Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy

Konopki Pokrzywnica 9, 16-075 Zawady
e-mail: sp.konopkipokrzywnica@sosedukator.pl.
tel. 857140221

Zdalne lekcje 01.06- 05.06.2020r.

Dodatkowe materiały do pracy z każdego przedmiotu znajdują się na stronie:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

Biblioteka

Biblioteka szkolna zachęca do skorzystania z materiałów zgromadzonych na stronach internetowych:

Świetlica

1) Kolorowanki online: https://www.kolorowankionline.net/

 

Oddział przedszkolny- grupa 3,4-latki

Poniedziałek 1.06.2020

Kochane Dzieci!

Z okazji Dnia Dziecka życzę Wam, aby uśmiech zawsze gościł na Waszych  twarzach,

każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń.

Niech Wasze marzenia się spełniają.

                                   Wasza Pani Hanna Lubak

Wtorek 2.06.2020

3-Latki

Temat dnia: Każdy lubi coś innego.

Zadanie 1

Ćwiczenia w książce, str. 42. Dziecko przesuwa palcem po czerwonych kołach. Określa, o czym marzy Laluś. Nazywanie kolorów pozostałych kół.

Zadanie 2

Słuchanie i śpiewanie  piosenki pt. „Co kto lubi?”: https://chomikuj.pl/ania.tarkowska/metodyka+przedszkolna/zabawy+muzyczne/piosenki/Co+kto+lubi,60238157.mp3(audio)

Rozmowa na temat piosenki.

  • Co lubi robić Grześ?
  • A wy co lubicie jeść robić?
  • Czy wszyscy lubią to samo jeść, robić?

Rodzic wyjaśnia, że każdy z nas jest inny, więc lubi inne potrawy, inne zabawy.

Zadanie 3

Karta pracy, nr 19. Określenie co robi Lenka w dniu Dziecka, jak wygląda balonik Lenki. Liczenie takich samych baloników.

4-Latki

Temat dnia: Podajmy sobie ręce

Zadanie 1

Zabawy taneczne przy piosence pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=gO2gp87cjZA

Zadanie 2

Słuchanie piosenki  „Podajmy sobie ręce”: https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A

Rozmowa na temat wiersza.

  • Kto ma podać sobie ręce w zabawie i piosence?
  • O kim jest ta piosenka?
  • Czy wszystkie dzieci pragną tego samego?
  • Czy wszystkie dzieci żyją w takich warunkach jak wy?
  • Co byście zrobili, żeby dzieci na Całym świecie były szczęśliwe?

Zadanie 3. Nauka I zwrotki piosenki fragmentami, metodą  ze słuchu.

Zadanie 4

Zabawa Opowiadam o sobie

Rodzic zadaje dziecku pytania:

Jak masz na imię?

Jak masz na nazwisko?

Ile masz lat?

Gdzie mieszkasz?

Środa 3.06.2020

3-Latki

Temat dnia: Obrazki na pocieszenie

Zadanie 1

Oglądanie zdjęć dzieci różnych ras, bawiących się, żyjących w skrajnych warunkach. Dzieci wypowiadają się na ich temat. Rodzic podsumowuje: mówi, że wszystkie dzieci niezależnie od koloru skóry (rasy), chcą się bawić, być bezpieczne i kochane. https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

Zadanie 2

Rodzic wyjaśnia, że są dzieci, które nie mają zabawek, często są głodne i smutne. Także wśród nich są dzieci i zmartwione. Zachęca dziecko do wykonania obrazka, który pocieszyłby te dzieci.

Dziecko dostaje czarną kwadratową kartkę oraz małe kawałki kolorowego papieru. Zadaniem dziecka jest przyklejenie kolorowych  kawałeczków na kartonie tak, żeby otrzymać sylwetę  zwierzątka lub rośliny.

Zadanie 3

Ćwiczenie w wyprawce plastycznej.

Dzieci oglądają obrazek wieży z klocków. Porównują z niedokończonym obrazkiem po drugiej stronie. Kolorują niepokolorowane klocki na odpowiednie kolory, żeby obrazki wyglądały tak samo.

4-Latki

Temat dnia: Rysunek dla kolegi z Afryki

Zadanie 1. Rozmowa z dzieckiem na temat jego zainteresowań, tego, co lubi robić.

Zadanie 2.Nauka II zwrotki piosenki „ Podajmy sobie ręce”

Zadanie 3

Ja podczas zabawy – wykonanie rysunku dla kolegi z Afryki Rodzic mówi dziecku, żeby wyobraziło sobie, że gdzieś daleko, np. w Afryce, mieszka dziecko, które chciałoby je poznać. Ale nie zna naszego języka i my nie znamy jego języka.

- W jaki sposób możemy mu opowiedzieć o sobie?

Jeżeli dziecko się nie domyśli, wówczas podpowiadamy, że może opowiedzieć o sobie poprzez rysunek, np. przedstawiający naszą rodzinę spędzając wspólny czas albo siebie podczas zabawy na podwórku, w domu. Wykonanie rysunku przez dziecko oraz omówienie rysunków przez ich autorów. (Czego kolega z Afryki poprzez rysunek mógł się dowiedzieć o danym dziecku).

Zadanie 4. Zabawy ruchowe z Pipi i Scooby pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=TgBhPVMcR7c

Czwartek 4.06.2020

3-Latki

Temat dnia: W piaskownicy

Zadanie 1

Karta pracy nr 20. Rysowanie po śladzie; odpowiadanie na pytanie, do kogo jedzie Lenka i do kogo biegnie Laluś.

Zadanie 2. Słuchanie opowiadania E. Pałasz „Jak Wojtek szukał przyjaciela”

Pewien chłopczyk, Wojtuś, nie miał kolegów. Po prostu nie wiedział, jak ich znaleźć. Co tu robić? Myślał, myślał, aż wymyślił. Podejdzie do chłopaka i z całej siły go uderzy. Chłopiec zobaczy, jaki Wojtuś jest silny, i się zaprzyjaźni. Jak pomyślał, tak zrobił. Ale chłopiec się rozpłakał, a potem Wojtek za karę dwa dni nie chodził na podwórko.
Wymyślił następny sposób. Podejdzie do chłopca i zabierze mu zabawkę. Chłopiec pomyśli, że Wojtuś też chce się bawić, i zostaną przyjaciółmi. Ale tamten chłopiec powiedział: „Nie przeszkadzaj” i chciał odebrać swoją koparkę. Ponieważ Wojtek nie chciał oddać, zaczęli się sypać piaskiem, a potem Wojtek nie oglądał telewizji przez dwa dni.
Wojtek wymyślił trzeci sposób. Weźmie swoją najładniejszą zabawkę, nowy samochód terenowy, jak prawdziwy, tylko mniejszy, i będzie się bawił. Tamten chłopiec też będzie chciał się pobawić i zostaną przyjaciółmi. No i szło całkiem dobrze, chłopiec szalał z dżipem po całej piaskownicy, ale Wojtek nagle się rozmyślił i zabrał swoją zabawkę. Tamten się obraził i uderzył Wojtusia koparką. Wojtuś oddał, i tym razem nie jadł słodyczy przez dwa dni.
I znowu Wojtek nie miał przyjaciela. Nie to nie. Poszedł zjeżdżać na zjeżdżalni. Zjeżdża, aż tu mu coś wylądowało na głowie. Usłyszał głośny śmiech. To jakaś dziewczynka pędzi za nim i chce go prześcignąć. O nie! Wojtek pierwszy dopadł drabinki, pierwszy się wspiął, pierwszy zjeżdża, ale ona nie czeka, tylko za nim.
I znowu ma ją na głowie.
Wojtek, niewiele myśląc, za nią i teraz on jej na głowę. A ta się śmieje, mało nie pęknie, i woła:
– Ale super! Jak się nazywasz? Bo ja Kalinka!
– A ja Wojtek! Kto pierwszy w piaskownicy?
– Ja!
– Nie, właśnie, że ja!
W piaskownicy razem budowali zamek, ale Kalinka potem zaczęła robić dołek i trochę się pokłócili, co większe: dołek czy zamek. Na szczęście tak się pchali, że zamek się zrobił całkiem malutki, a dołek zniknął, więc zaczęli się śmiać. No i jeszcze trochę sobie pobiegali naokoło wszystkich dzieci, wrzeszcząc wniebogłosy i trzeba było iść do domu. Szkoda.
Odtąd Wojtek bawił się z Kalinką. I do tego przestał szukać przyjaciela. Jak myślisz, dlaczego?

Rozmowa na temat zachowania się w piaskownicy.
Jak Wojtuś szukał przyjaciela?
Czy dobrze robił?
Czy tak należy bawić się z innymi dziećmi?
Jak poznał Kalinkę?
Czy ona jest jego przyjacielem?

Zadanie 3

Zabawa ruchowo-naśladowcza Na podwórku. Rodzic podaje nazwy zabaw na podwórku, a dzieci naśladują te zabawy. Np. zabawy w piaskownicy, jazdę na rowerze, bieganie.

Zadanie 4

Karta pracy nr 21. Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku wiaderka, łopatki i foremki – jabłuszka. Kolorowanie rysunków.

Zadanie 5

Taniec „ Zygzak”. Na zakończenie zajęć zapraszam do tańca: https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

4-Latki

Temat dnia: Przyjacielem być

Zadanie 1 Ćwiczenia w książce, str. 59. Nauka fragmentu wiersza J.  Koczanowskiej „Przyjaciel” z pomocą osoby starszej. Oglądanie obrazków. Opowiadanie o tym, co się na nich dzieje. Określenie, czy Lenka i Mikołaj się przyjaźnią.

Zadanie 2. Rozmowa z dzieckiem na temat: Kogo nazywamy przyjacielem? Jak zachowuje się przyjaciel wobec was? Jaki jest przyjaciel? Czy można mieć wielu przyjaciół?

Słuchanie opowiadania J. A. Hockuby „O tym , jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela”

https://chomikuj.pl/stokrotka83/Dokumenty/historyjki+obrazkowe/O+tym+jak+pluszowy+zaj*c4*85czek+szuka*c5*82+przyjaciela

Zadanie 3

Karta pracy, str. 52. Dziecko ogląda obrazki. Odpowiada na pytania.

  • Kogo szukał zajączek?
  • Czy moherowy szalik chciał zostać przyjacielem? Dlaczego?
  • Czy prawy pantofel Basi z brązowym pomponem chciał zostać przyjacielem zajączka? Dlaczego?
  • Czy poduszka chciała zostać przyjaciółką zajączka?
  • Kto chciał zostać jego przyjacielem?

Rysowanie w pustym polu przyjaciela zajączka.

Zadanie 4

Malowanie portretu swojego przyjaciela. Dzieci malują farbami portret swojego przyjaciela. Po wyschnięciu prac naklejają ramkę – paski wycięte z kolorowego papieru.

Zadanie 5

Karta pracy, str.53. Określenie, co przedstawiają rysunki dla przyjaciela. Kolorowanie wybranego rysunku.

Zadanie 6

Taniec „ Zygzak”. Na zakończenie zajęć zapraszam do tańca: https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Piątek 5.06.2020

3-Latki

Temat dnia: Liczymy babki

Zadanie 1

Zabawy poranne
Joga dla dzieci- „Bajka o Królu” cz. II: https://www.youtube.com/watch?v=ZxdXnipUo1w

Zadanie 2

Babki z piasku – ćwiczenia w liczeniu
Dorosły mówi dzieciom zadania, a one ilustrują je za pomocą babek z piasku i podają wyniki.
-Zróbcie cztery babki. Policzcie je głośno. Usuńcie dwie babki. Ile babek wam zostało? Policzcie je.
-Zróbcie dwie babki. Policzcie je głośno. Doróbcie jeszcze dwie babki. Ile macie razem babek? Policzcie je.
-Zróbcie trzy babki. Policzcie je głośno. Usuńcie jedną babkę. Ile babek wam zostało? Policzcie je głośno.

Zabawa Lustro.
Dziecko bierze lusterko lub krążek, który spełnia rolę lustra. Dzieci robią różne miny do swoich luster. Potem naśladują miny, które pokazuje dorosły. Starają się określić, jakie emocje przedstawiają miny dorosłego

Zadanie 3

Ćwiczenia w książce, str. 43. Odszukiwanie na dużym obrazku babek z piasku wykonanych foremkami, które są pod obrazkiem. Liczenie babek każdego rodzaju.

4-Latki

Temat dnia: Moje podwórko

Zadanie 1

Karta pracy, str. 54. Oglądanie obrazków. Oszukanie pięciu różnic pomiędzy nimi. Zaznaczenie ich na górnym obrazku.

Zadanie 2. Zestaw zabaw ruchowych

1. Zabawa spacer z piłką

Dziecko maszeruje po pokoju w dowolnym kierunku, trzymając piłkę w sposób określony  przez osobę starszą; oburącz przed sobą, oburącz nad głową, na prawej dłoni, na lewej dłoni.

2. Zabawa Wysoko – nisko.

Piłki leżą na dywanie. Kiedy rodzic odbija piłkę wysoko, dziecko podskakuje przed swoją piłką  wysoko,  kiedy nisko – podskakuje nisko.

3. Zabawa Prawa – lewa

Dziecko porusza się po pokoju, przemieszczając piłki tylko za pomocą nogi – najpierw prawej, a potem lewej.

4. Zabawa celny rzut

Dziecko wrzuca piłki do kosza.

Zadanie 3. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej „Podwórko”

Na naszym podwórku
Wspaniała zabawa.
Jest ławka, huśtawka
I zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
I wiele foremek,
Są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.

Rozmowa na temat wiersza.

- Co znajduje się na podwórku?

- Co robimy na podwórku?

Zadanie 4

Karta pracy, str. 55. Rysowanie po drodze Lenki Lenki i Mikołaja do karuzeli. O kreślenie, co będą mijali po drodze.

Oddział przedszkolny- grupa 5,6-latki

Od 1.06 do 5.06 realizujemy temat: ,,Dziecięce przyjaźnie":

  • utrwalimy litery,
  • poznamy figurę przestrzenną- KULĘ
  • będziemy rozwijać postawę tolerancji wobec innych kultur i narodowości.

Pod podanym linkiem materiały na ten tydzień:  https://drive.google.com/drive/folders/19MAUZd56osuak3cuJcgtKdKLMGF4jQeM?fbclid=IwAR1SE1e3MymNKfqg27SWPqgAPa7LjcoOkmx_oQzb07ZGYkRZ1S8kWnLrUyc  

Religia klasy 0-III

Kl. 0 - 3 Temat: Serce Jezusa źródłem miłości i dobroci - nabożeństwo czerwcowe.

Obejrzyj na YouTube film pt. : Moja katolicka rodzina św. Maria Małgorzata i nabożeństwo do serca Jezusowego.

Miesiąc czerwiec jest poświęcony Najświętszemu Sercu Pana Jezusa. W wolnej chwil pomódl się z rodzicami Litanią do Serca Pana Jezusa.

Zajęcia ortograficzne klasy I-III

4 czerwiec

Temat: Utrwalenie poznanych zasad. Zabawy ortograficzne.

Przypomnij wszystkie poznane zasady ortograficzne. Uzupełnij dyktando.

Klasa I                                                                                                                                              
 W wyrazach w miejsce kropek wstaw brakującą literę „ó” lub „u”                                              

p...dełko

 z...ch

 z...pa

m...cha

 nóżka

 dzi...ra

chł...d

 sw...j

 b...t

wiecz...r

 dr...t

 st...ł

W tych wyrazach też w miejsce kropek wstaw "ż" lub "rz

w gó...e

 słu...y

 leka...

kole...anki

 le...y

 maryna...e

wstą...ka

 na dwo...e

 mąd...e

po...ądny

 dy...urny

 zwie...ęta

...eka

 ...yto

 twa...

du...o

 ko...eń

 ...aba

bu...a

 ...ucać

 uło...yć

Klasa II i III

W pewnej zagrodzie, niedaleko Zb…jnówki kr…lik, wiewi…rka, ż…łw, wr…bel, przepi…rka, k…ra, kog…t, mr…wka i k…k…łka kł…cili się o to, które z nich jest piękniejsze i mąd…ejsze. Chciano również p…eprowadzić głosowanie na kr…la zagrody. Na kł…tni upłynęło im popoł…dnie i wiecz…r. O p…łnocy pr…żna, ale nie tchu…liwa rop…cha wyszła z kał…ży i zapytała, po co te kł…tnie. Mimo, że jesteśmy tacy różni, to każdy z nas jest uroczy na sw…j spos…b.

Klasa I

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Muzyka:

Wartości rytmiczne nut. K s. 63 ćw. 6,7,8 .

Plastyka:

Wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej związanej z wybraną legendą. (Wykonanie i przesłanie zdjęcia pracy)

Informatyka:

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 48 temat  numer 23. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1, 2, i 3 na str. 49. Zdjęcie zadania  2 proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa

Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 23 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

Wychowanie fizyczne:

1 czerwiec (poniedziałek): https://www.youtube.com/watch?v=PAUmNKJNPsA     

3 czerwiec (środa): https://www.youtube.com/watch?v=vP8EjcvDT3k 

4 czerwiec (czwartek): https://www.youtube.com/watch?v=PAUmNKJNPsA     

01.06.2020 PONIEDZIAŁEK

Temat: Dzień Dziecka.

Zabawy rekreacyjno-sportowe na świeżym powietrzu. Przypomnienie zasad właściwego zachowania się podczas zabawy. Prowadzenie obserwacji przyrodniczych. Zabawy matematyczne i ruchowe w terenie pod czujnym okiem rodziców. Przysłanie filmików i zdjęć.

02.06.2020 WTOREK

Temat: Kolorowy rok.

Praca z podręcznikiem: s. 42-43 ustnie ćw. 1,2,3,4.

K s. 40-41 ćw. 1,2. Pd. s. 41 ćw. 3

KM s. 40 ćw. 1,2. Gra "Trzy obok siebie".

03.06.2020 ŚRODA

Temat. Różnobarwna działka.

Praca z podręcznikiem: s. 44 ustnie ćw. 1,2

K s. 42 ćw. 1,2

KM s. 42 ćw. 1; s. 43 ćw. 2,3

Pd. s. 42 ćw. 4

04.06.2020 CZWARTEK

Temat: Różnobarwna działka.

Praca z podręcznikiem s. 45 wiersz "Ogród kwiatowy pana van Gogha" 

ustnie s. 45 ćw. 1,2,3

K s. 43 ćw. 3,4

KM s. 44 ćw. 5

05.06.2020 PIĄTEK

Temat: Mieszkańcy kolorowej łąki.

Praca z podręcznikiem s. 46, s. 47 wykonanie akwarium z galaretki

K s. 44-45 ćw. 1,2,3 Pd. s. 45 ćw. 4

KM s. 45-46 ćw. 1,2,3,4 Pd. s. 46 ćw. 5

 

Klasa II

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Muzyka:

Wartości rytmiczne nut K s. 70 ćw. 5,6,7.

Plastyka:

Wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej związanej z wybraną legendą. (Wykonanie i przesłanie zdjęcia pracy)

Informatyka:

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 48 temat  numer 23. Następnie  wykonaj ćwiczenie 1,2,3 na str. 49.  Zdjęcia zadania  3  proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa

Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 23 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

1 czerwiec (poniedziałek) 

Temat: Dzień Dziecka.

Spędź ten dzień miło z rodzicami. Możecie zagrać w gry planszowe, pojechać z rodzicami na wycieczkę rowerową, przygotować wspólnie posiłek, pójść na spacer itp.

2 czerwiec ( wtorek)

Temat: Ile znamy, ile pamiętamy?

Badanie zdobytych wiadomości i  umiejętności. Praca domowa ćwiczenie 15 i 16 na str.79 – 80 w kartach ćwiczeń.          

3 i 4 czerwiec (środa i czwartek)

Temat: Planujemy wakacje.

Przeczytaj bardzo uważnie tekst „Bagaż” pochodzący z książki Wojciecha Widłaka Pan Kuleczka ,,Dom" (podręcznik str. 54 – 55). Odpowiedz ustnie na pytania:  Kim są bohaterowie opowiadania? Dokąd wybierali się Pypeć, Katastrofa, Bzyk-Bzyk i Pan Kuleczka? Jakie przedmioty chcieli zabrać ze sobą bohaterowie opowiadania? W jaki sposób bohaterowie zdecydowali się, co zabrać na wyjazd? Co zabralibyście ze sobą, wybierając się na wakacje? Uczniowie chętni mogą wykonać ćwiczenie 1, 2 i 3 w kartach ćwiczeń na str.56 – 57. Wszyscy uczniowie wykonują ćwiczenie 1, 2 i 3 na str.58 – 59 w kartach ćwiczeń. Praca domowa ćwiczenie  4 str. 59.

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=PAUmNKJNPsA oraz  https://www.youtube.com/watch?v=vP8EjcvDT3k  

Matematyka. Utrwalamy dodawanie i odejmowanie. Rozwiąż zadania 1 – 8  na str. 46 – 47. Praca domowa rozwiąż zadania  1 – 5 na str. 54.

5 czerwiec (piątek)

Temat: Ćwiczymy i utrwalamy tabliczkę mnożenia.

Zadania do wykonania w zeszycie.

1. Oblicz i wpisz wyniki.

5 x 7 =

6 x 6 =

3 x 5 =

9 x 5 =

4 x 9 =

2. Rozwiąż zadanie.

Mama postawiła na 5 półkach po 8 słoików z dżemem. Ile wszystkich słoików postawiła mama?

Obliczenia:

Odpowiedź:

3. Ułóż zadanie do podanego działania: 7 x 8 = . Wykonaj obliczenia i zapisz odpowiedź.

Praca domowa. Rozwiąż zadania 1 – 6 str. 60 - 61

Klasa III

Język angielski:

Zajęcia online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Muzyka:

Instrumenty dęte. K s. 73 ćw. 3,4,5 .

Plastyka:

Wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej związanej z wybraną legendą. (Wykonanie i przesłanie zdjęcia pracy)

Informatyka:

Przeczytaj uważnie w podręczniku na str. 44 temat  numer 21. Następnie  wykonaj ćwiczenia  1, 2, 3 na stronie 45. Zdjęcie  zadania 3 proszę przesłać na mój Messenger  - Agnieszka K. Wappa.

Zadania dla chętnych: wykonaj ćwiczenia do lekcji 21 zamieszczone na płycie. Zdjęcie wykonanej pracy też można przesłać.

1 czerwiec (poniedziałek)

Temat: Dzień Dziecka

Spędź ten dzień miło z rodzicami. Możecie zagrać w gry planszowe, pojechać z rodzicami na wycieczkę rowerową, przygotować wspólnie posiłek, pójść na spacer itp.

2 czerwiec ( wtorek)

Temat: Ile znamy, ile pamiętamy?

Badanie zdobytych wiadomości i  umiejętności. Praca domowa ćwiczenie 15 i 16 na str.79 – 80 w kartach ćwiczeń.          

3 i  4 czerwiec (środa , czwartek)

Temat: Zabawy z tatą

Przeczytaj inscenizację „Tatusiowie” (podręcznik str. 72 – 73) Odpowiedz na pytania: Kto jest autorem tekstu? Jakie postacie występują w inscenizacji?  Jakie czynności miał do wykonania Tatuś I? Co miał zrobić Tatuś II? Jaka niespodziankę chciał przygotować żonie Tatuś III? Jakie trudności napotkali ojcowie podczas wykonywania swoich obowiązków domowych? Wyszukaj w leksykonie wyraz ażurowy i zapoznaj się z jego wyjaśnieniem. Wykonaj w kartach ćwiczeń na str. 54 – 55 ćwiczenia 1 – 5 oraz ćwiczenia 1 – 9 na str.56 – 57. Praca domowa. Ćwiczenie 1 i 2 na str. 76.

Matematyka. Utrwalamy pojęcia: połowa, ćwierć. Rozwiąż zadania 1 – 6 na str. 52 – 53.                      

Wychowanie fizyczne - https://www.youtube.com/watch?v=PAUmNKJNPsA oraz https://www.youtube.com/watch?v=vP8EjcvDT3k  

5 czerwiec (piątek)

Temat: Znowu wakacje.

Przeczytaj wiersz „Znowu wakacje” (podręcznik str.74)  Odpowiedz na pytania: Kim są osoby przedstawione w wierszu?  Jak uczniowie z wiersza wyobrażają sobie wakacje?  Przejdź do kart ćwiczeń na str. 58 -59 i wykonaj ćwiczenia 1 – 5. Dla uczniów chętnych ćwiczenie 1 i 2 na str. 60 – 61.

Matematyka. Figury przestrzenne. Przeczytaj w podręczniku na str. 125 wiadomości o figurach przestrzennych. Zapamiętaj jaką figurę nazywamy figurą przestrzenną. Obejrzyj filmik na str. https://www.youtube.com/watch?v=_S9MFPvK_-g  Rozwiąż zadania 1 – 7 na str. 42 – 43. Praca domowa zadania8 – 11 str. 44.                                         

Wychowanie fizyczne V-VII

Klasa V

02.06.2020r. 

Skok w dal sposobem naturalnym z miejsca i biegu: https://ewf.h1.pl/student/?token=IjldkOArMk38PoBAJa4s2ianMle2QLUYCI8qtyQ0CQTgqhLfED

Przepisy gry w piłkę ręczną: https://www.youtube.com/watch?v=1YAoWohjp5A

Klasa VI

02.06.2020r.

Skok w dal technika naturalną: https://ewf.h1.pl/student/?token=IjldkOArMk38PoBAJa4s2ianMle2QLUYCI8qtyQ0CQTgqhLfED

Przepisy gry w piłkę ręczną: https://www.youtube.com/watch?v=1YAoWohjp5A

06.06.2020r.

Ćwiczenia przygotowawcze do pchnięcia kulą: https://www.youtube.com/watch?v=COKrdQvSVuw

Klasa VII

02.06.2020r.

Skok w dal sposobem naturalnym: https://ewf.h1.pl/student/?token=IjldkOArMk38PoBAJa4s2ianMle2QLUYCI8qtyQ0CQTgqhLfED

Przepisy gry w piłkę ręczną: https://www.youtube.com/watch?v=1YAoWohjp5A

06.06.2020r.

Plasowanie piłki po wystawieniu przez partnera: https://ewf.h1.pl/student/?token=YynY0no6H1lT0as0WhJnxfW0koT5l5V1hHaVjRX37Z6zwK4kVg

Klasa V, VI, VII

06.06.2020r.

Bezpieczna aktywność fizyczna w górach i nad wodą. Przeczytaj uważnie!

BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS odpoczynku nad wodą, w górach

  Podczas pobytu nad wodą:

  • Pamiętaj, że najbezpieczniejsza kąpiel to ta w miejscach odpowiednio zorganizowanych i oznakowanych, będących pod nadzorem ratowników, czy funkcjonariuszy Policji Wodnej,
  • Nie wolno się kąpać w miejscach niebezpiecznych, a zwłaszcza położonych przy śluzach, mostach, budowlach wodnych, portach, przy zaporach, mostach, przy ujęciach wody pitnej, stawach hodowlanych, basenach przeciwpożarowych, jak również w pobliżu szlaków żeglownych oraz w wodach o silnym zanieczyszczeniu i wirach, Zapoznaj się i przestrzegaj zasad regulaminu kąpieliska, na którym się znajdujesz,
  • Nie wchodź do wody wbrew zakazowi ratownika oraz w czasie, w którym wywieszona jest flaga czerwona,
  • Nie niszcz urządzeń i sprzętu kąpieliska, a zwłaszcza sprzętu ratunkowego,
  • Nie niszcz znaków żeglugowych odgradzających kąpielisko od szlaku żeglownego, wód otwartych lub miejsc, w których kąpiel jest zabroniona,
  • Nie wchodź do wody bezpośrednio po spożytym posiłku,
  • Nie wskakuj gwałtownie do wody rozgrzany dłuższym opalaniem,
  • Nigdy nie skacz (zwłaszcza na głowę) do nieznanej wody - zawsze zbadaj głębokość wody oraz ukształtowanie dna,
  • W trakcie kąpieli nie krzycz, nie wzywaj pomocy, jeśli faktycznie nie jest Ci ona potrzebna,
  • Bawiąc się w wodzie nie zakłócaj wypoczynku i kąpieli innym,
  • Nie wrzucaj przedmiotów do wody (śmieci, szkła),
  • Nigdy nie skacz do wody w miejscach nierozpoznanych,
  • W przypadku złego samopoczucia, uczucia zimna – natychmiast wyjdź z wody,
  • Pływając nie oddalaj się od wyznaczonego, strzeżonego miejsca na kąpielisku:
  • Jeżeli jesteś początkującym pływakiem – pływaj tylko w strefie kąpieliska ograniczonej żółtymi bojami,
  • Czerwone boje wyznaczają strefę kąpieliska, z której korzystają dobrzy pływacy.
  • Staraj się nie pływać sam – możesz poprosić kogoś, aby Cię obserwował w trakcie pływania,
  • Korzystając z kąpielisk nadmorskich unikaj miejsc niebezpiecznych typu ostrogi, falochrony – możesz się tam natknąć na: gwałtowny spadek dna, wsteczne prądy, powierzchnie śliskie, porośnięte wodorostami lub pokryte ostrymi małżami,
  • Zwracaj uwagę na innych kąpiących się – ktoś może potrzebować Twojej pomocy,
  • Jeśli zauważysz przypadek tonięcia lub wypadek nad wodą natychmiast wezwij pomoc – powiadom Ratownika WOPR,

 Podczas pobytu w górach:

  • Dostosuj obuwie i ubiór do panujących warunków atmosferycznych zakładając, że pogoda może w każdej chwili się zmienić.
  • Słuchaj prognoz pogodowych w radiu czy telewizji.
  • Wychodząc ze schroniska na szlak, poinformujcie o tym jego pracowników podając planowaną trasę przemarszu i przybliżoną godzinę powrotu. Zgłoście swój powrót.
  • Przed wyprawą zapoznaj się z mapą terenu dobierając długość i trudność szlaku turystycznego do możliwości najsłabszych uczestników wycieczki.
  • Bądź ostrożny w kontaktach z osobami obcymi.
  • Jeśli masz ze sobą telefon komórkowy zaprogramuj w nim numery najbliższych placówek GOPR.
  • Zawsze zabieraj ze sobą podstawowy sprzęt pierwszej pomocy, zwłaszcza do opatrywania ran i usztywniania złamanych czy zwichniętych kończyn, a także latarkę i gwizdek do sygnalizacji miejsca pobytu.
  • Nie wspinaj się po skałach bez asekuracji i odpowiedniego przygotowania a także sprzętu. Lepiej skorzystać z pomocy instruktora i w zaproponowanym przez niego terenie.

Religia klasa V-VIII

Klasa V

Temat: Jan Apostoł - wierny przyjaciel Jezusa.

Zapoznaj się z treścią katechezy z podręcznika i wykonaj ćwiczenia.

Temat: Pierwszy spośród Dwunastu - św. Piotr 

Obejrzyj prezentacje o Świętym Piotrze: https://tiny.pl/7mtsd Zrób polecenia str.112-113

Klasa VI

Temat: Dzień Dziecka – moje prawa i obowiązki. 

Przeczytaj temat ze str. 200. Przeczytaj dokładnie ramkę ze str.201 Z KONWENCJI O PRAWACH DZIECKA. Obejrzyj prezentację na stronie: genially. dzien dziecka moje prawa i obowiazki

Temat:  Temat: Jak okazać im miłość? Dzień Matki i Dzień Ojca. 

Przeczytaj temat z podręcznika s. 197-199. Zrób zadania z zeszytu ćwiczeń s.124-125, które potrafisz. Pomódl się wieczorem w intencji rodziców. Obejrzyj prezentację na genially/kocham-moich-rodziców.

Klasa VII

Temat: Tradycja, która niesie wiarę.

Zapoznaj się z treścią katechezy z podręcznika. 

Temat: Nieugięty przewodnik Narodu - Kardynał Stefan Wyszyński. 

Obejrzyj prezentację: https://tiny.pl/7xl8d W najbliższym czasie sługa Boży Kardynał Stefan Wyszyński zostanie włączony w poczet błogosławionych. Módlmy się, aby Sługa Boży wypraszał nam wszystkie potrzebne łaski dla naszych rodzin i Ojczyzny

Klasa VIII

Temat: Pokora i pycha w moim rozwoju.

Zapoznaj się z treścią katechezy z podręcznika str. 152 - 154.

Temat: Nieugięty przewodnik Narodu - Kardynał Stefan Wyszyński. 

Obejrzyj prezentację: https://tiny.pl/7xl8d W najbliższym czasie sługa Boży Kardynał Stefan Wyszyński zostanie włączony w poczet błogosławionych. Módlmy się, aby Sługa Boży wypraszał nam wszystkie potrzebne łaski dla naszych rodzin i Ojczyzny

Godzina wychowawcza klasy V-VIII

03.06.2020 r.

Temat: Dzień Dziecka.

Z okazji Dnia Dziecka życzę dużo zdrowia, pomyślności, wiele radości i wszystkiego, co w życiu najpiękniejsze.

Bardzo bym prosiła o podanie jednego przykładu dzieła literackiego, którego bohaterem jest dziecko.

Klasa V

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Technika:

04.06.2020 r.

Temat: Tworzywa sztuczne.

  1. Temat z podręcznika ze str. 132 – 133.
  2. Należy wykonać notatkę z tego zakresu, uwzględnić w niej termin – tworzywa sztuczne oraz krótki zarys historyczny dotyczący produkcji tworzyw sztucznych.

Geografia:

Temat:  Lekcja powtórzeniowa  „Krajobrazy Świata”.

  1. Podręcznik str.158- ustnie.
  2. Zeszyt ćwiczeń str. 91-92, 94,96.
  3. Na podstawie mapy świata na końcu podręcznika podaj nazwy i wysokości najwyższych gór szczytów i wysokości  według wzoru:
  • Azja-  Himalaje – Mont Everest – 4848 m n.p.m.
  • Afryka-……….
  • Europa-………….  Itd.  

Historia:

03.06.2020 r.

Temat: Polska dzielnicowa i zjednoczona. Sprawdzian.

  1. Sprawdzian będzie przesłany do uczniów.
  2. Tego samego dnia należy go odesłać.

05.06.2020 r.

Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu.

  1. Sprawdzian będzie oceniony i  omówiony w trakcie zajęć przez Messenger.

Matematyka:

Poniedziałek 1.06, Wtorek 2.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Ułamek jako procent.

Celem lekcji jest poznanie pojęcia procentu oraz zamiana ułamka na procent i odwrotnie.

Na początek obejrzyj film na stronie:

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 241-243. Zwróć uwagę, że procenty to ułamki o mianowniku 100. Rozwiąż w zeszycie zadania 1- 11 ze strony 243-244.

Środa 3.06, Czwartek 4.06 i Poniedziałek 8.06  – zajęcia dodatkowe.

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Obliczanie procentu danej wielkości.

Celem lekcji jest obliczanie procentu danej liczby.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=Pnq5WCdHFrQ

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 245-247. Zwróć uwagę, że takie samo oprocentowanie dla różnych liczb wyznacza różne wielkości. Rozwiąż zadanie 1-12 ze strony 247 - 249.

 

Język polski:

02.06.2020 r.

Temat: Sprawdzian wiadomości z rozdziału VI.

  1. Sprawdzian będzie przesłany na pocztę ucznia.
  2. Należy tego samego dnia go odesłać.

02.06.2020 r.

Temat: Ania z Zielonego Wzgórza – opowieścią  o niezwykłej dziewczynce z bujną wyobraźnią.

  1. Odbędzie się test ze znajomości lektury.
  2. Należy go uzupełnić i przesłać do nauczyciela.
  3. Można zapiać numery odpowiedzi w zeszycie.
  4. Ze względu na sprawdzian można będzie odesłać go następnego dnia.
  5. W dostępnych źródłach informacji proszę poszukać wiadomości dotyczących życia i twórczości Lucy Maud Montgomery.  Zapisz tytuły cyklu książek o Ani.

03.06.2020 r.

Temat: Losy Ani Shirley.

  1. Wyszukaj wyrazy bliskoznaczne do rzeczownika dom, np – gmach, kamienica, blok, wieżowiec,  budynek itp.
  2. Czas wydarzeń – koniec XIX wieku, pięć lat z życia Ani. Gdy ją poznajemy ma 11 lat, w chwili zakończenia utworu bohaterka ma szesnaście. Miejsca zdarzeń – stacja w Bright River – pierwsze spotkanie Ani z Mateuszem, dom pani Małgorzaty Linde, dom pani Spencer w White Sands, Świerkowe Wzgórze (dom państwa Barrych), dom Cuthertów na Zielonym Wzgórzu, Carmidy Charlonttetown – Akademia Krakowska.
  3. Należy ułożyć plan wydarzeń.    

04.06.2020 r., 05.06.2020 r.

Temat: Niezwykły charakter Ani Shirley.

  1. Wyjaśnienie słowa charakter – zespół cech psychicznych właściwych danemu człowiekowi, przejawiających się w jego postępowaniu, sposobie bycia.

usposobienie – wrodzone właściwości, temperament, natura, np. usposobienie pogodne, gwałtowne, żywe, wesołe, 

umysłowość – stan poziom umysłu człowieka, sposób myślenia, rozumowania.

Cechy charakteru – honorowy, solidny, samolubny, ambitny, szlachetny, 

Cechy usposobienia – opryskliwy, energiczny, kapryśny, ospały

Cechy umysłowości  - błyskotliwy, inteligentny, zdolny, spostrzegawczy, utalentowany.

  1. Napisz notatkę w oparciu o przykłady z lektury, np.

Ania była bardzo honorowa, nie chciała rozmawiać z Gilbertem , gdy ten nazwał ją Marchewką. Konsekwentna – realizowała swoje postanowienia,  uczynna, chciała dorównać Gilbertowi w nauce, pokonywała piętrzące się przed nią trudności.

Cechy bohaterki pozytywne – pracowita, sumienna, wrażliwa, uzdolnienia, ambitna, opanowana, zdolna do wyrzeczeń, pomysłowa, itp.

Cechy negatywne bohaterki – gadatliwa, roztrzepana, zbyt wrażliwa na punkcie swego wyglądu itp.

  1. Opisz postać literacką według planu:

- przedstawienie postaci,

- opis wyglądu,

- podanie cech charakteru, usposobienia, umysłowości wraz z uzasadnieniem,

- opis postaci

Wykonać opis postaci literackiej na 09.06.2020 r.

Klasa VI

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Technika:

04.06.2020 r.

Temat: Bezpieczne korzystanie z urządzeń technicznych. Urządzenia grzewcze.

  1. Zakres tematyczny z podręcznika ze str. 228 – 229.
  2. Należy wykonać notatkę, która będzie zawierała zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń technicznych.
  3. Praca – ćw. 5.1 str. 228.
  4. Należy też wykonać notatkę z tematu ,,Urządzenia grzewcze” str. 229.

Matematyka:

Czwartek 28.05, Poniedziałek 1.06 (2 lekcje) i Wtorek 2.06

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Odejmowanie liczb wymiernych.

Celem lekcji jest obliczanie różnicy liczb, w których występują dodatnie i ujemne ułamki.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=tA30eiEafUk

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 255. Zwróć uwagę, że odejmowanie można zastąpić dodawaniem liczby przeciwnej. Rozwiąż w zeszycie zadanie 1-15 ze strony 255-257.

Poniedziałek 1.06  – zajęcia dodatkowe.

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Pole trapezu.

Celem lekcji jest poznanie wzoru i nabycie umiejętności obliczania pola trapezu.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=4mdTOoSc9CY&t=5s

Zwróć uwagę, jaki jest wzór na obliczanie pola trapezu. Rozwiąż zadanie 6 ze strony 184.

Czwartek 4.06, Poniedziałek 8.06 (2 lekcje)

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Mnożenie liczb wymiernych.

Celem lekcji jest obliczanie iloczynu liczb, w którym występują dodatnie i ujemne ułamki.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=IqMLlDjkxME

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 258-259. Zwróć uwagę, że parzysta liczba czynników ujemnych daje nam wynik dodatni, a nieparzysta  - ujemny. Rozwiąż w zeszycie zadanie 1-10 ze strony 259-261.

 

Język polski:

02.06.2020 r.

Temat: Ustawa o języku polskim.

  1. Zapoznaj się z tekstami z podręcznika ze str. 294.
  2. Którą myśl z przeczytanego fragmentu Ustawy o języku polskim uważasz za najważniejszą? Uzasadnij swój wybór.
  3. Jakie przesłanie zawiera tekst przedstawiony w ćw. 2 str. 295. Odnieś je do siebie jako do użytkownika języka.
  4. Przeczytaj ze str. 295 Czy wiesz, że ... i wyjaśnij sens znanego dwuwiersza. Uzasadnij aktualność słów poety. Które fragmenty Ustawy o języku polskim mają z nimi związek?
  5. Zapisz hasło zachęcające do nauki języka polskiego.
  6. Napisz pracę na jeden z tematów, użyj odpowiednich argumentów.

- Polszczyzna to też ojczyzna.

- Po co uczyć się języka polskiego.

- Stop! To grozi polszczyźnie!

Bardzo proszę napisać prace stylistyczne i przesłać na maila lub Messenger. Termin do 09.06.2020 r.

03.06.2020 r.

Temat: Co zadziwiło Anglika? Małgorzata Strzałkowska ,,Zagadka”.

  1. Przeczytaj wiersz ze str. 297.
  2. Które dźwięki naśladują dźwięk wody, zapisz je do zeszytu. Określ ten środek stylistyczny.
  3. Co zadziwiło Anglika? Wyjaśnij znaczenie powiedzenia ,,łamać sobie język”. Jaki to ma związek z wierszem.

03.06.2020 r.

Temat: Dobre, bo polskie ...

  1. Co łączy znaki przedstawione na str. 298. Który znak najbardziej do ciebie przemawia? Napisz.
  2. Narysuj własny projekt znaku promującego Polskę lub polskie produkty.
  3. Czy znasz akcję dotyczącą kupowania polskich produktów i termin patriotyzm konsumencki? Dowiedz się czemu służy aplikacja Pola?
  4. Jak każda rodzina może włączyć się do wspierania polskich producentów. Napisz swoje propozycje.
  5. Napisz hasło reklamowe ,,Polskie jest dobre”.

04.06.2020 r., 05.06.2020 r.

Temat: Ideały harcerskie.

1. Odczytaj teksty ze str. 299 – 302 z podręcznika.

2. Zwróć uwagę na słowa hymnu harcerskiego, którego autorem jest Ignacy Kozielewski, napisz, jakie ideały odzwierciedlają, do jakich tradycji nawiązują.

3. Czym charakteryzują się takie formy wypowiedzi, jak rota, przysięga, przyrzeczenie, ślubowanie. W jakich okolicznościach się je wypowiada?

4. Napisz na podstawie dostępnych źródeł informacje o Zawiszy Czarnym i wyjaśnij związek z tą postacią powiedzenia: polegać jak na Zawiszy.

5. Wykaż związek ideałów harcerskich z tradycją rycerską i wojskową.

6. Na podstawie tekstu ze str. 301 – 302 napisz, kim była Inka i jak zachowała się w godzinie próby?

7. Jak rozumiesz słowa Inki napisane w grypsie; ,,Powiedzcie babci, że zachowałam się  jak trzeba’’? Jakie przesłanie płynie z tych słów obecnie, w czasach pokoju?

8. Poszukaj dodatkowych informacji o Ince. Napisz krótką informację biograficzną na jej temat.

Geografia:

Temat: Zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji.

  1. Przypomnij i zapisz  obiekty stanowiące granicę między  Europą i Azją.( min.8 obiektów- masz zapisane w zeszycie ).
  2. Wypisz 14 państw sąsiadujących z Rosją.
  3. Jak nazywa się obszar Rosji poprzez który Polska sąsiaduje z Rosją? Jak nazywa się główne miasto w tym regionie?
  4. Jakie oceany i morza  oblewają Rosję (14):
  5. Do podanej strefy klimatów Rosji dopisz formację roślinną ( czyli zbiorowisko roślin):
  • Klimat umiarkowany ciepły przejściowy-………………………………
  • Klimat umiarkowany ciepły  suchy kontynentalny-……………………..
  • Umiarkowany chłodny-…………..
  • Okołobiegunowy subpolarny-……………………..
  • Okołobiegunowy polarny-……………………………….
  1. Jak nazywa się:
  • Najgłębsze  jezioro  Rosji i świata?( głębokość)
  • Miasto ,w którym zanotowano najniższą temperaturę na Ziemi  na terenach zamieszkałych przez ludzi. Ile ona wynosiła?
  • Wypisz najdłuższe  rzeki  Rosji ( w części europejskiej  najdłuższą i w części azjatyckiej)
  1. Na podstawie mapy str. 164 podr. i mapy gospodarczej  Europy i Azji w atlasie wypisz 10 surowców, które znajdują się w Rosji.
  2. Co jest podstawą gospodarki tego kraju?
  3. Co to jest okręg przemysłowy?
  4. Wypisz nazwy po 4 okręgów przemysłowych w części azjatyckiej i  europejskiej oraz podaj przykład miasta i surowca wydobywanego w tym okręgu oraz jeden rodzaj przemysłu przetwórczego ,( mapa str.164) np.
  • Okręg Dalekowschodni- cz. azjatycka- Władywostok, rudy cynku i ołowiu, produkcja statków)
  1. Czy  Rosja posiada dogodne warunki do rozwoju rolnictwa? Dlaczego?
  2. Gdzie znajdują się najdogodniejsza warunki do  rozwoju rolnictwa?
  3. Jaki rodzaj usług dominuje w Rosji?
  4.  Przeanalizuj schemat str.164 i uzupełnij zdanie:

Najwięcej osób w Rosji zatrudnionych jest w ………………………………….. , potem w …………………. , a  najmniej w ………………………………. .

  1. Konflikt z Ukraina  o Krym i wschodnia Ukrainę.  przeczytaj str.165- nic nie pisz.
  2. Jak nazywa się najdłuższa linia kolejowa świata  przebiegająca w Rosji? Jakie dwa miasta łączy, jaką  ma długość, podaj nazwy 8 miast położonych na trasie tej kolei.

Odpowiedzi do pytań zapisz w zeszycie. Pytania 1,2,3,4 wymagają pracy z atlasem, odpowiedzi do pozostałych zadań znajdziesz w podręczniku , 16- wymaga dodatkowych źródeł np. Internet.

Wyraźne zdjęcia z zeszytu prześlij do następnej lekcji.

Historia:

04.06.2020 r.

Temat: Epoka napoleońska – sprawdzian wiadomości.

  1. Sprawdzian będzie przesłany do ucznia.
  2. Należy tego samego dnia go odesłać.

05.06.2020 r.

Temat: Omówienie i poprawa sprawdzianu.

  1. Sprawdzian będzie oceniony i omówiony w trakcie zajęć przez Messenger.

Klasa VII

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Matematyka:

Poniedziałek 1.06, Wtorek 2.06 i Środa 3.06 (2 lekcje)  

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Praktyczne zastosowania twierdzenia Pitagorasa.

Celem lekcji jest stosowanie twierdzenia Pitagorasa do obliczania długości odcinków w sytuacjach praktycznych .

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=OpxCIHRM5PI

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 235-237. Zwróć uwagę, że twierdzenie Pitagorasa stosujemy tylko do trójkątów prostokątnych. Rozwiąż w zeszycie zadania 1, 2, 5, 7, 8 -14 ze strony 235-239.

 

Język polski:

01.06.2020 r.

Temat: Spotkanie z lekturą ,,Stary człowiek i morze” Ernesta Hemingwaya.

  1. Zaznacz w lekturze opis morza w porze nocnej i o świcie.
  2. Jakiego słownictwa używałi rybacy mówiąc o swoim zawodzie?
  3. Na podstawie opowiadania napisz instrukcję dla amatora łowienia ryb. Poradź, jak należy założyć przynętę.
  4. Zaznacz fragmenty charakteryzujące głównego bohatera.
  5. Poszukaj frazeologizmów z wyrazami: zwycięstwo, klęska i zapisz w zeszycie.
  6. Napisz pracę - ,,Życie w portowym miasteczku”. Pracę należy przesłać do nauczyciela.
  7. Opracuj notatkę biograficzną o marlinie, uwzględnij w niej wielkość, kształt ryby, miejsca występowania.

03.06.2020 r.

Temat: Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać ... Ernest Hemingwey ,,Stary człowiek i morze”.

1.Opisz wygląd starszego człowieka, bohatera opowiadania.

2. Opisz sytuację rodzinną i materialną bohatera. Jak bohater oceniał samego siebie.

3. Przedstaw w punktach kloejne etapy walki z rybą. Określ uczucia bohatera.

4. Czym dla Santiago było łowienie ryb?

5. Wymień cechy charakteru głównego bohatera i przytocz sytuację z lektury, w których się one ujawniały.

6. Spróbuj napisać życiorys głównego bohatera, przedstaw w nim najważniejsze sytuacje z jego życia..

7. Oceń, czy bohater odniósł zwycięstwo czy klęskę?

04.06.2020 r.

Temat: Metafora ludzkiego losu.

    1. Co w pezenośni może oznaczać ocean przedstawony w opowiadaniu?
    2. Jakie ludzkie postawy mogą symbolizować, latające ryby, delfiny, trujące meduzy, żłówie, marliny i rekiny?
    3. Utwór Ernesta Hemingweya o starym rybaku jest odczytywany jako metafora ludzkiego losu. Wyjaśnij, jak w tym kontekście rozumiesz poniższe zdania.

*,,Jego wyborem było pozostać w głębokich, ciemnych wodach, daleko od wszelkich sideł, pułapek i podstępów. Moim wyborem było udać się tam po niego”.

*,,Teraz nie czas mysleć o tym, czego nie masz. Myśl, co potrafisz zrobić z tym, co jest”.

*,,Szczęście jest czymś, co przychodzi pod wieloma postaciami, więc któż może je rozpoznać?’’

  1.    Do jakiego mitologicznego bohatera mógłbyś porównać Santiaga? Uzasadnij swój wybór.
  2.   ,,Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać”. Przedstaw własne zdanie na ten temat.

05.06.2020 r.

Temat: Sztuka narracji.

  1. Określ rodzaj nanrracji w opowiadaniu.
  2. Wskaż w tekście przykłady monologu wewnętrznego. Wyjaśnij dlaaczego autor wykorzystał tę konstrukcję.
  3. Jaki charakter mają opisy morza i relacje z walki z rybami. Dobierz odpowiednie określenia. Wymień walory tego opowiadania.

Geografia:

5.06.20 i 6.06.20

Temat: Wpływ walorów przyrodniczych i kulturowych na rozwój turystyki.

1.Walory przyrodnicze  wybrzeża Bałtyku:  ( tekst str.190-191)- wypisz:

-…………………………..

-…………………….

2.Jakie formy wypoczynku dominują nad morzem?- wypisz

3. Wymień atrakcje turystyczne Małopolski:

-………………..

-……………………..

Na podstawie obejrzanych filmów wypisz do zeszytu  10 miast z pierwszego filmu  , 10 atrakcji Trójmiasta , 10 atrakcji Krakowa. Dlaczego  miejscowość nosi nazwę Kalwaria Zebrzydowska? Kaplica jakiej świętej znajduje się na trasie zwiedzania  Kopalni w Wieliczce? Odpowiedzi na pytania na podstawie filmów prześlij do następnej lekcji.

Zeszyt ćw. 117-118

10 Najpiękniejszych miast nad Polskim Morzem: https://www.youtube.com/watch?v=ELqSep2Ubjg

GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT 10 MIEJSC - CO ZOBACZYĆ - AMAZING POLAND TRIP: https://www.youtube.com/watch?v=M-yWznEUHv8

Pomniki Historii Kraków: https://www.youtube.com/watch?v=NaSvze0MAf8

Pomniki Historii Wieliczka, Bochnia: https://www.youtube.com/watch?v=rZCR8EfQw3o

Pomniki Historii- Kalwaria Zebrzydowska: https://www.youtube.com/watch?v=XkRqZr-4O9Y

Historia:

01.06.2020 r.

Temat: Rządy autorytarne w Polsce w latach 1926 – 1936.

  1. Należy przeczytać temat z podręcznika.
  2. Zwróć uwagę na kryzys demokracji parlamentarnej w Polsce – przyczyny, przebieg i skutki przewrotu majowego.
  3. Polityka autorytalizmu – rządy sanacji, zmiany ustrojowe – konstytucja kwietniowa – 1935 r.
  4. Główne kierunki polityki zagranicznej i polityki równowagi.
  5. Należy wykonać notatkę z tego tematu.
  6. Należy też uzupełnić zeszyt ćwiczeń.

03.06.2020 r.

Temat: Społeczeństwo i gospodarka II Rzeczypospolitej.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika.
  2. Zredaguj notatkę, zwracając uwagę na:

- skutki wielkiego kryzysu gospodarczego w Polsce

- pogorszenie się sytuacji gospodarstw rolnych,

- zastój w przemyśle,

- wzrost bezrobocia,

- formy pomocy rządu – zasiłki dla bezrobotnych, dofinansowanie robót publicznych.

Klasa VIII

Chemia:

Materiały wysłane na messengera.

Fizyka:

Materiały wysłane na messengera.

Biologia:

Indywidualny kontakt mailowy z nauczycielem.

Informatyka:

Kontakt mailowy z nauczycielem.

Język angielski:

Lekcje online według harmonogramu wysłanego przez nauczyciela.

Matematyka:

Środa 4.06 (2 lekcje)

Do zeszytu zapisujemy temat lekcji: Zdarzenia w doświadczeniach losowych.

Celem lekcji jest znajdowanie liczby zdarzeń elementarnych sprzyjających danemu zdarzeniu.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=SQ-oxZhkp10

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 289-290. Zwróć uwagę, że otrzymamy inne zbiory zdarzeń w wyniku losowania ze zwracaniem i bez zwracania. Rozwiąż zadania 1-11 ze strony 290-291.

Środa 27.05, Poniedziałek 1.06, Wtorek 2.06

Temat lekcji: Reguła dodawania.

Celem lekcji jest stosowanie reguły dodawania i mnożenia do zliczania par elementów o określonych własnościach.

Na początek obejrzyj film na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=WmGsge3GflM

Następnie zapoznaj się z informacjami w podręczniku na stronie 286-288. Zwróć uwagę, że reguła dodawania pozwala szybciej zliczyć wyniki doświadczenia. Rozwiąż zadania 1- 7 ze strony 286-288.

 

Język polski:

01.06.2020r.

Temat: Sztuka konwersacji.

1. Zapisz pytania, które chciałbyś zadać koledze czy koleżance na temat przyczyn, dla których ludzie nie potrafią się porozumieć.

2. W wypowiedzi pisemnej postaraj się zadbać o poprawność językową swojego stanowiska.

3. Postaraj się dobrać odpowiednie argumenty wraz z uzasadnieniem.

01.06.2020 r., 03.06.2020 r., 04.06.2020 r.

Temat: W poszukiwaniu skarbu. Fragment ,,Alchemika” Paula Coelha.

1. Określ elementy świata przedstawionego we fragmencie powieści – podręcznik str. 346 – 349.

2. Zredaguj notatkę zawierającą informację na temat czasu i miejsca akcji, bohaterów i zdarzeń, o których mowa we fragmencie powieści.

3. Wybierz z tekstu wszystkie określenia tajemniczego rozmówcy pasterza. Postaraj się go scharakteryzować. Kogo lub co może uosabiać ta postać?

  1. Zapisz fragment z tekstu wyjaśniający, czym jest ,,Własna Legenda”. Jak rozumiesz sens tych słów? Dlaczego to pojęcie zostało zapisane wielkimi literami?
  2. Wyjasnij na czym polega  - według przybysza z Salem - ,,największe kłamstwo świata”. Napisz ostrzeżenie przed nim skierowane do człowieka współczesnego. Wymień konsekwencje porzucenia ,,Własnej Legendy”.
  3. Steść opowieść starca o poszukiwaniu szmaragdów. Jaka prawda o życiu została w nim przekazana. Do którego gatunku literaackiego można zaliczyć tę historię.
  4. Zredaguj definicję słowa ,,skarb’’. Podaj cechy charakterystyczne dla tego pojęcia.
  5. Podaj wyrazy bliskoznaczne dla tego słowa.
  6. Dlaczego przybysz za wskazanie drogi do skarbu chciał dostać owce, do których chłopiec był przywiązany?
  7. Jak uważasz, jaką decyzję podejmie młody pasterz? Czy ruszy na poszukiwanie skarbu i odnajdzie go?
  8. Wyjaśnij znaczenie powiedzenia ,,Tam skarb twój, gdzie serce twoje”.
  9. Napisz informacje na temat życia i twórczości Paula Coelha.

05.06.2020 r. 

Temat: Treść i zakres wyrazu.

  1. Zakres gramatyczny z podręcznika str. 351 – 352.
  2. W oparciu o informacje z podręcznika należy wykonać notatkę.
  3. Należy wykonać ćwiczenia z podręcznika ze str. 352.
  4. Należy wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.

Geografia:

Temat: Środowisko  przyrodnicze Arktyki i Antarktyki.

1. Położenie obszarów okołobiegunowych.
2. Znaczenie terminów: góra lodowa, lądolód, pak lodowy, lodowiec szelfowy, nunatak.
3. Środowisko geograficzne Arktyki i Antarktyki.
4. Dzień i noc polarna.
5. Gatunki roślin i zwierząt.
6. Ludy zamieszkujące Arktykę i warunki ich życia.
7.Zmiany w środowisku przyrodniczym obszarów polarnych.

Zeszyt ćw. str. 80-82

Praca domowa
1. Dopisz Arktyka, Antarktyka zgodnie z położeniem obiektów:
a. Ziemia Północna
b. Ziemia Baffina-
c. Morze Weddella-
d. Płw. Antarktyczny-
e. Ziemia Królowej Maud-
f. Wyspy Parryego
g. Grenlandia
h. Morze Wschodniosyberyjskie-
i. Morze Amundsena-
j. Szetlandy Południowe-
k. Morze Baffina-
l. Ziemia Franciszka Józefa-
ł. Morze Łaptiewów-
m. Morze Rossa-
n. Svalbard-
o. Morze Beauforta-
p. Nowa Ziemia-
r. Orkady Południowe-
s. Lodowiec Szelfowy Rossa-
t. Masyw Vinsona-
u. Góry Ellswortha-
w. Morze Davisa -
x. Wyspy Królowej Elżbiety-
y. Przylądek Morris Jesup-
z. Wyspy Ellesmerea-
ż. Morze Czukockie-
v. Morze Bellingshausena-
A. Ziemia Wiktorii-

Historia:

01.06.2020 r.

Temat: Polska w NATO i Unii Europejskiej.

1. Temat z podręcznika ze str. 226 – 229.

2. Zagadnienia:

- polityka zagraniczna III Rzeczypospolitej,

- zmiana sąsiadów – krajów graniczących z  Polską,

- zawarcie z RFN w 1990 r. układu granicznego, a w 1991 r. traktatu o dobrym sąsiedztwie,

-  w 1991 r. Polska oraz Węgry i Czechosłowacja podpisały deklarację o współpracy – Trójkąt Wyszehradzki oraz powstanie niezależnych Czech i Słowacji,

- wspieranie dążeń niepodległościowych Litwy, Ukrainy, Białorusi  - opuszczenie wojsk polskich przez oddziały Armii Sowieckiej – cały proces zaczął się w 1991 r. i trwał dwa lata, - przyjęcie Polski do NATO – 1999 r.

- 1 maja 2004 r. – Polska stała się państwem członkowskim Unii Europejskiej.

3. Zadanie domowe – ćw. 3 str. 229.

4. Należy uzupełnić ten temat w zeszycie ćwiczeń.

03.06.2020 r.

Temat: Utrwalenie materiału z działu - ,,Polska i świat na przełomie XX i XXI w.”

1. Należy powtórzyć zakres tematyczny z podręcznika ze str. 201 – 229.

2. Zagadnienia do powtórzenia:

  • przyczyny kryzysu gospodarczego w ZSRR na początku lat 80 – tych,
  • reformy przeprowadzone przez Michaiła Gorbaczowa,
  • ustalenia przy okrągłym stole,
  • wybory parlamentarne w czerwcu 1989 r.,
  • przyczyny upadku komunizmu w Europie Środkowo – Wschodniej,
  • okoliczności odzyskania niepodległości przez kraje bałtyckie,
  • następstwa rozpadu ZSRR,
  • rozpad Jugosławii,
  • najważniejsze zmiany, które przeprowadził rząd Tadeusza Mazowieckiego.

3. Daty:

  • 1979 – 1989 –
  • 1985 –
  • 1989 –
  • 1990 –
  • 1991 –
  • 1993 –
  • 1997 –
  • 1999 -
  • 1 maja 2004 - 

4. Pojęcia: głasnost, pieriestrojka.

Sprawdzian odbędzie się 03.06.2020 r.

Wiedza o społeczeństwie

01.06.2020 r.

Temat: W świecie mediów i informacji.

1. Temat z podręcznika str. 204 – 207.

2. Różnorodność środków masowego przekazu – rodzaje mediów :

- pisane – książki, czasopisma, ulotki, plakaty, blogi,

- audiowizualne – radio, telewizja, kino, media strumieniowe (oparte na technice),

- interaktywne – internet, elementy interakcji (programy radiowe, telewizyjne

umożliwiające kontakt ze słuchaczami)

  1. Funkcja mediów – są one niezbędnym elementem działalności człowieka w różnych

dziedzinach – gospodarka, komunikacja, edukacja, działalność społeczna i

artystyczna.

  1. Należy znać pojęcia – wartości demokratyczne, opinia publiczna.

05.06.2020 r.

Temat: Jak korzystać ze środków masowego przekazu.

  1. Temat z podręcznika ze str. 209 – 213.
  2. Media jako źródło informacji – świat jako globalna wioska – we współczesnym świecie można bardzo szybko pokonywać odległe przestrzenie oraz bardzo szybko pozyskiwać różne informacje.

Symbolami XXI wieku stały się laptop, Internet, telewizja satelitarna, smartfon. Nowoczesne technologie sprzyjają procesowi globalizacji. Należy zapoznać się ze schematem

– WPŁYW MEDIÓW NA GLOBALIZACJĘ str. 209.

- Selekcjonowanie informacji.

Podstawowe zasady netykiety – str. 211.

Etyka w mediach elektronicznych.

Dziennikarstwo – zawód zaufania publicznego:

- funkcja informacyjna – rzetelne i bezstronne przekazywanie informacji.

- Osoby, które publikują informacje w mediach powinny stosować się do zasady odpowiedzialności. Co może zakłócać przepływ informacji w sieci?

  1. Praca domowa – podręcznik, str. 5/214.

Edukacja dla bezpieczeństwa

05.06.2020 r.

Temat: Zagrożenia związane z działalnością człowieka.

  1. Temat z podręcznika ze str. 145 – 150.
  2. Bezpieczeństwo – może mieć różną skalę – globalną, lokalną, domową. Często ludzie sami doprowadzają do sytuacji niebezpiecznych, które stanowią zagrożenie dla nich samych i dla otoczenia.

Cechy zagrożeń – nieprzewidywalne,

- masowe i gwałtowne,

- powodują znaczne straty w ludziach,

- straty materialne,

- stanowią zagrożenie dla otoczenia i środowiska naturalnego.

Tabela – rodzaje zagrożeń związanych z działalnością człowieka – str. 145.

ZAGROŻENNIE – stan, który wywołuje u nas lęk i powoduje dyskomfort psychiczny. W takim stanie zaczynamy się bać utraty zdrowia, życia czy dobytku.

Należy zapoznać się ze schematem postępowania podczas katastrofy technicznej – schemat – str. 147.

Należy zapisać pojęcia – katastrofa komunikacyjna, atak terrorystyczny,

  1. Praca domowa – ćw. 2 str. 150. Pisemnie w zeszycie przedmiotowym.

 

 

 


© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy