Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy

Konopki Pokrzywnica 9, 16-075 Zawady
e-mail: sp.konopkipokrzywnica@sosedukator.pl.
tel. 857140221

Materiał do samodzielnej pracy w domu

Klasy 0-III

Zerówka grupa 5,6-laków

Pod podanym linkiem znajdują się materiały do samodzielnej pracy w domu. Proszę o skopiowanie poniższego linku do wyszukiwarki. 

https://drive.google.com/drive/folders/1gxF-FEYDTzgJCeFiCMsPqIGu2uG3UDQa?usp=sharing

Klasa I

1. ,,Zabawa w pochody": podręcznik str.18; ćwiczenia z jęz.pol. str. 16-17; ćwiczenia z matematyki str. 20-21, 22-23.

2. ,,W co się bawić na podwórku": podręcznik str. 21 (czytać); ćwiczenia z jęz.pol. str. 18-19.

3. ,,Żegnaj zimo, witaj wiosno": podręcznik str. 24- 25 (czytać); ćwiczenia z jęz.pol. str. 24-25; ćwiczenia z matematyki str. 24-25.

4. ,,Zabawa":  podręcznik str. 22; ćwiczenia z jęz.pol. str. 20,21,22.

5. ,,Kazio i źrebak":  podręcznik str. 26; ćwiczenia z jęz.pol. str. 26-27; ćwiczenia z matematyki str. 26,27,28,29.

6. ,,Małe i duże zwierzęta":  podręcznik str. 27 (czytać); ćwiczenia z jęz.pol. str. 28,29,30,31; ćwiczenia z matematyki str. 30,31.

7. ,,Niespodzianki wiosny":  podręcznik str. 28,29,30,31; ćwiczenia z jęz.pol. str. 32,33; ćwiczenia z matematyki str. 32,33,34,35.

Klasa II

Język angielski: ćwiczenia str. 47,48.

Poniedziałek 16.03

Temat: „Basia i pieniądze”- przeczytać w podręczniku na str. 21-23. W kartach ćwiczeń wykonać ćwiczenia 1, 2, 3, 4, 5, i 6 na str. 20 – 22.

Utrwalić liczbę pojedynczą i mnogą rzeczowników oraz zasady pisania ogłoszenia.

Matematyka  zadania 4, 5, i 6  str. 19. 

Wtorek 17.03

Temat: „Ekologiczne zakupy”- przeczytać w podręczniku na str. 23 – 25. Przepisać do zeszytu wyrazy umieszczone pod obrazkami na marginesie i zapamiętać ich pisownię. Przypomnieć zasady pisowni wyrazów z „ż” oraz kolory pojemników wykorzystywanych do segregowania odpadów.

W kartach ćwiczeń wykonać ćwiczenia 1, 2, 3 i 4 na str.23 – 24 oraz 1, 2, 3, 4 i 5 na str. 26-27

Środa 18.03

Temat : „Zwiedzamy”- zapoznać się z treścią tekstu  „Zwiedzamy zabytki” na str. 26 -28 w podręczniku. Wykonać w kartach ćwiczeń ćwiczenia 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, i 8 na str 28 - 31

Matematyka – ćwiczyć mnożenie i dzielenie w zakresie 50.

Czwartek 19.03

Temat: „Na tropie zabytków”- przeczytać informacje w podręczniku na str. 30 – 31. Wyjaśnić i zapisać w zeszycie znaczenie wyrazu skansen. Wykonać w kartach ćwiczeń na str. 32 ćwiczenie 1 i 2.

Matematyka: ćwiczyć odczytywanie wskazań zegara ( godziny i minuty). Utrwalić pojęcie kwadrans  (ile to minut)

Piątek 20.03

Temat „Dawniej i dziś”- przeczytać informacje w podręczniku na str. 32 i 33. Przepisać do zeszytu wyrazy zapisane na marginesie w podręczniku na str. 33 i zapamiętać ich pisownię. Wykonać w kartach ćwiczeń na str. 34 i 35 ćwiczenia 1, 2, 3, 4 i 5.

Matematyka – nadal ćwiczyć mnożenie i dzielenie w zakresie 50.

Klasa III

Język angielski: ćwiczenie 1 i 2 str. 42 oraz cała str. 44.

Poniedziałek 16.03

Podręcznik – temat „Od kałuży do oceanu”, w kartach ćwiczeń wykonać ćwiczenia 1, 2, i 3 na stronie 25 oraz ćwiczenie 4 na str. 26

-zapoznać się z rodzajami naturalnych wód słodkich i słonych; utrwalić pisownię wyrazów z h i ch; ćwiczyć stopniowanie przymiotników

Matematyka powtórzyć jednostki objętości, wykonać zadania na str. 18 i 19

Wtorek 17.03

Temat : „Zakręć kran”- przeczytać w podręczniku informacje umieszczone na blogu klasowym Klasowy projekt „Oszczędzam - nie jestem sam”

Wykonać w kartach ćwiczeń na str.27 ćwiczenie 1 i 2 oraz na str. 29 i 30 ćwiczenia od 1 do 5

Środa 18.03

Temat: „Jak zasiać wiosenną radość?” – przeczytać wiersz, odpowiedzieć na pytanie 1, 2, 3.

 Zapisać w zeszycie  i zapamiętać Nie z rzeczownikami piszemy łącznie!

Przepisać zdania: Z niecierpliwością i niepokojem oczekiwałem wyjaśnienia nieobecności kolegi na treningu. Chwila nieuwagi i nieporządek gotowy. Nieprawda, że nieszczerość można puścić w niepamięć.

Wykonać w kartach ćwiczeń na str. 31 ćwiczenia 1 i 2 oraz na str.32 ćwiczenia 4, 5, i 6

Matematyka – przeczytać informacje w podręczniku na str. 120 . W ćwiczeniu na str. 20 wykonać zadanie 1, 2, 3 i 4

Czwartek 19.03

Temat: „Ruchy Ziemi”, przeczytać informacje w podręczniku str.38, 39 i 40

Zapamiętać! Układ  Słoneczny to zespół ośmiu planet krążących wokół Słońca po trasach zwanych orbitami. Ruch Ziemi wokół własnej osi nazywamy ruchem obrotowym. Dzięki niemu mamy dzień i noc.  Krążenie Ziemi wokół Słońca nazywamy ruchem obiegowym. Pełne okrążenie Ziemi wokół słońca trwa rok, czyli 365 dni i 6 godzin. Dzięki ruchowi obiegowemu Ziemi zmieniają się pory roku.

Wykonać w kartach ćwiczeń na str.33 ćwiczenia 1, 2 i 3; na str.34 ćwiczenie 4 oraz na str. 35 ćwiczenie 6, 7 i 8.

Matematyka – przeczytać w podręczniku na str.123 informacje dotyczące sekundy. Wykonać w ćwiczeniu na str. 21 zadania 1, 2, 3 i 4; na str. 22 zadania 5, 6, i 7 oraz na str 23 zadania 8, 9 i 10

Piątek 20.03

Temat: „Wypalanie traw” – przeczytać w podręczniku na str.42 i 43 informacje dotyczące wypalania traw ze szczególnym zwróceniem uwagi na zniszczenia jakie ono powoduje w przyrodzie.

Przepisać do zeszytu! Jesienią i wczesna wiosną często widać płonące łąki. Ludzie wypalają trawy, wierząc, że na ich miejscu wyrosną jeszcze bujniejsze. Niestety skutki takiego postępowania są groźne dla zwierząt i roślin. Wiele gatunków ginie, a na ich odtworzenie potrzeba kilka lat. Giną lub ulegają poparzeniom także ludzie, gdyż zmieniający się wiatr powoduje szybkie rozprzestrzenianie się ognia, przed którym trudno uciec.

Wykonać w kartach ćwiczeń na str. 36 ćwiczenie 2 i 3 oraz na str. 37 ćwiczenie 4.

Matematyka- utrwalenie obliczeń zegarowych. W  ćwiczeniu na str 24 zadania 1, 2, 3, 4 i 5. Na str. 25 zadania 6, 7, 8 i 9

 

Klasy V-VIII

  • Zrealizowany materiał z języka angielskiego, matematyki, języka polskiego z klas V- VIII proszę o przesłanie na maila
    do końca tygodnia: angielski agajakowiec@wp.pl matematyka grazynasliwowska@gmail.com język polski joanna.sleszynska20@gmail.com
  • Zachęcamy do oglądania: TVP KULTURA (lektury) od godz. 13.00 oraz TVP BIAŁYSTOK  (lekcje on-line) godz. 8.40.
  • Arkusze egzaminacyjne codziennie na stronie CKE od godz. 9.00. O godz. 15.00 rozwiązania do zadań.

https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

Klasa V

Biologia:

Temat: Liść - wytwórnia pokarmu. (strona 106 podręcznik)

Wymagania do tematu:

1. Budowa zewnętrzna liścia (umieć narysować, oraz podpisać elementy budowy zewnętrznej liścia);

2. Budowa wewnętrzna liścia (umieć rozpoznać i nazwać elementy budowy wewnętrznej liścia); 

3. Jak jest główna funkcja liści u roślin?

4. Jakie wyróżniamy rodzaje przekształceń (modyfikacji) liści roślin i przykłady gatunków u których te modyfikacje spotkamy? (liście czepne, liście spichrzowe, ciernie, liście pułapkowe).

5 Jaka jest rola poszczególnych rodzajów modyfikacji?

Ad. 3.

Liście wszystkich roślin spełniają dwie główne funkcje:

- przeprowadzanie fotosyntezy (liście posiadają chloroplasty a w nich zielony barwnik - chlorofil);

- wymianę gazową - spełnianie tej funkcji jest możliwe dzięki temu że liście posiadają bardzo małe otworki (tzw. aparaty szparkowe) przez które gazy mogą przepływać;

- regulację ilości wody w roślinie (tą role również spełniają aparaty szparkowe które w razie potrzeby (gdy jest sucho) zamykają się, a gdy roślina ma nadmiar wody - otwierają się.

Praca domowa: - Notatka do Ad.1 (przerysować i podpisać elementy budowy liścia tak jak na stronie 106 podręcznik)

                           - Notatka pisemna do Ad. 5 

UWAGA! temat lekcji, wymagania do lekcji, wszelkie notatki do lekcji, rozwiązania zadań i prac domowych wykonujemy w formie pisemnej w swoich zeszytach przedmiotowych. Po powrocie do szkoły będzie to sprawdzone i ocenione.

Geografia: 

Temat: Pierwsze podróże geograficzne.

Temat  str.86-89 był realizowany we wrześniu. Proszę wszystko powtórzyć.

Czytamy i uzupełniamy zeszyty ćwiczeń str.55-60  oraz podręcznik  str.99-100 : zad. 3 i 6 do zeszytu, pozostałe zaznaczyć prawidłowe odpowiedzi  w  podręczniku.  

Język angielski: podręcznik ćw. 1,2,3,4 str. 62

Język polski: 

1. ,,Tajemniczy ogród” – utwór o przyjaźni, która zmieniła losy bohaterów. Wrażenia z przeczytanej lektury, plan wydarzeń.Tematyka utworu.

2. Bliskie czy odległe? Co możemy powiedzieć o realiach świata przedstawionego w powieści ,,Tajemniczy ogród”.

- elementy świata przedstawionego,

- czas i miejsce akcji,

- bohaterowie,

- opisać i zrobić notatki w zeszytach,

3. Mary, Dick, Colin – cechy, cytaty, które mówią o osobowości bohaterów, próba opisu wybranego bohatera – w zeszycie,

4. Dlaczego lord Craven unikał Colina

– o trudnych relacjach ojca z synem,

- gromadzi informacje na temat życia bohatera Colina i jego relacji z ojcem,

- zredagowanie na ten temat notatki – w zeszycie.

5. Nauczyć się opowiadać wybrany fragment Pisma Świętego.

6. Opracować temat z przyimkiem – temat w podręczniku i zeszycie ćwiczeń

7. Pisownia przyimków –  w podręczniku i w zeszycie ćwiczeń.

Matematyka: zadania z matematyki są udostępnione na stronie www.eduelo.pl, a kody dostępu zostały wysłane sms-em do rodziców.

 

Klasa VI

Biologia:

Temat: Gady - kręgowce które opanowały ląd.

Wymagania do lekcji:

1. Umieć wymienić 5 przykładowych gatunków gadów;

2. W jakich rodzajach środowisk żyją gady?

3. Budowa zewnętrzna jaszczurki;

4. Podać przynajmniej 3 przystosowania gadów do życia na lądzie.

5*. Wymienić 2 charakterystyczne cechy płuc gadów;

6. Opisać rozród u gadów pod względem następujących cech: a) typu zapłodnienia (zapłodnienie wewnętrzne), b) miejsca/ środowiska w którym zachodzi rozwój zarodków gadów; c) budowy jaj gadów i funkcji błon płodowych;

7. Umieć wyjaśnić pojęcia z tematu: zwierzęta zmiennocieplne, stan odrętwienia, zapłodnienie wewnętrzne, błony płodowe, owodnia, omocznia, kosmówka.

Praca domowa pisemna:

1. Wykonać w zeszycie przedmiotowym rysunek budowy jaszczurki (ze strony 104 podręcznik); 

2. Wyjaśnić pisemnie pojęcia: zwierzęta zmiennocieplne, zapłodnienie wewnętrzne, błony płodowe;

3. Dla chętnych - ćwiczenie 2/ 106 podręcznik 

UWAGA! temat lekcji, wymagania do lekcji, wszelkie notatki do lekcji, rozwiązania zadań i prac domowych wykonujemy w formie pisemnej w swoich zeszytach przedmiotowych. Po powrocie do szkoły będzie to sprawdzone i ocenione.

Geografia:

Temat: Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn.

  1. Określanie  położenie geog.

Paryż-3 stopień dł. geog. Wsch.(E): 49 stopień sz.geog. pn (N)

            3 stopień E, 49 stopień N

Londyn-  O stopni  dł. geog. , 52 stopień sz.g. pn (N)

                O stopni , ;52 stopień N

  1.   Paryż                                             Londyn

-stolica Francji                                                - stolica Wielkiej Brytanii,

- Nizina Francuska                                          - położenie na wyspie, nad rzeka Tamiza,

- leży nad Sekwaną,                                       - leży nad Tamizą,

  1. Największe miasta świata – wykres  str.85( nie przepisywać do zeszytu)
  2. Największe miasta Europy- Wykres str . 85 ( nie przepisywać do zeszytu)
  3. Negatywne i pozytywne aspekty życia w mieście.
  4. Cechy wielkich miast:

- światowe metropolie ( o międzynarodowym znaczeniu),

- ośrodki handlu i przemysłu,

- centrum finansowe- Londyn ( londyńska giełda papierów wartościowych, firmy ubezpieczeniowe, czasopisma biznesowe np. The Economist),

-centrum kultury- Paryż (stolica mody, muzea np. Luwr),

Węzły komunikacyjne np. Heatrow – Londyn  największy port lotniczy   Europy.

                                              Charles de Gaulle-Paryż , drugi pod względem wielkości

-wielokulturowość ( liczni imigranci),

- centra turystyczne

Język angielski: ćwiczenia 1,2,3,4, str. 36; słownictwo z podręcznika str. 58.

Matematyka: zadania z matematyki są udostępnione na stronie www.eduelo.pl, a kody dostępu zostały wysłane sms-em do rodziców.

Język polski: 

1. Co zagraża światu? Jaka czeka nas przyszłość?:

- cechy opowiadania fantastycznonaukowego,

- elementy należące do różnych gatunków literackich,

- funkcja tytułu, morały, punkt zwrotny w utworze,

- czas i miejsce akcji – czy można określić,

- główne zdarzenia,

- własny sąd o postaciach i zdarzeniach – na podstawie tekstów Stanisława Lema,

- notatki należy wykonać w zeszycie,

 2. ,,Bajka o maszynie cyfrowej, co ze smokiem walczyła”

– główne zdarzenia.

- zredagować plan wydarzeń

- na podstawie planu wydarzeń dokonać szczegółowego opisu bajki – w zeszycie,

- pouczenie zawarte w utworze,

- zagrożenia wynikające z nadmiernego rozwoju urządzeń militarnych,

- zakończenie utworu,

3. Roboty i ich świat ,,Wielkie lanie” oraz dowolnie przeczytany utwór z lektury.

         - elementy baśni w opowiadaniach,

         -   roboty, ich zachowanie,

         -  czas  i miejsce akcji,

         - charakterystyka bohaterów,

         - przesłanie utworów – notatki w zeszycie,

Praca pisemna – Praca pisemna ,,Zredaguj opowiadanie twórcze o wyprawie w kosmos.Nadaj mu tytuł” – w zeszycie.

4. Marzenia o superbohaterach.

    Superbohater

    – mit o Heraklesie

    - komiksy o Supermanie, Spider – Manie, Batmanie,

    - opowiada o czynach herosa – Heraklesa,

    - zna treść mitu, wie, czym jest mit,

    - wymienia niezwykłe zdolności bohaterów,

    - mówi (pisze) o swoim ulubionym superbohaterze,

5. Utrwalenie wiadomości o czasowniku – odmiana, czasy. Wiadomości z podręcznika i ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.

Klasa VII

Geografia:

Temat: Produkcja roślinna

Notatka do zeszytu  . Czytamy str.128-130

  1. Wyjaśnij terminy: plony, zbiory, areał, decytona, kwintal  ( wyjaśnienia do zeszytu)
  2. Struktura użytkowania ziemi w Polsce na tle innych krajów Europy  ( przeanalizuj ustnie wykres str.128)
  3. Główne uprawy, struktura upraw, przestrzenne zróżnicowanie).
  4. Ośrodki sadownictwa ( do zeszytu wypisać).

Zeszyt ćw. St.r 60-81

Temat: dn. 20.03.2020

   Produkcja zwierzęca

  Podręcznik str.131-133

  1. Wyjaśnij pojęcia:
  1. pogłowie,

Zeszyt ćw. 82-83

Biologia:

Temat: Zaburzenia funkcjonowania układu hormonalnego.

 

Wymagania do lekcji:

1. Na czym polega równowaga hormonalna i dlaczego jest ważna dla zachowania zdrowia człowieka?

2. Na czym polega:

a) nadczynność gruczołów hormonalnych;

b) niedoczynność gruczołów hormonalnych

3. Opisać przyczyny i skutki nadczynności i niedoczynności gruczołu przysadki mózgowej (gigantyzm i karłowatość);

4. Opisać skutki nadczynności i niedoczynności:

a) gruczołu tarczycy

b) gruczołu trzustki

5. Cukrzyca typu I oraz II - na czym polegają obie te choroby, jakie są ich przyczyny, objawy i sposób zapobiegania?   

Praca domowa pisemna:

Opracować pisemnie punkt nr 5 podany do lekcji, poprzez przepisanie do zeszytu tabeli ze strony 172 podręcznik. 

UWAGA! temat lekcji, wymagania do lekcji, wszelkie notatki do lekcji, rozwiązania zadań i prac domowych wykonujemy w formie pisemnej w swoich zeszytach przedmiotowych. Po powrocie do szkoły będzie to sprawdzone i ocenione.

Język polski:

1. Co się kryje w zdaniu – powtórzenie. Uzupełnić zeszyt ćwiczeń zaległości też

2. Zgoda buduje, niezgoda rujnuje: rodzaje komizmu – przykłady z lektury.

- komizm – przykłady, komizm sytuacyjny, słowny, komizm postaci, charakterystyka pośrednia i bezpośrednia, charakterystyka porównawcza postaci Rejenta i Cześnika. Nawet próba pisemna postaci.

3. ,,Jestem Papkin, lew Północy”

- postać Papkina na podstawie lektury – kłamliwy, samochwała itp. – przykłady z lektury,

Praca pisemna: ,,Dlaczego Papkin jest postacią komiczną?”

4. Ekranizacja ,,Zemsty”

5. Budowa utworu dramatycznego na przykładzie ,,Zemsty”.

- omówienie budowy tekstu – akty, sceny, didaskalia,

- sposoby prezentacji bohaterów – poprzez dialogi, monologi, sposób wyrażania

  i postępowania,

6. Typy zdań złożonych podrzędnie. Podręcznik, zeszyt ćwiczeń. Powtórzenie wiadomości o zdaniach złożonych podrzędnie, rozpoznawanie zdań złożonych  podrzędnie, określenie ich funkcji.

Język angielski: ćwiczenia 1,2 str. 47 oraz 1,2 str. 46.

Matematyka: podręcznik str. 154-159 (rozwiązania zadań w zeszycie). Zadania z matematyki są udostępnione na stronie www.eduelo.pl, a kody dostępu zostały wysłane sms-em do rodziców. (klasa VI B).

Klasa VIII

Arkusze egzaminacyjne codziennie na stronie CKE od godz. 9.00. O godz. 15.00 rozwiązania do zadań.

https://www.cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/materialy-dodatkowe/zestawy-zadan-powtorkowych/

Geografia:

Temat: Środowisko przyrodnicze Ameryk

  1. Umowna granica między Ameryką Północną a Południową  przebiega wzdłuż Kanału Panamskiego.

Ameryka Środkowa obejmuje obszar między Przesmykiem Techuantepac  a Kanałem Panamskim; obejmuje część lądową i wyspiarską:  archipelagi wysp Wielkie Antyle ( np. Kuba) , Małe Antyle (np.Gwadelupa), Wyspy Bahama.

Ameryka Łacińska obejmuje obszar  na południe od USA.

  1. Cechy ukształtowania powierzchni:
  1. Południkowy układ rzeźby terenu,
  2. Pas równin i nizin w środkowych częściach kontynentów,
  3. Stare góry i wyżyny na wschodzie
  4. Ameryki leża na płycie północno i południowoamerykańskich na które od zachodu nachodzi płyta pacyficzna. Utworzyły się tu góry Kordyliery i Andy . Występują tu trzęsienia ziemi i wybuchy wulkanów.
  1. Strefy klimatyczne i krajobrazowe  Ameryki. ( Przeanalizuj mapę str. 106 oraz klimat ogramy str.107)
  2. Czynniki klimatotwórcze:
  1. rozciągłość południkowa,
  2. rzeźba terenu,
  3. prądy morskie: ciepły Prąd Brazylijski- podnosi temperaturę i przynosi wilgoć-opady,

zimny Prąd Peruwiański- obniża temperaturę i przynosi suszę,

d, cyrkulacja atmosferyczna: cyklony tropikalne

  1. Wody powierzchniowe:
  1. Zlewisko O. Spokojnego, Atlantyckiego, Arktycznego, Południowego
  2. Najdłuższe rzeki: Missisipi z Missouri-5900 km kmw Ameryce Pn. I Amazonka -6515km lub 5025 km.w Ameryce Pd.
  3. Jeziora- najwyżej położone Titicaca w Andach i Wielkie Jeziora w Ameryce Pn.

  Zeszyt ćw. 46-49. Proszę pracować z mapą. Wszystkie obiekty pojawiające się w tekście należy umieć pokazać na mapie .

Biologia:

Temat: Organizm a środowisko.

Wymagania do lekcji:

1. Wyjaśnić co to jest ekologia i czym się różni ekologia od ochrony środowiska?

2. Umieć wyjaśnić pojęcia z tematu: nisza ekologiczna, siedlisko, tolerancja ekologiczna, zakres tolerancji ekologicznej.

3. Podać 2 przykłady wpływu jaki środowisko nieożywione wywiera na organizmy żywe i 2 przykłady wpływu organizmów żywych na środowisko nieożywione w którym one żyją.

4. Skala porostowa - co to jest i do czego służy?

Praca domowa pisemna:

1. Ćwiczenie 3 i 4/ strona 86 podręcznik.

UWAGA! temat lekcji, wymagania do lekcji, wszelkie notatki do lekcji, rozwiązania zadań i prac domowych wykonujemy w formie pisemnej w swoich zeszytach przedmiotowych. Po powrocie do szkoły będzie to sprawdzone i ocenione.

Język angielski: podręcznik str. 54 (pocztówka z wakacji- wypowiedź pisemna min. 100 słów); podręcznik ćw. 10, 11 str. 50.

Matematyka: zadania powtórzeniowe w podręczniku str. 162- 180.

Język polski:

1. Moje wrażenia z przeczytanej lektury.

- główne zdarzenia,

- czas i miejsce akcji, notatka biograficzna związana z życiem i twórczością Stefana Żeromskiego,

- bohaterowie uworu ,,Syzyfowe prace”, krotkie opisy postaci i miejsca zdarzeń,

2. Który z bohaterów zasługuje na mój szacunek i podziw?

          Ocena i charakterystyka głównych bohaterów:

           Marcin Borowicz, Andrzej Radek, Zygier,

           Pisemna charakterystyka jednego z bohaterów.

3. Piękne postawy młodzieży polskiej w gimnazjum klerykowskim,

          - wyjaśnienie słowa postawa – z dostępnych źródeł,

          - omówienie systemu rusyfikacji w ówczesnych szkołach,

          - przykłady zmagania się młodzieży polskiej z antypolską polityką,

          - zwrócenie uwagi na upór, siłę, odwagę, zdecydowanie, solidarność młodzieży.

            Opisać lekcję języka polskiego, na której Zygier deklamował ,,Redutę Ordona”.

4. Jaką rolę w życiu Marcina Borowicza odegrała przyjaźń z Andrzejem Radkiem?

          - przyjaźń – wyrazy pokrewne i bliskoznaczne

          -przykłady przyjaźni z innych utworów.

 Przedstawienie historii przyjaźni Marcina Borowicza i Andrzeja Radka

 Rozprawka: Czy powieść ,,Stefana Żeromskiego” słusznie nosi tytuł ,,Syzyfowe prace”.

 

 


© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Konopkach Pokrzywnicy