Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy

Konopki Pokrzywnica 9, 16-075 Zawady
e-mail: sp.konopkipokrzywnica@sosedukator.pl.
tel. 857140221

Zdalne lekcje 08.06-10.06.2020r.

Dodatkowe materiały do pracy z każdego przedmiotu znajdują się na stronie:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Biblioteka

Biblioteka szkolna zachęca do skorzystania z materiałów zgromadzonych na stronach internetowych:

Świetlica

1) Kolorowanki onlinehttps://www.kolorowankionline.net/

2) Nauka tańca: https://www.youtube.com/watch?v=uS5YgPgSOko

 

Oddział przedszkolny- grupa 3,4-latki

Poniedziałek 8.06.2020

3-Latki

Temat dnia: Z motylem na głowie

Zadanie 1. Osłuchanie z piosenką Śpiewające Brzdące - Hyc, Tup, Klap: https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc

Kiedy jesteś szczęśliwy,
Podnieś ręce do góry
I wysoko jak możesz,
Skacz pod chmury.

Ref. Wysoko hyc, hyc, hyc,
Do góry hyc, hyc, hyc.
I wyżej hyc, hyc, hyc,
Pod chmury hyc.

Kiedy coś nie wychodzi,
To do tego masz nogę,
By czasami nią tupnąć,
O podłogę.

Ref. I nogą tup, tup, tup,
W podłogę tup, tup, tup,
I mocniej tup, tup, tup,
Swą nogą tup.

Kiedy jest Ci wesoło,
I od śmiechu brzuch boli,
Wszystkim pokaż swą radość,
Klaszcz do woli.

Ref. I głośno klap, klap, klap,
Wesoło klap, klap, klap,
Do woli klap, klap, klap,
I jeszcze klap. (2x)

Swobodna rozmowa na temat wysłuchanej piosenki. Przykładowe pytania:
• O czym była piosenka?
• Co robimy jak jesteśmy szczęśliwi?
• Co robimy kiedy się złościmy?

Zadanie2

Praca plastyczna Motylek
Do wykonania naszego motylka potrzebujemy: rolka po papierze toaletowym, kolorowe kartki papieru, oczka, słomka, klej, nożyczki. Rolkę po papierze toaletowym obklejamy papierem, następnie wycinamy skrzydełka od naszego motylka. Doklejamy oczka, czułki, skrzydełka. Linki z przykładowymi motylkami: https://pl.pinterest.com/pin/732960908079035522/ lub https://pl.pinterest.com/pin/536280268126974207/

Zadanie 3

Ślimaki z plasteliny
Z kolorowej plasteliny toczymy długi wałeczek kształtując go i wyginając na kształt tułowiu ślimaka. Doklejmy rogi, oczy, a za pomocą wykałaczki robimy śmieszną minę. Może to być uśmiech, zdziwienie, a nawet smutek lub śmieszne  grymasy twarzy. Domki dla ślimaków można stworzyć z dostępnych materiałów, które posiadacie w domu np. muszelki, kamienie, makaron w kształcie muszli, papier, liście itp.

4-Latki

Temat dnia: Liczymy Babki z piasku

Zadanie 1. Zabawa ,,Co jest takie?". Rodzic wypowiada dowolny przymiotnik, np.: ciepły, szybki, wolny, pachnący... Dzieci podają nazwy (roślin, zwierząt) , które posiadają wymienioną cechę.

Zadanie 2. Babki z piasku – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

Dzieci udają się z rodzicem do piaskownicy. Zabierają ze sobą foremki, łopatki, grabki, i wiaderka.

1. Dziecko wybiera sobie foremkę i robi pięć babek z piasku. Głośno liczy swoje babki, dotykając każdej delikatnie.

2. Rodzic podaje zadanie, a dziecko ilustruje je za pomocą babek z piasku i podaje rozwiązanie

-  Ania zrobiła trzy babki z piasku. (Dziecko robi trzy babki). Potem zrobiła jeszcze jedną babkę. ( Robią jedną babkę). Ile teraz ma babek?

-  Tomek zrobi dwie babki z piasku ( Dziecko robi dwie babki). . Potem zrobił jeszcze trzy babki. (Robi trzy babki). Ile babek zrobił Tomek.

-  Lenka zrobiła pięć babek. (Dzieci robią pięć babek). Dwie babki zniszczył jej Mikołaj. (Rozsypują dwie babki). Ile babek zostało Lenie?

-  Bartek zrobił pięć babek. ( Dzieci robią pięć babek). Cztery babki niechcący rozdeptał. ( Rozsypuje cztery babki). Ile babek zostało Bartkowi?

Wtorek 9.06.2020    

3-Latki

Temat dnia: Skacząca piłka

Zadanie 1. Słuchanie fragmentu wiersza Doroty Gellner „Piłka”.

Po cichutku, po kryjomu
wyskoczyła piłka z domu.
Hop! Hop! W górę! W dół!
Przeskoczyła świata pół
Zatrzymała się pod płotem,
zatańczyła z burym kotem.
Hop! Hop! Raz i dwa!
Obudziła złego psa. (…)

Rozmowa na temat wiersza.
-O czym jest wiersz?
-Co zrobiła piłka?
-Gdzie się zatrzymała?
-Pokażcie ręką górę, a potem – dół, tak jak skakała piłka.

Zadanie 2. Zabawa ruchowa z elementem podskoku – „Skacząca piłka”. Dzieci naśladują podskakującą piłkę: szybko, a potem – wolno

Zadanie 3. Praca plastyczna „piłka”

Wykonajcie prace plastyczną według własnego pomysłu. Poniżej kilka inspiracji: https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/06/pilka-nozna-karty-pracy-dla-dzieci/

A może macie ochotę na domowe piłkarzyki? W poniższym linku znajdziecie wiele inspiracji do wykonania świetnej zabawki z wykorzystaniem różnych domowych materiałów.
https://www.mamawdomu.pl/2018/06/pilkarzyki-2.htm

Zadanie 4. Zabawa ruchowa z elementem podskoku „Hopsasa”. Dzieci wykonują polecenia wynikające z treści rymowanki, a na koniec klaszczą:

Hopsasa, hopsasa
podskakują nóżki
hopsasa, hopsasa
stańmy na paluszki.
Hopsasa, hopsasa
zakręćmy się wkoło
hopsasa, hopsasa
ale nam wesoło.

Zadanie 5. Ćwiczenia w książce.  Oglądanie po trzy zdjęcia przedmiotów. Wskazywanie wśród nich zdjęcia, które nie pasuje do pozostałych.

4-Latki

Temat dnia: Rowerowa piosenka

Zadanie 1. Ćwiczenia w książce, str. 61

Oglądanie obrazków babek z piasku, które są na dole strony. Wskazywanie obrazków foremek, z których zostały zrobione te babki.

Zadanie 2. Słuchanie piosenki pt. „Rowerowa piosenka”: chomikuj.pl/lechuzarzew/piosenki+przedszkolaka/rowerowa+piosenka,2191338050.mp3(audio)

Rozmowa na temat piosenki

- Co jeździ po ulicach?

- Czym jeździ chłopiec?

Zabawa przy piosence

Podczas zwrotek dziecko porusza się po pokoju trzymając ręce tak,  jakby trzymało kierownicę roweru. Podczas refrenu, kładzie się na dywanie i naśladuje pedałowanie.

Zadanie 3. Zabawa ruchowa Jazda rowerem

Dzieci, w leżeniu tyłem, naśladują pedałowanie, mówiąc za nauczycielem rymowankę:

Jedzie rowerek na spacerek

raz, dwa, trzy. ( klaszczą trzy razy)

Na rowerku pan Pawełek,

raz, dwa, trzy. (trzy razy klaszczą)

Środa 10.06.2020

3-Latki

Temat dnia: Co jest na naszym podwórku?

Zadanie 1. Zabawa ruchowa z wykorzystaniem kolorowych krążków (plastikowy talerzyk itp.). Dziecko spaceruje po pokoju, trzymając krążek nad głową, potem przed sobą, za sobą, obok siebie. Tak samo robi w pozycji siedzącej. Osoba dorosła mówi, gdzie ma być krążek.

Zadanie 2. Rozwiązywanie zagadek związanych tematycznie z podwórkiem.

Zagadka 1.
Dorosły pokazuje dziecku częściowo zakryty obrazek zjeżdżalni. Dziecko próbuje odgadnąć, co jest ukryte na obrazku. Jeżeli nie potrafi, odkrywamy obrazek po kawałku, pytając za każdym razem: Co to jest?
Po odgadnięciu przez dziecko, odsłaniamy cały obrazek, a dziecko razem z nami dzieli jego nazwę rytmicznie (na sylaby), klaszcząc przy tym.
Obrazek dostępny na dole strony

Zagadka 2.
Mówimy zagadkę, a dziecko podaje jej rozwiązanie.
Ciągle skacze, podskakuje,
czasem turla się.
Z nią zabawa doskonała
– każdy o tym wie.
Po rozwiązaniu zagadki dziecko określa, jak można się bawić piłką na podwórku. Wyjaśnia też, dlaczego nie powinno się tego robić w domu.

Zagadka 3.
Dziecko rozwiązuje zagadkę ruchową. Osoba dorosła naśladuje jazdę na rowerze – trzyma sztywno kierownicę, unosi wysoko kolana i naśladuje pedałowanie. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, na jakim pojeździe dorosły naśladuje jazdę.
Potem dziecko za dorosłym również naśladuje jazdę na rowerze.

Zadanie 3. Ćwiczenia w wyprawce plastycznej. Wycinanie kolorowych pasków. Układanie z nich dowolnych kompozycji. Nazywanie swoich prac.

4-Latki

Temat dnia: Zabawy na placu zabaw

Zadanie 1. Zabawy językowe.

Rodzic mówi fragment zdania , a dziecko je kończy.

Ala robi babki z...

Olek i Marek grają w...

Lenka zjeżdża ze …

Antek jeździ na ...

Kończenie zdania przez dziecko: Na podwórku najbardziej lubię …

Zadanie 2. Malowanie na temat Zabawy podwórkowe

Dzieci malują siebie podczas swoich ulubionych zabaw na podwórku.

Zadanie 3. Wyjście na plac zabaw.

Zadanie 4. Karta pracy, str.56. Liczenie rysunków piłek. Odszukiwanie dwóch takich samych rysunków. Kolorowanie ich tak samo.

Oddział przedszkolny- grupa 5,6-latki

Od 8.06 do 12.06 realizujemy temat: ,,Na naszym podwórku".

Pod podanym linkiem materiały na ten tydzień: https://drive.google.com/drive/folders/1phQckW54k57AXDNxAzKcBY3UTLKy-ZVP?usp=sharing

Religia klasy 0-III

Temat: Uroczystość Bożego Ciała.

Obejrzyj katechezę na stronie: view.genial.ly Uroczystość Bożego Ciała Ewa Szewczyk.


 

Klasa I

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 50 temat  numer 24. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1, 2, i 3 na str. 51. Zdjęcie zadania  3 proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa. Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 24 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

Wychowanie fizyczne:

08.06.2020

Temat: W barwach tęczy.

Praca z podręcznikiem: s. 48 ustnie ćw. 1,2

K s. 46 ćw. 1,2

KM s. 47,48,49 ćw. 1,2,3,4,5

Pd s. 49 ćw. 6

09.06.2020

Temat: W barwach tęczy.

Praca z podręcznikiem: s. 49 ćw. 1,2

K s. 47 ćw. 3,4,5

KM Ćwiczymy z Noni s. 50,51 ćw. 1,2,3,4

Pd s. 51 ćw. 5

10.06.2020

Temat: Skąd się wzięły smoki?

Praca z podręcznikiem: s. 50,51 ustnie s. 51 ćw. 1,2,3

K s. 48,49 ćw. 1,2,3,4

KM s. 52,53 ćw. 1,2,3,4

 

Klasa II

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 50 temat  numer 24. Następnie  wykonaj ćwiczenie 1,2,3 na str. 51.  Zdjęcia zadania  2  proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa

Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 24 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

8 czerwiec i 9 czerwiec (poniedziałek, wtorek)

Temat: Wakacje w miejscu zamieszkania.

Przeczytaj uważnie opowiadanie „Na wakacje” z cyklu Listy od Hani i Henia (podręcznik str. 56 – 57. Odpowiedz ustnie na pytania: Jak Hania spędziła wakacje w ubiegłym roku? Jak Hania będzie spędzała najbliższe wakacje? Dlaczego Hania postanowiła bardziej uważać na lekcjach angielskiego? Co Hania miała sprawdzić w atlasie? Jak myślisz, dlaczego Hania tak bardzo cieszy się na myśl o wyjeździe do Eweliny na wakacje? Dlaczego  Hania uważa, że wakacje są fajne? A ty co o tym myślisz?

Przejdź do kart ćwiczeń i wykonaj ćwiczenia 1 – 5 na str. 60 – 61. Praca domowa. Ćwiczenie 11, 12, 13 i 14 str. 77 – 78.

Matematyka. Utrwalamy obliczenia kalendarzowe. Rozwiąż zadania  1 – 5 na str. 48 – 49.  Praca domowa. Rozwiąż zadania 6, 7 i 8 na str.49.

Wychowanie fizyczne   https://www.youtube.com/watch?v=iJdgErtfSzo&t=178s                                      

10 czerwiec (środa)

Temat: Ślimak Staś.

Przeczytaj opowiadanie „Ślimak Staś” (podręcznik str.58). Odpowiedz ustnie na pytania: Co organizuje król Abecediusz? O czym marzy każdy biegacz? Kiedy miał odbyć się wyścig?  Kto słynny stanął na starcie? Kto jeszcze pojawił się na linii startowej? Czy wszystko na starcie jest przesądzone? Opowiedz co widzisz na ilustracji. Przeczytaj rodzicom głośno i wyraźnie podpisy pod małymi obrazkami (Podręcznik str. 58 - 59). Spróbuj opowiedzieć historyjkę wykorzystując podane wyrazy. Przejdź do kart ćwiczeń i wykonaj ćwiczenia 1 – 6 na str. 62 – 63. Praca domowa. Naucz się czytać opowiadanie „Ślimak Staś”. Proszę o wysłanie nagrania na Messenger.

Wychowanie fizyczne   https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

Klasa III

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Informatyka

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 46 temat  numer 22. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1, 2, 3 na stronie 47. Zdjęcie  zadania 1 proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa.

Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 22 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

8 czerwiec (poniedziałek)

Temat: Utrwalamy zdobyte wiadomości i umiejętności.

Poćwicz w domu czytanie ze zrozumieniem. Napisz kilkuzdaniową wypowiedź zachęcającą do pójścia do kina na wybrany film. Uzasadnij dlaczego warto iść na wybrany przez ciebie film. . Z zakresu edukacji matematycznej poćwicz: tabliczkę mnożenia i dzielenie, dodawanie i odejmowanie, zapisywanie liczb za pomocą znaków rzymskich.

Wychowanie fizyczne   https://www.youtube.com/watch?v=iJdgErtfSzo&t=178s

9 czerwiec (wtorek)

Temat: Diagnoza na zakończenie klasy III

10 czerwiec (środa)

Temat: Bezpieczeństwo podczas wakacji.

Rozwiąż  psychotest „ Bezpieczne wakacje” (podręcznik str. 76 – 77). Policz wszystkie zdobyte punkty i odczytaj podsumowanie zabawy. Następnie przejdź do kart ćwiczeń i wykonaj ćwiczenia 1 – 4 na str. 62. Wróć do podręcznika obejrzyj ilustracje i przeczytaj informacje o zamieszczonych  roślinach trujących (podręcznik str.78 – 79).  Odpowiedz na pytania: O czym należy pamiętać podczas spacerów w lesie. W parku, w górach?  Jakie właściwości mogą mieć niektóre rośliny?  Wymień nazwy roślin trujących. Zapamiętaj nazwy roślin których nie należy zrywać a nawet dotykać. Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 63 – 64 ćwiczenia 1 – 7. Praca domowa ćwiczenie 8 str. 64.

Matematyka. Utrwalamy: odczytywanie wskazań termometru, obliczanie temperatury,   obliczenie kalendarzowe i zegarowe.  Rozwiąż zadania 1 – 12 str. 45 – 47.

Wychowanie fizyczne   https://www.youtube.com/watch?v=iJdgErtfSzo&t=178s     

Wychowanie fizyczne V-VII

08.06.20

Technika startu wysokiego: https://liblink.pl/Rgvlh6wbjq

Test Zuchory- spróbujcie sprawdzić swoją kondycję:

Religia klasa V-VIII

Temat: Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa - Boże Ciało.

Obejrzyj na YouTube : Katecheza o Bożym Ciele. Zaprojektuj w zeszycie ołtarzyk na procesję Bożego Ciała.

Postaraj się być z rodziną na Mszy Świętej i procesji

Godzina wychowawcza klasy V-VIII

10.06.2020 r.

Temat: Wystawienie rocznych ocen z zachowania.

Bardzo proszę, aby każdy uczeń zaproponował sobie ocenę ze sprawowania wraz z argumentacją i przesłał do mnie jej uzasadnienie. Należy zwrócić uwagę na swoje zaangażowanie w życie szkolne, pomoc koleżeńską przed epidemią i indywidualne podejście do zajęć zdalnych.

Klasa V

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Matematyka:

Poniedziałek 8.06, Wtorek 9.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Diagramy procentowe.

Celem lekcji jest odczytywanie danych przedstawionych na diagramach.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=2jWn93WZ6eM&list=TLPQMDcwNjIwMjBKnxWuDne7Tw&index=2

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 250-252. Zwróć uwagę, że dane możemy przedstawiać na różnych diagramach, np.: słupkowym, prostokątnym, kołowym. Rozwiąż w zeszycie zadania 1- 8 ze strony 252-253. 

Środa 10.06, Poniedziałek 15.06 

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Prostopadłościan.

Celem lekcji jest poznanie budowy prostopadłościanu i sześcianu.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=5h9CyxzieDk

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 257. Zwróć uwagę, że wymiary prostopadłościanu określamy podając długości trzech krawędzi wychodzących j jednego wierzchołka. Rozwiąż zadanie 1-10 ze strony 258 - 259.

Poniedziałek 15.06 – zajęcia dodatkowe, Poniedziałek 22.06 i zajęcia dodatkowe 

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Graniastosłup prosty.

Celem lekcji jest poznanie budowy graniastosłupa prostego.

Na początek obejrzyj film na stronie:

Następnie z podręcznika przeczytaj informacje na stronie 260-262. Zwróć uwagę, że graniastosłup ma dwie jednakowe podstawy a ściany graniastosłupa prostego są prostokątami. Rozwiąż w zeszycie zadania 1-6, 10-12 ze strony 262-264. 

Wtorek 23.06, Środa 24.06, Czwartek 25.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Pole powierzchni graniastosłupa.

Celem lekcji jest poznanie sposobu obliczania pola powierzchni graniastosłupów.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=4X4U8xkgZx0

Następnie z podręcznika przeczytaj informacje na stronie 265-266. Zwróć uwagę, że pole powierzchni graniastosłupa, to suma pól wszystkich jego ścian, czyli dwóch podstaw i ścian bocznych. Rozwiąż w zeszycie zadania 1- 9, 12-15 ze strony 266, 268.

 

Historia:

10.06.2020 r.

Temat: Historia, źródła, czas. Temat powtórzeniowy.

  1. Temat z podręcznika str. 5 – 7.
  2. Podział źródeł historycznych – źródła pisane (kroniki, roczniki, pamiętniki, dokumenty, akta, inskrypcje wyryte w twardym materiale)

źródła niepisane -  freski, malowidła, budowle, broń, monety, przedmioty codziennego użytku, a także przekazy ustne.

Historia – to nauka, która zajmuje się badaniem i poznawaniem przeszłości.

Wyróżniamy ery – przed nasza erą  (p.n.e.) – to, co wydarzyło się przed narodzeniem Jezusa Chrystusa.

Nasza  era (n.e) – to co, wydarzyło się po narodzeniu Chrystusa.

Epoki – ich granice wyznaczają doniosłe wydarzenia; wyróżniamy następujące epoki:

- prehistoria,

- starożytność,

- średniowiecze,

- nowożytność,

- współczesność.

 

Język polski:

09.06.2020 r. (2 lekcje)

Temat: Inni bohaterowie powieści ,,Ania z Zielonego Wzgórza”.

1. Dokonaj krótkiego przedstawienia następujących  postaci:

Maryla Cuthbert, Mateusz Cuthbert, Diana Barry, Gilbert Blythe, Małgorzata  Linde, Ruby Gillis, Józia Pye, Muriel Stacy,  Janka Andrews, ciotka Józefina, państwo Allanowie, rodzice Diany.

2. Opisz wybraną przygodę bohaterki.

10.06.2020 r.

Temat: Praca klasowa z zakresu literatury.

  1. Tematy prac klasowych zostaną przesłane na Messenger.
  2. Należy napisać wypracowanie w zeszycie uczniowskim i tego samego dnia je odesłać.

Geografia:

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu „Krajobrazy świata”.

Dzisiaj powtarzamy wiadomości  z ostatniego działu  według punktów:

Odpowiedzi  do zeszytu.

1. Wypisz wszystkie strefy klimatyczne zaczynając od równika:………………………………

2. Wypisz wszystkie strefy krajobrazowe zaczynając od równika: ( str.111 podręcznik)…………………………

3. Do podanych stref  krajobrazowych dopisz strefę klimatyczną::

  • Wilgotne lasy równikowe-………………
  • Tundra-………………………………
  • Pustynia gorąca-…………………………………….
  • Makia-…………………………………………..
  • Tajga-……………………………………
  • Sawanna-………………………………………
  • Step-……………………………………..
  • Tundra-…………………………..

4.Na podstawie klimatogramów- ćw. 1/91 ( zeszyt ćwiczeń) oblicz amplitudę temperatury powietrza. Obliczenia zapisz w zeszycie.

5. W jakim krajobrazie żyją:

  • Pigmeje-……………………………………….. ………
  • Masajowie-…………………
  • Inuici-……………………………………………………….
  • Jakuci-………………………………
  • Szerpowie-…………………
  • Mongołowie i Kazachowie-……………………
  • Indianie-………………………………………..

6. Jak nazywa się:

a. najwyższy czynny wulkan Europy-…………………………….  Na wyspie -………………….. wysokość…

b. najwyższe góry świata-…………………………………………….., szczyt-…………………………………………….. wysokość-………………………………………….. kontynent………………………………

c. Największa pustynia ………………………………………. Kontynent…………………….

7. Wokół którego bieguna rozpościera się :

  • Arktyka-…………………………………………………….
  • Antarktyka-……………………………………………..

Zeszyt ćw. str. 91,92, 96 

Klasa VI

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Matematyka:

Czwartek 4.06, Poniedziałek 8.06 (2 lekcje)

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Mnożenie liczb wymiernych.

Celem lekcji jest obliczanie iloczynu liczb, w którym występują dodatnie i ujemne ułamki.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=IqMLlDjkxME

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 258-259. Zwróć uwagę, że parzysta liczba czynników ujemnych daje nam wynik dodatni, a nieparzysta  - ujemny. Rozwiąż w zeszycie zadanie 1-10 ze strony 259-261.

Poniedziałek 8.06  – zajęcia dodatkowe

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Obliczanie procentu danej wielkości.

Celem lekcji jest obliczanie procentu danej liczby.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=Pnq5WCdHFrQ

Następnie możesz przypomnieć informacje z podręcznika ze strony 187, 188. Zwróć uwagę, że aby obliczyć procent danej liczby należy procent pomnożyć przez liczbę.  Rozwiąż zadanie 7 ze strony 207.

Wtorek 9.06, Poniedziałek 15.06 (2 lekcje)

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Dzielenie liczb wymiernych.

Celem lekcji jest obliczanie ilorazu liczb, w których występują dodatnie i ujemne ułamki.

Na początek przypomnij film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=IqMLlDjkxME

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 262. Zwróć uwagę, że iloraz dwóch liczb o różnych znakach jest liczbą ujemną, a o jednakowych znakach - dodatnią. Rozwiąż w zeszycie zadanie 1-12 ze strony 262-264.

Poniedziałek 15.06 – zajęcia dodatkowe, Poniedziałek 22.06 - zajęcia dodatkowe 

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Graniastosłup prosty.

Celem lekcji jest poznanie budowy graniastosłupa prostego.

Na początek obejrzyj film na stronie:

Następnie z podręcznika przypomnij informacje ze strony 212-222. Zwróć uwagę, że graniastosłup ma dwie jednakowe podstawy a ściany graniastosłupa prostego są prostokątami. Rozwiąż w zeszycie zadania 10, 11 ze strony 243. 

Poniedziałek 22.06, Wtorek 23.06, Czwartek 25.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Zadania utrwalające.

Celem lekcji jest rozwiązywanie zadań utrwalających poznane wiadomości. Rozwiąż wybrane z podręcznika zadania utrwalające z wybranego działu.

 

Język polski:

09.06.2020 r.

Temat: Zasady redagowana listu oficjalnego.

  1. Przepisać termin ,,list oficjalny" ze str. 303. Należy zapoznać się ze słownictwem charakterystycznym dla listu oficjalnego. Należy zwrócić uwagę na różnicę między listem prywatnym a oficjalnym.
  2. Przepisać schemat listu oficjalnego ze str. 304 do zeszytu.
  3. Przeczytać wzór listu oficjalnego ze str. 305.
  4. Wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń – str. 43. Należy wykonać w zeszycie uczniowskim ćwiczenie 69 z zeszytu ćwiczeń str. 44.

09. 06.2020 r.

Temat: Homilia skierowana do młodzieży zgromadzonej na Westerplatte.

  1. Odczytaj tekst ze str. 306 –307.
  2. O jakich ważnych wartościach mówi homilia Jana Pawła II?
  3. Papież powiedział, że każdy z nas ma ,,jakieś swoje Westerplatte”?
  4. Dlaczego wizja świata prawdy, wolności i sprawiedliwości i miłości jest taka ważna.
  5. Dowiedz się, za jakie zasługi jest przyznawany medal ,,Młody Bohater”. Przedstaw swoją kandydaturę do tej nagrody w formie listu oficjalnego.
  6. Przepisz sentencje o ojczyźnie. Którą z nich uważasz za najważniejszą. Uzasadnij swój wybór.
  7. Odczytaj zwroty z ćw. 7 str. 308. Które z nich według ciebie mają związek z postawą patriotyczną? Przepisz do zeszytu te, które uważasz za najważniejsze.

 Sprawdzian z języka polskiego z rozdziału VI odbędzie się 10.06.2020 r.

09.06.2020 r.

Temat: Co za fantastyczne zakończenie roku! Fragment książki Rafała Kosika pt ,,Felix, Net i Nika”.

1. Należy przeczytać z podręcznika fragment powieści str. 331 – 336.

2. Nasze wrażenia – swoje spostrzeżenia i wrażenia zapisać w zeszycie.

3. Bohaterowie – opisać ich postawy oraz przedstawić ich.

4. Cechy powieści sensacyjno – przygodowej na podstawie przytoczonego fragmentu.

5. Należy opracować fragment scenariusza filmowego na podstawie danego fragmentu powieści.

Należy czytać powieść Rafała Kosika ,,Felix, Net i Nika”. 

10.06.2020 r.

Temat: Sprawdzian wiadomości z rozdziału VI.

Sprawdzian będzie przesłany do ucznia. Tego samego dnia należy go napisać i przesłać do nauczyciela.

 

Geografia:

Temat: Relacje Polski z sąsiadami.

Przeczytajmy temat str. 168-172

1. W zeszycie rysujemy flagi państw sąsiadujących z Polską zaczynając od zachodu.

Pod flagą podpisujemy nazwę państwa, stolicę, powierzchnię, liczbę ludności oraz nazwę obiektu  wzdłuż którego ciągnie się granica z Polską spośród podanych poniżej: Sudety, Karpaty, rzeka Bug, rzeka Odra i Nysa Łużycka.

2. Współpraca  przygraniczna odbywa się w ramach tzw. euroregionów, których w Polsce jest 16. Wypisz je, podaj nazwy krajów w których działają np. (czytamy – podręcznik str. 171)

  • Euroregion Bałtyk- Polska, Rosja, Litwa, Szwecja, Dania,
  • Euroregion Łyna –Ława-    Polska, Rosja itd.

3. Organizacje międzynarodowe z udziałem Polski  i jej sąsiadów-  przeczytaj str. 172 i wypisz według wzoru:

  • Unia Europejska-Polska, Niemcy, ( wypisz wszystkie państwa UE i ich stolice-w ramach przypomnienia, umiej wskazać je na mapie)
  • Strefa Schengen- Polska, Niemcy ( wypisz wszystkie państwa Schengen bez stolic- skorzystaj z Internetu)
  • NATO-Pakt Północnoatlantycki- organizacja wojskowa: Polska,  …………..,( na podstawie podręcznika )
  • D. Grupa Wyszechradzka-  (na podst. podręcznika)…………………… ,…………………… ,………………………. , …………………

 Zeszyt ćw. str. 101- 103.

Po obejrzeniu filmu Euroregion Pomerania  https://www.youtube.com/watch?v=63fvdpWqoVk  odpowiedz na  pytania (odpowiedzi znajdziesz w filmie):

  1. Jaka powierzchnię obejmuje Euroregion Pomerania?
  2. Jakie działania znalazły się w obszarach jego zainteresowań ( wypisz tylko 4)?
  3. Jakie dwa inne państwa poza Polska i Niemcami związane są z tym Euroregionem?

Klasa VII

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Matematyka: 

Poniedziałek 8.06  

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Graniastosłupy i ich rodzaje.

Celem lekcji jest rozróżnianie i nazywanie graniastosłupów.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=c_ngYhQNiKk

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 248-250. Zwróć uwagę, że ściany graniastosłupa prostego są prostokątami, a pochyłego - równoległobokami. Rozwiąż w zeszycie zadania 2, 5, 9, 11, 18 ze strony 248-252.

Wtorek 9.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Przekroje graniastosłupów.

Celem lekcji jest wyznaczanie na modelu i zaznaczanie na rysunkach przekrojów graniastosłupów.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=b-WIXl49iHs

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 253. Zwróć uwagę, że przekrojem graniastosłupa jest wielokąt. Rozwiąż w zeszycie zadania 1, 2 ze strony 254.

Środa 10.06 (2 lekcje),  Poniedziałek 15.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Pole powierzchni graniastosłupa prostego.

Celem lekcji jest obliczanie pola powierzchni graniastosłupa prostego.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=4X4U8xkgZx0&t=11s

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 255. Zwróć uwagę, że pole powierzchni całkowitej graniastosłupa składa się z dwóch podstaw i powierzchni bocznej, którą tworzy kilka prostokątów. Rozwiąż w zeszycie zadania 1-10 ze strony 256-257.

Poniedziałek 22.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Objętość bryły, jednostki objętości.

Celem lekcji jest poznanie pojęcia objętości bryły i jednostek objętości.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=gLXkCCmoNDQ

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 260. Zwróć uwagę, że objętość w życiu codziennym nazywamy także pojemnością. Rozwiąż w zeszycie zadania 1 - 6 ze strony 261.

Wtorek 23.06 i Środa 24.06 (2 lekcje) 

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Objętość graniastosłupa prostego.

Celem lekcji jest obliczanie objętości graniastosłupa.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=i06eA4UnfoA

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 262. Zwróć uwagę, że objętość graniastosłupa obliczamy mnożąc pole podstawy przez wysokość. Rozwiąż w zeszycie zadania 1 - 10 ze strony 263.

 

Historia:

08.06.2020 r.

 Temat: Przemiany gospodarcze w Polsce.

  1. Przeczytaj dany temat z podręcznika.
  2. Zwróć uwagę na skutki światowego kryzysu gospodarczego na ziemiach polskich.
  3. Wykonaj notatkę uwzględniającą osiągnięcia gospodarcze II Rzeczypospolitej, a zwłaszcza powstanie Gdyni, magistrali węglowej i Centralnego Okręgu Przemysłowego. Zdjęcie notatki przesłać na Messenger.
  4. Ten sam temat do uzupełnienia w zeszycie ćwiczeń.

10.06.2020 r. 

Temat: Dorobek kulturalny polskiego dwudziestolecia.

  1. Należy przeczytać ten temat z podręcznika.
  2. Zwrócić uwagę na zagadnienia społeczne i kulturalne II Rzeczypospolitej.
  3. Wykonać notatkę uwzględniającą  osiągnięcia kulturalne i naukowe Polski w okresie międzywojennym.
  4. Ten sam temat do uzupełnienia w zeszycie ćwiczeń.

 

Język polski: 

08.06.2020 r. (2 lekcje)

Temat: Spełnić marzenia. Sprawdź się. 

  1. Należy przeczytać tekst z podręcznika ze str. 332 – 335.
  2. Należy pisemnie w zeszycie odpowiedzieć na następujące pytania:

- Zaprezentuj głównego bohatera.

- Przedstaw jego cechy osobowości i przykłady zachowań, które je potwierdzają.

- Wymień umiejętności, jakie Jonathan zdobył dzięki treningowi.

- Czym mógł być głos ostrzegający ptaka przed szybowaniem w ciemności.

- Podaj przykłady trzech różnych środków stylistycznych wykorzystanych do opisu morza.

- Określ, jak odnosili się do Jonathana jego rodzice, a jak traktowały go mewy.

- Napisz ogłoszenie informujące o ukaraniu bohatera.

- Przedstaw, czego dotyczyła zmiana w życiu Jonathana i napisz, dlaczego nie żałował swojej decyzji.

- Objaśnij znaczenie motta umieszczonego na początku tekstu.

- Wytłumacz na czym polega alegoryczny charakter tej opowieści.

(Odpowiedzi na te pytania należy przesłać do nauczyciela)

10.06.2020 r.

Temat: Opis obrazu.

  1. Przedstaw tematykę obrazu Józefa Chełmońskiego ,,Babie lato”. Podręcznik str. 336.
  2. Czy obraz ma charakter statyczny, czy jest kompozycją dynamiczną?
  3. Jakich środków wyrazu użył artysta, aby wyeksponować postać dziewczyny.
  4. Opisz nastrój sceny przedstawionej na płótnie za pomocą przymiotnika i określenia metaforycznego.
  5. Napisz opowiadanie, którego jednym z epizodów mogłaby być scena ukazana na obrazie. Dodaj opis krajobrazu i opis przeżyć.
  6. Napisaną pracę należy przesłać do nauczyciela.

Geografia:

Temat: Mój region- województwo i gmina, w którym mieszkam.

Odpowiedz na pytania do zeszytu:

  1. Podaj nazwę województwa i powiatu w którym leży Twoja miejscowość. W której części Polski leży?
  2. Z jakimi innymi województwami lub państwami graniczy?
  3. Podaj powierzchnię województwa i gminy.
  4. Jakie krainy geograficzne obejmuje (wyżyny, niziny, inne)? (3) Na jakiej krainie leży Twoja gmina?
  5. Jaką ma rzeźbę terenu (bardzo krótko, jednym zdaniem; czy jest równinny, pagórkowaty, górzysty), podaj najwyższą wysokość?
  6. Podaj cechy klimatu:
  • Średnie roczna temperatura powietrza,
  • średnia roczna suma opadów,
  • długość okresu wegetacyjnego.
  • Jak określa się rejon Suwałk  w wymiarze „klimatycznym”?
  1. Wypisz rzeki regionu i gminy. (4)
  2. Wypisz nazwy powiatów- dopisz nazwę głównego miasta.
  3. Podaj nazwy trzech największych miast województwa?
  4. Wypisz nazwy miast w Twoim powiecie ?
  5. Podaj gminy z która sąsiaduje Twoja gmina?
  6. Podaj liczbę ludności województwa i gminy Zawady.?
  7. Podaj narodowości zamieszkujące Twoje województwo i gminę?
  8. Jakie Parki narodowe leżą w obrębie Twego województwa?
  9. Atrakcje Podlasia

Zapraszam do obejrzenia niektórych atrakcji. Po obejrzeniu filmu wypisz 10 atrakcji tam przedstawionych.

Busem przez świat- Podlasie: https://www.youtube.com/watch?v=_znnwM_lyN0

Kanał Augustowski: https://www.youtube.com/watch?v=PIHRvu8zJYU

Zdjęcia z zeszytu wyślij do następnej lekcji.

Klasa VIII

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Matematyka:

Poniedziałek 8.06, Wtorek 9.06

Temat lekcji: Prawdopodobieństwa zdarzeń w doświadczeniach losowych.

Celem lekcji jest obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń w określonych doświadczeniach.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=SQ-oxZhkp10&t=271s

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 292-294. Zwróć uwagę, że aby obliczyć prawdopodobieństwo musimy podzielić liczbę zdarzeń sprzyjających przez liczbę wszystkich zdarzeń. Rozwiąż zadania 1- 3, 5-10 ze strony 292-295.

Środa 10.06 (2 lekcje), Poniedziałek 15.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Powtórzenie do egzaminu ósmoklasisty.

Celem lekcji jest rozwiązywanie zadań z egzaminu ósmoklasisty.

Obejrzyj film na stronie:

Zwróć uwagę, jakie wzory będą przydatne na egzaminie. Możesz jeszcze rozwiązać wybrane zadania ze strony 229-234.

Poniedziałek 22.06, Wtorek 23.06, Środa 24.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Zadania utrwalające.

Celem lekcji jest rozwiązywanie zadań utrwalających poznane wiadomości. Rozwiąż wybrane z podręcznika zadania utrwalające z wybranego działu.

 

Historia:

08.06.2020 r.

Temat: Wojna obronna Polski. Temat powtórzeniowy.

  1. Temat  z podręcznika str. 6 – 12.
  2. Należy porównać potencjał militarny Niemiec i Polski – schemat z podręcznika str. 6.
  3. Okoliczności ataku Niemiec na Polskę – 1 września 1939 r. Niemcy bez wypowiedzenia wojny przekroczyli granice naszego państwa. Plany wroga zakładały przebicie się przez Pomorze do Prus Wschodnich i zaatakowanie Warszawy od północy i zachodu. Pod przeważającą siłą wroga poddała się armia ,,Pomorze”, bohatersko bronili się obrońcy Westerplatte, a także Gdynia i Hel.

Drugie natarcie nastąpiło od strony Górnego Śląska. Wojska niemieckie przez Górny Śląsk szły na Kraków, Łódź i Warszawę.  Przez dwa dni pod Mokrą ich atak odpierali kawalerzyści. Bitwa graniczna Polaków została jednak przegrana. Umowy sojusznicze spowodowały, że Wielka Brytania i Francja wystosowały noty protestacyjno – dyplomatyczne do III Rzeszy, jednak te pozostawały bez odpowiedzi. 3września 1939 r. Wielka Brytania i Francja wypowiedziały wojnę Niemcom, jednak nie podjęły działań wojennych. 17 września 1939 r. – nasz kraj został zaatakowany podstępnie przez ZSRR. Polska znalazła się pod okupacją dwóch wrogów. 

  1. Zadanie domowe – Opisz  walki pod Wizną i heroiczną postawę Władysława Raginisa oraz obronę Warszawy.

10.06.2020 r.

Temat: Działania wojenne w latach 1939 – 1941. Temat powtórzeniowy.

  1. Powtórzyć temat z podręcznika str. 13 – 18.
  2. Należy zwrócić uwagę na zagadnienia:

- Dziwna wojna,

- Wojna zimowa i zajęcie państw bałtyckich przez ZSRR,

- Agresja Niemiec na kraje skandynawskie,

- Wojna na zachodzie w 1940 r.

- Bitwa o Anglię i bitwa na morzu,

- Działania wojenne w Afryce Północnej i na Bałkanach,

- Atak Niemiec na ZSRR,

- Zatrzymanie niemieckiej ofensywy pod Moskwą,

- Japoński atak na Pearl Harbol.

  1. Należy wykonać notatkę.

 

Wiedza o społeczeństwie:

08.06.2020 r.

Temat: Informacja i przekaz na wagę złota.

  1. Temat  z podręcznika ze str. 215 – 219.
  2. Zagadnienia:

Dzieje reklamy i jej najważniejsze funkcje:

- informacyjna,

- przypominająca,

- nakłaniająca,

- społeczna,

- edukacyjna.

Reklamy dzięki wiedzy o odbiorcach są adresowane do różnych grup. Przekazy reklamowe – czasami upiększają rzeczywistość i wprowadzają konsumentów w błąd.

Negatywne techniki stosowane w reklamach obrazuje tabela na str. 216.

Reklamy społeczne – za ich pomocą prowadzone są często działania edukacyjne, do tematów tych reklam należą m.in.

     - nierówności społeczne,

     - zagrożenia wynikające z Internetu,

     - kształtowanie ważnych wartości i postaw,

     - profilaktyka zdrowia,

     - przemoc w rodzinie,

     - przeciwdziałanie dyskryminacji,

     - postępowanie kierowców – np. nadmierna szybkość, prowadzenie samochodu pod wpływem alkoholu,

     - rozwaga na przejazdach kolejowych,

     - ochrona środowiska.

Znaczenie badań opinii publicznej – schemat do analizy ze str. 218.

Zadanie domowe – podaj przykłady sformułowań, które mogą służyć manipulacji w reklamach.

 

Język polski:

08.06.2020 r. (2 lekcje)

Temat: Dylematy młodości.

  1. Sporządź młodzieżowy zestaw skrzydlatych słów, aforyzmów. Może być na podstawie utworów poznanych  niedawno lub innych.
  2. Znajdź w swoim środowisku osobę znaną z pasji przekazywanej z pokolenia z pokolenia na pokolenie.
  3. Przygotuj kilka wpisów na blog dotyczących wydarzeń  z twojego życia w ostatnim tygodniu.
  4. Wyszukaj w dostępnych źródłach, czasopismach młodzieżowych teksty publicystyczne poruszające problemy nastolatków. Podaj jego autora, tytuł, nazwę czasopisma, w którym został zamieszczony. Przedstaw swoją opinię na temat omawianych zagadnień.
  5. Napisz pracę na temat: ,,Im więcej się czyta, tym lepiej się czyta”.

09.06.2020 r. Zajęcia dodatkowe

Temat: Epoki literackie – powtórzenie.

  1. Materiał zostanie przesłany do ucznia.

10.06.2020 r.

Temat: Spotkania ze sztuką.

1. Reprodukcja obrazu w podręczniku str. 358.

2. Obraz Paula Gauguina pt.: ,,Skąd przybywamy? Kim jesteśmy? Dokąd idziemy?” przedstawia różne postacie. Wskaż wśród nich te, które reprezentują początek życia, codzienną egzystencję ludzi dojrzałych, przygotowanie do śmierci.

3. Z kim kojarzy się mężczyzna namalowany w centrum. Jak można zinterpretować jego gest.

4. O czym mogą rozmawiać dwie postacie odziane w purpurę?

5. Zwróć uwagę na tajemniczego bożka. O czym może mówić jego gest?

6. W dostępnych źródłach sprawdź metaforyczne znaczenia ukrytych na obrazie zwierząt.

7. Opisz tło malowidła. Oceń, co zostało na obrazie bardziej wyeksponowane: natura czy człowiek.

8. Odpowiedzi na pytania zapisz w zeszycie.

 

 


© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy