Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy

Konopki Pokrzywnica 9, 16-075 Zawady
e-mail: sp.konopkipokrzywnica@sosedukator.pl.
tel. 857140221

Zdalne lekcje 15.06-19.06.2020r.

Dodatkowe materiały do pracy z każdego przedmiotu znajdują się na stronie:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Oddział przedszkolny- grupa 3,4-latki

 

Poniedziałek  15.06.2020

3-Latki

Temat dnia: Czym pojedziemy na wakacje?

Zadanie 1. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki

Lato, lato na nas czeka,

razem z latem – las i rzeka

Dzieci mówią rymowankę – szeptem, z naturalnym natężeniem głosu, krzycząc.

Zadanie 2. Ćwiczenie w książce, str. 45. Oglądanie obrazka. Nazywanie ubrań i zabawek, które Lena przygotowała na wakacyjny wyjazd. Określenie, gdzie Lena z rodzicami wybiera się na wakacje.

 Zadanie 3. Dowolny taniec przy piosence „Wakacyjna wyliczanka” sł. B. Szelągowska, muz. J. Pietrzak

Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas nad morze?

Bardzo chętnie, raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

Konduktorze, konduktorze, każdy z Tobą jechać może?

Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz Ty!

Zadanie 4. Rozmowa z dziećmi o wyjazdach wakacyjnych

  • Czym jechały na wakacje dzieci z piosenki?
  • Co musiały mieć, żeby pojechać pociągiem?
  • Czym jeszcze możemy pojechać (polecieć) na wakacje?

Zadanie 5. Karta pracy nr 22. Rozwiązywanie zagadek o środkach lokomocji. Odszukiwanie wśród naklejek zdjęć przedstawiających rozwiązania zagadek i naklejenie ich w odpowiednich miejscach.

4- LATKI

Temat dnia: Nad morzem

Zadanie 1. Karta pracy, str. 58. Określenie, gdzie pojadą na wakcje Lena i Mikołaj. Rysowanie na dole karty miejsca, w które dzieci pojadą na wakacje.

Zadanie 2. Karta pracy, str. 59. Historyjka obrazkowa Jak to Elemelek spędzał czas nad morzem. Oglądanie obrazków historyjki. Opowiadanie o tym, co się dzieje na obrazkach. Próby opowiadania całej historyjki.

Zadanie 3. Zabawa ruchowo-naśladowcza Zabawy nad morzem. Dziecko naśladuje czynności, które można wykonywać nad morzem, na hasła – nazw tych czynności. Np. pływanie, opalanie się, zbieranie kamieni i muszelek, robienie babek z piasku.

Zadanie 4. Karta pracy, str. 60. Kończenie rysowania rybek i statków według wzoru.

Piątek 19.06.2020

3-LATKI

Temat dnia: Pojazdy z figur

Zadanie 1. Książka, str 46. Liczenie obrazków samochodów: dużych, a potem małych. Porównywanie ich liczb.

Zadanie 2. Pojazdy z figur – ćwiczenia w liczeniu. Dziecko dostaje po cztery figury każdego rodzaju i układa z  wybranych figur figur sylwetę pojazdu. Nazywa swój pojazd. Potem liczy kolejne figury, których użyło do ułożenia pojazdu. Rodzic pokazuje np. kwadrat, a dziecko szuka w swoim pojeździe kwadratów – figur o takim kształcie jak pokazywana figura i je liczy. Tak samo postępuje z innymi figurami.

Zadanie 3. Ćwiczenia w książce, str. 47. Określenie , po czym porusza się samochód, po czym statek, a gdzie – samolot. Określenie, co robi samochód, co statek, a co samolot.

4-LATKI

Temat dnia: Wakacje w górach

Zadanie 1. Film edukacyjny – Bezpieczeństwo w górach: https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Rozmowa na temat wakacji w górach

  • Czy byliście na wakacjach w górach?
  • Co można latem robić w górach?

Zadanie 2. Zabawa Liczymy owieczki – z wykorzystaniem metody symulacji. Proszę przygotować pięć klocków tego samego kształtu i tej samej wielkości. Dziecko bierze pięć klocków i głośno je odlicza. Rodzic opisuje sytuację, a dziecko ilustruje ją za pomocą klocków.

  • Baca miał pięć owieczek. ( Dziecko kładzie przed sobą pięć klocków). Trzy owieczki ostrzygł. (Odsuwają trzy klocki). Ile owieczek do ostrzyżenia mu jeszcze zostało? (Udziela odpowiedzi po policzeniu pozostałych klocków).
  • Baca miał trzy nowe owieczki.  (Dziecko kładzie przed sobą trzy klocki). Dokupił jeszcze dwie młode owieczki. ( Dokłada dwa klocki). Ile ma teraz nowych owieczek? (Dziecko liczy wszystkie klocki i udziela odpowiedzi).
  • Baca miał pięć młodych owieczek. (Dziecko układa przed sobą pięć klocków). Cztery młode owieczki sprzedał znajomemu. (Odsuwają cztery klocki). Ile młodych owieczek mu zostało? (Liczy klocki i udziela odpowiedzi).

Zadanie 3. Wykonanie pracy plastycznej Wakacyjny pociąg . Wyprawka plastyczna nr 26

  • Dzieci wycinają wszystkie części obrazka
  • Układają obrazek według wzoru i przyklejają go na kartce.

Zadanie 4. Karta pracy, str. 61. Dziecko rysuje w każdej pętli o jedną muszelkę mniej. Nazywa to, co jest na zdjęciach umieszczonych na dole karty. Zamknięcie kart pracy, nazywanie zdjęć po kolei.

Oddział przedszkolny- grupa 5,6-latki


Od 15.06 do 19.06 realizujemy temat: ,,Nadchodzi czas wakacji".

Pod podanym linkiem materiały na ten tydzień: https://drive.google.com/drive/folders/1WFahtfmJBa9dFFgh7A-qOgvc3FAPseYZ?usp=sharing

Klasa I

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka

 

Wychowanie fizyczne:

15.06.2020 poniedziałek

Temat: Skąd się wzięły smoki?

Praca z podręcznikiem: s. 52,53 ustnie s. 52 ćw. 1, s. 53 ćw. 1

K s. 50 ćw. 5,6

KM s. 53 ćw. 3,4,5

19.06.2020r. piątek

Temat: O dinozaurach słów kilka.

Praca z podręcznikiem: s. 54,55. Do wykonania s. 55 ćw. 4 (ulep z plasteliny wybranego dinozaura i prześlij zdjęcie)

K s. 52 ćw. 1, s. 53 ćw. 2

Pd. s. 53 ćw. 3

KM s 54,55 ćw. 1,2

Pd. ćw. 3

Muzyka:

Utrwalenie poznanych piosenek

Plastyka:

Moje marzenia związane z wakacjami - praca plastyczna wykonana dowolną techniką (np. farby, kredki, wydzieranka).

Klasa II

Muzyka:

Utrwalenie poznanych piosenek

Plastyka:

Moje marzenia związane z wakacjami - praca plastyczna wykonana dowolną techniką (np. farby, kredki, wydzieranka).

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka

 

15 czerwiec (poniedziałek)

Temat: Pierwszy dzień lata 

Przeczytaj  wiersz Jerzego Ficowskiego „Czerwiec” oraz obejrzyj dokładnie ilustrację (podręcznik str. 60) Zapamiętaj kiedy rozpoczyna się kalendarzowe lato! (22 czerwca). Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 64 – 65 ćwiczenia 1 – 4. Przejdź ponownie do podręcznika i przeczytaj tekst „Owocowa kamizelka ratunkowa”. Możesz wykonać doświadczenie z mandarynką. Zastanów się i odpowiedz na pytania znajdujące się pod tekstem. Praca domowa. Naucz się na pamięć dwie zwrotki wiersza „Czerwiec” Dla uczniów chętnych cały wiersz) Nagranie 2 zwrotek proszę wysłać na Messenger do 19 czerwca.

Matematyka. Utrwalamy zdobyte wiadomości i umiejętności. Rozwiąż zadania 1 – 7 na str. 52 – 53.

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=Rbje7YEtOXg

19 czerwiec (piątek)

Temat: Pierwszy dzień lata.

Obejrzyj  w podręczniku na str.  62 – 63 ilustrację przedstawiającą budowę kwiatu czereśni. Zapamiętaj jego budowę. Następnie przeczytaj i przeanalizuj ilustracje przedstawiające etapy powstawania owocu. Zapamiętaj !Wykonaj ćwiczenia 17, 18 i 19 na str. 81 w kartach ćwiczeń.                                                                                                                          

Klasa III

Muzyka:

Utrwalenie poznanych piosenek

Plastyka:

Moje marzenia związane z wakacjami - praca plastyczna wykonana dowolną techniką (np. farby, kredki, wydzieranka).

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka

 

15 czerwiec (poniedziałek)

Temat: Jak nie nudzić się w podróży.

Przeczytaj bardzo uważnie opowiadanie G. Kasdepkego „Krowa za dziesięć, pies za pięć” (podręcznik str. 80 – 84) i odpowiedz ustnie na pytania: Z jakiej książki pochodzi przeczytany fragment i kto jest jego autorem? Kto jest bohaterem opowiadania? Gdzie rozgrywa się akcja opowiadania? Jaką zabawę wymyślili bohaterowie opowiadania i jakie były jej zasady? Kto włączył się do zabawy „Krowa za dziesięć” podczas podróży chłopców? O co zagrali bohaterowie? Co zdenerwowało konduktorkę?  Na czym polegało nieporozumienie między biznesmenem a obsługą pociągu? Wyszukaj w leksykonie i wyjaśnij znaczenie wyrazów podekscytowany i skwapliwie oraz zwrotu strzyc uszami. Przeczytaj rodzicom głośno najbardziej zabawny fragment opowiadania. Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 66 ćwiczenie 1 i 2 oraz 3, 4 i 5 na str. 67. Praca domowa ćwiczenie 6 str. 67.

Matematyka. Utrwalamy zdobyte wiadomości na temat obliczania  długości boków i obwodów figur. (przypomnij w jaki sposób obliczamy obwód danej figury)Rozwiąż zadania 1, 2, 3, 4, 5 i 6 na str. 48 – 49.

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=Rbje7YEtOXg  

19 czerwiec (piątek)

Temat: Na Kaszubach.

Przeczytaj bardzo uważnie tekst „Kaszuby” oraz obejrzyj ilustracje w podręczniku str. 86 – 87. Wskaż na mapie Polski Kaszuby i odpowiedz na pytania: Co wyróżnia mieszkańców Kaszub? Dlaczego dzieci w niektórych szkołach na Kaszubach uczą się swojego języka? Jakie są tradycyjne potrawy kaszubskie? Z jakich wyrobów słyną Kaszuby? Jak wygląda tradycyjny strój kaszubski? Przejdź do kart ćwiczeń i wykonaj ćwiczenia 1 i 2 na str. 68 oraz ćwiczenie 3 str. 69. Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=MsbJkcUFu-M    Przepisz do zeszytu opis stroju kaszubskiego. Tradycyjny strój kaszubski. Mężatka nosi na głowie Złotnicę, czyli czepek wyszywany złotą nitką. Zakłada białą koszulę i haftowany gorset. Kaszubka ma marszczoną suknię, na niej fartuch ozdobiony haftem, a na nogach białe pończochy i czarne trzewiki. Kaszub ma na głowie filcowy kapelusz. Na białą koszulę zakłada ozdobną kamizelkę z metalowymi guzikami. Spodnie wpuszcza w skórznie czyli wysokie skórzane buty.

Matematyka. Utrwalamy obliczenia wagowe oraz porównywanie różnicowe i ilorazowe w zadaniach z treścią. Rozwiąż zadania 1, 2, 3 i 4 na str. 50 oraz 5, 6 i 7 str. 51. Praca domowa zadanie 8 str. 51. Praca domowa ćwiczenie 4 str. 69.

Wychowanie fizyczne V-VII

Klasa VII 15.06.2020r.

Temat: Substancje psychoaktywne –zagrożenia

https://www.youtube.com/watch?v=AKt4iVR2enU

Temat: Stop dopalaczom!

https://www.youtube.com/watch?v=Xf82tZe813k

Substancje psychoaktywne: definicja

Według ogólnej definicji jako substancję psychoaktywną można traktować taki środek, który bezpośrednio wpływa na czynność mózgu, prowadząc do różnorodnych zmian nastroju, spostrzegania, świadomości oraz zachowania. W wąskim ujęciu do grupy substancji psychoaktywnych zaliczane są przede wszystkim różnorodne narkotyki, w szerszym zalicza się do nich również cały szereg leków psychotropowych – w końcu takie preparaty jak leki przeciwdepresyjne czy środki przeciwpsychotyczne, również wywierają bezpośredni efekt na funkcję ludzkiego układu nerwowego.

Podział substancji psychoaktywnych

W rzeczywistości substancje psychoaktywne można dzielić różnie – pogrupować poszczególne substancje psychoaktywne, biorąc chociażby pod uwagę wywierane przez poszczególne z nich efekty ich zażycia. W obowiązującej w Polsce klasyfikacji chorób ICD-10 (w części poświęconej zaburzeniom związanym ze stosowaniem substancji psychoaktywnych) wyszczególniono następujące substancje psychoaktywne:

  • alkohol;
  • opiaty (zaliczane są do nich chociażby opioidowe środki przeciwbólowe, takie jak np. morfina, fentanyl czy oksykodon);
  • leki uspokajające i nasenne (w tym m.in. benzodiazepiny);
  • kanabinole (do których zaliczana jest marihuana);
  • kokaina oraz inne psychostymulanty (takie jak np. kofeina);
  • tytoń (substancją psychoaktywną jest w tym przypadku nikotyna);
  • lotne rozpuszczalniki;
  • halucynogeny.

Substancjami psychoaktywnymi są również tzw. dopalacze. Tego typu środki zawierają różnorodne składowe wpływające na czynność układu nerwowego. Zagrożenie z nimi związane jest jednak wyjątkowo duże ze względu na to, że dopalacze często zawierają nowo zsyntetyzowane substancje, o których działaniu pełnej wiedzy nie mają nawet ich producenci. Tak jak lekarze znają sposoby postępowania z pacjentami, którzy zażyją opiaty czy benzodiazepiny, tak już w przypadku dopalaczy mogą oni być bezradni ze względu na brak odtrutek na zawarte w nich substancje.

 Klasa VII 19.06.20

Temat: Zasady gry w Ringo

Klasa V, VI  15.06.20

Temat: Zasady gry w Ringo

Klasa V, VI 19.06.2020r.

Główne zasady gry w palanta
Celem gry w palanta jest zdobycie większej liczby punktów (obiegów) od przeciwnej drużyny. Każdy mecz trwa minimum jedną rundę, która składa się z dwóch kolejek. Ich liczba uzależniona jest od formuły rozgrywki - pojedynczy mecz palantowy, turniej itp.

Jedna drużyna atakuje, czyli wybija i stara się zdobyć punkty w pierwszej kolejce (atakuje - w Niebie), podczas gdy druga broni się w polu (w Piekle) do czasu, aż atakujący nie popełnią trzech błędów. Później następuje zmiana ról.

Przed meczem ustalana jest liczba kolejek. Nie ma limitu czasowego. W przypadku meczów palantowych sugerowana liczba czterech kolejek - każda drużyna dwa razy jest w Niebie i dwa razy w Piekle. W przypadku rozgrywki turniejowej sugerowana liczba to dwie kolejki.

Wybiciem idealnym jest uderzenie za linię końcową - tzw. zapłot. W takim przypadku zawodnicy Nieba zdobywają bez przeszkód - nie ma możliwości zbicia, zatrzymania gry. Nie ma obowiązku zdobywania baz po prawidłowym wybiciu w Pole.

Zawodnik ma trzy próby wybicia - może wykorzystać je dowolnie. Linie należą do pola. Piłka podczas zbicia zawodnika między bazami nie może dotknąć podłoża między ręką zbijającego a zbitym zawodnikiem.

Prawidłowe złapanie piłki jedną ręką musi być czyste i bezpośrednie. Nie można łapać "na dwa razy", bądź pomagać sobie drugą ręką czy inną częścią ciała. Aby piłka wróciła ze strefy Piekło do Nieba zawodnicy broniący mogą używać każdej części ciała, np. kopnąć dolną piłkę. Zakazuje się utrudniania zdobywania baz poprzez blokowanie ciałem linii biegu.

Zawodnik zdobywający bazy nie może wybiec z pola gra. Zawodnik łapiący piłkę w polu nie może przekraczać linii, aby złapać piłkę z góry. Taka możliwość jest w przypadku piłki, która po wybiciu najpierw odbiła się w polu, później je opuściła.
Czytaj więcej na: https://aktywne.trojmiasto.pl/Sprobuj-gry-w-palanta-n137570.html#tri

Zasady gry

Klasa V

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Historia:

19.06.2020 r.

Temat: Najdawniejsze dzieje człowieka. Temat powtórzeniowy.

  1. Temat z podręcznika ze str. 10 – 13.
  2. Początki.
  3. pierwsze narzędzia i ogień.
  4. Sposoby pozyskiwania pożywienia – łowcy i zbieracze.
  5. Początki rolnictwa.
  6. Rzemieślnicy i kupcy.
  7. Zadanie do samodzielnej pracy – ćw. 2, 3 str. 13 do wykonania w zeszycie.

Geografia:

Temat: Powtórzenie wiadomości z kl. V.

Zeszyt ćwiczeń  str. 93,94,95  Nic nie odsyłajcie.

Język polski:

19.06.2020 r.

Temat: Dlaczego w plecaku nie mieszczą się marzenia? Joanna Kulmowa: ,Nie wyrastaj z marzenia”.

  1. Odczytuje wiersz Joanny Kulmowej pod tytułem ,,Nie wyrastaj z marzenia”. Podręcznik str. 292.
  2. Notatka:

Podmiotem lirycznym jest ktoś, kto radzi, aby zachować marzenia. Nie zapominać o ich. Starać się je rozwijać i w oparciu o nie tworzyć swój świat. Może nie uda się pogodzić je ze światem realnym, bo ten szybko się zmienia. Powinno się z nimi dorastać.

Podmiot liryczny mówi, aby nie wyrastać z marzeń. Niech każde dziecko je pielęgnuje i zachowa. Wiersz liczy 3 zwrotki. Zawiera rymy: zmienia – marzenia, dziecinny – inny, sprostać – zostań (rym niedokładny).

       3.  Należy przepisać ,,Bank rozmarzonych słówek” – str. 292. Wybrać pięć zwrotów czy wyrazów i ułożyć z nimi zdania.

Matematyka:

Poniedziałek 15.06 

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Prostopadłościan.

Celem lekcji jest poznanie budowy prostopadłościanu i sześcianu.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=5h9CyxzieDk

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 257. Zwróć uwagę, że wymiary prostopadłościanu określamy podając długości trzech krawędzi wychodzących j jednego wierzchołka. Rozwiąż zadanie 1-10 ze strony 258 - 259.

Poniedziałek 15.06 – zajęcia dodatkowe, Poniedziałek 22.06 i zajęcia dodatkowe 

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Graniastosłup prosty.

Celem lekcji jest poznanie budowy graniastosłupa prostego.

Na początek obejrzyj film na stronie: 

Następnie z podręcznika przeczytaj informacje na stronie 260-262. Zwróć uwagę, że graniastosłup ma dwie jednakowe podstawy a ściany graniastosłupa prostego są prostokątami. Rozwiąż w zeszycie zadania 1-6, 10-12 ze strony 262-264.

Klasa VI

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Geografia:

Temat:  Utrwalenie wiadomości- sąsiedzi Polski

Zeszyt ćwiczeń str.104-111.

Historia:

19.06.2020 r.

Temat: Wielkie odkrycia geograficzne – temat powtórzeniowy.

  1. Należy powtórzyć temat ze str. 6 – 1
  2. Co umożliwiło wielkie odkrycia geograficzne.
  3. Przyrządy umożliwiające żeglugę.
  4. Poszukiwanie drogi morskiej do Indii.
  5. Wyprawa Krzysztofa Kolumba.
  6. Odkrycie Ameryki.
  7. Podróż dookoła świata.
  8. Daty:

1492 r.

1497 – 1498 -

1519 – 1522 -

 

Język polski:

19.06.2020 r.

Temat: Przygody trójki przyjaciół. Rafał Kosik ,,Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi’’.

  1. Opisuje świat przedstawiony w powieści.
  2. Charakteryzuje bohaterów.
  3. Opowiada / pisze o ich przygodach.
  4. Układa plan wydarzeń.

Matematyka:

Wtorek 9.06, Poniedziałek 15.06 (2 lekcje)

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Dzielenie liczb wymiernych.

Celem lekcji jest obliczanie ilorazu liczb, w których występują dodatnie i ujemne ułamki.

Na początek przypomnij film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=IqMLlDjkxME

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 262. Zwróć uwagę, że iloraz dwóch liczb o różnych znakach jest liczbą ujemną, a o jednakowych znakach - dodatnią. Rozwiąż w zeszycie zadanie 1-12 ze strony 262-264.

Poniedziałek 15.06 – zajęcia dodatkowe, Poniedziałek 22.06 - zajęcia dodatkowe 

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Graniastosłup prosty.

Celem lekcji jest poznanie budowy graniastosłupa prostego.

Na początek obejrzyj film na stronie

Następnie z podręcznika przypomnij informacje ze strony 212-222. Zwróć uwagę, że graniastosłup ma dwie jednakowe podstawy a ściany graniastosłupa prostego są prostokątami. Rozwiąż w zeszycie zadania 10, 11 ze strony 243.

Klasa VII

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Historia:

15.06.2020 r.

Temat: Polityka zagraniczna w latach 1918 – 1939.

  1. Należy ten temat przeczytać z podręcznika str. 242 – 246.
  2. Przedstaw główne kierunki polityki zagranicznej II Rzeczypospolitej.
  3. Zwróć uwagę na system sojuszy i politykę równowagi.
  4. Zredaguj notatkę z lekcji.

Matematyka:

Środa 10.06 (2 lekcje),  Poniedziałek 15.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji:
Pole powierzchni graniastosłupa prostego.

Celem lekcji jest obliczanie pola powierzchni graniastosłupa prostego.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=4X4U8xkgZx0&t=11s

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 255. Zwróć uwagę, że pole powierzchni całkowitej graniastosłupa składa się z dwóch podstaw i powierzchni bocznej, którą tworzy kilka prostokątów. Rozwiąż w zeszycie zadania 1-10 ze strony 256-257.

Geografia:

19.06.20 i 25.06.20

Temat: Mój region- województwo i gmina ,w którym mieszkam.

Odpowiedz na pytania do zeszytu:

  1. Podaj nazwę województwa i powiatu w którym leży Twoja miejscowość. W której części Polski leży?
  2. Z jakimi innymi województwami  lub państwami graniczy?
  3. Podaj powierzchnię województwa i gminy.
  4. Jakie krainy geograficzne obejmuje( wyżyny, niziny, inne)?(3) Na jakiej krainie lezy Twoja gmina?
  5. Jaką ma rzeźbę terenu ( bardzo krótko, jednym zdaniem; czy jest równinny, pagórkowaty, górzysty), podaj najwyższą wysokość?
  6. Podaj cechy klimatu:
  • Średnie roczna temperatura powietrza,
  • średnia roczna suma opadów,
  • długośc okresu wegetacyjnego.
  • Jak określa się rejon Suwałk  w wymiarze „klimatycznym”?
  1. Wypisz rzeki regionu i gminy. (4)
  2. Wypisz nazwy powiatów- dopisz nazwę głównego miasta.
  3. Podaj nazwy trzech największych miast województwa?
  4. Wypisz nazwy miast w Twoim powiecie ?
  5. Podaj gminy z która sąsiaduje Twoja gmina?
  6. Podaj liczbę ludności województwa i gminy Zawady.?
  7. Podaj narodowości zamieszkujące Twoje województwo i gminę?
  8. Jakie Parki narodowe leżą w obrębie Twego województwa?
  9. Atrakcje Podlasia

Zapraszam do obejrzenia niektórych atrakcji. Po obejrzeniu filmu wypisz 10 atrakcji tam przedstawionych.

Busem przez świat- Podlasie: https://www.youtube.com/watch?v=_znnwM_lyN0

Kanał Augustowski: https://www.youtube.com/watch?v=PIHRvu8zJYU

Język polski:

15.06.2020 r. (2 lekcje)

Temat: A teraz działamy!

  1. Ze str. 337 wybrać jeden temat do opracowania i przesłać do nauczyciela efekt swej pracy.
  2. Jeżeli tematy prac okażą się trudne, to można opisać wybraną książkę oraz przedstawić argumentację dlaczego ona Ci się podoba, jakie zawiera przesłanie.
  3. Ten temat można też opracowywać na zajęciach wyrównawczych, tego samego dnia należy go odesłać.

Temat: Sprawdzian z języka polskiego po kl. VII.

  1. Sprawdzian będzie przesłany do ucznia.
  2. Należy napisać czytelnie i odesłać do  nauczyciela.

Klasa VIII

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Historia:

15.06.2020 r.

Temat: Polityka Niemiec w okupowanej Europie. Temat powtórzeniowy.

Należy powtórzyć ten temat z podręcznika.

  1. Scharakteryzuj politykę Niemiec na terenach okupowanej Europy
  2. Przedstaw zagładę Żydów oraz Romów i eksterminację innych narodów.
  3. Zadanie domowe – podaj przykłady bohaterstwa Polaków ratujących ludzi z Holokaustu. Zapisz wnioski w zeszycie.

Matematyka:

Środa 10.06 (2 lekcje), Poniedziałek 15.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Powtórzenie do egzaminu ósmoklasisty.

Celem lekcji jest rozwiązywanie zadań z egzaminu ósmoklasisty.

Obejrzyj film na stronie:

Zwróć uwagę, jakie wzory będą przydatne na egzaminie. Możesz jeszcze rozwiązać wybrane zadania ze strony 229-234.

Geografia:

Temat: Mapa polityczna Europy

1. To już  ostatnia praca domowa. Nic nie odsyłaj, poćwicz z atlasem. Spróbuj nazywać państwa  Europy na mapie konturowej i podać ich stolice. Podaje Ci fajną  stronę internetową- na pewno Ci się spodoba praca na niej: https://online.seterra.com/pl/vgp/3225

2. Do podanych półwyspów dopisz, jakie państwa na nich leżą:

  • Płw. Skandynawski-………………
  • Płw. Jutlandzki-………………
  • Płw. Bałkański-….
  • Płw. Apeniński-……….
  • Płw. Iberyjski-……………
  • Płw. Bretoński-………
  • Płw. Kolski-………….
  • Płw. Krym-………..

3. Dopisz: Czyim sąsiadem jest

a.  Ukraina-…………………………..

b. Szwajcaria-…….

c.  Serbia-…………

d. Kosowa-……..

e. Rumunia-……………………..

f. Czechy-………………………

g. Węgry-…………..

h. Austria-…….

i. Białoruś-………..

j. Słowacja-…………..

k. Francja-………………….

Język polski:

15.06.2020 r.

Temat: Przychodzimy, odchodzimy...

 

  1. Jakie przesłanie zawiera utwór ze str. 359 – 360.
  2. Które z nich uważasz za szczególnie ważne dla siebie. Uzasadnij je odpowiednimi argumentami.
  3. Jak oceniasz końcową część tekstu (ostatni akapit), czy zgadzasz się ze stanowiskiem autora.

15.06.2020r.

Temat: Opis dzieła sztuki.

  1. Dokonaj opisu obrazu ze str. 360.
  2. Opisu dokonaj w zeszycie i prześlij do nauczyciela.

19.06.2020 r.

Temat: Herosi dnia codziennego.

  1. Kim są herosi?
  2. Podaj przykłady z poznanych dzieł, filmów.
  3. Który z herosów mógłby być dla ciebie wzorem do naśladowania. Proszę o przemyślane decyzje.

Wiedza o społeczeństwie:

15.06.2020 r.

Temat: Cyberprzestrzeń – korzyści i zagrożenia.

  1. Temat z podręcznika do opracowania str. 221 – 224.
  2. Rozwój technologii informatycznych. Składają się na nie urządzenia:

- komputery,

- smartfony,

- laptopy, netebooki, ultrabooki,

- tablety, palmtopy,

- serwery,

- konsole stacjonarne i przenośne.

3.   Obowiązuje znajomość pojęcia – wirtualny – istniejący jedynie w urządzeniach elektronicznych, a nie w rzeczywistym świecie.

Wyjaśnij pojęcie serwis społecznościowy –

4.Korzyści i zagrożenia związane z cyberprzestrzenią:

   - można prezentować na serwisach społecznościowych swoje poglądy, osiągnięcia,

   - podtrzymywanie kontaktów,

   - zakupy przez internet,

   - łatwy dostęp do informacji,

   - upowszechnianie kultury,

   - obecnie lekcje i nauka,

   5.  Zadbaj o swoje bezpieczeństwo w sieci – str. 222. Zapisz najważniejsze dla ciebie wskazówki.

   6. Zagrożenia w cyberprzestrzeni – praca samodzielna.

  19.06.2020 r.

Temat: Utrwalenie wiadomości. W świecie mediów i informacji.

  1. Obowiązuje powtórzenie wiadomości od str. 204 do 224.
  2. Zagadnienia:

- rodzaje i funkcje mediów,

- pojęcia – opinia, publiczna, media elektroniczne,

- podaj dwa argumenty świadczące o tym, że w Polsce następuje rozwój technolgii   cyfrowych i informacyjnych,

- uzasadnij, że w internecie potrzebne są zasady etyczne,

- funkcje reklamy, które z nich uważasz za najważniejsze,

- czy reklamy społeczne są potrzebne,

- podaj cztery przykłady zachowań, które można zaliczyć do cyberprzemocy.

Edukacja dla bezpieczeństwa:

19.06.2020 r.

Temat: Zagrożenia terrorystyczne.

Temat z podręcznika ze str. 160 – 165.

  1. Pojęcie terroryzmu – to zjawisko polegające na użyciu broni, ładunków wybuchowych lub przemocy fizycznej w celu wymuszenia na jednostkach, grupie społecznej albo na całym państwie czy grupie państw pewnych zmian, decyzji o charakterze politycznym, religijnym czy społeczno – ekonomicznym. Może przyjąć formę różnego rodzaju działań.

Akty terrorystyczne wywodzą się z następujących zjawisk:

- kolonializm i postkolonializm,

- wzrost modernizmu i globalizacji,

- niechęć do krajów walczących z terrorystami,

- wzrost demograficzny w krajach będących źródłem terroryzmu,

- kryzys słabych państw ze szczególnym uwzględnieniem państw islamskich,

- utrata tożsamości i wyobcowanie,

- ubóstwo.

Miejsca potencjalnych ataków terrorystycznych:

- dworce kolejowe, stacje, metra,

- centra handlowe,

- obiekty użyteczności publicznej,

- obiekty sportowe i obiekty kultury – stadiony, muzea, teatry itp.

- siedziby władz – urzędy,

- obiekty służące do dystrybucji energii,

- świątynie,

- ujęcia wody,

- posesje prywatne (charakterystyczne dla terroryzmu kryminalnego).

          3. Należy wykonać notatkę z ,,Zasad zachowania się podczas ataku bombowego i postępowania po ogłoszeniu alarmu bombowego”.

 

 


© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy