdany, Wilia, Bobrujsk, Szawle, rzeka Bug, Mozyrz, Troki, Mir, Nieśwież, Puszcza Białowieska, Mierzeja Kurońska, Połąga, Ostra Brama

LITWA-.........................................
BIAŁORUŚ-.................................................
 

2. Obejrzyj podany film o atrakcjach Wilna. Odpowiedz na pytania: na podstawie filmu.

  1. Wymień dwa dania litewskie.
  2. Co jest herbem Wilna?
  3. Jaka rzeka przepływa przez Wilno( jej nazwa pojawia się w filmie)?
  4. Wymień  7 zabytków Wilna.
  5. Czyje serce przechowywano po śmierci  w trumnie zamurowanej w ścianie katolickiego Kościoła Św. Teresy?
  6. Cerkiew Św. Trójcy i Klasztor Bazylianów w XIX w był zamieniony na więzienie. Kto ze sławnych postaci  był tam więziony i jak nazywa się jedna z cel  więzienia związana z ta postacią?
  7. Dlaczego jedna z dzielnic Wilna była nazwana Północną Jerozolimą?
  8. Jaki obiekt ma w nazwie drugi człon „…………..  na Rossie”?  Z jaką wielką postacią  i jego  matką  jest  związany? Dlaczego?

Weekend w Wilnie: https://www.youtube.com/watch?v=GHgSDoHEz0w&list=TLPQMTcwNTIwMjBHBXLvg36-7A&index=2

Ostra Brama: https://www.youtube.com/watch?v=2amAv-IaqLQ

Zdjęcia zeszytu ćwiczeń i pracy domowej odeślij do następnej lekcji.

Matematyka:

Poniedziałek 11.05 (zajęcia dodatkowe)

Temat: Pole prostokąta i kwadratu.

Celem lekcji jest poznanie wzorów i nabycie umiejętności obliczania pola prostokąta i kwadratu.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=PJHloAdIbMQ

Zwróć uwagę, jaki jest wzór na obliczanie pola prostokąta i kwadratu. Oblicz ile zapłacisz za panele i ich położenie w swoim pokoju, jeżeli za położenie paneli na 1m2 (1 metr kwadratowy) podłogi zapłacisz 45 zł, co stanowi 4/5 ceny 1m2 (1 metr kwadratowy) paneli.

Poniedziałek 18.05, Wtorek 19.05 i Czwartek 21.05

Temat: Liczby wymierne.

Celem lekcji jest poznanie pojęcia liczby wymiernej.

Na początek obejrzyj film na stronie https://www.youtube.com/watch?v=wZcqVwp0HF4

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 247-248. Zwróć uwagę, że każdą liczbę wymierną możemy zapisać w postaci ułamka zwykłego. Rozwiąż w zeszycie zadanie 1-18 ze strony 249-251.

Technika:

Temat: Budowa urządzeń technicznych.

  1. Temat z podręcznika str. 213 – 216.
  2. Należy wykonać notatkę z tego zakresu tematycznego w zeszycie przedmiotowym.
  3. Należy przepisać do zeszytu schemat powiązań między poszczególnymi podzespołami urządzenia technicznego.

Historia:

21.05.2020 r.,  22.05.2020r.

Temat: Napoleon a sprawa niepodległości Polski.

  1. Obowiązuje temat z podręcznika ze str. 210 – 214.
  2. Należy zredagować notatkę zwracając uwagę na :

- zawiązanie Legionów Polskich,

- utworzenie Księstwa Warszawskiego – okoliczności utworzenia,

- konstytucja Księstwa Warszawskiego,

- wojna w 1809 r.

Daty:

1797 – utworzenie we Włoszech Legionów Polskich,

1797 – Józef Wybicki ułożył Pieśń Legionów Polskich we Włoszech, ta pieśń w przyszłości stała się hymnem narodowym Polaków,

1807 – utworzenie Księstwa Warszawskiego na mocy pokoju w Tylży.

  1.  Praca domowa w zeszycie przedmiotowym -  ,,Główne założenia Konstytucji Księstwa Warszawskiego”.
  2. Ten sam temat do opracowania w zeszycie ćwiczeń.

Język polski:

19.05.2020 r.

Temat: Fileas Fogg – główny bohater powieści Juliusza Verne’a.

  1. Przedstaw z lektury informacje dotyczące wyglądu zewnętrznego głównego bohatera.
  2. Podaj cechy charakteru bohatera podając przykłady z lektury.
  3. Które z nich pomogły mu zrealizować postawione sobie zadanie.
  4. Dokonaj charakterystyki Fileasa Fogga.
  5. Pracę należy zredagować do 22.0 2020 r. i przesłać na pocztę lub fb.

20.05.2020r.

Temat: Inni bohaterowie powieści ,,W 80 dni dookoła świata”.

  1. Krótko przedstaw innych bohaterów lektury – Jan Obieżyświat, Auda, Pars, detektyw Fix.
  2. Wykonaj zapisy w zeszycie przedmiotowym.   
  3. W  trakcie zajęć przez fb mogę poprosić o ich odczytanie.

20.05.2020 r.,

Temat: Praca klasowa z zakresu literatury.

  1. Tematy prac klasowych będą podane w dniu 20.05.2020 r.
  2. Prace można pisać na kartkach i przesłać zdjęcia wypracowań tego samego dnia.

21.2020 r.

Temat: Kto powiedział i kiedy, że Mickiewicz to nie raper?

1. Odczytaj wiersz – piosenkę z podręcznika ze str. 277 – 278.

2.Odczytuje nawiązanie do tytułu poematu A. Mickiewicza.

3.Wyszukuje wyrazy i zwroty charakterystyczne dla języka poetyckiego.

4. Zastępuje potoczne słowa i zwroty synonimami z języka literackiego.

5. Praca domowa – spisz słowa charakterystyczne dla gwary uczniowskiej, wykonaj ćw. w zeszycie ćwiczeń – str. 93 – 95.

22.05.2020 r.

Temat: Jakie obrazy z polowania pokazuje Adam Mickiewicz we fragmencie ,,Pana Tadeusza”?

  1. Pisze informacje dotyczące życia i twórczości Adama Mickiewicza.
  2. Odczytuje fragment,, Pana Tadeusza” z podręcznika str. 279 – 284.
  3. Podziel fragment ,,Pana Tadeusza” na dwie niezależne części i zatytułuj każdą z nich.
  4. Przypomnij sposoby spędzania czasu i rozrywki szlachty, jakie znasz już z lektury ,,Pana Tadeusza. O jakim zwyczaju kończącym polowanie opowiada przedstawiony fragment utworu.

 

Klasa VII

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Matematyka:

Poniedziałek 18.05 i Wtorek 19.05

Temat lekcji: Prostokątny układ współrzędnych na płaszczyźnie.

Celem lekcji jest określanie położenia punktu na płaszczyźnie.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=pIpmZC3cm50

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 218-219. Zwróć uwagę, że jako pierwszą odczytujemy współrzędną x, a drugą y. Rozwiąż w zeszycie zadania 1, 2, 7 – 16 ze strony 219-223.

Środa 20.05 (2 lekcje) 

Temat lekcji: Twierdzenie, założenie, teza, dowód.

Celem lekcji jest poznanie pojęcia twierdzenia.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=Z4Oeg1A9ukA

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 225-226. Zwróć uwagę, że twierdzenie składa się z założenia i tezy. Rozwiąż w zeszycie zadania 1 – 11 ze strony 226-229.

 

Geografia:

21.05.2020r.

Temat: Temat lekcji: Rozwój dużych miast z zmiany w strefach podmiejskich.

Temat str. 178-180

Do zeszytu:

1.Wyjaśnij znaczenie terminu „strefa podmiejska.”

2. Wypisz 3 cechy stref podmiejskich.

3.Podaj po jednym przykładzie zmian zachodzących:

A. w zaludnieniu

B. w strukturze demograficznej

c. W użytkowaniu i zagospodarowaniu terenu.

Zeszyt ćwiczeń  str.108-109

22.05.2020r.

Temat: Migracje z zaludnienie i struktura wieku na obszarach wiejskich.

Cele lekcji: zeszyt ćw. str.110 pod tematem lekcji. Temat str.181-183. Zeszyt ćw. str.110-111.

Do następnej lekcji tj. 28.05.20 odesłać zdjęcia z zeszytu ćw. str108-111

Historia:

18.05.2020r., 20.05.2020r.

Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu.

1. Należy dokonać poprawy sprawdzianu w zeszycie przedmiotowym.

Temat: Walka o granice państwa polskiego.

  1. Temat z podręcznika ze str. 210 – 215 do zakresu tematycznego ,, Zajęcie Wileńszczyzny”.
  2. Należy zredagować notatkę biorąc pod uwagę następujące zagadnienia:

- Polskie programy wschodnie,

- Walki i Lwów,

- Wojna polsko – bolszewicka,

- Bitwa Warszawska – dokładnie przejrzeć plan bitwy str. 212 – 213 (należy umieć wymienić wodzów polskich wojsk),

- Zajęcie Wileńszczyzny.

  1. Daty:

1919 – wybuch wojny polsko – bolszewickiej,

13 – 25 sierpnia 1920 – Bitwa Warszawska

20 lutego 1922 – Sejm Wileński przegłosował przyłączenie Litwy Środkowej do Polski;

  1. Praca domowa - ,,Wyjaśnij znaczenie Bitwy Warszawskiej dla Polski”.
  2. Ten sam temat do uzupełnienia w zeszycie ćwiczeń.

Język polski:

18.05.2020 r. (2 lekcje)

Temat: Człowiek nie kamień... 

  1. Należy przeczytać teksty ze str. 310 – 312 – podręcznik.
  2. Przedstaw tematykę listów Władysława Brobiewskiego.
  3. Określ relacje, jakie łączyły ojca z córką.
  4. Wymień wartości, które autor uważa za najważniejsze.
  5. Jaki prezent córka mogłaby dostać od ojca na urodziny? Napisz odpowiednią dedykację.
  6. W imieniu córki odpisz na list ojca. Przedstaw jej marzenia, przeżycia, a także opisz dzień, w którym obchodziła urodziny.
  7. Przeczytaj wiersz ze str. 311.
  8. Komu ojciec złożył tajemnicę i jaką.
  9. Wypisz z tekstu zdrobnienia i zgrubienia. Określ ich funkcje.
  10. Objaśnij sens metafory: ,,Ta noc straszliwym ptaszydłem siadła na mnie i kracze”.
  11. Zacytuj użyte w wierszu powtórzenia i określ ich rolę.
  12. Określ uczucia wyrażone w utworze.
  13. Odczytaj intencje mówiącego zawarte w dwóch ostatnich wersach.
  14. Jakie są według osoby mówiącej najważniejsze zadania poezji.
  15. Przepisz def. aluzja literacka – str. 312.
  16. Napisz i uzasadnij, czy wiersz W. Broniewskiego można nazwać współczesnym trenem.

Zajęcia dodatkowe z języka polskiego

Karty pracy zostaną wysłane na pocztę.

20.05.2020 r., 21.05.2020 r., 22.05.2020 r. 3 lekcje

Temat: Życie jest cudem. ,,Oskar i pani Róża” (fragment).

  1. Należy przeczytać z podręcznika fragment utworu str. 313 – 318.
  2. Kim jest narrator i zarazem bohater utworu.
  3. Wypisz z tekstu informacje związane z chłopcem – wiek, zmagania z chorobą, określ samopoczucie chłopca, cechy charakteru, jaki mają oni na radzenie sobie z chorobą.
  4.   Określ atmosferę panująca w szpitalu. Wymień i krótko scharakteryzuj osoby, z którymi spotyka się Oskar. Ułóż zdania wyrażające jednoczesność wydarzeń i odczuć, np. Niecierpliwił się, czekając na rodziców. Oczekując na konsultacje, napisał list do pani Róży.
  5. Opisz wizyty pani Róży. Ułóż zdania informujące, że jedna czynność (zakończona) poprzedzała następną, np. Wysłuchawszy opowieści pani Róży o dwunastu dniach, postanowił działać. Rozmawiając z kolegą, Oskar myślał o rodzicach. Czytając książkę, pogrążał się w myślach.
  6. Kim była pani Róża. Zredaguj notatkę.
  7. Jaki charakter ma narracja, można wybrać określenia z ćw.6 str.319.
  8. Pomyśl i zapisz w punktach, czego potrzeba osobom chorym oprócz opieki medycznej.
  9. Oskar pisze listy do Boga, dlaczego chłopiec wybrał Takiego adresata.
  10. Odszukaj w słowniku frazeologiczny znaczenie związku ,,białe kłamstwo”.
  11.  Jaką legendę chłopcu opowiedziała pani Róża? Jakie znaczenie nadał Oskar każdej przeżywanej odtąd godzinie?
  12. Wyjaśnij sens słów pani Róży ,,Zapominamy, że życie jest kruche, delikatne, że nie trwa wiecznie. Zachowujemy się wszyscy, jakbyśmy byli nieśmiertelni”.
  13. Opisz najintensywniejszy dzień Twojego życia.

Klasa VIII

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Matematyka:

Poniedziałek 18.05 i Wtorek 19.05

Temat lekcji: Symetria środkowa.

Celem lekcji jest rozpoznawanie figur symetrycznych względem punktu.

Na początek obejrzyj film na stronie:

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 269. Zwróć uwagę, że punkty są symetryczne względem punktu, jeżeli ten punkt jest środkiem odcinka o końcach w punktach symetrycznych. Rozwiąż zadania 1-6, 8-10, 11-13 ze strony 270-272.

Środa 20.05 (2 lekcje)

Temat lekcji: Figury środkowosymetryczne.

Celem lekcji jest rozpoznawanie figur środkowosymetrycznych.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=ALHL_FBzJyk

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 273. Zwróć uwagę, że figura symetryczna względem punktu powstaje przez obrót o180° względem tego punktu. Rozwiąż zadania 1- 11 ze strony 274-275.

 

Geografia:

22.04.2020r.  

Temat: Warunki naturalne Australii i Oceanii.

1. Określ położenie geograficzne Australii  na podstawie mapy:

  • Pólkula…………………………… i …………………………………
  • Zlewisko Oceanu…………………………………. i………………………………………………….
  • Przebiega przez ni ą Zwrotnik…………………………

2. Skrajne punkty Australi:

  • Na  północy- Przylądek Jork-                  10041’ Szer. Geog. Pd
  • Na południu- Wilsons Promontory           39O08”    szer. Pd
  • Na zachód   -  Przyl. Steep-                     113 O09’  dł. geog. Wsch
  • Na wschód   - Prz. Byrona                   153 O39” dł. geog. Wsch

3. Obliczamy rozciągłość południkową  ( z północy na południe, od równoleżnika 10O  do równoleżnika 390

  • W stopniach:  39O08 – 10o41 = 28o27”  ( przypominam , że jeden stopień to 60 minut),
  • W kilometrach:

Zamieniamy to na kilometry:  1stopień=  111,2 km

Mnożymy  28o27 ‘ x 111,2 km=    28ox111,2 km + 27/60 x 111,2=  ( obliczcie)4

4. Cechy ukształtowania powierzchni( wypisz- podręcznik str.154)

- .....………………...….

5. Strefy klimatyczne- roślinność: ( podr. str155, 156-157 przeanalizuj mapy i wykresy):

a. północ- s. równikowa- typ podrównikowy- skrub,  lasy monsunowe, namorzynowe na wybrzeżu,

b. środkowa cz. –s. zwrotnikowa-  pustynie i półpustynie

c. południe- s. podzwrotnikowa- typ śródziemnomorski- roślinność śródziemnomorska  tzw. makia

6. Jakie prądy morskie oblewają Australię; jak wpływają na jej klimat ?.......................

7. Wody powierzchniowe:  Rzeka Murray- Darling, rzeki okresowe ( klimat podrównikowy), rzeki epizodyczne ( klimat  zwrotnikowy), słone jeziora.

8. Wyjaśnij pojęcia : skrub, creeks, namorzyny.

9. Baseny artezyjskie- przeczytaj str. 158

10. Endemity  ( rośliny i zwierzęta).

11. Oceania –podział na regiony geograficzne.

Do  zeszytu: zadania  nr.1,  4, 6, 10.   Zeszyt ćwiczeń-str.71-74. Wyślij zdjęcia. Do następnej lekcji.

Mapa Australii do zaliczenia,  na razie ucz się z atlasem:

Płw. Ziemia Arnhema, Płw. York, Wielkie Góry Wododziałowe, Niż. Nullarbor, Góra Kościuszki, Melbourne, Adelaide, Góry Macdonnela, G. Musgrave, Wielka Pustynia Piaszczysta, Wielka Pustynia Wiktorii,  Pustnia Gibsona , Pustynia Tanami, Pustynia Simpsona, Morze Timor, M. Arafura, Zatoka Kampentaria, Zatka Spencera, Morze Tasmana, Cieśnina Bassa, Cieśnina Torresa, Tasmania, Nowa Zelandia, Wielki Basen Australijski, Sydney, Canberra, Brisbane, Wielka Rafa Koralowa, Morze Koralowe, Perth, Prąd Wschodnioaustralijski, Prad Zachodnioaustralijski

Historia:

18.05.2020 r., 20.05.2020 r.

Temat: Rozpad Czechosłowacji i Jugosławii.

  1. Temat z podręcznika ze str. 213 – 217.
  2. Należy opracować zagadnienia:

- Kraje bałtyckie odzyskują nieodległość,

- Konflikty narodowościowe w ZSRR,

- Rozwiązanie ZSRR i jego następstwa,

- Aksamitny rozwód – podział Czechosłowacji i na dwa odrębne państwa – Czechy i Słowację -1993 r.

- Rozpad Jugosławii.

Jugosławia to państwo, które było zamieszkałe przez Serbów, Chorwatów, Albańczyków, Macedończyków, Słoweńców, Bośniaków, Węgrów. Dominowali Serbowie, co nie podobało się Słoweńcom i Chorwatom. Konflikty narastały też z powodów gospodarczych, które nasiliły się w latach 80 –tych. Słowenia i Chorwacja były bogatszymi rejonami i czuły się zdominowane przez rządy Serbów. W 1991 r. Słowenia i Chorwacja ogłosiły niepodległość. Doszło do walk. Bardzo okrutny charakter przybrały działania w latach 1992 – 1995 w Bośni i Hercegowinie – oblężenie Sarajewa, i ostrzelanie ludności cywilnej przez oddziały serbskie. Serbowie dążyli do odebrania niezależności Albańczykom, którzy stanowili większość w Kosowie. W 1995 r. doszło do wybuchu wojny domowej. Serbowie byli oskarżani o stosowanie czystek etnicznych. W 1999 r. Lotnictwo NATO przeprowadziło naloty na cele serbskie, w wyniku którego Serbowie musieli opuścić Kosowo. W 2008 r. Kosowo ogłosiło niepodległość.

Wiedza o społeczeństwie:

18.05.2020r.

Temat: Uprawnienia policji i służb porządkowych.

  1. Temat z podęcznika ze str. 192 – 194.
  2. Należy zwrócić uwagę na podstawowe zadania policji i wpisać je do zeszytu. (środki przymusu bezpośredniego - termin)
  3. Uprawnienia innych służb porządkowych.

- sprawdzanie i stwierdzenie uprawnień osób do uczestniczenia w imprezach,

- legitymowanie osób w celu ustalenia ich tożsamości,

- przeglądanie zawartości bagaży i odzieży,

- wydawanie poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek,

- ujęcie osób stwarzających bezpośrednie zagrożenie i przekazanie ich policji

  1. Postępowanie w przypadku, gdy jest się świadkiem przemocy.
  2. Najczęściej spotykane rodzaje przemocy:

          - przemoc fizyczna,

          - przemoc psychiczna,

          - przemoc relacyjna,

          - cyberprzemoc.

22.05.2020r.

Temat: Młodzi ludzie w kontakcie z prawem.

  1. Temat z podręcznika str. 196 – 199.
  2. Zagadnienia

Przestępstwa i wykroczenia. Odpowiedzialność nieletnich.

Na podstawie Kodeksu Karnrego wyróżnia się dwa typy przestępstw:

  • zbrodnie – czyny zabronione i zawinione popełnione umyślnie, zagrożone karą pozbawienia wolności na co najmniej trzy lata;
  • występki – czyny zabronione i zawinione, popełnione umyślnie lub nieumyślnie, zagrożone grzywną albo karą pozbawienia wolności.

Osobną kategorią są wykroczenia, czyli czyny społecznie szkodliwe, zawinione zabronione pod groźbą aresztu, ograniczenia wolności lub kary grzywny do 5000 lub nagany.

  1. Należy zwrócić uwagę na pojęcie i rozgraniczenie przemocy rówieśniczej:

- przemoc rówieśnicza jako przestępstwo,

- przemoc rówieśnicza jako wykroczenie.

  1.    Odpowiedzialność karna nieletnich i postepowanie w sprawach nieletnich.
  2.     Postępowanie w sprawach nieletnich:

             - zobowiązanie do określonego zachowania – np. naprawienie szkody,

             - zobowiązanie do zaniechania używania, np. alkoholu, dopalaczy,

             - upomnienie,

             - ustanowienie nadzoru, np. osoby udzielającej poręczenia za niego,

             - ustanowienie nadzoru rodziców lub opiekunów,

             - nadzór kuratora,

             -  skierowanie do ośrodka kuratorskiego lub innej instytucji,

        - przepadek rzeczy uzyskanych w wyniku czynu karalnego,

        - zakaz prowadzenia pojazdów,

        - umieszczenie w zakładzie poprawczym,

        - umieszczenie w rodzinie zastępczej lub ośrodku szkolno – wychowawczym,

        - zobowiązanie rodziców, opiekunów do poprawy warunków bytowych, zdrowotnych.

  1.    Praca domowa – ,,Uprawnienia nieletniego w razie zatrzymania przez policję’’. Napisać w zeszycie przedmiotowym.

Edukacja dla bezpieczeństwa

22.05.2020r.

Temat: Zagrożenia pożarowe.

  1. Temat z podręcznika – 138 – 144.
  2. Zagadnienia –

Rodzaje zagrożeń powodowanych przez pożar.

POJĘCIE POŻARU

Przyczyny powstawania pożarów:

  • nieostrożność ludzi,
  • niewłaściwa eksploatacja oraz wady urządzeń elektrycznych,
  • stosowanie niewłaściwych materiałów budowlanych – tabelka ze srt. 140 –

Rodzaje pożarów i palących się materiałów.

            Elementy otoczenia, na które należy zwrócić uwagę:

              - przestrzeganie obowiązujących przepisów przeciwpożarowych,

              - zaplanowanie ewentualnej ewakuacji ludzi i dobytku,

              - zgromadzenie środków niezbędnych do walki z pożarem,

              - przeszkolenie użytkowników budynku w zakresie zasad postępowania na wypadek    

                pożaru.

  1. Środki gaśnicze i ich charakterystyka – praca domowa.

Język polski:

18.05.2020 r. 2 lekcje

Temat: Szczęście zaprogramowane. Aldous Huxley ,,Nowy lepszy świat”.

  1. Należy przeczytać tekst z podręcznika str. 328 -32
  2. Wymień pomieszczenia przedstawione w tekście.
  3. Określ atmosferę tych miejsc. Na jakie cechy przedstawionego świata wskazuje nastrój i kolorystyka wnętrza.
  4. Kto i w jakim celu oprowadza po budynku grupę studentów.
  5. Przedstaw w punktach poruszaną tematykę wycieczki.
  6. W jaki sposób przebiegała klasyfikacja ludzi. Przedstaw różnice między osobnikami z grup wymienionych w tekście.
  7. Czym jest warunkowanie. Opisz procesy, którym poddawane były dzieci.
  8. Zgromadź argumenty za takim urządzeniem świata i przeciw niemu.
  9. Do której kategorii zaliczysz poznany fragment powieści? Uzasadnij swoją wypowiedź pisemną.
  10. Oceń wizję świata przedstawionego w tym fragmencie powieści z punktu widzenia człowieka żyjącego w XXI w.

Zajęcia dodatkowe z języka polskiego, 19.05.2020 r.

20.05.2020 r.

Temat: W siłach ambicji. Sławomir Mrożek ,,Artysta”.

1. Należy przeczytać tekst  z  podręcznika.

2. ,,Rozmowa kwalifikacyjna’’ – to spotkanie pracodawcy lub jego przedstawiciela z kandydatem ubiegającym się o pracę, odbywane w celu ocenienia, czy kandydat jest odpowiednią osobą na dane stanowisko.

3. Przedstaw w punktach przebieg rozmowy Koguta z dyrektorem cyrku.

4. Napisz komentarz na temat spotkania. Który Kogut mógłby się zemścić na swoim blogu, żeby wyjaśnić powody porażki. Wykorzystaj w nim elementy mowy zależnej.

5.W imieniu dyrektora zredaguj oficjalną notatkę z odbytej rozmowy kwalifikacyjnej.

Wskaż przyczyny odrzucenia kandydata.

  1. Jak Kogut powinien się przygotować do spotkania z dyrektorem, żeby nie skończyło się ono fiaskiem.

21.05.2020 r., 21.05.2020 r.

Temat: Starania o pracę.

  1. Przygotuj ofertę pracy, która pozwoli dyrektorowi znaleźć odpowiedniego pracownika.uwzględnij w niej:

- nazwę i krótki opis firmy,

- opis stanowiska pracy i zakres obowiązków pracownika,

- wymagania stawiane kandydatowi,

- warunki zatrudnienia, np. godziny pracy, wynagrodzenie, przywileje,

- opracuj tekst w formie elektronicznej, zadbaj o odpowiedni układ graficzny ogłoszenia,

  1. List motywacyjny – to przekazywany pracodawcy dokument (zastępujący podanie), w którym autor zgłasza i uzasadnia swoją kandydaturę na określone stanowisko, a także wymienia swoje umiejętności.
  2. Napisz list motywacyjny, który młody aktor lub scenograf mógłby dołączyć do swojego CV, gdyby starał się o wymarzoną pracę w wytwórni Metro – Goldwyn - Mayer. Skorzystaj z rad na str. 336.
  3.   Zacytuj wypowiedź głównego bohatera o charakterze paradoksu. Jakie cechy Koguta zostały w niej podkreślone?
  4.   Sprawdź, co oznacza wyraz – cyrk w słowniku języka polskiego i ułóż z tym słowem dwa zdania na temat utworu Sławomira Mrożka.
  5.   Przepisz schemat listu motywacyjnego ze str. 33

 

 

 

 


© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy