Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy

Konopki Pokrzywnica 9, 16-075 Zawady
e-mail: sp.konopkipokrzywnica@sosedukator.pl.
tel. 857140221

Zdalne lekcje 06.04-08.04.2020r.

Dodatkowe materiały do pracy z każdego przedmiotu znajdują się na stronie:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Biblioteka

Biblioteka szkolna zachęca do skorzystania z materiałów zgromadzonych na stronach internetowych:

Świetlica

1) Polecamy szereg zabaw aktywizujących, prezentacje, karty pracy i filmy instruktażowe z budowania modeli z klocków Lego:

2) Kolorowanki online:  https://www.kolorowankionline.net/

3) Zajęcia taneczne:   https://www.youtube.com/watch?v=uMlxz81y3AY

4) Kodowanie:   https://drive.google.com/file/d/1xAEHv00caeVS2NCpx2fDElfzjKHygFlr/view?fbclid=IwAR1CdaXh22udHdbIQaRjK50VRqKqbB9q9bAV9yVXSMfeN3q4AfNq1J6tAkk 

Oddział przedszkolny- grupa 3,4-latki

Angielski: 

PONIEDZIAŁEK 6.04

3-LATKI, 4-LATKI

1.Zapraszam do obejrzenia Domowego przedszkola, odcinek pt. „Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc”: https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

2. Oglądanie kartek o tematyce związanej ze świętami wielkanocnymi.

3. Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie przez rurki do napojów na kuleczki z waty tak, aby się turlały.

4. Składanie w całość pociętych kartek świątecznych.

WTOREK 7.04

3-LATKI

1. Karta pracy nr 9. Dzieci kończą rysowanie pisanki. Kolorują ją. Po skończeniu pracy naklejają obrazek Lalusia.

2. Zabawa zręcznościowa – przenosimy jajko. Dzieci mogą się pobawić przenosząc na łyżce piłeczkę pingpongową zamiast jajka.

3. Malowanie pisanek.

4-LATKI

1.Ćwiczenia w książce str.46. Oglądanie obrazków. Nazywanie tego, co przedstawiają. Liczenie pokarmów przygotowanych do wielkanocnego koszyczka. Pokazywanie obrazka, na którym jest ich najwięcej, oraz obrazka, na którym jest ich najmniej.

2. Zabawa badawcza – jak jest zbudowane jajko. Dziecko z pomocą rodzica rozbija jajko i ogląda jego zawartość. Nazywa poszczególne części składowe: skorupka, białko i żółtko. Należy zwrócić uwagę na zarodek i wyjaśnić dziecku, że kurczęta wykluwają się z jajek, w których są zarodki.

3. Wykonanie kurczątka techniką origami: madeline-gtp.blogspot.com/2013/03/kurczatka.html

ŚRODA 8.04

3-LATKI

1. Karta pracy nr 10. Oglądanie zdjęć kolejnych pisanek. Omawianie ich wyglądu. Odszukanie wśród naklejek zdjęć takich samych pisanek i naklejenie ich według wzoru. Po skończonej pracy dziecko może nakleić Lalusia.

2. Oglądanie rozbitego jajka, nazywanie jego części – białko i żółtko.

4-LATKI

1. Karta pracy str. 29. Słuchanie tekstu o przygotowaniu pisanek i rysowanie po śladach rysunków.

2. Karta pracy str.29. Kończenie ozdabiania i kolorowania pisanki na dole strony tak, jak jest pokolorowany obrazek pisanki na górze strony.

3. Zabawa zręcznościowa – przenosimy jajko. Dzieci mogą się pobawić przenosząc na łyżce piłeczkę pingpongową zamiast jajka.

 

Oddział przedszkolny- grupa 5,6-latki

Angielski: 

,,Wielkanoc"- to temat, który realizujemy od 06.04 do 08.04. W tym tygodniu poznamy zwyczaje i tradycje związane ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi oraz wprowadzimy kolejną nową literę z, Z.

Pod podanym linkiem materiały na ten tydzień:

https://drive.google.com/drive/folders/1V8E5Wa8tgEzfpuKtTFlfAg6L24KCGfNJ?usp=sharing

Religia klasy I-III

Klasa I

  • Temat: Jezus chce być z nami ukryty w chlebie - Ostatnia Wieczerza.

W podręczniku dzieci uzupełniają rysunek Ostatniej Wieczerzy naklejką z kielichem oraz kolorują litery czerwoną kredką.

  • Temat: Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości do nas.

Dzieci w podręczniku rysują po kropkach krzyż i kolorują rysunek. Kolorują również fioletową kredką napis " Wielki Piątek"

Klasa II

  • Temat : W każdą niedzielę cieszymy się zmartwychwstaniem Jezusa.

Dzieci rozmawiają z Rodzicami o świętowaniu niedzieli i w naszym domu i wykonują polecenia z podręcznika.  Razem z rodzicami stają przy krzyżu i modlą się słowami aktu nadziei.

  • Temat: " Jezu ufam Tobie" - Niedziela Miłosierdzia Bożego.

Dzieci wykonują polecenie z podręcznika i odmawiają z Rodzicami Koronkę do Miłosierdzia Bożego.

Klasa III

  • Temat: " Bierzcie i jedzcie, to jest Ciało moje" - ustanowienie Eucharystii.

Dzieci po zapoznaniu się treści z podręcznika  str. 92-93 wykonują ćwiczenia ze str. 78-79

  • Temat: Mój czynny i świadomy udział we Mszy Świętej.

Dzieci po przeczytaniu treści katechezy ze str.94-95 uzupełniają ćwiczenie str. 80-81

Klasa I

Język angielski:

Lekcje online

Informatyka:

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 32 temat  numer 15. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1, 2, i 3 na str. 33. Zdjęcie zadania 1 proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 15 zamieszczone na płycie.

Wychowanie fizyczne:

06.04.2020 r.

Temat: Przygotowania do świąt. 

- praca z podręcznika s. 77 ćw. 1, 2, 3.

- Karty pracy z języka polskiego s. 75 ćw. 4, 5.

- Karty matematyczne s. 84 ćw. 19, 20, 21.

07.04.2020 r.

Temat: Świąteczny stół.

- praca z podręcznika s. 79

- Karty pracy z języka polskiego s. 76 ćw. 6,7; s. 77 (koszyczek)

08.04.2020 r.

Temat: Świąteczny stół.

- praca z podręcznika s. 78

- Karty pracy z języka polskiego s. 78 ćw. 1, 2, 3, 4; s. 79 ćw. 4

- Karty matematyczne s. 78 ćw. 5

Klasa II

Język angielski:

Lekcje online

Informatyka:

Przeczytaj  uważnie w podręczniku na str. 32 temat  numer 15. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1, 2, i 3 na str. 33. Zdjęcie zadania 1 i 2 proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa. Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 15 zamieszczone na płycie.

6 kwiecień (poniedziałek)

Temat: Architekci wśród zwierząt.

Przeczytaj bardzo uważnie w podręczniku na str. 54 tekst Wojciecha Mikołuszko „Niezwykli architekci” i wyszukaj w tekście fragmenty mówiące o tym, z jakich materiałów budują swoje domy: bobry, jaskółki, remizy i osy. Odpowiedz ustnie na pytanie 2 i 3  znajdujące się pod tekstem. Obejrzyj  filmiki jak ptaki budują gniazda :

  • https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM                                                                                                           
  • https://www.youtube.com/watch?v=_sB2jd_aesY                                                                                    

Wykonaj w kartach ćwiczeń ćwiczenia 1, 2, i 3 na str. 62 i 63 oraz 1 na str.64 - 65

Matematyka: Wykonaj zadania 1- 6 na str. 50 i 51.  (Pamiętaj że prostokąt, który ma wszystkie boki tej samej długości to kwadrat) 

Wychowanie fizyczne: https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

7 kwiecień  (wtorek)

Temat: Wielki architekt.

Przeczytaj bardzo uważnie w podręczniku na str. 56 tekst „Kto nas nauczył budować?” i odpowiedz ustnie na pytania:                                                                                                       

  • Kto nauczył ludzi budować mosty?                                                                                                                                                   
  • Jakich materiałów używa się do ich budowy?                                                                                                                    
  • Kto pracuje przy budowie mostu?                                                                                                                             

Przeczytaj w podręczniku informacje kto to był Antonio Gaudi na str.57. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń na str. 66 ćwiczenie 1 i 2 na str. 66. Następnie wróć do podręcznika na str. 58 i przeczytaj opis domu. Zwróć szczególną uwagę z jakich części składa się opis.                                                                                                                                                

I -wstęp – krótka część w której przedstawiamy co będziemy opisywać                                                                       

II – rozwinięcie – najdłuższa część w której opisujemy jak wygląda i z czego się składa                                                                 

III – zakończenie – piszemy co sądzimy np. czy się nam podoba czy nie ( nasze wrażenia)                                                         

Następnie przeczytaj opis pokoju i Stadionu Narodowego w Warszawie – podręcznik str.59. Wykonaj ćwiczenie 3 na str.67 w zeszycie ćwiczeń.   

8 kwiecień  (środa)

Temat: Wiosenne prace w ogrodzie.

Przeczytaj bardzo uważnie i przyjrzyj się ilustracjom w podręczniku na str. 60 i 61 jakie czynności należy wykonać, aby urosła rzodkiewka. Odpowiedz ustnie na pytania: Jakie narzędzia wymieniono? Do czego one służą? Porozmawiaj z rodzicami i spróbuj odpowiedzieć na pytania: Co to znaczy uprawa ekologiczna? (korzystanie z naturalnych nawozów, naturalne zwalczanie szkodników). Jakie mamy z niej korzyści? Wykonaj w zeszycie ćwiczeń na str. 68 i 69 ćwiczenia 1 – 6. W domu załóż hodowlę szczypiorku (posadź cebulę)

Matematyka: Wykonaj w kartach matematycznych zadania 1 – 5 na str. 52 i 53. (przypominam iloczyn czyli mnożenie). Dla uczniów chętnych zad. 5 str.53.

Wychowanie fizyczne - https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%C4%87wiczenia

Klasa III

Język angielski:

Lekcje online

Informatyka:

Przeczytaj  uważnie w podręczniku na str. 30 temat  numer 14. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1 i 2 na str. 31. Do zadania 3 możecie użyć dowolnego zdjęcia . Zdjęcie zadania 1 i 3 proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa. Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 14 zamieszczone na płycie.

6 kwiecień (poniedziałek)

Temat: Polscy nobliści.

Przeczytaj bardzo uważnie tekst na str.70. Odpowiedz ustnie na pytania: Kim był Alfred Nobel? Co udało mu się wynaleźć? Do czego wykorzystywano dynamit? Co postanowił uczynić Alfred Nobel? Komu przyznaje się Nagrodę Nobla? Następnie zapoznaj się z sylwetkami polskich noblistów – podręcznik str. 71 i odpowiedz na pytania: Jak nazywają się polscy laureaci Nagrody Nobla? W jakich dziedzinach zasłużyli się dla naszego kraju?

W 2019 roku nagrodę przyznano również Oldze Tokarczuk w dziedzinie literatury.


2018 (nagrodę przyznano w 2019 roku

Olga Tokarczuk
(ur. 1962)

image.png

literatura

 

Urodziła się i mieszka w Polsce, tworzy w języku polskim.

Przepisz do zeszytu pary wyrazów zapisane na marginesie w podręczniku na str. 71 według wzoru : rękę – ręką , poetkę – poetką itd. Zapamiętaj ich pisownię!                                                          Wykonaj w zeszycie ćwiczeń na str. 64 ćwiczenie 1 i 2. ( do ćwiczenia 2 przypominam, że liczebnik odpowiada na pytanie Ile?  Który z kolei? ). Następnie wykonaj ćwiczenia 3, 4 i 5 na str. 65   

Matematyka: wykonaj w kartach matematycznych zadania 1 -8 na str. 48 i 49. ( przypominam ze tona to 1000 kg czyli 1t = 1000kg)  

Wychowanie fizyczne: https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

7 kwiecień  (wtorek)

Temat: Nazywamy uczucia. 

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 72 i 73 tekst „Co ja czuję” z cyklu Listy od Hani i Henia i odpowiedz na pytania: Z jakiego Hania nie lubiła Barbary? O czym opowiedział Heni Noni? Co to znaczy, że „uczucia lubią bawić się z nami w chowanego? Dlaczego Henio był zazdrosny o Hanię? Co spowodowało, że Heniowi poprawił się humor?                                                                    Na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnij w kartach ćwiczeń na str. 66 ćwiczenie i, 2 i 3. Następnie przeczytaj zagadki na str.74 i75 w podręczniku i postaraj się je rozwiązać. Odpowiedzi do zagadek zapisz w zeszycie. Ponownie przejdź do kart ćwiczeń i wykonaj ćwiczenie 4, 5 i 6 na str.67. 

Matematyka: wykonaj w kartach matematycznych zadania 1 – 5 na str.50 – 51.                                                     

8 kwiecień  (środa)

Temat: Radzimy sobie z uczuciami.

Przeczytaj bardzo uważnie w podręczniku na str. 76 i 77 tekst Olgi Jakackiej „Czy radzisz sobie z uczuciami?” Przeczytaj podsumowanie, które w szczególności dotyczy ciebie. Przepisz do zeszytu w kolejności alfabetycznej wyrazy znajdujące się na marginesie w podręczniku na str. 77. Obejrzyj filmik  jak wydobywa się emocje na str. https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs                                                                                                      

Następnie wykonaj w kartach ćwiczeń na str.68 ćwiczenie 1 i 2 oraz 4, 5, 6 i 7 na str. 69. Po wykonaniu ćwiczenia 2 sprawdź poprawność pisowni w słowniku ortograficznym.

Matematyka: rozwiąż zadania 1 – 8 w kartach matematycznych na str. 52 i 53.Dla uczniów chętnych zadanie 9 str.53.

Wychowanie fizyczne - https://wordwall.net/pl/resource/900923/wychowanie-fizyczne/lekcja-wfu-w-domu-wykonaj-%C4%87wiczenia

Religia klasa V-VIII

Klasa V

Temat: Szymon Piotr - złowiony rybak.

Zapoznaj się z treścią katechezy i wykonaj ćwiczenia str.79 -79

Temat: Apostołowie - to znaczy posłani.

Na podstawie treści z podręcznika wykonaj ćwiczenia na str. 80-81

Klasa VI

  • Temat: Niedziela - czas na refleksję.

Uzupełnij powody świętowania niedzieli korzystając z podręcznika ( ćw. 2 str78) Na podstawie tekstu biblijnego znajdującego się w podręczniku wykonaj ćw. 3 str.78.  Przeżyj niedzielę z radością ( ćw. 5 str. 79)

  • Temat: Święconka - na początek śniadania wielkanocnego.

Rozwiąż krzyżówkę w zeszycie ćwiczeń str. 116. Na podstawie treści z podręcznika i poznanych wcześniej wiadomości uzupełnij ćwiczenia str. 116 - 117.

Klasa VII

  • Temat: Korona i krzyż, czyli spór o św. Stanisława.

Zapoznaj się z treścią katechezy na str. 124-126. W zeszycie pod tematem przepisz treść z "Zapamiętaj"

  • Temat: Wielkanoc - szatan pokonany.

Przeczytaj z podręcznika treści ze str. 193- 195. W zeszycie pod tematem, jako notatkę przepisz "Zapamiętaj"

Klasa VIII

  • Temat: Chrześcijaństwo, a świat antyczny.

Przeczytaj z podręcznika katechezę str. 118-121. i na jej podstawie wypisz w zeszycie pod tematem wpisz współczesne areopagi.

  • Temat: Wielkanoc - pusty grób.

Zapoznaj się z treścią katechezy str.196-198. W zeszycie pod tematem przepisz treść " Zapamiętaj"

 

Wychowanie fizyczne 

Temat: Ćwiczenia rozgrzewające i zwinnościowo-akrobatyczne

Zapraszam do turbo rozgrzewki: 

Praca domowa- do 16.04.2020

Postarajcie się napisać rozgrzewkę. Przypominam na początku rozgrzewki jest rozgrzewka biegowa (ćwiczenia w biegu), następnie ćwiczenia w miejscu, na koniec rozgrzewki ćwiczenia dogrzewające.
Ocenę cel., otrzyma uczeń, którego rozgrzewka będzie składać się z 30 ćwiczeń.
Ocenę bdb., otrzyma uczeń którego rozgrzewka będzie składać się 29-25 ćwiczeń.
Ocenę db., otrzyma uczeń którego rozgrzewka będzie składać się 24-20 ćwiczeń.
Ocenę dst., otrzyma uczeń którego rozgrzewka będzie składać się 19-15 ćwiczeń.
Ocenę bdb., otrzyma uczeń którego rozgrzewka będzie składać się 14-10 ćwiczeń.
Wszystkie rozgrzewki wysyłamy na  mój adres.

 

Godzina wychowawcza klasy V-VIII

Temat: Święta Wielkiej Nocy w naszych domach.

  1. Wypisać z dostępnych źródeł  zwyczaje i tradycje wielkanocne w zeszycie z języka polskiego.

Klasa V

Język angielski:

lekcje online

Geografia:

Temat: Strefy klimatyczne i krajobrazowe

Proszę podać mi swoje adresy email na mój adres :  grazajkowska@o2.pl. Czekam na pracę domową z poprzedniego tygodnia  ( do środy 8.04.2020) … w przeciwnym razie wystawiam oceny niedostateczne.  Oceny za prace klasową „Krajobrazy Polski” podam wam na wasze poczty.

Notatka do zeszytu. Tego, co w nawiasie nie przepisujemy. Jeżeli macie drukarkę możecie wydrukować i wkleić.

1. Wyróżniamy 5 stref klimatycznych: ( przeanalizujcie mapkę w podręczniku str.108 i w atlasie - Strefy klimatyczne)

a. strefa klimatów równikowych

 - typ klimatu : wybitnie wilgotny -wzdłuż równika np. na Nizinie Amazonki w Ameryce Pd.

 - typ podrównikowy np. na Wyżynie Brazylijskiej w Ameryce Pd.

b. strefa klimatów zwrotnikowych - wzdłuż zwrotników Raka i Koziorożca np. pustynia Sahara w Afryce

c. strefa klimatów podzwrotnikowych- np. basen Morza Śródziemnego, południowa Europa

d. strefa klimatów umiarkowanych np. Polska , Zachodnia i środkowa Europa,

- typ morski np.  Wielka Brytania,

- kontynentalny- Niz. Zachodniosyberyjska w Azji

e. strefa klimatów okołobiegunowych-

- typ subpolarny- wybrzeże  Grenlandii

- typ polarny- Antarktyda

2. Strefy układają się symetrycznie wzdłuż  równika.

3. Czynniki kształtujące klimat:( przeczytajcie akapit 2 str.109)

a. wysokość nad poziomem morza - wraz ze wzrostem wysokości n.p.m. spada temperatura powietrza o 0.6 C i wzrasta ilość opadów- tzw.  klimat górski

b. odległość od wód i oceanów ( przeczytajcie podr. 3 akapit str.109):

-klimat morski- lata chłodne, zimy łagodne , mała amplituda temperatury, opady cały rok,

- klimat kontynentalny- lata gorące , zimy mroźne, duża amplituda temperatury, opady niewielkie latem

4. Strefy krajobrazowe              

( przeczytajcie tekst str. 110 a następnie przeanalizujcie tekst i ilustracje str.111- posuwamy się od dołu czyli od równika. Strefy układają się tak, jak układają się strefy klimatyczne, czyli np, w strefie równikowej rosną wilgotne lasy równikowe, w strefie podrównikowej- sawanna, ale o tym będziemy uczyć się na kolejnych lekcjach)

- wilgotne lasy równikowe,

-sawanna- roślinność trawiasta z pojedynczymi drzewami np. baobaby,

-pustynia gorąca,

-roślinność śródziemnomorska tzw. makia to np. magnolie, oleandry, laury( wszystko, co pachnie),

-lasy liściaste i mieszane,

-step- roślinność trawiasta bez drzew,

-tajga- lasy iglaste,

-tundra- mchy i porosty bez drzew,

- pustynia lodowa

Zeszyt ćw. 65-67.

Proszę nauczyć się pokazywać obiekty, które występują w notatce lub w tekście podręcznika na mapie świata. Za dwa tygodnie kartkówka: Pogoda i klimat, strefy klimatyczne i krajobrazowe ( z odkryć znać tylko: kto odkrył Amerykę, kto opłynął kulę ziemską, czego dokonał Marek Kamiński, w którym roku to się działo) .

(Może ta notatka jest długa, ale zebrałam najważniejsze informacje, bo w podręczniku nie jest to zbyt dobrze wyjaśnione).

Informatyka:

Materiały wysłane na maila

Język polski:

07.04.2020r. Temat: Jaką rolę w życiu rodziny odgrywał pies Burek?

  1. Przeczytać tekst z podręcznika ze stron 227 – 228.
  2. Zredagować plan wydarzeń.
  3. Napisać krótkie opowiadanie na ten temat (6 – 7 zdań) – ćw. 3 str.229.
  4. Przepisać ,,Zapamiętaj” – str. 229.
  5. Wybrać fragment utworu z tekstu, który mówi o zachowaniu rodziny po odejściu pieska. Ładnie przepisać go do zeszytu.

  07.04.2020 r. Temat: Nasi ulubieńcy. Jak opisać ulubione zwierzę.

  1. Zapoznać się ze wskazówkami dla opisującego zwierzę ze strony 23
  2. Przeczytać opis zwierzątka ze str. 323.
  3. Wykonać ćwiczenia z tego zakresu w zeszycie ćwiczeń.
  4. Proszę o zredagowanie opisu zwerzątka na 16 kwietnia w zeszycie przedmiotowym.

08.04.2020 r. Temat: O jakiej ważnej prawdzie jest mowa w ,,Elementarzu” ks. Jana Twardowskiego? 

  1. Należy przeczytać tekst ze str. 333.
  2. Określić temat utworu ks. Jana Twardowskiego.
  3. Zredagować życzenia z okazji Wielkanocy i zapisać je w zeszycie.
  4. Praca domowa: ,,Święta wielkanocne’’ – opowiadanie.

Historia:

08.04.2020 r. Temat: Sprawdzian wiadomości.

  1. Dokonać odpowiedzi na pytania z podręcznika ze strony 176.
  2. W zeszycie przedmiotowym zapisywać same odpowiedzi, proszę o odnotowanie  pytań, na które udziela się odpowiedzi. Bardzo proszę o odesłanie pracy na pocztę lub na fb

Matematyka:

Poniedziałek 6.04(zajęcia dodatkowe)

Temat: Test - trójkąty.

Test będzie oceniony. Masz czas na rozwiązanie w poniedziałek od 8 do 16.

Poniedziałek 6.04

Temat lekcji: Ułamki o mianowniku 10, 100, 1000.

Celem lekcji jest zapisywanie, zaznaczanie na osi liczbowej i porównywanie ułamków dziesiętnych. Jeżeli nie pamiętasz jak zapisywać ułamki dziesiętne to obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=EBZ4CbIx0vc

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie  167 - 168. Zwróć uwagę, że ułamki dziesiętne zapisujemy z przecinkiem. Przed przecinkiem znajdują się całości, a za przecinkiem części ułamkowe. W zeszycie rozwiąż zadania 2, 5, 8, 11 ze strony 168,169,170.

Wtorek 7.04 i Środa 8.04 

Temat lekcji: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.

Celem lekcji jest poznanie sposobu dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych.Na początek obejrzyj film na stronie:

  • https://www.youtube.com/watch?v=JhsRo2EdyQw
  • https://www.youtube.com/watch?v=jr58hkXreQQ&t=39s

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 171, 172. Rozwiąż zadanie 2, 3, 7, 8, 9, 11, 12 ze strony 172, 173.

Biologia:

Proszę o kontakt mailowy: pawelg162@wp.pl i przesłanie zdjęć wykonanych notatek i ćwiczeń. 

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu: Tkanki i organy roślinne (cd). (strona 110 podręcznik).

Celem lekcji będzie napisanie testu z obecnego działu.

Podczas tej lekcji przeznaczcie dużą ilość czasu na ponowne przejrzenie wszystkich tematów lekcji z działu. Przeczytajcie ze zrozumieniem wymagania, które były podane do poszczególnych tematów z tego działu, sprawdzając - czy wszystkie umiecie.

- przeczytajcie uważnie i ze zrozumieniem temat: Podsumowanie" str. 110 i 111 podr.

- po dokładnym powtórzeniu wiadomości, wykonajcie pisemnie test: Wiesz czy nie wiesz ze str. 112 podr.

PODPOWIEDŹ: Test rozwiązujemy w ten sposób, że w zeszytach z biologii, pod tematem lekcji piszemy tytuł testu, numer strony w podręczniku, a następnie numery poszczególnych zadań a obok wybraną przez nas odpowiedź - czyli np.:

Test z działu Tkanki i organy roślinne : „Wiesz czy nie wiesz” ze strony 112 podr.

Zad. 1 – odp. C

Zad. 2 – odp.:

A – 3

B – 4

C – 1

D - 2

Zad. 3  - odp. A

To oczywiście tylko przykłady – w jaki sposób należy rozwiązania do testu zapisać w zeszycie, a nie gotowe odpowiedzi. Test wykonajcie uczciwie – samodzielnie (nie zaglądając do żadnych pomocy naukowych),  podliczcie uzyskane punkty, a następnie sprawdźcie - jaką ocenę uzyskaliście. 

WAŻNE: Proszę Was o systematyczną naukę poszczególnych tematów, przepisywanie do zeszytu podawanych tematów lekcji i notatek, odrabianie w zeszytach podanych prac domowych i wszystkich  ćwiczeń lub testów które zadaję. Za pewien czas sprawdzę efekty Waszej pracy.

Klasa VI

Geografia:

Temat: Praca klasowa - Środowisko Europy           ( praca zapowiadana tydzień temu)

Bardzo proszę dzisiaj do godz. 10.00 przesłać mi swoje maile, ponieważ piszecie dzisiaj pracę klasową. Pytania wyślę Wam na pocztę . Proszę je dzisiaj rozwiązać i same odpowiedzi np. 1-….., .. odesłać na mój adres  KONIECZNIE DZISIAJ TZN. 6.04.2020 do godz. 14.00. Proszę nie robić zdjęć -tylko odpowiedzi przesyłamy na Worda.

Język angielski:

lekcje online

Informatyka:

Materiały wysłane na maila

Język polski:

07.04.2020 r., 08.04.2020 r. (temat na dwie lekcje)

Temat: Kraina języka. Zaimek. 

  1. Przeczytać ,,Zapamiętaj” z podręcznika - str. 227.
  2. Ważne, aby wiedzieć  jakie części mowy może zastąpić zaimek.
  3. Wykonać do zeszytu ćwiczenia  z podręcznika ze str. 2, 3/228 i 4, 5 ze str. 229.
  4. Wykonać również ćwiczenia z tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

08.04.2020 r. Temat: Nie tylko śmigus dyngus. Ks. Jan Twardowski ,,Wielkanocny pacierz”.

  1. Przeczytać wiersz ks. Jana Twardowskiego ze str. 35
  2. Dokonać analizy tego utworu (tematyka, przesłanie).
  3. Zaprojektować kartkę świąteczną z życzeniami dla wybranej osoby ze wskazaniem adresata. Może to być postać fikcyjna, może być w zeszycie.
  4. Zredagować opowiadanie związane ze Świętami Wielkiej Nocy. Opowiadanie może być fikcyjne. Można podkreślić unikalny klimat tych świąt, który wynika z obecnej sytuacji.

Matematyka:

Poniedziałek 6.04(zajęcia dodatkowe)

Temat: Test - pola wielokątów.

Test będzie oceniony. Masz czas na rozwiązanie w poniedziałek od 8 do 16.

Poniedziałek 6.04 (2 godziny) 

Temat lekcji:Ułamki o mianowniku 100 .

Celem lekcji jest zapisywanie ułamków w postaci procentu i odwrotnie oraz rozwiązywanie zadań stosując obliczanie procentu danej liczby.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=jeVSbsZ-AtI

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie  187 - 188. Zwróć uwagę, jak obliczamy procent danej liczby. Rozwiąż zadania 1, 2, 3, 7, 8, 12 ze strony 189, 190.

Wtorek 7.04

Temat lekcji: Zadania z procentami .
Celem lekcji jest poznanie sposobu obliczania liczy na podstawie danego jej procentu i jakim procentem jednej liczby jest druga liczba oraz stosowanie do rozwiązywania zadań.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=WPxrB-sqPSE
Następnie z podręcznika przeczytaj dokładnie informacje na stronie 191 - 194. Zwróć uwagę, na sposób liczenia: jak obliczamy liczbę na podstawie procentu oraz jakim procentem jednej liczby jest druga liczba. Rozwiąż w zeszycie zadania 1 - 3 ze strony 195.

Biologia:

Proszę o kontakt mailowy: pawelg162@wp.pl i przesłanie zdjęć wykonanych notatek i ćwiczeń. 

Temat: Podsumowanie wiadomości z działu: Kręgowce zmiennocieplne (strona 112 podręcznik).

Celem lekcji będzie powtórzenie wiadomości z działu. Za tydzień – przygotujcie się do pracy pisemnej która będzie takim „mini – sprawdzianem” z tego działu.

Powtórzenie zrobimy na dwa sposoby:

  1. Sprawdźcie sami czy potraficie odpowiedzieć na wymagania które były podawane do poszczególnych lekcji z obecnego działu – wymagania których nie umiecie – musicie samodzielnie powtórzyć i się nauczyć. Będzie to Wasze przygotowanie do sprawdzianu.
  2. Oprócz sprawdzenia stanu swoich wiadomości, zadam kilka pisemnych ćwiczeń powtórzeniowych które rozwiążecie w zeszytach z biologii:

- Ćwiczenia: 1/ 86 str.  2/ 92 str. 

- przepisać do zeszytu tabelę z punktu 1 Podsumowania (patrz góra strony nr. 112 podręcznik)

- Ćwiczenie: 4 / 106 str. – dla chętnych

WAŻNE: Proszę Was o systematyczną naukę poszczególnych tematów, przepisywanie do zeszytu podawanych tematów lekcji i notatek, odrabianie w zeszytach podanych prac domowych i wszystkich  ćwiczeń lub testów które zadaję. Za pewien czas sprawdzę efekty Waszej pracy.

Klasa VII

Chemia:

Materiały wysłane na maila

Fizyka:

Materiały wysłane na maila

Informatyka:

Materiały wysłane na maila

Historia:

06.04.2020 r. Temat: Świat na przełomie XIX i XX wieku – powtórzenie.

  1. Zadania do powtórzenia:

- rozwój techniczny na przełomie XIX I XX wieku (wynalazki techniczne z tego okresu),

- zmiany w kulturze – kultura masowa, literatura m.in. powieści Juliusza Verne’a,

- kształtowanie się świadomości narodowej,

- powstawanie ugrupowań politycznych z nutru – narodowego, socjalistycznego i ludowego,

- formułowanie się wrogich wobec siebie bloków politycznych: trójprzymierze - trójporozumienie,

- I wojna światowa – główne fronty – na zachodzie Europy i na wschodzie,

- rewolucja październikowa w Rosji, która doprowadziła do abdykacji cara i zmiany ustroju,

- przystąpienie St. Zjednoczonych do wojny,

- odzyskanie przez Polskę niepodległości,

- konferencja pokojowa w Paryżu.

         2. Daty:

             1882 r. – powstanie trójprzymierza,

             1895 r. – powstanie Stronnictwa Ludowego,

             1907 r. -  ukształtowanie się trójporozumienia

             1914 r. – wybuch I wojny światowej,

             1917 r. -  rewolucja lutowa i przewrót bolszewicki w Rosji,

             1918 r. – zawieszenie broni i koniec I wojny światowej, odzyskanie przez Polskę niepodległości.

Sprawdzian odbędzie się po Świętach Wielkanocnych w środę 15.04.2020 r.

08.04.2020 r. Temat: Konferencja pokojowa w Paryżu.

  1. Konferencja paryska, która rozpoczęła się w styczniu 1919 r. Główne decyzje podejmowali przywódcy zwycięskich państw: St. Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii,

Francji, Włoch. Traktat kończący I wojnę światową podpisano 28 czerwca 1919 r. Liczył on 3 części:

- pierwsza zakładała powstanie Ligi Narodów,

- druga zawierała warunki zakończenia wojny z Niemcami,

- trzecia mówiła o ochronie praw mniejszości narodowych.

Traktat nie został ratyfikowany przez Stany Zjednoczone.

Niemcy przyjęły traktat po zmianach:

- Niemcy utraciły kolonie, Alzacja i Lotaryngia zostały przydzielone Francji,

-  Wielkopolska i część prowincji pomorskich miały zostać po stronie polskiej,

- na terenach przygranicznych miały być przeprowadzone plebiscyty,

- Zagłębie Saary miało przejść na 15 lat pod zarząd Ligi Narodów,

- Niemcy miały utrzymywać armię zawodową, pobór rekrutów do wojska był   zakazany,

- zostały zobowiązane do wypłacenia odszkodowań i reparacji wojennych.

Tę notatkę należy zapisać w zeszycie. Obowiązuje temat z podręcznika ze str. 172 – 176. Praca samodzielna – cele i zadania Ligi Narodów – zapisać w zeszycie. Uzupełnić ten temat w zeszycie ćwiczeń.

Język polski:

06.04.2020 r., 06.04.2020 r.

Temat: Moc poetyckiego słowa. Adam Mickiewicz; ,,Reduta Ordona”.

  1. Wysłuchanie  utworu – źródło youtube fragment filmu ,,Syzyfowe prace” w reż. P. Komorowskiego. Recytacja wiersza przez Zygiera. Zalecana jest również samodzielna lektura.
  2. Podział wiersza na części, które z nich stanowią relację z pola bitwy, a które są refleksją.
  3. Scharakteryzować dwie walczące strony i ich wodzów. Do czego poeta porównał  nacierające wojsko rosyjskie, a do czego broniącą się polską redutę?
  4. Wymień środki stylistyczne, które zostały użyte w celu zobrazowania pola bitwy.
  5. W oparciu o tekst określ cechy władcy rosyjskiego (cara).
  6. W jaki sposób czyn Ordona został uwznioślony przez poetę?

W utworze autor opisuje śmierć Juliana Konstantego Ordona. Dowodził on obroną szańca na Woli. Utwór ma charakter epicki i stanowi relację adiutanta. Poeta ukazał nierówny układ sił. Rosjanie stanowili zdecydowaną przewagę nad garstką żołnierzy polskich. Broniącym się Polakom zabrakło amunicji. W utworze Ordon podejmuje decyzję o wysadzeniu szańca i ginie. Zyskuje miano bohatera. Nie chce oddać się w ręce wroga. Na końcu jest opis tej dramatycznej sceny – ciał poległych zarówno Polaków jak i Rosjan. Końcowa scena wieszczy też upadek carskiego despotyzmu. W rzeczywistości Ordon przeżył, został ranny, stał się symbolem walki heroicznej. 

 Zajęcia dodatkowe, 06.04.2020 r.

  Temat: Redagowanie opowiadania – ćwiczenia stylistyczne.

  1. Zredaguj opowiadanie tematycznie związane ze Świętami Wielkanocnymi. Można napisać je w zeszycie przedmiotowym z języka polskiego.

08.04.2020 r. Temat: Zdanie złożone – sprawdzian. 

  1. Zdania do analizy będą przesłane na pocztę elektroniczną rodzica.
  2. Należy wykonać wykresy do tych zdań i przesłać na moją pocztę tego samego dnia.

Język angielski:

lekcje online

Matematyka:

Poniedziałek 6.04

Temat lekcji: Równania z jedną niewiadomą.

Celem lekcji jest sprawdzanie czy dana liczba spełnia równanie.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=wCFS3A9h250

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 167-168. Zwróć uwagę jak sprawdzić, czy dana liczba spełnia równanie. Rozwiąż w zeszycie zadanie 1, 4, 5 ze strony168.

Wtorek 7.04 i Środa 8.04

Temat lekcji: Rozwiązywanie równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.
Celem lekcji jest poznanie metody równań  równoważnych i zastosowanie do rozwiązywania.
Na początek obejrzyj film na stronie:

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 169-170. Zwróć uwagę, że równanie nie zawsze ma rozwiązanie. Rozwiąż w zeszycie zadania 1-9 i 11 ze strony 170 - 172.
 

Biologia:

Proszę o kontakt mailowy: pawelg162@wp.pl i przesłanie zdjęć wykonanych notatek i ćwiczeń. 

Temat: Obwodowy układ nerwowy. Odruchy.

Wymagania do lekcji:

1. Wymienić elementy obwodowego układu nerwowego: włókna czuciowe, włókna ruchowe, nerwy czaszkowe, nerwy rdzeniowe. Znać rolę każdego z tych elementów (patrz str 181 podręcznik);

2. Czym jest łuk odruchowy?

3a. Znać schemat budowy łuku odruchowego. Jakie elementy uczestniczą w przebiegu łuku odruchowego? (patrz "Droga impulsu nerwowego" str. 182).

3b.Pojęcia: efektor, receptor.

4. a) Wyjaśnić na czym polegają odruchy wrodzone i nabyte?

   b) Umieć podać po 2 przykłady odruchów nabytych i wrodzonych.  

5. Jaka jest rola odruchów wrodzonych i nabytych?

 

Ad.3 Przerysujcie schemat łuku odruchowego podany pod adresem:  https://ksfizjoterapia.pl/wp-content/uploads/2017/06/schemat-%C5%82uku-odruchowego.jpg

Praca domowa pisemna:

- pisemnie wykonać punkt nr 2 i 3b podany do lekcji;

- praca dla chętnych ćw. 3/ 184 str.

 

Temat: Higiena i choroby układu nerwowego.

Wymagania do lekcji:

1. Wymień minimum trzy zasady dbałości o zdrowie układu nerwowego.

2a. Wymień minimum dwa negatywne skutki stresu na organizm człowieka;

2b*. Wyjaśnij w jaki sposób stres działa negatywnie na organizm człowieka

3. Wymień minimum 5 chorób układu nerwowego człowieka;

4. Opisz przyczyny, objawy oraz sposób zapobiegania (czyli profilaktykę) następujących chorób: stwardnienie rozsiane; choroba Alzheimera; depresja

Ad.1 Zasady których należy przestrzegać dbając o układ nerwowy:

- odpowiednio długo się wysypiać (dorośli prawidłowo - od 7 do 8 godzin na dobę, dzieci - około 9 - 10 godzin na dobę);

- unikać długotrwałego stresu i innych stanów skrajnych – np. długotrwałego smutku.

- codziennie "ćwiczyć" układ nerwowy poprzez wykonywanie różnych ćwiczeń umysłowych (np. ćwiczenie pamięci, logicznego myślenia), oraz ćwiczeń fizycznych.  

Praca domowa pisemna:

- wykonać pisemnie punkt 2a oraz punkt nr 3 podany do lekcji;

- ćwiczenie 2/ 189 str. podr.

- dla uczniów chętnych: ćw. 1/ 189 str.

WAŻNE: Proszę o systematyczną naukę poszczególnych tematów, przepisywanie do zeszytu podawanych tematów lekcji i notatek, odrabianie w zeszytach podanych prac domowych i wszystkich  ćwiczeń lub testów które zadaję. Za pewien czas sprawdzę efekty tej pracy.

Klasa VIII

Chemia:

materiały wysłane na maila

Fizyka:

materiały wysłane na maila

Informatyka:

materiały wysłane na maila

Historia:

06.04.2020 r., 08.04.2020 r. Temat: PRL pod rządami Edwarda Gierka.

  1. Przeczytać temat ze stron 175 – 180 (podręcznik).
  2. Notatka

E. Gierek uznał żądania pracownicze za słuszne i w lutym 1971 r. wycofał się z zapowiedzianych przez wcześniejszą ekipę podwyżek cen żywności. Poziom życia mieszkańców znacznie uległ poprawie. Rząd zaciągał liczne kredyty w państwach Europy zachodniej. W Polsce ruszyły też inwestycje drogowe, kolejowe, przemysłowe. Dokonywano kupna licencji technologicznych. Sklepy były bardziej zaopatrzone. E. Gierek utrzymywał kontakty dyplomatyczne z przywódcami państw zachodnich, ale pozostawał też wierny polityce ZSRR.  W 1975 r. władze przeprowadziły reformę administracyjną. Zakładała ona likwidację powiatów i powstanie 49 województw. W 1976 r. rząd zmienił konstytucję. Została w nim zawarta uchwała o związku z ZSRR i roli przewodniej RZPR.W latach 70 – tych Polacy odnosili spektakularne sukcesy sportowe. Zadłużenie zagraniczne zaczęło rosnąć. W związku z tym w 1976 r. problem podwyżek cen żywności powrócił. 25 czerwca 1976 r. w dzień po zapowiedzeniu podwyżek załogi zakładów pracy wystąpiły z protestami. Najpoważniejsze odbyły się w Radomiu, Ursusie i w Płocku. Wielu uczestników postawiono przed sądem i skazano na kary więzienia. W kolejnych ratach warunki życia uległy pogorszeniu. W sklepach brakowało wielu produktów. Po potrzebne artykuły stało się w wielogodzinnych kolejkach. W sierpniu 1976 r. pojawiły się kartki na cukier.

  1.   Praca domowa: ,,Wymień i opisz największe polskie sukcesy w sporcie w latach 70  - tych”.
  2.   Ten temat należy uzupełnić w zeszycie ćwiczeń.

Język polski:

06.04.2020 r. Temat: Pisownia wyrazów z partykułą ,,nie”.

  1. Zapoznanie z notatką informacyjną ze str. 278 – 279.
  2. Zredagowanie notatki z tego zakresu.
  3. Wykonanie ćwiczeń 1, 2,4, 6 z podręcznika str. 279.
  4. Wykonanie ćwiczeń z tego zagadnienia w zeszycie ćwiczeń.

06.04.2020 r. Temat: Radość poezji. ,,Zielono mam w głowie”

  1. Określenie tematyki wiersza.
  2. Zmiany zachodzące w przyrodzie przynosi wiosna i jakie zmiany.
  3. Określenie podmiotu lirycznego oraz jego uczuć.
  4. Odwołanie do związku frazeologicznego i określenie jego znaczenia oraz odniesienie do wiersza.
  5. Wskazanie elementów, które wpływają na melodyjność utworu:

- liczba wersów w każdej zwrotce,

- liczba sylab w każdym wersie,

- rymy i ich układ.

07.04.2020 r. Zajęcia dodatkowe z języka polskiego

Temat: Wybrane środki stylistyczne.

  1. W wybranych przez ucznia wierszach wskazać środki stylistyczne wymienione na str. 282 -283 w podręczniku. Mogą pochodzić z utworów wcześniej omawianych na lekcjach.

Język angielski:

lekcje online

Wiedza o społeczeństwie: 

06.04.2020 r. Temat: Organizacje międzynarodowe.

  1. Temat z podręcznika ze stron 150 – 155.
  2. Należy zwrócić uwagę na polską politykę zagraniczną, cele i zadania NATO. Cele i zadania ONZ:

- najważniejsze organy ONZ, ich zadania i skład:

- Zgromadzenie Ogólne,

- Rada Bezpieczeństwa,

- Międzynaodowy Trybunał Sprawiedliwości,

- Sekretarz Generalny,

- Rada Gospodarczo – Społeczna,

  1.   Polska w NATO – udział polskich żołnierzy w misjach pokojowych i stabilizacyjnych.

Matematyka:

Poniedziałek 6.04 i Wtorek 7.04 

Temat lekcji: Ostrosłupy.

Celem lekcji jest przypomnienie wiadomości o ostrosłupach i nauka rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym.

Przypomnij wiadomości o bryłach - zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 201 – 203 i rozwiązuj zadania 1- 26 ze strony 209 – 211.

Środa 8.04 (2 lekcje)

Temat lekcji: Odczytywanie danych statystycznych.

Celem lekcji jest interpretowanie danych przedstawionych w różny sposób.

Przypomnij wiadomości ze statystyki - zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 216 – 219 i rozwiązuj zadania 1- 27 ze strony 220 – 223.

Biologia:

Proszę o kontakt mailowy: pawelg162@wp.pl i przesłanie zdjęć wykonanych notatek i ćwiczeń. 

Temat: Konkurencja.

Wymagania do tematu:

1. Czym jest konkurencja i o jakie zasoby może toczyć się konkurencja w przyrodzie?

2. Dwa rodzaje konkurencji: konkurencja międzygatunkowa i wewnątrzgatunkowa. Wymienić po 3 przykłady obu tych typów konkurencji.

3. Wymienić po trzy przykłady skutków konkurencji wewnątrzgatunkowej i międzygatunkowej.

Ad2. Przykłady konkurencji międzygatunkowej:

- konkurencja o dostęp do światła przez różne gatunki roślin w lesie

- konkurencja o zajmowane terytorium lub niszę ekologiczną np. pomiędzy szczurem śniadym i szczurem wędrownym;

- konkurencja o ten sam rodzaj pokarmu – np. sępy i hieny

Przykłady konkurencji wewnątrzgatunkowej:

- konkurencja o zajmowane terytorium, kryjówki itp.

- konkurencja o samice/ samce w przypadku wielu gatunków zwierząt;

- konkurencja o dostęp do wody, światła i soli mineralnych – np. w przypadku upraw roślin jednego gatunku - prowadzonych przez człowieka.

Praca domowa: Pisemnie wykonać wymaganie podane w punkcie trzecim + dla chętnych ćwiczenie nr 2/ 96 str.

WAŻNE: Proszę o systematyczną naukę poszczególnych tematów, przepisywanie do zeszytu podawanych tematów lekcji i notatek, odrabianie w zeszytach podanych prac domowych i wszystkich  ćwiczeń lub testów które zadaję. Za pewien czas sprawdzę efekty tej pracy.

 


© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy