Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy

Konopki Pokrzywnica 9, 16-075 Zawady
e-mail: sp.konopkipokrzywnica@sosedukator.pl.
tel. 857140221

Zdalne lekcje 15.04-17.04.2020r.

Dodatkowe materiały do pracy z każdego przedmiotu znajdują się na stronie:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Biblioteka

Biblioteka szkolna zachęca do skorzystania z materiałów zgromadzonych na stronach internetowych:

Świetlica

1) Polecamy szereg zabaw aktywizujących, prezentacje, karty pracy i filmy instruktażowe z budowania modeli z klocków Lego:

2) Kolorowanki online: https://www.kolorowankionline.net/

3) Zajęcia taneczne: https://www.youtube.com/watch?v=yj8cEV-DlmY

4) Kodowanie: https://drive.google.com/file/d/1E7GUGmSYETr1YPYQMEhBXzs-bRdkCa-r/view

5) Wolontariat:  Razem stworzymy „POLA NADZIEI 2020 ON–LINE” i pomożemy dzieciom z Białostockiego Hospicjum. 

https://pomozim.org.pl/pola-nadziei-kampania-2020/

https://www.facebook.com/pomozim/photos/a.164073136966341/3904511362922481/?type=3&theater

Oddział przedszkolny- grupa 3,4-latki

ŚRODA 15.04.2020

3-LATKI

1. Zachęcam dzieci do obejrzenia bajki edukacyjne – „Rady na odpady”: https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

2. Rozmowa z dzieckiem na temat dbania o przyrodę wokół nas.

3. Karta pracy nr 11

4. Zabawa ruchowa z elementem celowania – Wrzucamy śmieci do kosza. Możemy do tego użyć kul ze starych gazet i kosza.

4-LATKI

1. Zachęcam dzieci do obejrzenia bajki edukacyjne – Rady na odpady: https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

2. Rozmowa z dzieckiem na temat dbania o przyrodę wokół nas. Wyjaśnienie znaczenia segregowania śmieci (recykling).

3. Karta pracy str. 32. Oglądanie obrazków historyjki. Opowiadanie o tym, co się dzieje na kolejnych obrazkach. Opowiadanie całej historyjki. Próba nadania tytułu historyjce.

4. Zabawa ruchowa z elementem celowania – Wrzucamy śmieci do kosza. Możemy do tego użyć kul ze starych gazet i kosza.

5. Ćwiczenia w książce str. 50. Oglądanie tulipana w różnych fazach rozwojowych. Opowiadanie o tym, jak się rozwija. Określenie, czego potrzebuje tulipan, żeby rosnąć.

CZWARTEK 16.04.2020

3- LATKI

1. Ćwiczenia w liczeniu

2.Utrwalanie nazewnictwa kolorów: https://www.youtube.com/watch?v=9iw9XTshytg

3. Segregowanie klocków według kształtów do odpowiednich pojemników.

4-LATKI

1. Ćwiczenia w liczeniu

2.Utrwalanie nazewnictwa kolorów: https://www.youtube.com/watch?v=9iw9XTshytg

3. Nauka dodawania i odejmowania w zakresie pięciu:

4.Ćwiczenia w książce str.51. Oglądanie obrazków, na których są rośliny kwiatowe. Określenie, które z nich wsadzamy do doniczek, a które wkładamy do wazonów. Dziecko mówi, ile trzeba przygotować doniczek i ile wazonów,  nazywa kwiaty.

PIĄTEK 17.04.2020

3-LATKI

1. Układ taneczny do wspólnej zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=ZYFAIupyHhM

4-LATKI

1. Wykonanie rybki z butelki plastikowej: https://www.youtube.com/watch?v=CScEnXpm998

2. Nauka refrenu piosenki pt. „Świat w naszych rękach – ekologiczna piosenka”: https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

Oddział przedszkolny- grupa 5,6-latki

,,Wiosna na wsi"- to temat, który realizujemy od 15.04 do 17.04. Dowiemy się:

  • jakie korzyści przynosi człowiekowi hodowla zwierząt,
  • jak nazywają się dorosłe i młode zwierzęta hodowlane,
  • poznamy domy zwierząt z wiejskiego podwórka,
  • oraz będziemy doskonalić umiejętności matematyczne- przeliczanie w zakresie 9.

Pod podanym linkiem materiały na ten tydzień:

https://drive.google.com/drive/folders/1tm8x5pdtTZizjfg0lQv4V_6UwZiNGnDG?usp=sharing

Religia klasy I-III

Klasa I 

Temat: W Wielką Sobotę odwiedzamy Jezusa.

Dzieci wklejają w podręczniku naklejkę z monstrancją i kolorują napis " Wielka Sobota" na żółto. Wpisują odpowiedź na zagadkę, rysują pisankę i kolorują koszyczek z pokarmami.

Temat: Świętujemy zmartwychwstanie Jezusa.

W podręczniku dzieci rysują swoją rodzinę podczas świątecznego śniadania. Kończą kolorować rysunek przedstawiający scenę przy grobie Jezusa.

Klasa II

Temat: Jezus żyje i jest z nami.

Uczniowie wykonują polecenia z podręcznika i pamiętają, że każda Msza św. to czas naszego spotkania z Jezusem. Wspólnie z Rodziną uczestniczą w transmisji niedzielnej Mszy Świętej.

Temat: Jezus Zmartwychwstały poucza nas swoim słowem.

Dzieci kolorują postać kapłana i rysują księgę, z której czytane jest słowo Boże podczas Mszy Świętej.

Klasa III

Temat: We wspólnocie Kościoła przepraszamy Boga i ludzi.

Uczniowie po zapoznaniu się z treścią z podręcznika str. 96-97 wykonują ćwiczenia str. 82-83

Temat: Liturgia Słowa - dialog Boga z Kościołem.

Uczniowie po przeczytaniu treści ze str. 98-99 uzupełniają ćwiczenia str. 84-85

Zajęcia ortograficzne klasy I-III

Przypomnij i postaraj się zapamiętać zasady pisowni wielką literą. Wielką literę piszemy:                                                                                                                  

  • na początku zdania np. Kasia idzie do kina.                                                                                                                                                                                     
  • w pisowni imion i nazwisk np. Kamil Nowak                                                                                                                                                                      
  • nazwy miast, państw np. Kraków, Francja                                                                                                                                                                                    
  • nazwy geograficzne np. Pojezierze Mazurskie                                                                                                                                                          
  • nazwy ulic np. ul. Kwiatowa                                                                                                                                                                                                                           
  • w korespondencji np. Tobie, Ciebie, Twój                                                                                                                                                                  
  • w tytułach utworów np. „Calineczka”

Klasa I  

Przepisz tekst do zeszytu. W miejsca kropek wstaw brakujące litery zgodnie z poznaną zasadą pisowni.  

….czniowie klasy pierwszej znają już litery. ….ypożyczają książki z biblioteki. ….gnieszka przeczytała niedawno „….lastusiowy ….amiętnik”. Autorką jest ….aria ….ownacka. Bohaterem jest ludzik z plasteliny - ….lastuś. Mieszkał w piórniku ….osi razem z piórem, ołówkiem i gumką myszką.

Klasa II 

Przepisz tekst do zeszytu. W miejsca kropek wstaw brakujące litery zgodnie z poznaną zasadą pisowni.   

Znany wszystkim mądry (b, B)….olek dokucza dzieciom w szkole: „Jak się pisze (G, g) ….óra (ś, Ś ) ….nieżka, (m, M) ….orze (b, B) ….ałtyk? Wie koleżka? Tak. A jak (H, h) ….arcerz, (k, K) ….ościuszkowiec? a, (b, B) ….ernardyn? Proszę, powiedz. Jesteś zuch? A więc do dzieła! Pisz „(ś, Ś) ….wiat (M, M) ….łodych”, „ (t, T) ….ele ….ydzień, (p, P) ….okój (T, t) ….oruński, (Ś, S) ….ląsk, (m, M) ….azowsze, (w, W) ….ielkopolska. Owszem, owszem … . No, a to (m, M) ….orze (m, M) ….artwe, (w, W) ….ojewództwo (ł, Ł) ….ódzkie,  (ś, Ś) ….więto (p, P) ….racy, (D, d) ….zień (g, G) ….órnika, (a, A) ….ntarktyda, (a, A) ….meryka. Dość, już męczyć cię nie będę, całkiem nieźle: błędów mendel. Tak, to chodząc  z miną pawia, mądry (b,B) ….olek się zabawia,  mistrz i znawca doskonały, liter wielkich oraz małych  

Klasa III

 Wykonaj quiz  https://www.quizme.pl/quiz/start/1990631017

Klasa I

Informatyka:

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 34 temat  numer 16. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1, 2, i 3 na str. 35. Zdjęcie zadania 2 proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 16 zamieszczone na płycie.

Wychowanie fizyczne:

15 kwiecień (środa) -  https://www.youtube.com/watch?v=ec-uoXW6dH0
16 kwiecień (czwartek) - https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%C4%87wiczenia

Plastyka:

Praca plastyczna wykonana techniką kolażu "Oswajamy strachy".

Muzyka:

Utrwalanie budowy taktu na dwa K s. 86 ćw. 7, 8

15.04.2020 (środa)

Praca z podręcznika s. 80-81

K s. 82-83 ćw. 6, 7, 8

Praca domowa:

K s. 83 ćw. 2

KM s. 85 ćw. 22, 23, 24

16.04.2020 (czwartek)

Praca z podręcznika s. 42-43

K s. 44-45 ćw. 1, 2, 3, 4

Praca domowa:

K s. 46

KM s. 86 ćw. 25, 26, 27

17.04.2020 (piątek)

Praca z podręcznika s. 44-45

K s. 47 ćw.1, 2 (ułożyć ustną odpowiedź)

KM s. 46 ćw. 1, 2

Praca domowa:

s. 47 ćw. 3

Klasa II

23 kwietnia piszemy sprawdzian

Plastyka:

"Zwyczaje wielkanocne w moim domu" - praca plastyczna wykonana dowolną techniką (np. stół wielkanocny, święconka, palma). Proszę wykonać pracę i przesłać zdjęcie

Muzyka:

Zapoznanie się ze słowami i melodią piosenki "Pisanki, kraszanki" Książka s. 109

15 kwiecień (środa)

Temat: Zwierzęta w ogrodzie.                                                                                     

Przeczytaj uważnie inscenizację Pawła Beręsewicza „Kto zjadł sałatę” na str. 62 – 64 w podręczniku i zapoznaj się z bohaterami w niej występującymi. Odpowiedz ustnie na pytania: Jakie zwierzęta są bohaterami wiersza? Co zginęło ślimakowi? Kto pomagał mu w odnalezieniu złodzieja sałaty? Jak oceniasz zachowanie kreta? Poszukaj w różnych źródłach i odpowiedz Czym odżywiają się krety?                                                                  

Przejdź do kart ćwiczeń na stronę 70 i utwórz z rozsypanek literowych nazwy zwierząt występujące w przedstawieniu, które przeczytałeś. Wykonaj  ćwiczenie 1, następnie zapisz w zeszycie nazwy tych zwierząt w kolejności alfabetycznej. Przejdź dalej i wykonaj ćwiczenie 2 i 3. Przypomnij w jaki sposób piszemy zaproszenie, co powinno zwierać. ( na górze  na środku piszemy słowo Zaproszenie następnie odpowiadamy na pytania Kto zaprasza? Kogo zaprasza? Na co zaprasza? Gdzie zaprasza? Na kiedy zaprasza?) Wykonaj ćwiczenie 4 str. 71.

Matematyka. Wykonaj  w kartach matematycznych zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6, i 8 na str. 54 – 55.  Jako pracę domowa wykonaj zadanie 7 str. 55.                    

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=ec-uoXW6dH0

16 kwiecień  (czwartek)

Temat: Historia pewnej rośliny.                                                                                                                                                                                    

Przeczytaj i rozwiąż zagadkę: Te rośliny cebulowe na rabatce rosną. Kwitną pięknie, kolorowo, ale tylko wiosną. Wiosna żółte i czerwone plecie z nich dywany, a te kwiaty – tak dostojne zwą się...

Przyjrzyj się ilustracji na stronie 65 w podręczniku i opowiedz z jakich części zbudowana jest roślina. (uwzględnij jej część podziemną i naziemną ). Przepisz do zeszytu wyrazy umieszczone na marginesie w podręczniku i zapamiętaj ich pisownię. Następnie zapoznaj się z etapami życia rośliny przedstawionymi na str. 66 i 67 w podręczniku. Przeczytaj uważnie tekst i obejrzyj ilustracje. Wykonaj w kartach ćwiczeń na str.72 i 73 ćwiczenia 1 – 5.                                                                                                   

Matematyka. Podręcznik str. 116. Przyjrzyj się dokładnie jak wygląda linia prosta, krzywa i łamana. Następnie ustnie wykonaj zadanie 1, 2 i 4 na tej samej stronie. Zadanie 3 do wykonania  dla chętnych. Następnie w kartach matematycznych wykonaj zadania 1 – 5 str. 56 i 57. Jako pracę domową wykonaj zadanie 6 str. 57.

Wychowanie fizyczne - https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%C4%87wiczenia

17 kwiecień  (piątek)

Temat: Niezwykłe ogrody.

Przeczytaj  uważnie wiersz Doroty Gellner „W hamaku” ze str. 68 w podręczniku i odpowiedz na pytania znajdujące się pod wierszem. (wyjaśnienie nazwy platan – drzewo liściaste o rozłożystej koronie i charakterystycznej, łuszczącej się korze). Następnie przeczytaj jakie mamy rodzaje ogrodów w podręczniku na str. 69. Obejrzyj filmiki:

  • ogród w stylu japońskim  https://www.youtube.com/watch?v=C-szcmksAkU                                                                  
  • ogród w stylu chińskim  https://www.youtube.com/watch?v=aCOVjicIzAc                                                                                                  
  • ogród w stylu włoskim https://www.youtube.com/watch?v=KUKj4s7nKZc                                                                                                  

Wykonaj w kartach ćwiczeń  na str.74 ćwiczenie 1 i 2. Następnie według podanej na str. 75 instrukcji zrób kolorowego motyla.

Matematyka. Przypomnij sobie z wczorajszych zajęć jak wygląda linia prota, łamana i krzywa. Dzisiaj poznasz odcinek. Odcinek jest to najkrótsza droga między dwoma punktami. Ma początek i koniec. Zapamiętaj. Odcinkiem może być tylko linia prosta, która ma początek i koniec. Przeanalizuj w podręczniku na str.117 zadania 1 – 4. Następnie wykonaj w kartach ćwiczeń zadania 1 – 7 na str.58 – 59.

Klasa III

23 kwietnia piszemy sprawdzian

Plastyka:

"Zwyczaje wielkanocne w moim domu" - praca plastyczna wykonana dowolną techniką (np. stół wielkanocny, święconka, palma). Proszę wykonać pracę i przesłać zdjęcie

Muzyka:

Nazwy instrumentów dętych, smyczkowych, symfonicznych. Książka s. 88 ćw. 10

15 kwiecień (środa)

Temat: Każdy z nas się czegoś wstydzi.

Przeczytaj bardzo uważnie z podręcznika ze str. 78 -79 opowiadanie „Wstyd” z książki Grzegorza Kasdepkego. Odpowiedz na pytania: Co czuła pani Miłka , gdy zorientowała się, że ma wałki na włosach? Dlaczego pajacyk schował się w toalecie? Z jakiego powodu Bodzio i Zosia się pokłócili? W jakich sytuacjach czujesz się zawstydzony? W jaki sposób można radzić sobie ze wstydem?Następnie wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 70 ćwiczenie 1, 2 i 3. Przejdź do podręcznika na str.80 i bardzo uważnie przeczytaj zamieszczone tam podziękowanie. Zwróć uwagę na to  co powinno ono zawierać ( Kto dziękuje? Komu? Za co? Kiedy?). Otwórz karty ćwiczeń i wykonaj ćwiczenie 4, 5 i 6 na str.71. Wykonaj swoją twarz na której będą przedstawione różne emocje według pomysłu przedstawionego na str. 72 w ćwiczeniu. W  ramach pracy domowej napisz w zeszycie podziękowanie ( komu i za co zależy od ciebie).

Matematyka.  Zapamiętaj! Wiek to miara czasu. Jeden wiek ma 100 lat. Wieki zapisujemy znakami rzymskimi. Wykonaj w kartach matematycznych zadania 1 – 6 n a str. 54 – 55.

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=ec-uoXW6dH0

16 kwiecień  (czwartek)

Temat: Jak wyrażamy uczucia?

Przeczytaj w podręczniku na str. 82 przykłady uczuć pozytywnych i negatywnych przedstawionych w tekście „Jak wyrażamy uczucia”? Powiedz jakie uczucia negatywnie wpływają na twój organizm. Następnie przeczytaj informacje na str. 83 w podręczniku i wykonaj przedstawione tam ćwiczenia relaksacyjne pomagające rozładować złość. Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 73-75 ćwiczenia 1 – 8.  Obejrzyj „Bajkę o uczuciach”:  https://www.youtube.com/watch?v=iKhLuK8M7dE

Praca domowa ćwiczenie 9 str. 75.

Matematyka. Wykonaj zadania 1 – 9 w kartach matematycznych na str. 56 -57. Dla uczniów chętnych zadanie 1 i 2 na str.58

Wychowanie fizyczne - https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%C4%87wiczenia

17 kwiecień  (piątek)

Temat: Tropimy ortografię – ą, ę, om, em, on, en.

Zapoznaj się z zasadami pisowni wyrazów z ą, ę, om, em, on, en przedstawionymi w podręczniku na str. 84 i 85. Zapamiętaj je!

  • ą piszemy w zakończeniach rzeczowników w rodzaju żeńskim, gdy odpowiadają na pytania (z) kim, (z)czym,  np. drogą, mapą, z koleżanką
  • ę piszemy w zakończeniach rzeczowników w rodzaju żeńskim, gdy odpowiadają na pytania: kogo? co? np. lalkę, koleżankę
  • ą i ę piszemy przed ł i l w zakończeniach czasowników w czasie przeszłym np. wziął, wzięła
  • om piszemy w zakończeniach rzeczowników w liczbie mnogiej, gdy odpowiadają na pytania: komu? czemu? np. dzieciom,  książkom, ludziom
  • om, on, em, en  piszemy w rożnych zapożyczonych  rzeczownikach np. bomba, plomba, koncert, kalendarz
  • em piszemy w zakończeniach liczby pojedynczej kilku czasowników – jem, wiem, umiem, śmiem

Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 76 i 77 ćwiczenia 1 – 6 oraz na str.78 i 79 ćwiczenia 1 – 6. Praca domowa - naucz się na pamięć na wtorek 21 kwietnia wybranego wierszyka ze str. 84 lub 85.                                                                                                          


Wychowanie fizyczne V-VII

Fitness dla początkujących: https://www.youtube.com/watch?v=JLuCRdA2yGI

Religia klasa V-VIII

Klasa V

Temat: Cierpiąca kobieta - dotyk wiary.

Zapoznaj się z treścią  katechezy z podręcznika i wykonaj ćw. str.82-83

Temat: Jair - i po co płakać?

Przeczytaj treści z podręcznika i uzupełni ćw. str. 84-85

Klasa VI

Temat: Wiatr i ogień - znaki mocy z wysoka.

Zapoznaj się z treścią katechezy i uzupełnij ćw. str. 80-81

Temat: Skała i klucze - fundament i władza otwierania nieba.

Na podstawie informacji z podręcznika uzupełnij ćw. str. 82 - 83

Klasa VII

Temat : Królewskie insygnia z drewna i skóry.

Przeczytaj z podręcznika treści ze str. 127-129 i przepisz do zeszytu, pod tematem, treści z "Zapamiętaj" str. 129. Wykonaj zad 1 str.129

Temat: Rzeczpospolita Obojga Narodów krajem tolerancji religijnej. 

Zapoznaj się z katechezą na str. 130- 132 , przepisz do zeszytu treści " Zapamiętaj st.132

Klasa VIII

Temat: Chrystianizacja Europy.

Zapoznaj się z treścią katechezy str.122-124. Wykonaj w zeszycie zadanie 1 str.124

Temat: Święty Benedykt i benedyktyni.

Zapoznaj się treścią katechezy str.125-127

Godzina wychowawcza klasy V-VIII

Temat: Książka jest dobra na wszystko.

  1. Przygotujcie wypowiedź o ulubionej książce.
  2. Zapiszcie w zeszytach ( z j.polskiego) jaki jest jej tytuł, kto jest bohaterem, autorem i dlaczego to właśnie jest ta książka.

Klasa V

Biologia:

Temat: Wstęp do działu: „Różnorodność roślin”. Mchy .

Głównym celem lekcji będzie opracowanie nowego tematu lekcji dotyczącego mchów.

Wymagania do lekcji:

  1. Umieć wymienić i rozpoznać na fotografiach minimum 3 gatunki mchów. (patrz górna część str. 120 podr.)
  2. Znać budowę zewnętrzną mchu płonnika (patrz rysunek str. 116 podr.);
  3.   Znać sposoby rozmnażania się mchów (rozmnażanie płciowe, rozmnażanie bezpłciowe poprzez zarodniki); (str. 117 podr.)

3b*. Znać cykl rozwojowy mchu płonnika (patrz schemat str. 117 podr.), (wymaganie dla uczniów  chętnych)

  1.     Wymień 3 przykłady środowisk / miejsc w których występują mchy (patrz str. 115 podr.)
  2.    Wymień minimum dwie funkcje mchów w przyrodzie i dwie funkcje mchów  w życiu człowieka (patrz str. 118 i 119 podr.)

Zadania pisemne do wykonania na lekcji:

Ad.1:  Trzy gatunki mchów:

- Torfowiec błotny;

- Widłoząb miotlasty;

- Płonnik pospolity.

Ad2. (Przerysujcie i podpiszcie do zeszytów schemat budowy mchu płonnika ze str. 116 podr.)

Praca domowa pisemna:

- pisemnie wykonać punkty numer 4 i 5 podane do lekcji;

- dla uczniów chętnych: przerysować i podpisać cykl rozwojowy płonnika ze str. 117 podr.

Matematyka:

Środa 15.04 Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000.

Celem lekcji jest poznanie sposobu mnożenia i dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000.

Na początek obejrzyj film na stronie:

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 174, 175. Zwróć uwagę, że aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 należy przesunąć przecinek o odpowiednio jedno, dwa, trzy miejsca w prawo, a w przypadku dzielenia przecinek przesuwamy w lewo. Rozwiąż zadanie 2, 3, 4, 5 ze strony 175.

Czwartek 16.04 i Poniedziałek 20.04. Temat: Mnożenie ułamków dziesiętnych.

Celem lekcji jest poznanie sposobu mnożenia ułamków dziesiętnych.

Na początek obejrzyj film na stronie:

  • https://www.youtube.com/watch?v=9Nw1H59bJXU
  • https://www.youtube.com/watch?v=bxQEflT7cFY&t=26s

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 177 - 179. Zwróć uwagę, aby dokładnie podpisywać liczby jedna pod drugą i równo do prawej strony, mnożymy tak jak liczby naturalne, na koniec liczymy, ile mamy cyfr po przecinku i ustalamy położenie przecinka. Rozwiąż zadanie 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10 ze strony 179, 180.

Technika:

15.04.2020 r. Temat: Różne rodzaje tkanin. Powtórzenie.

  1. Wykonać z dostępnych i odpowiednich tkanin maseczkę ochronną.

Historia:

15.05.2020 r., 17.04.2020 r. Temat: Rozbicie dzielnicowe. (dwie lekcje)

  1. Należy przeczytać temat z podręcznika ze stron 178 – 181
  2. Rozbicie dzielnicowe nastąpiło wraz ze śmiercią Bolesława Krzywoustego. Doszło do walk między seniorem a młodszymi Piastami. Z upływem czasu testament nie był respektowany. W rezultacie pod koniec XIII w. Polska rozpadła się na kilkanaście księstw.  To osłabiło ją na arenie ówczesnej Europy.  W XIII wieku rządzący marchią brandenbursą magrabowie podporządkowali sobie Pomorze Gdańskie. Z czasem Polsce zaczęli zagrażać Litwini i Prusowie. Konrad Mazowiecki był zajęty sporami z władcami z rodu Piastów. W 1226 r. zawarł porozumienie z Krzyżakami, dał im we władanie ziemię chełmińską. Mieli oni bronić okoliczne ziemię przed atakami Prusów. Zakon krzyżacki osiadł tam i systematycznie prowadził podbój ziem pruskich. W roku 1241 ziemie polskie były nękane przez najazd mongolski.  W tym roku doszło do klęski wojsk polskich w walce z armią mongolską. Mimo zwycięstw wojska mongolskie opuściły tereny polskie. ( notatkę wpisać do zeszytu) 
  3. Ten sam temat uzupełnić w zeszycie ćwiczeń.

Język polski:

15.04.2020 r. Temat: Pisownia przeczenia ,,nie” z liczebnikami.

  1. Przeczytać wiersz ,,Kompani” Agnieszki Frączek ze str. 234.
  2. Wypisać wyrazy wyróżnione niebieskim kolorem.
  3. Ułożyć z nimi zdania.
  4. Przepisać regułę ,,Zapamiętaj”.
  5. Wykonać ćw. 4, 5 ze str. 235 (podręcznik). Zadania zapisać w zeszycie.

16. 04.2020 r.  Temat: Co możemy powiedzieć o bohaterze wiersza ,,Nos” Ryszarda Marka Grońskiego?

  1. Przeczytać wiersz ze strony 236 w podręczniku.
  2. Przepisać podaną notatkę do zeszytu.

Podmiotem lirycznym w wierszu jest ktoś, kto zna zachowanie psa. Mówi o tym, jak on wita swego pana, gdy ten wraca do domu. Doskonale wyczuwa nastrój swego pana. Wie, kiedy jest on w dobrym humorze, a kiedy trzeba go pocieszyć. Zwraca się do każdego właściciela psa. Twierdzi, że każdy zachowuje się podobnie. Autor od razu nie zdradza, że chodzi o pieska. Natomiast z dwóch ostatnich zwrotek dowiadujemy się, o kim mówi utwór.

Pies jest najlepszym przyjacielem człowieka i może być najlepszym lekarstwem na jego problemy. Nie zadaje kłopotliwych pytań, nie robi wyrzutów,  nie zostawi swego pana, chce go pocieszyć i dodać mu otuchy w ciężkich chwilach.

Wiersz składa się z czterech zwrotek. Każda oprócz pierwszej liczy cztery wersy. Wersy 1. i 3. są jednakowej długości, mają 8 głosek, a 2. i 4. liczą po 7 głosek.

Powtarzalność liczby wersów w strofie oraz liczby sylab w wersie nadaje utworowi  rytmiczności.

Rytm to występująca w wierszu powtarzalność np. liczby wersów w strofie, liczby sylab w wersie, rymów. Podstawową jednostką rytmu w każdym wierszu jest wers.

17.04.2020 r. Temat: Redagujemy ogłoszenia.

  1. Przepisać plan ogłoszenia – podręcznik str. 237.
  2. Przepisać do zeszytu ,,Zapamiętaj”,  podręcznik str. 237.
  3. Ćwiczenie 9 str. 237 z podręcznika.
  4. Ćwiczenia redakcyjne z tego zakresu  w zeszycie ćwiczeń.
  5. Należy zredagować ogłoszenie związane z zaginięciem wybranego zwierzątka i zapisać je w zeszycie lekcyjnym.

Klasa VI

Biologia:

Temat: Test wiadomości z działu: Kręgowce zmiennocieplne (strona 115 podręcznik).

Głównym celem lekcji będzie napisanie testu z  obecnego działu.

Podczas tej lekcji przeznaczcie dużą ilość czasu na ponowne przejrzenie wszystkich tematów lekcji z działu. Przeczytajcie ze zrozumieniem wymagania które były podane do poszczególnych tematów z tego działu, sprawdzając - czy wszystkie umiecie.

- przeczytajcie uważnie i ze zrozumieniem temat: Podsumowanie" str. 112 - 114 podr.

- po dokładnym powtórzeniu wiadomości, wykonajcie pisemnie test: Wiesz czy nie wiesz ze str. 115 podr. 

PODPOWIEDŹ: Test rozwiązujemy w ten sposób, że w zeszytach z biologii, pod tematem lekcji piszemy tytuł testu, numer strony z podręcznika, a następnie numery poszczególnych zadań i obok wybraną przez nas odpowiedź - czyli np.:

Test z działu „Kręgowce zmiennocieplne Wiesz czy nie wiesz” ze strony 115 podr.

Zad. 1 –

A – płetwa brzuszna;

B – płetwa ogonowa;

C – płetwa piersiowa

D – płetwa …….

E – płetwa ……..

Zad. 2 – odp.:

A – 3

B – 4

C – 1

D – 2

Zad. 3 odp.:  

A – P

B – P

C – F

D – F 

To oczywiście tylko przykłady – w jaki sposób należy rozwiązania do testu zapisać w zeszycie, a nie gotowe odpowiedzi. Test wykonajcie uczciwie – samodzielnie (nie zaglądając do żadnych pomocy naukowych),  podliczcie uzyskane punkty, a następnie sprawdźcie - jaką ocenę uzyskaliście.

Matematyka:

Czwartek  16.04, Poniedziałek 20.04 (2 lekcje) Temat: Zadania z procentami.
Celem lekcji jest poznanie sposobu obliczania liczby na podstawie danego jej procentu i jakim procentem jednej liczby jest druga liczba oraz stosowanie do rozwiązywania zadań.

Na początek  przypomnij film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=WPxrB-sqPSE
Następnie z podręcznika przeczytaj informacje na stronie 191 - 194. Zwróć uwagę, na sposób liczenia: jak obliczamy liczbę na podstawie procentu oraz jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Rozwiąż w zeszycie zadania 4 - 17 ze strony 195, 196.

Technika:

15.04.2020 r. Temat: Różne rodzaje tkanin. Powtórzenie.

  1. Wykonać z dostępnych i odpowiednich tkanin maseczkę ochronną.

Historia:

16.04.2020 r., 17.04.2020 r. Temat: Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja. (2 lekcje)

  1. Należy zapoznać się z tematem z podręcznika ze stron 184 – 187.
  2. Pod koniec lat 80 – tych XVIII wieku Rosja zaangażowała się w wojnę z Turcją.

Polacy wykorzystali ten czas do przeprowadzenia reform w kraju. Król postanowił zwołać sejm w 1788 r. Sejm ten miał być skonfederowany. Uchwały miały być podejmowane większością głosów. Obrady trwały 4 lata (1788 – 1792) i został nazwany Sejmem Wielkim. Na marszałka został powołany Stanisław Małachowski. Król zgromadził wokół siebie stronników reform, natomiast obóz hetmański był im przeciwny. Pierwsze zmiany zmierzały do podniesienia liczebności wojska. Miało ono być utrzymywane z dochodów szlachty i duchowieństwa. Pieniędzy starczyło jednak zmobilizowanie 50 tys. żołnierzy. Wkrótce zostały podjęte prace, które miały na celu reformę państwa. Zapowiedziano zniesienie Rady Nieustającej. Opracowano projekt ustawy zasadniczej. W jej przygotowaniu największą rolę odegrali król Stanisław August Poniatowski, Stanisław Małachowski, Ignacy Potocki, Hugo Kołłątaj. 3 maja 1791 r. – uchwalenie ustawy zasadniczej (konstytucji), która była pierwszą w Europie, drugą na świecie po Stanach Zjednoczonych. (Przepisać notatkę do zeszytu, przepisać również najważniejsze postanowienia Konstytucji 3 maja ze strony 187 z podręcznika).

  1. Uzupełnić ten temat w zeszycie ćwiczeń.
  2. Proszę o systematyczność w notatkach.

Język polski:

15.04.2020 r. (2. lekcje) Temat: Władysław Kopaliński ,,Opowieść o książce”.

  1. Przeczytać tekst z podręcznika ze stron 230 – 232.
  2. Przedstawić w formie notatki historię książki.
  3. Wyjaśnić z dostepnych źródeł znaczenie frazeologizmów:

benedyktyńska praca, na wołowej skórze by nie spisał, czytać od deski do deski  ( można skorzystać z internetowego słownika frazeologicznego)

  1. Z podanymi związkami ułożyć zdania.
  2. Zapoznać się z ,,Historią pisma i ksiązki” – podręcznik, str. 234 – 23
  3. Budowa książki, podręcznik str. 233.
  4. Ćwiczenie 6 str. 233 z podręcznika.

16.04.2020 r. Temat: Katalogi on – line. Sentencje o książce. 

  1. Wejdź na stronę wybranej biblioteki.
  2. Zapoznaj się z ofertą książek dla dzieci i młodzieży.
  3. Wpisz do zeszytu 5 książek z tej oferty, wypisz tytuły i ich autorów. Zapisy w formie notatki wykonaj w zeszycie.
  4. Przeczytaj sentencje o książce – str. 237 (podręcznik).
  5. Wybierz jedną z nich i przepisz ją do zeszytu.
  6. Postaraj się uzasadnić, dlaczego ta myśl do Ciebie najbardziej przemawia?
  7. Jakie przeslanie mają plakaty ukazane w podręczniku obok myśli o książce?

Postaraj się odpowiedzieć pelnymi zdaniami. 

  1. Przejrzyj stan czytelnictwa i wykresy w podręczniku na str. 23
  2. Bardzo proszę przygotować krótką recenzję wybranej książki  do 24.04.2020 r. i zapisać ją w zeszycie.

17.04.2020 r. Temat: Rozwój sztuki filmowej.

  1. Przeczytać tekst z podręcznika ze str. 239 – 24
  2. Określić temat przeczytanego tekstu.
  3. Na podstawie tekstu oraz plakatu ze str. 240 należy określić, co różni ówczesne kino od obecnego. Należy zwrócić uwagę na długość filmów, tematykę oraz środki wyrazu.
  4. Należy skorzystać ze słownika wyrazów obcych i wyjaśnić znaczenie słów: kinematograf, kinematografia. Zapisy, notatki powinny być w zeszycie.

Klasa VII

Biologia:

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu: "Regulacja nerwowo - hormonalna". Test: „Wiesz czy nie wiesz” (patrz str. 190 – 192 podr.)

- Celem lekcji jest powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu. W ramach tej lekcji przeznaczcie dużą ilość czasu na ponowne przejrzenie wszystkich tematów lekcji z działu. Przeczytajcie ze zrozumieniem wymagania które były podane do poszczególnych tematów z tego działu, sprawdzając  -  czy wszystkie umiecie.

- przeczytajcie uważnie i ze zrozumieniem temat: Podsumowanie" str. 190 podr.

- po dokładnym powtórzeniu wiadomości, wykonajcie pisemnie test: Wiesz czy nie wiesz ze str. 191, 192 podr.

UWAGA: Test rozwiązujemy w ten sposób, że w zeszytach piszemy pełną nazwę testu, numery zadań i numer strony oraz wybraną przez nas odpowiedź - czyli np.:

Test z działu: „Regulacja nerwowo – hormonalna.  Wiesz czy nie wiesz”  ze strony 191 podr.

Zad. 1 – odp. C

Zad. 2 – odp. A

Zad. 3  A - P

             B - P

             C - F

             D - P

             E – F

To oczywiście tylko przykłady - jak należy rozwiązania do testu zapisać w zeszycie, a nie gotowe odpowiedzi. Test wykonajcie uczciwie i samodzielnie, podliczcie uzyskane punkty, a następnie sprawdźcie - jaką ocenę uzyskaliście.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Matematyka:

Środa 15.04 (2 lekcje) Temat: Zadania tekstowe z zastosowaniem równań.

Celem lekcji jest stosowanie równań do rozwiązywania zadań tekstowych.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=vWBI5oSlUCQ

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 173. Zwróć uwagę, że najpierw musisz oznaczyć niewiadomą, potem ułożyć i rozwiązać równanie, a na koniec sprawdzić poprawność rozwiązania i podać odpowiedź. Rozwiąż w zeszycie zadanie 1-5 ze strony173 oraz 6 wybranych zadań ze strony 174 i 175.

Język angielski:

Lekcje on-line według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela

Informatyka: 

Kontakt mailowy

Historia:

15.04.2020 r. Temat: Sprawdzian wiadomości.

  1. Sprawdzian wiadomości będzie przesłany na pocztę.
  2. Napisaną pracę proszę przesłać tego samego dnia na moją pocztę.
  3. Można odpowiadać pisemnie przy użyciu komputera.

Język polski:

15.04.2020 r., 16.04.2020 r. (dwie lekcje) Temat: Brzemię okupacji. Karolina Lanckorońska ,,Wspomnienia wojenne” (fragmenty).

  1. Należy przeczytać fragment ,,Wspomnień wojennych” ze str. 265 – 270.
  2. Należy zapoznać się z notą biograficzną autorki str. 265.
  3. Zredagować notatkę związaną z autorką tekstu.
  4. Określić tematykę przeczytanego tekstu i okresu jaki on obejmuje.
  5. Nauczyć się opowiadać wybranego fragmentu, np. o spotkaniu pracowników uniwersytetu z okupacyjnymi władzami Lwowa. Wyjaśnić, jaki był cel zgromadzenia. W trakcie zajęć mogę poprosić do odpowiedzi.
  6. Podaj w punktach porządek uniwersyteckiego spotkania.
  7. Określić cel przemowy Komijczuka oraz jakie wrażenie zrobiła na zebranych.

17.04.2020 r. Temat: Opis sytuacji.

  1. Opisać, co wydarzyło się na uniwersytecie wg podanych wskazówek.

- podać okoliczności zdarzenia – miejsce akcji, uczestnicy, czas, przyczyny)

- zaprezentowanie zdarzeń z punktu widzenia uczestnika,

- przedstawić wydarzenia główne,

- podać wydarzenia towarzyszące,

- zwrócić uwagę na jednoczesność i następstwo zdarzeń,

- w opisie należy używać czasowników nazywających ruch,

- dodać opis zdarzeń oraz wygląd postaci

- zakończenie powinno zawierać skutki zdarzeń oraz własną opinię na temat opisywanej sytuacji,

- w opisie należy stosować akapity.

  1.   Zredagować opis sytuacji ( spotkanie pracowników uniwersytetu z władzami okupacyjnym) wg wskazanych rad na 20.04.2020 r.

Geografia:

16.04.2020r. Temat: Energetyka w Polsce.

Notatka do zeszytu:

1.Podział źródeł energii ( str.138)

2. Struktura produkcji energii elektrycznej wg. rodzajów elektrowni w Polsce  na tle wybranych krajów Europy ( str. 138 -wykres).

3. Typy elektrowni (wypisz):

-.........

-...........

4. Rozmieszczenie elektrowni w Polsce ( wypisz -mapa str.139):

a. na węglu brunatnym-(3)............................
b. na węglu kamiennym-(3)..................
c. wodne- .....................
 z tabeli str. 215- dwie pierwsze kolumny od lewej
d. wiatrowe ( 3)-.....................
e. geotermalne( energia wnętrza Ziemi)-str. 141............

Praca domowa:

  1. zeszyt ćw. str.86-87 . podane wyżej elektrownie umiemy wskazać na mapie.
  2. Do podanych źródeł energii dopisz O-odnawialne , NO –nieodnawialne:

a. gaz ziemny-……….

b. biomasa-……………………

c.-Energia słoneczna-…………..

d. energia wód-…………………

e. ropa naftowa-…………………

f. energia wiatru-……………

g. energia geotermalna-……………………

h. węgiel kamienny-…………….

3. Praca z atlasem ( umiemy te elektrownie pokazywać na mapie):

Na jakich rzekach zbudowano  elektrownie wodne:

  1. Dębe-.
  2. Koronowo-..
  3. Włocławek-….
  4. Solina-……………
  5. Rożnów-………..
  6. Czorsztyn-………………..
  7. Niedzica-…………………..
  8. Żydowo-………….
  9. Porąbka Żar-……
  10. Myczkowce-……………..
  11. Dychów i  Pilchowice-………………..
  12. Żarnowiec-…………………….. 

Dla  zobrazowania , jak wygląda i jak działa elektrownia polecam filmiki:

Proszę mi przesłać odpowiedzi do zadań nr.4 ( z notatki), z zeszytu  ćw. str.86, oraz 2 i 3 z pracy domowej. Proszę pisać same odpowiedzi przy numerach zadań. Np. 3c –Wisła. Do piątku 18.04.20 .

17.04.2020r. Temat: Gospodarka morska

Czytamy tekst str.142-144
Do zeszytu:
1. Wypisz miasta polskie, w których znajdują się porty morskie
2. Przepisać punkt 15 i 16 ze str.145
zeszyt ćwiczeń -str.88-89.

Proszę przesłać odpowiedzi do zad. 1,2,3,4str.88-89.

Klasa VIII

Biologia:

Temat: Drapieżnictwo.

Wymagania do tematu:

1. Umieć wyjaśnić na czym polega drapieżnictwo?

2. Umieć wymienić przynajmniej 5 gatunków drapieżników;

3. Umieć podać przynajmniej 3 przystosowania drapieżników do ich trybu życia (patrz str. 98, 99 podręcznik);

4. Umieć podać przynajmniej 3 przystosowania ofiar drapieżnictwa do obrony przed drapieżnikami (patrz str. 100, 101 podr.);

5. Umieć wymienić 2 funkcje drapieżników w przyrodzie;

Ad. 3.

Przystosowania drapieżników do drapieżnictwa:

- zdolność do bardzo szybkiego i zwinnego poruszania się (ułatwia schwytanie zdobyczy);

- bardzo dobrze rozwinięte narządy zmysłów węchu, słuchu, wzroku (pozwalają odszukać i wytropić ofiarę);

- polowanie stadne (ułatwia drapieżnikom na schwytanie i zabicie dużych ofiar, z którymi pojedynczy drapieżnik nie dałby sobie rady);

- polowanie z ukrycia (np. ryby mureny).  

Praca domowa pisemna:

- Odpowiedzieć na punkt nr 1;

- Odpowiedzieć na punkt nr 4;

- Dla uczniów chętnych - pisemnie wykonać:  Ćwiczenie nr 1/ 106 podr.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Matematyka:

Środa 15.04  (1 lekcja) Temat: Zliczanie obiektów.

Celem lekcji jest rozwiązywanie zadań z uwzględnieniem prostych metod zliczania obiektów o danej własności.

Przypomnij wiadomości ze statystyki - zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 216 – 219 i rozwiązuj zadania 1- 6 ze strony 225.

Środa 15.04 (2 lekcja) Temat: Prawdopodobieństwo zdarzenia losowego.

Celem lekcji jest rozwiązywanie zadań dotyczących prawdopodobieństwa zdarzenia losowego.

Przypomnij wiadomości ze statystyki - zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 216 – 219 i rozwiązuj zadania 1- 7 ze strony 227.

Język angielski:

Lekcje on-line według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela

Informatyka: 

Kontakt mailowy

Edukacja dla bezpieczeństwa:

17.04.2020 r. Temat: Polska a bezpieczeństwo międzynarodowe.

  1. Temat z podręcznika ze str. 114 – 117.
  2. Geopolityczne uwarunkowania bezpieczeństwa Polski.

- wady i zalety geograficznego położenia Polski – str. 115 (tu –dostęp do morza, zróżnicowanie rzeźby terenu, lokalizacja w dorzeczu dwóch rzek Wisły i Odry, położenie między państwami o odmiennej religii i innych kulturach, lokalizacja na granicy UE oraz strefy wpływów NATO, położenie południowej granicy w górach – Sudetach, Karpatach.

- filary bezpieczeństwa Polski – ONZ, NATO, UE (należy je opisać).

Wiedza o społeczeństwie:

17.04.2020 r. Temat: Cele i zadania Unii Europejskiej.

  1. Temat z podręcznika ze str. 157 – 163.
  2. Zagadnienia:

- przyczyny integracji europejskiej po II wojnie światowe (zagrożenie   militarne, potrzeba zrównoważenia potęgi gospodarczej Stanów Zjednoczonych

- najważniejsze etapy integracji europejskiej, chęć zapobiegania konfliktom między państwami)

- twórcy ,,ojcowie” zjednoczonej Europy.

- cele i zadania UNII EUROPEJSKIEJ  obecnie,

-  instytucje Unii Europejskiej (schematy str. 160 – 161).

         3. Notatki wykonać w zeszycie przedmiotowym.

Historia:

15.04.2020 r. Temat: Narodziny opozycji politycznej.

  1. Temat z podręcznika ze stron 181-184.
  2. Legalnie rządziła jedna partia PZPR. Działalność innych organizacji czy związków niezależnych od władz była zakazana.

Przedstawiciele nieformalnych środowisk opozycyjnych powołali Komitet Obrony Robotników.  Zajmował się on m.in. pomocą prawną, materialną osobom aresztowanym i ich rodzinom w czasie buntu społecznego w 1976 r. KOR działał jawnie, chociaż władze nie wyrażały na to zgody. Na Górnym Śląsku i Wybrzeżu powstały Wolne Związki Zawodowe.  Ich zadaniem było utworzenie związków niezależnych od władz. W 1979 r. powstała Konfederacja Polski Niepodległej. Była organizacja nielegalną, ale działała jawnie. Ugrupowania opozycyjne liczyły po kilka tysięcy osób. Spotykali się w prywatnych domach, mieszkaniach, organizowali manifestacje. W tym czasie powstał podziemny ruch wydawniczy. Były w ten sposób drukowane książki i czasopisma, na których publikację nie wyrażała zgody cenzura. 16 października 1978 r. papieżem został Polak kardynał Karol Wojtyła. Przybrał imiona Jan Paweł II i stał się wsparciem dla Polaków. W czerwcu 1978 r. odbył  pielgrzymkę do Polski. Była to pierwsza wizyta papieża w państwie komunistycznym. W tym czasie Jan Paweł II wygłosił na Placu Zwycięstwa w Warszawie kazanie, gdzie padły słowa ,,Niech zstąpi Duch Twój  i odnowi oblicze ziemi. Tej ziemi”. (Notatkę przepisać) 

  1. Wykonać z podręcznika ćw. 2 i 4 str. 184. Uzupełnić ten temat w zeszycie ćwiczeń.

W każdy poniedziałek w Radiowej Jedynce  (I program)  po 21.00 jest cykl historyczny pt.: ,,Historia żywa”, który dotyczy tego okresu Polski.

Język polski:

15.04.2020 r. Temat: Sprawdź się. Podsumowanie rozdziału V.

  1. Przeczytaj wiersz Czesława Miłosza pt: ,,Nadzieja”, podręcznik, srr. 284.
  2. Dokonaj odpowiedzi w zeszycie uczniowskim na następujące pytania: 1, 2, 3 (należy zapisać porównanie), 4, 5, str.284, 6,7, 8, 9, 10, 14 str. 285.
  3. Zapisane ćwiczenia przesłać na pocztę.

16.04.2020 r. Temat: ,,Kamienie na szaniec” jako powieść dokument.

  1. W powieści występują autentyczne postacie (należy podać przykałdy).
  2. Nazwy miejscowości, miast, ulic są prawdziwe.
  3. Czas wydarzeń w powieści został dokładnie określony.
  4. Waktyczne organizacje bojowe i harcerskie, ich nazwy są wyjaśnione w tekście lub w przypisach.
  5. Wydarzenia – okres nauki i matura bohaterów, wakacyjny wyjazd w czerwcu 1939 r., wybuch II wojny światowej, praca głównych bohaterów w czasie okupacji, działalność w Małym Sabotażu, śmierć chłopców.

17.04.2020 r. Temat: Słoneczne dni. ,,Kamienie na szaniec”.

  1. Wymienić należy nazwiska, imiona i pseudonimy głównych bohaterów. W jaki sposób szkoła wpłynęła na kształtowanie się ich osobowości? Wniosek zanotować w zeszycie.
  2. Należy przedstawić rodziny, w których żyli młodzi bohaterowie. Czy domy rodzinne wywarły wpływ na ich postawy patriotyczne?
  3. Do jakiej drużyny harcerskiej należeli Rudy, Alek i Zośka? Podaj przykłady umiejętności zdobytych przez nich podczas zajęć zastępu? Jakie cechy charakteru ukształtowało w nich harcerstwo?
  4. Opisz plany na przyszłość głównych bohaterów.

Geografia:

17.04.2020r. Temat: W Amazonii.

  1. Położenie Amazonii i cechy środowiska przyrodniczego.
  2. Cechy klimatu.
  3. Piętrowość roślinna w wilgotnym lesie równikowym.
  4. Flora i fauna lasu równikowego.
  5. Przyczyny gospodarczej eksplozji Amazonii.
  6. Skutki wylesienia Amazonii.
  7. Działania człowieka chroniące Amazonię.

Do zeszytu odpowiadasz na punkt 2, 5, 6, 7 oraz zeszyt ćw. str.53-56.

 


© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy