Szkoła Podstawowa w Długołęce
SOS Edukator w Łomży

Szkoła Podstawowa w Długołęce

Długołęka 50,19-111 Krypno
e-mail: sp.dlugoleka@sosedukator.pl.
tel. 857169019

2 klasa - Nauka zdalna podczas stanu zagrożenia epidemiologicznego SP w Długołęce

25.06. (czwartek)

Temat dnia : Żegnaj, druga klaso!

Przeczytaj wakacyjne rady z podręcznika s. 104-105. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 95-98 oraz ćwiczenia z matematyki s. 81-83.

 

24.06. (środa)

Temat dnia: Kiedy świeci słońce.

Przeczytaj teksty s. 102-103 – podręcznik. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 93-94 oraz ćwiczenia z matematyki s. 78- 80.

Wychowanie fizyczne

"5-10-15" 3 serie

5 Pompki

10 Przysiadów

15 Pajacyków

Dowolne rozciąganie - 5-10 minut

 

 

22.03. (poniedziałek)

Temat dnia: Czekamy na lato.

Przeczytaj wiersz z podręcznika s. 98. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 89- 90 oraz ćwiczenia z matematyki s. 75-77.

19.06. (piątek)

Temat dnia: Zdrowe ciało – zdrowy duch.

Przeczytaj tekst s. 90-91 – podręcznik. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s.  81-82 oraz ćwiczenia z matematyki s. 71- 73.

16-18. 06.

Egzamin ósmoklasisty - dni wolne od zajęć dydaktycznych.

15.06.(poniedziałek)

Temat dnia: Dzień sportu.

Przeczytaj wiersz ze s. 88 – podręcznik. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 79- 80 oraz ćwiczenia z matematyki s. 69- 70.

12.06.(piątek)

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych

10.06. (środa)

Temat dnia: Wycieczka do ZOO.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 84- 86. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 75- 78 oraz ćwiczenia z matematyki s. 68.

2.Wychowanie fizyczne

Dowolne gry i zabawy biegowe z wykorzystaniem własnego podwórka 45 minut .

9.06 (wtorek)

1. Język angielski

Wykonaj ćwiczenie interaktywne, dzięki któremu utrwalisz wiadomości z 6 działu.

https://learningapps.org/12609740

2.Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka - dowolna poznana na lekcjach wf.

Zestaw ćwiczeń : każde ćwiczenie wykonujemy po 10 powtórzeń , 4 serie , przerwa 30 sekund deski

  1. podskoki
  2. padnij powstań
  3. brzuszki wykroki
  4. pajacyki

edu. plastyczna

Plastyczna interpretacja hasła Sport to zdrowie.

edu. muzyczna

Nauka piosenki „Gimnastyka na dywanie”. Utrwalenie nazw instrumentów smyczkowych.

Łączenie linią koła z wartością rytmiczną - KĆ4 s. 101, 103

8.06. (poniedziałek)

Temat dnia: Afryka Kazika.

Przeczytaj tekst „Mądry wielbłąd” – podręcznik s. 82-83. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 73- 74 oraz ćwiczenia z matematyki s. 66-67.

Edu. przyrodnicza

 

Wskazywanie Afryki na mapie świata.

Wymienianie nazw afrykańskich zwierząt.

Obejrzenie filmu „Mieszkańcy sawanny”. - 

P4 s. 78–79

KĆ4 s. 71–72

Zaj. komputerowe

 Usuwamy tekst za pomocą klawiszy: Delete, Backspace

w edytorze tekstu można dokonywać poprawek – zmieniać zapisane wyrazy lub całe zdania, usuwać tekst.

•  w jaki sposób usuwa się tekst. – Myszą zaznaczamy tekst do usunięcia. – W miejsce zaznaczenia wpisujemy inny tekst. – Tekst do zmiany można także usunąć, naciskając klawisze Delete lub Backspace na  klawiaturze. Aby to zrobić, wykonujemy podobne czynności jak poprzednio (zaznaczamy tekst, który chcemy usunąć, naciskamy klawisze Delete lub Backspace na klawiaturze i po usunięciu tekstu wpisujemy nowy tekst). – Zapisujemy zmiany.

•  jak zaznaczyć pojedynczy wyraz. – Ustawiamy kursor przed wyrazem i klikamy dwa razy lewym przyciskiem myszy.

image-7.png

5.06. (piątek)

1. Zajęcia logopedyczne

Wierszyk do utrwalania prawidłowej wymowy głoski „sz” naucz się go na pamięć i powtarzaj codziennie.

“Lato”

Szumi, szumi woda, szumi, szumi las,
szumią, szumią pola lato wita nas.
Szumi, szumi woda, szumi, szumi las,
szumią, szumią pola wiatr ochłodzi nas.

Wierszyk do utrwalania prawidłowej wymowy głoski „s” naucz się go na pamięć i powtarzaj codziennie.

“Osa
Bzyka, bzyka mała osa.
Bzyka osa koło nosa.
Co więc zrobię z tym natrętem?
Klasnę w ręce i odpędzę.

2. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Zdjęcia z Afryki.

Przeczytaj teksty s. 78- 79 – podręcznik. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 71- 72 oraz ćwiczenia z matematyki s. 65.

4.06. (czwartek)

Temat dnia: Dzieci świata.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 76- 77. Naucz się czytać wiersz „Szybko”. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 69- 70 oraz ćwiczenia z matematyki s. 64.

3.06. (środa)

1. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia; Święto Dzieci.

Przeczytaj wiersz – podręcznik s. 75 i naucz się go czytać. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 67- 68 oraz ćwiczenia z matematyki s. 63.

2. Język angielski

Waterberry game

Zagraj w grę pn. Waterberry (instrukcja na pierwszym slajdzie) dzięki której utrwalisz podstawowe pytania i odpowiedzi. Możesz zagrać indywidualnie lub z rodzeństwem/rodzicami. 

https://view.genial.ly/5eaf103732376f0d7de4d289

3. Wychowanie fizyczne

Aktywność fizyczna tj. spacer , bieganie , jazda na rowerze 45minut .

2.06 (wtorek)

1. Język angielski

Activities - czynności

Poznaj nazwy czynności, które możesz wykonywać np. podczas wakacji (67str. - podręcznik). Sprawdź ich znaczenie i wymowę w słowniku www.diki.pl

Wykonaj zadania z 64str. w ćwiczeniach.

2. Edu. muzyczna
Nauka piosenki "Lato, lato, lato czeka" - https://www.youtube.com/watch?v=hPfioB70WC0

3. Edu. plastyczna
Praca plastyczna - moje plany na wakacje

4.Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka ogólnorozwojowa - 5min

Zestaw ćwiczeń :  3 serie , każde ćwiczenie po 10 powtórzeń

  • przysiady
  • podskoki w wysokim uniesieniem kolan
  • brzuszki
  • wykroki

Przerwa 30 sekund deski

1.06. (poniedziałek)

DZIEŃ DZIECKA

Z okazji Dnia Dziecka życzymy, 

aby uśmiech zawsze gościł na Waszych twarzach,

każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń.

Niech Wasze marzenia się spełniają.

                                 WYCHOWAWCZYNI ORAZ RADA PEDAGOGICZNA SP W DŁUGOŁĘCE

image-6.png

A TO NIESPODZIANKA

https://biteable.com/watch/dla-moich-uczniw-2585908?fbclid=IwAR19qIGyJPK7S2WfLI1irepK581971zY82UaNnfdUFsYkJb99dWfFmohkaI

https://view.genial.ly/5ecf8acf77f2f30db0ee1668/presentation-dzien-dziecka?fbclid=IwAR1X2DA93K46qBGF89k-8usLx0M_t-84zmPxvp5xk9D9e20qboFcx-tl-oI

29.05 (piątek)

Temat dnia: Cykl wychowawczy – świnka.

Przeczytaj tekst s. 68- 69 podręcznik. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 61- 62, oraz ćwiczenia z matematyki s. 62.

 

 Zajęcia logopedyczne

Wierszyk do utrwalania prawidłowej wymowy głoski „sz” naucz się go na pamięć i powtarzaj codziennie.

“Myszka”

Myszkowała szara myszka w szafie:
“Chyba mnie tu bury kot nie złapie?”
Wyszperała szal i szepcze już po chwili:
“W szal zawinę się sześć razy.
To kota zmyli”.

 

Wierszyk do utrwalania prawidłowej wymowy głoski „s” naucz się go na pamięć i powtarzaj codziennie.

 

“Słówka”

Zapytała mądra sówka
– Jak piszemy trudne słówka:
stół, klasówka, suwak, pustka,
sum, truskawka, sokół, chustka?
i pytała ciągle sówka:
Jak piszemy trudne słówka:
Sówka, pusty, mus i usta
i spódnica i kapusta.

28.05. (czwartek)

Temat dnia: Rodzinne spotkania.

Przeczytaj wiersz ze s. 62 w podręczniku i naucz się go czytać. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 57- 58 oraz ćwiczenia z matematyki s. 61.

27.05 (środa)

1. Język angielski

Obejrzyj historyjkę - https://www.youtube.com/watch?v=8A6NtXomHHU , włącz napisy w ustawieniach.

Wykonaj zadania z 62str. w ćwiczeniach.

2. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Nie ma jak z rodzicami.

Poproś mamę o przeczytanie tekstów s. 64- 67. Naucz się pięknie czytać wiersz „Wiersz dla taty i mamy” i przeczytaj go głośno swoim rodzicom. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 59- 60 oraz z matematyki s. 60.

3.Wychowanie fizyczne

Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu 45minut .

26.05(Wtorek)
Edu. muzyczna

Nauczcie się piosenki - https://www.youtube.com/watch?v=VbnX61GvHqU i zaśpiewajcie ją swojej mamie.

Edu. Plastyczna

Wykonajcie laurkę lub kwiatka z bibuły dla swojej mamy. 

3. Język angielski

Do you want to go to the zoo?

Aby zapytać kogoś czy chce pójść z Tobą w dane miejsce, użyj zwrotu "Do you want to go to...?" Czy chcesz pójść do...? 

Znając to wyrażenie uzupełnij zadania z 61str. w ćwiczeniach. Powtórz słownictwo oglądając materiał filmowy z poprzednich zajęć.

4. Wychowanie fizyczne

Bieganie/trucht /spacer 15- 20 minut z wykorzystaniem podwórka lub spokojnej okolicy .

25.05. (poniedziałek)

Temat dnia: Bukiet dla mamy.

Przeczytaj teksty s. 72- 73, naucz się czytać wiersz „Cała łąka dla mamy” i pięknie przeczytaj go swojej mamie. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 63- 64 oraz ćwiczenia z matematyki s. 59

Dodatkowo:

https://view.genial.ly/5ecab32ead9c9e0d8e20929b/social-square-post-dzien-matki?fbclid=IwAR2Q3DNSGGzBnUjVwL-qRYRk8xuLz4fEq1zScYv-X8F7ZEZFAjUQF9ew7hA

JUTRO ZŁÓŻ ŻYCZENIA SWOJEJ MAMIE!

Edu. przyrodnicza

Omówienie legendy mapy. - P4 s. 20–23

Wskazywanie najniższego i najwyższego punktu w Polsce.

Wskazywanie na mapie Polski gór, wyżyn, morza i granic.

Wskazywanie na mapie trzech polskich rzek i odczytywanie ich nazw.

Uzupełnianie mapy konturowej Polski. - KĆ4 s. 19–20

Zaj. komputerowe

Temat: Stosujemy polecenia edytora tekstu: Kopiuj, Wklej

etapy kopiowania i wklejania wyrazu. – Zaznaczamy wybrany wyraz lub tekst myszą. – Wybieramy kartę Narzędzia główne. – Wybieramy polecenie Kopiuj. – Ustawiamy kursor w miejscu, gdzie ma się pojawić skopiowany wyraz, tekst. – Wybieramy polecenie Wklej. • Uczniowie wyjaśniają znaczenie wyrazu schowek. (miejsce do chowania, przechowywania czegoś) • Nauczyciel wyjaśnia, że kopiowane wyrazy są umieszczane w komputerowym schowku. 
 Polecenia Kopiuj i Wklej można również wywołać przez naciśnięcie prawego przycisku myszy. Wcześniej należy zaznaczyć wyraz, który będzie kopiowany, a następnie wklejany.
image-5.png

22.05. (piątek)

Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Zabawy podwórkowe z dawnych lat – nie jestem sam.

Przeczytaj wiersz s. 53 – podręcznik i naucz się go czytać oraz teksty s. 54 – 55. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 47- 50 oraz ćwiczenia z matematyki s. 58.

Zajęcia logopedyczne

Wierszyk do utrwalania prawidłowej wymowy głoski „sz” naucz się go na pamięć i powtarzaj codziennie.

 

“Trzy kurki”

Wyszły w pole kurki trzy
i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu,
w środku druga,
trzecia z tyłu,
oczkiem mruga.
I tak sznurkiem kurki  trzy,
raz dwa, raz dwa, w pole szły…

 

Wierszyk do utrwalania prawidłowej wymowy głoski „s” naucz się go na pamięć i powtarzaj codziennie.

 

“Skarby”

U Sabiny na stoliku
różnych skarbów jest bez liku:
spinka, kostka, dwa naparstki,
smacznych pestek ze dwie garstki,
smok wawelski papierowy,
serce, słonik plastikowy,
serpentyna i sakiewka
i niebieska chorągiewka.

21.05. (czwartek)

Temat dnia: Europejskie miasta.

Przeczytaj wiersz „Spacerkiem po Europie” i naucz się go czytać. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 43- 46 oraz ćwiczenia z matematyki s. 56 – 57.

20.05 (środa)

1. Język angielski

Holiday surprise

Zapoznaj się z nowym słownictwem dotyczącym miejsc, które możesz odwiedzić podczas wakacji - 62str. w podręczniku. Poćwicz słownictwo razem z mrówką Annie - https://www.youtube.com/watch?v=7oFH09Xf7dY

Wykonaj zadanie nr 1/60str. w ćwiczeniach.

2. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Polska w Europie.

Przeczytaj tekst s. 46 i naucz się go czytać. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 41- 42 oraz ćwiczenia z matematyki s. 54- 55.

3. Wychowanie fizyczne

 Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu  taka jak biganie, spacer ,jazda na rowerze ,dowolne gry i zabawy - 45minut .

 

19.05(wtorek)
edu. plastyczna

Wykonanie plakatu z okazji Dnia Ziemi.

edu. muzyczna

Nauka piosenki „Imieniny Ziemi. - https://www.youtube.com/watch?v=NmlMF4-vHGU

Elementy muzyczne utworu.

3. Język angielski

Revision - powtórzenie wiadomości.

Powtórz wiadomości z całego działu, wykonaj zadania z 57str. w ćwiczeniach.

4.Wychowanie fizyczne

  1. Bieg w miejscu 1 minuta
  2. Brzuszki 10 powtórzeń
  3. bieg w miejscu 45 sekund
  4. przysiady 10 powtórzeń
  5. bieg w miejscu 30 sekund
  6. pompki 5 powtórzeń
  7. bieg w miejscu 1 minuta




18.05. (poniedziałek)

1. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Majowe wędrówki.

Przeczytaj teksty s. 44- 45. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 39-40 oraz ćwiczenia z matematyki s. 53.

EDU. PRZYRODNICZA

Oglądanie prezentacji o najstarszych miastach Polski. - https://www.youtube.com/watch?v=5wN3GxF7aqk

Zaj. komputerowe

Temat: Poznajemy narzędzie edytora tekstu: Rozmiar czcionki
W edytorze tekstu można zmieniać wielkość liter. 
 Zwróćcie uwagę na okienko pod cyfrą 2. Jest to przycisk Rozmiar czcionki. 
sposób zmiany wielkości liter:
 – Zaznaczamy wybrany wyraz lub fragment tekstu.
– Klikamy przycisk Rozmiar czcionki, aby rozwinąć listę.
– Z rozwiniętej listy wybieramy rozmiar czcionki i zatwierdzamy kliknięciem.
•  chcąc zaznaczyć tylko jeden wyraz, należy ustawić kursor przed wyrazem lub w środku wyrazu i dwukrotnie kliknąć lewym przyciskiem myszy. 

image-4.png

15.05 (piątek)

Temat dnia: Ameryki – kontynenty wielu kultur.

Przeczytaj teksty s. 36-37, jeden z nich naucz się czytać. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 31- 34, oraz ćw. z matematyki s. 52.

Temat dnia: Ameryki – kontynenty wielu kultur.

Przeczytaj teksty s. 36-37, jeden z nich naucz się czytać. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 31- 34, oraz ćw. z matematyki s. 52.

Zajęcia logopedyczne

Wierszyk do utrwalania prawidłowej wymowy głoski „s” naucz się go na pamięć i powtarzaj codziennie.

“Rarytasy Stasia

W swoim małym pokoiku
Staś ma mnóstwo smakołyków:
serek wiejski, chleb sojowy,
słodki soczek truskawkowy.
Jest sałatka owocowa,
i rolada kokosowa,
słodki deser sezamowy,
wielki tort marcepanowy,
ostra pasta łososiowa,
galaretka brzoskwiniowa.
 

Wierszyk do utrwalania prawidłowej wymowy głoski „sz” naucz się go na pamięć i powtarzaj codziennie.

 “Szpak”

Szedł po drodze szpak
do szkoły się uczyć,
i tak sobie śpiewał:
szpu- szpu,
szpa- szpa,
szpo- szpo,
szpe- szpe,
szpi- szpi…
Taki śmieszny szpak,
co uczyć się chciał.

14.05 (czwartek)

Temat dnia: Ja też ratuję Ziemię.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 34- 35. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 29-30, oraz ćw. z matematyki s. 50-51.

13.05 (środa)

1. Język angielski

British food - brytyjskie jedzenie.

Poznaj typowo brytyjskie potrawy (3/59str. podręcznik):
roast beef /rołst bif/ - pieczeń wołowa
chicken curry /cziken kari/ - curry z kurczaka
fish and chips /fisz end czips/ - ryba z frytkami

Wykonaj zadanie z 56str. w ćwiczeniach.

2.Wychowanie fizyczne

"5-10-15" zestaw trzech ćwiczeń Wykroki-Brzuszki-Przysiady , każde ćwiczenie wykonujemy w pierwszej po 5 powtórzeń , w drugiej serii po 10 powtórzeń , w trzeciej 15 powtórzeń . Nie ma przerwy pomiędzy seriami  .

Rozciąganie - kilka minut poświęcamy na dowolne ćwiczenia rozciągające poznane na lekcjach wf .

3.Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Szanujemy Ziemię.

Zapoznaj się z tekstami w podręczniku s. 28- 33. Naucz się czytać wiersz „Co to jest ekologia?”. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 25- 28, oraz ćw. z matematyki s. 49.

 

12.05(wtorek)
Edu. plastyczna

Jak powstaje ceramika  - https://www.youtube.com/watch?v=gvfgt6nLIAY

Wykonajcie z gliny naczynia lub zabawki.

Edu. muzyczna

 

Słuchanie muzyki z okresu średniowiecza. - https://www.youtube.com/watch?v=1oR3pXcnsTs&list=PL67961085A8A38AB1

Nauka średniowiecznego tańca - https://www.youtube.com/watch?v=5Xc5KDlTLyY

 

3. Język angielski

Wytnij karty ze środka ćwiczeń. Ułóż jadłospis, powiedz na głos co jesz na śniadanie, obiad itp. Np. I eat cereal for breakfast.

4.Wychowanie fizyczne

Zestaw ćwiczeń :

Ilość serii - 1

czas wykonania ćwiczenia - 20 sekund

przerwa pomiędzy ćwiczeniami - 10 sekund

  1. pajacyki
  2. deska
  3. przysiady z lekkim podskokiem
  4. bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan
  5. wykroki
  6. bieg w miejscu z boksowaniem
  7. brzuszki
  8. skłony do ziemi

Rozciąganie dowolne 5 minut .

 

11.05(poniedziałek)

1. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Legendy polskie.

Zapoznaj się z tekstami s. 24- 27. Naucz się czytać fragmentu legendy „Łopata małego piekarczyka”. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 21-24, oraz ćw. z matematyki s. 48.

Edukacja przyrodnicza

1. Przeczytajcie tekst w podręczniku str. 7 i odpowiedzcie na pytania:
• Czym zajmuje się ornitolog?
• Co jest potrzebne do obserwacji ptaków?
• Gdzie zobaczymy najwięcej ciekawych gatunków ptaków?
• Gdzie powstają specjalne wieże obserwacyjne?
• Co mogą zrobić przestraszeni ptasi rodzice?
• O co dbają obserwatorzy ptaków?
• W co angażuje się wielu z nich?

2. Wykonajcie ćw. KĆ4 s. 6 ćw. 5

Zaj. komputerowe

Temat:  Poznajemy narzędzie edytora tekstu: Krój czcionki
 

image-2.png

image-3.png

 

 

8.05.2020r. (piątek)

1. Zajęcia logopedyczne

Zestaw zdań do ćwiczeń głoski [s]

Zły pies zerka na miskę z mięskiem i kostkami.

Iza zaniosła zasłony do uprasowania.

Zuzanna zjadła słodkiego lizaka o smaku truskawkowym.

Zaspany Stefek zostawił swój zegarek na stole.

Psotny synek zepsuł brązowy samochód.

 

Zestaw zdań do ćwiczeń głoski [sz]:

Mama piecze szarlotkę i biszkopt.

Mareczek przyniósł ze sklepu koszyk szczawiu.

Zosia włożyła uprasowany fartuszek.

Przed szkołą stoją samochody osobowe i ciężarowe.

Marzena i Grzegorz zbierają orzechy i grzyby.

 

7.05.2020r. (czwartek)

Temat dnia: Legendy o polskich miastach.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 16-19. Uzupełnij ćw. z j. polskiego s. 15- 18, oraz ćw. z matematyki s. 46.

6.05.2020r. (środa)

1. Język angielski

Poznaj nazwy posiłków w języku angielskim (1/57str. podręcznik):
breakfast /brekfest/ - śniadanie
lunch /lancz/ - drugie śniadanie
tea /ti/ - herbata
dinner /diner/ - obiad, kolacja
snack /snak/ - przekąska

Poćwicz wymowę podanych słów, powiedz co jesz na śniadanie, obiad itp. Np.: I eat youghrt for breakfast. (Jem jogurt na śniadanie).

Wykonaj zadania na str. 54 w ćwiczeniach.

2.Wychowanie fizyczne

Wybierz dowolną aktywność fizyczną : spacer , marszobieg , jazda na rowerze - minimalny czas aktywności 10-20 minut.

Rozciąganie dowolne - kilka ćwiczeń poznanych podczas zajęć wychowania fizycznego .

3. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Między nami ptakami.

Posłuchaj wiersz J. Tuwima

https://www.youtube.com/watch?v=8NUtcExBcFQ

Przeczytaj wiadomości z podręcznika s. 15. Uzupełnij ćw. z j. polskiego s. 11-14, oraz ćw. z matematyki 45.

5.05.2020r. (wtorek)

1. Język angielski

Wild Wasps - dzikie osy

Obejrzyj historyjkę - https://www.youtube.com/watch?v=9LA2uABdNLw (włącz opcję napisów w ustawieniach), przypomnij sobie nazwy produktów spożywczych oraz wyrażenia dotyczące zamawiania jedzenia w restauracji.

Wykonaj zadania na str. 52 w ćwiczeniach.

MUZYKA

 Wysłuchajcie  fragmentu utworu Arnolda Schönberga „String Ouartet No. 1 in D minor, Op. 7”. - https://www.youtube.com/watch?v=kpTXZDVe5Wg

Po wysłuchaniu utworu zastanówcie się, który obraz abstrakcjonistów najlepiej do niego pasuje i dlaczego.

Oglądanie obrazów abstrakcjonistów - podręcznik z polskiego str. 117

U. czytają informację o dziełach abstrakcjonistów. Oglądają obrazy. U. odpowiadają na pytania N.: • Czy podoba wam się ten rodzaj sztuki? • Dlaczego? 

 

PLASTYKA

Narysujcie obrazek do wiersza „Ptasie pogaduszki”.

04.05.2020r(poniedziałek)

1.Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Kapelusz Pani Wrony .

Proszę zapoznać się z tekstami s. 10- 13 – podręcznik. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 9-10, oraz ćw. z matematyki s.44.

Edu. przyrodnicza

Rodzaje ptasich gniazd

Obejrzyjcie filmy:
https://slideplayer.pl/slide/412487/
https://www.youtube.com/watch?v=75aXeAct6VY
Zapamiętajcie domy ptaków.

Zaj. Komputerowe

Temat:  Znaki interpunkcyjne na klawiaturze w edytorze tekstu
 

Za pomocą klawisza Shift możemy w tekście wstawiać znaki przestankowe: znak zapytania, wykrzyknik, dwukropek, cudzysłów. 

 Jak napisać znak zapytania, wykrzyknik, dwukropek, cudzysłów:

 –  przytrzymujemy klawisz Shift, a następnie naciskamy klawisz z wybranym znakiem przestankowym.
•  do napisania kropki i przecinka nie używamy klawisza Shift. Wystarczy nacisnąć odpowiedni klawisz. 

  •  klawisz Shift wykorzystujemy również do napisania znaków: <, >, +. 

 cudzysłów to znak, który stosuje się do pisania tytułów. 

 Uczniowie uruchamiają edytor tekstu. Ćwiczą pisanie znaków przestankowych. Uzupełniają zdania znakami przestankowymi.

Podaj piłkę
Kasia jest już na boisku
 Czy lubisz grać w koszykówkę
Kto wygra ten mecz
 Mecz będzie rozegrany w piątek
Rzucaj
 

30.04.2020r. (czwartek)

Temat dnia: Ważne rocznice.

Proszę nauczyć się z czytać wiersz  s. 40 – podręcznik. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 35-36, oraz ćw. z matematyki s.43.

29.04.2020r. (środa)

1. Język angielski

At the restaurant - w resturacji

Wytnij karty "Food - jedzenie" ze środka ćwiczeń. Wykorzystaj karty oraz wzór pytań (53str. podręcznik) zagraj z rodzeństwem lub rodzicami w zamawianie jedzenia, zapytaj: Can I have some (…), please? /ken aj hew sam … , pliz?/ (czy mogę dostać …, proszę?), może również zapytać co jest dzisiaj w menu: What's on the menu today? /łots on de menju tudej/. Następnie ty wysłuchaj zamówienia rodzica i przygotuj wybrane posiłki.

Wykonaj zadania ze str. 51 w ćwiczeniach.

2.Wychowanie fizyczne

Aktywność fizyczna z wykorzystaniem własnego podwórka .

3. Edukacja wczesnoszkolna.

Temat dnia: Ptasi raj.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 8-9, jednego z nich naucz się czytać. Uzupełnij ćw. z j. polskiego s. 7-8, oraz z matematyki s. 42.

 

28.04.2020r. (wtorek)
Edu. muzyczna.

Nauka piosenki " Była sobie żabka mała" -https://www.youtube.com/watch?v=HAgdfTsCmSI

 

Edu. plastyczna

 Wykonanie opaski na głowę „Żabka”.

U. wykonują opaskę na głowę przedstawiającą żabkę. U. wycinają szeroki pasek z zielonego kartonu. Z pomocą N. dopasowują długość opaski do obwodu swojej głowy. Dwa końce opaski łączą za pomocą spinaczy lub zszywaczy. Na zielony karton naklejają dwa duże zielone koła, które będą oczami żaby. Oczy muszą być tylko w dolnej swojej części przyklejone do opaski. W ten sposób będą wznosić się nad opaską. Na każde oko U. naklejają po jednym mniejszym kole w innym kolorze niż zielony. Następnie w środku każdego mniejszego koła U. rysują czarną kredką dużą kropkę. Po wykonaniu pracy U. mogą założyć swoje opaski na głowę i jeszcze raz pobawić się w zabawę „Żabki w stawie”. 

3. Język angielski

Food - jedzenie

Obejrzyj album Annie i poznaj nowe słowa - https://www.youtube.com/watch?v=efhNHQz1stk , otwórz podręcznik na str. 52 i spróbuj nazwać wszystkie produkty przedstawione na obrazkach. Powiedz, które jedzenie lubisz (I like…. /aj lajk/), a którego nie lubisz (I don't like… /aj dont lajk/), zapytaj mamę lub tatę czy lubi dane jedzenie np. Do you like chips? /do ju lajk czips/ , niech odpowie - Yes, I do. (tak, lubię) albo No, I don't. (nie, nie lubię). Zamieńcie się rolami, teraz ty odpowiedz na pytania.

Wykonaj zadania na str. 50 w ćwiczeniach.

4.Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka:

  • bieg w miejscu 30s
  • pajacyki 30s
  • wykroki 30s
  • podskoki 30s
  • skłony do ziemi 30s

Marszobieg z wykorzystaniem własnego podwórka 10-15 min

Rozciąganie dowolne

27.04.2020r. (poniedziałek)

Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Powroty ptaków.

Przeczytaj teksty z podręcznika s. 3 – 7 ( Część 4). Naucz się czytać wiersz „Ptasie pogaduszki”, s. 6. Uzupełnij ćwiczenia z j. polskiego s. 3-6 ( część 4), oraz zagraj w grę ćw. z matematyki s.41.

Edu. przyrodnicza
 

Wiosenne przebudzenie

1. Położenie i atrakcje turystyczne Podlasia. - https://wczasypolskie.pl/podlasie

2. Fauna i flora Biebrzańskiego i Białowieskiego Parku Narodowego.
https://www.biebrza24.pl/atrakcje-turystyczne/biebrzanski-park-narodowy/fauna/
https://www.biebrza24.pl/atrakcje-turystyczne/biebrzanski-park-narodowy/
https://bpn.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=46

3. Logotypy Narwiańskiego PN, Biebrzańskiego PN i Białowieskiego PN.
Biebrzański Park Narodowy – Wikipedia, wolna encyklopedia

Białowieski Park Narodowy – Wikipedia, wolna encyklopedia

Narwiański Park Narodowy - Parki Narodowe w Polsce - Veturo.pl

KUCHNIA NA PODLASIU projekt Klasy 2PP 3PP - ppt video online pobierz

Zwierzęta podlasia - http://atrakcjepodlasia.pl/przyroda-i-zwierzeta/

 

Zaj. komputerowe

Przypominamy wiadomości dotyczące edytora tekstu

image-1.png

Praca z komputerem.
• Uczniowie uruchamiają edytor tekstu. Przepisują nazwy miejscowości nadmorskich. Stosują w nich podkreślenie. (Kołobrzeg, Świnoujście, Międzyzdroje, Łeba, Sopot, 
 Jarosławiec)
• Uczniowie w edytorze tekstu przepisują imiona i nazwiska sławnych Polaków. W każdym nazwisku stosują inny kolor czcionki. (Wisława Szymborska, Andrzej Wajda, Magdalena Abakanowicz, Adam Małysz)
• Uczniowie w edytorze tekstu przepisują zdania. W każdym stosują inne wyróżnienie (podkreślenie, kursywę, pogrubienie). Zapisują pracę w swoim folderze pod nazwą Zimowe ferie. Łukasz spędził ferie w Niedzicy. Pojechał tam z rodzicami i siostrą. Zwiedził średniowieczny zamek Dunajec.
 • Różnorodne imiona. Uczniowie piszą imiona. W każdym stosują inne narzędzie. (Podkreślenie, Pogrubienie, Kursywę, Kolor czcionki)
• Uczniowie uruchamiają wyszukiwarkę www.google.pl.Szukają informacji na temat sławnych Polaków 
– Wisława Szymborska: poetka, laureatka Nagrody Nobla w dziedzinie literatury.
– Andrzej Wajda: reżyser filmowy i teatralny, Kawaler Orderu Orła Białego.
–  Magdalena Abakanowicz: rzeźbiarka, nauczycielka akademicka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.
–  Adam Małysz: skoczek narciarski i kierowca rajdowy, czterokrotny medalista olimpijski i czterokrotny mistrz świata
 

24.04.2020r.

1. Zajęcia logopedyczne

Zestaw zdań do ćwiczeń głoski [s]

Zygmunt zamówił w sklepie pastę do zębów.

Brązowy samochód stanął obok pasów na jezdni.

W muzeum na zamku stoją stare zbroje.

Skowronek zbudował gniazdo nisko pod bzem.

 

Zestaw zdań do ćwiczeń głoski [sz]

W szkole dzieci piszą i czytają.

Na półeczce stoi żelazko.

Po deszczu jest tęcza.

Pod leszczyną leżą orzeszki.

W kieszeni mam czystą chusteczkę.

Dziewczynka ma czerwony płaszczyk i żółtą czapeczkę.

Chłopczyk poszedł nad rzekę.

2. Edukacja wczesnoszkolna.

Temat dnia: Wiem, co jem.

Przeczytać teksty z podręcznika s. 94-95, nauczyć się czytać tekst „Zaczęło się zwyczajnie” s. 96. Uzupełnić ćw. z j. polskiego do końca, do s. 89, oraz z matematyki s. 40.

23. 04. 2020r.

Temat dnia: Dbamy o nasze zdrowie - dieta.

Przeczytać teksty s. 88-93 z podręcznika. Nauczyć się czytać wiersz „Sześćdziesiąt cztery.” Uzupełnić ćw. z j. polskiego s.80-83., oraz ćw. z matematyki s. 39.

22.04.2020r. (środa)

1. Język angielski

Healthy living – zdrowe życie

Zagraj z rodzicem lub rodzeństwem w grę planszową (50str. w podręczniku), podaj znaczenie wyrazu na którym znajdzie się Twój pionek. Pierwszy na mecie wygrywa.

Poznaj sposoby na to jak żyć zdrowo (51str.), przeczytaj je na głos:
eat well /it łel/ – dobrze jedz
sleep well /slip łel/ – dobrze śpij
do exercise /do eksesajz/ – ćwicz
drink water /drink łoter/ – pij wodę

Wykonaj zadania ze str. 49 w ćwiczeniach.

2.Wychowanie fizyczne

Marszobieg terenowy z wykorzystaniem własnego podwórka 10-15 min .

Dowolna aktywność fizyczna 30 min .

3 .Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: W marcu jak w garncu.

Przeczytać teksty s. 86-87, wiersz ze s. 86 nauczyć się czytać. Uzupełnić ćwiczenia z jęz. polskiego s. 76-79 oraz ćw. z matematyki s. 38.

21.04.2020r. (wtorek)

1. Język angielski

Review – powtórzenie.

Powtórz wiadomości poznane w rozdziale nr 4. Wykonaj zadania 2, 3, 4/48str. w podręczniku – przeczytaj na głos wyrazy/zdania i połącz je PALCEM do odpowiednich obrazków.

Wykonaj zadania w ćwiczeniach 45str. oraz 83str. (tu wytnij także odpowiednie rogi stron z rozdziału 4 i przyklej je).

2. Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka :

Spacer z wykorzystaniem własnego podwórka 10-15 minut .

Dowolne rozciąganie - dwa ćwiczenia rozciągające .

Część główna : "5-10-15"  Wykonujemy trzy serie poniższego zestawu ćwiczeń . Przerwa między serią 30 sekund .

  • 5 - "padnij powstań"
  • 10 - przysiadów
  • 15 - pajacyków

EDU. PLASTYCZNA

Wykonanie kwiatów z kolorowej bibuły.

edu. muzyczna

Słuchanie muzyki aborygeńskiej. https://www.youtube.com/watch?v=V1pDPuetPdg

20.04.2020r. (poniedziałek)

Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Czas na rower.

Przeczytać czytankę „Rower”. S.80 , oraz informacje s. 81-85 z podręcznika. Uzupełnić ćwiczenia z jęz. polskiego s. 72-75 oraz ćw. z matematyki s. 37.

Zaj. komputerowe

Temat:  Wiadomości w internecie

–  W jaki sposób powiększamy swój zasób wiedzy, zdobywamy informacje? (czytamy książki i gazety, oglądamy programy TV, rozmawiamy z dorosłymi, podróżujemy)
 Internetnet można wykorzystać do wyszukiwania wiadomości. Służy do tego wyszukiwarka internetowa.
• Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie.
• w jaki sposób należy korzystać z wyszukiwarki internetowej:
 – Uruchamiamy przeglądarkę.
– W pole adresu wpisujemy www.google.pl i zatwierdzamy klawiszem Enter.
–  W oknie wyszukiwarki Google wpisujemy: Teatr Lalka, Warszawa i zatwierdzamy przyciskiem Szukaj w Google lub klawiszem Enter.
– Gdy wyświetli się lista, klikamy wybrany odnośnik.
•  informacje na stronach pogrupowane są w zakładkach.
• informacje w zakładkach są tak pogrupowane, aby łatwo możne je było znaleźć. Jeżeli chcemy się dowiedzieć, co możemy obejrzeć w najbliższym czasie w teatrze, klikamy zakładkę Repertuar.
• kliknięcie w wyszukiwarce przycisku ze strzałką skierowaną w lewą stronę spowoduje powrót do poprzednio przeglądanej strony, a klikniecie przycisku Zamknij, zakończy oglądanie danej strony.
•  w informacjach na stronach WWW mogą pojawiać się błędy. Należy być ostrożnym i uważnym podczas korzystania z wyszukanych informacji.
•  zasady właściwego korzystania z internetu zwane są netykietą.
• zasadami netykiety:
. – Nie podawaj nazwiska, adresu i numeru telefonu osobie, której nie znasz.
– Nie przywłaszczaj sobie cudzych prac.
– Nie obrażaj innych osób.
– Nie działaj na szkodę innych osób.
– Gdy coś cię zaniepokoi, odejdź od komputera i powiedz o tym osobie dorosłej. 

Pirat i papuga17.04

 

– Kim jest postać przedstawiona na ilustracji? (piratem)
– Co robił pirat? (okradał statki, napadał na marynarzy)
–  Jak można ocenić jego postepowanie? (był złym człowiekiem, krzywdził innych ludzi, kradł ludziom ich własność). 
 Piractwo w internecie: (pobieranie bez zgody autora jego prac: zdjęć, muzyki, treści książek, filmów, gier)
Obejrzyjcie film "wiarygodność informacji w sieci" : https://www.cyfrowobezpieczni.pl/filmoteka/materialy-instruktazowe-dla-uczniow-szkol-podstawowych-kl1-3 
Praca z komputerem:
 Uruchomcie wyszukiwarkę www.google.pl. Wpiszcie  hasło: poliglota, a następnie przeczytajcie i zapiszcie  wyszukane informacje.

 

Edu. przyrodnicza.

Temat: W dalekiej Australii
 

Naklejki na ścianę mapa świata kolorowa 120x240cm 7207546929 ...

1. Australijskie zwierzęta -  https://www.youtube.com/watch?v=Y8j5C5vA9t4

2. Zapoznajcie się z austtralijskim krajobrazem - 
https://www.youtube.com/watch?v=YOL8ADzfFR0
https://www.youtube.com/watch?v=Sl1dqGyWOeY

3. Symbolika godła narodowego Australii:
Herb Australii – Wikipedia, wolna encyklopedia

 

Herb został nadany w 1912 roku przez króla Jerzego V. Sześciopolową tarczę z herbami stanów, otoczonymi bordiurą gronostajową podtrzymują kangur i emu. ... Za tarczą i zwierzętami umieszczone są kwitnące gałęzie australijskiej akacji.

4. Flaga australijskich aborygenów:Flaga australijskich Aborygenów – zaprojektowana w 1971 roku przez aborygeńskiego artystę Harolda Thomasa, 14 lipca 1995 roku została oficjalnie zaakceptowana przez rząd Australii jako jeden z symboli narodowych tego państwa. Flaga została podzielona poziomo na dwie części.
Flaga Aborygenów - Poznajemy Świat - Warsztaty dla Dzieci i ...

 

5. Hymn Australii : Advance Australia Fair (pol. Naprzód, Piękna Australio) − hymn Australii, do którego słowa i muzykę napisał Peter Dodds McCormick. Po raz pierwszy pieśń tę wykonano w dniu św. Andrzeja w 1878 roku w Sydney. „Advance Australia Fair” została wybrana na hymn narodowy w czasie plebiscytu w 1977 (który odbywał się w tym samym czasie co referendum konstytucyjne), oficjalnie stała się hymnem Australii 19 kwietnia 1984.
https://www.youtube.com/watch?v=tVDBWCxYEeI

(piątek)

 

1. Zajęcia logopedyczne

Zestaw zdań do ćwiczeń głoski [s]

suwak w brązowym sweterku.

W sobotę Sabinka zgubiła swoją ulubioną zabawkę.

Na stole postawiono wazę z zupą fasolową.

W niebieskim wazonie stoją wiosenne niezapominajki.

Sławkowi zapakowano w sklepie pyzy z mięsem.

Smutny Zenek zapomniał o sobotniej zabawie.

 

Zestaw zdań do ćwiczeń głoski [sz]

Na wieszaku wisi żółta czapka.

Koło szkoły stoi brzoza.

Obok szafy stoi szczotka.

Blisko szkoły jest skrzynka pocztowa.

Na tapczanie leży duża poduszka.

Na drzewie siedzą cztery szczygły

2. Edukacja wczesnoszkolna.

Temat dnia: Wiosna

Przeczytać teksty s. 76-79. Nauczyć się czytać tekst „Czupiradło.” Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 68-71, oraz ćw. z matematyki s. 36.

16.04 (czwartek)

Temat dnia: W dalekiej Australii.

Przeczytać teksty s. 72-75. Nauczyć się czytać tekst „Podróż po Australii.” Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 66-67, oraz ćw. z matematyki s. 35.

15.04 (środa)

1. Język angielski

Utrwal słownictwo z poprzednich zajęć (dolegliwości i udzielanie rad) wycinając karty ze środka ćwiczeń. Poproś członka rodziny by zagrał z Tobą w odnajdywanie par. Parę niech tworzą: feelings - uczucia, dolegliwość (np. hungry - głodny) i rada (banana - banan).

Poznaj nazwy zabaw, w które bawią się brytyjskie dzieci (str. 47 w podręczniku):
hopscotch /hopskocz/ - gra w klasy
tag /tag/ - berek
hide and seek /hajd end sik/ - zabawa w chowanego

Wykonaj zadania ze str. 44 w ćwiczeniach.

2.Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka :

  1. Bieg w miejscu 30 sekund
  2. Pajacyki 10 powtórzeń
  3. Wymachy ramion w przód 10 powtórzeń
  4. Wymachy ramion w tył 10 powtórzeń
  5. Boksowanie + bieg w miejscu 30 sekund

Rozciąganie - dwa dowolne ćwiczenia

Część główna : Dwie serie z minutową przerwą pomiędzy seriami

  • 5 - pompek w wersji na kolanach
  • 10 - brzuszków
  • 15 - przysiadów
  • 10 - wykroków ( po 5 na nogę )
  • 5 - " padnij - powstań "

3. Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Warto je poznać.

Przeczytać teksty s. 70-71. Nauczyć się czytać tekst „Malala z Pakistanu.” Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 64-65, oraz ćw. z matematyki s. 34.

8.04 (środa)

1. Język angielski

Easter – Wielkanoc

Otwórz podręcznik na stronie 79 i poznaj wyrazy związane z Wielkanocą:

Easter bunny /ister bani/  - zajączek wielkanocny
Easter Chick /ister czik/ - kurczak wielkanocny
Easter egg /ister eg/ - jajko wielkanocne
Flowers / flałers/ - kwiatki
Basket /basket/ - koszyk

Wykonaj zad. z 79str. w ćwiczeniach.

2.Wychowanie fizyczne

Wykorzystajmy 45min na aktywność fizyczną - dowolna forma spędzenia aktywnie dnia !

3. Edukacja wczesnoszkolna.

Temat dnia: Wielkanoc

Przeczytać teksty ze s. 98-99. Uzupełnić ćwiczenia z j. polskiego s. 90, oraz z matematyki s. 33.

Materiał dodatkowy:

Wokół wielkanocnego jajka (temat 115) Lekcja z e-podręcznika 

Poznajemy tradycje i obrzędy wielkanocne w Polsce

 

7.04 (wtorek)

Język angielski

Giving advice – udzielanie rad.

Utrwal dolegliwości z poprzednich zajęć (thirsty, cold itp.), poznaj sposoby udzielania rad:
have some water – napij się wody ; have a rest – odpocznij ; have a banana – zjedz banana ; put on your jumper – nałóż sweter.

Wykonaj zadania ze str. 43 w ćwiczeniach.


Edu. muzyczna

Nauczcie się piosenki Znaki Wilkanocy - https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

 

Edu. plastyczna

Zdobienie styropianowych jajek dowolną techniką

 

Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka :

  • Skip "A" 10sekund (liczymy do 10 )
  • Skip "C" 10 sekund (liczymy do 10 )
  • Niski bieg w miejscu ( liczymy do 10 )
  • Pajacyki 10 powtórzeń

Dwie serie rozgrzewki !

Część główna :

Wiek - ilość powtórzeń

Ilość ćwiczeń - 10

Dobieramy dowolne ćwiczenia , wykonujemy jedno po drugim , ilość powtórzeń zależy od wieku  !

Część końcowa :

Rozciąganie dowolne 5 minut .

6.04.2020r.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat dnia: Wywiad z poetką.

Przeczytać teksty ze s. 68-69. Uzupełnić ćwiczenia z j. polskiego s. 62-63, oraz z matematyki s. 32.

zaj. komputerowe

Temat:  Poznajemy zasady bezpiecznego korzystania z internetu

Internet to miliony komputerów na całym świecie połączonych ze sobą w sposób przypominający sieć.
• Do przeglądania stron WWW używamy programu komputerowego zwanego przeglądarką, np. Microsoft Edge, Google Chrom, Mozilla Firefox.
•Jak połączyć się z internetem:
– Odszukaj ikonę przeglądarki internetowej.
– Kliknij ją dwukrotnie myszą. 

Jak otworzyć stronę internetową:
– Na pasku adresu wpisujemy adres strony, której szukamy, np. sieciaki.pl.
– Zatwierdzamy naciśnięciem klawisza Enter.
• \W nternecie znajdziemy informacje na prawie każdy temat.
•  Uczniowie powinni korzystać tylko ze stron, na których znajdują się treści dostosowane do ich wieku.

Obejrzyjcie  film „Bezpieczeństwo w kontakcie z innymi”. (www.cyfrowobezpieczni.pl  Menu  Filmoteka  Materiały instruktażowe dla uczniów szkół podstawowych, kl. 1–3  Bezpieczeństwo w kontakcie z innymi) 

 Wpiszcie  adres sieciaki.pl. Następnie wybierzcie „Warto wiedzieć”. Zapoznajcie się z drużyną sieciaków, która potrafi bezpiecznie korzystać z internetu.

 W pole adresu przeglądarki wpisują: kula.gov.pl. Na mapie odszukują Toruń. Wybierają zakładkę Mikołaj Kopernik, a następnie Pracownia Uczonego. Wysłuchują zamieszczonych informacji, a potem uzupełniają zdania.

edu.przyrodnicza

 

Temat: Poznanie pracy lekarza weterynarii.

 

„Gdy Ci zwierzę zachoruje
wiedz, że człowiek się znajduje
co wybrał zawód taki,
w
 którym leczy się zwierzaki.
On przez lata swej praktyki
podpatrywał ich nawyki
i zdobywał doświadczenie
jak wygląda ich leczenie.

Teraz szczepi, bada, radzi
co kto tylko przyprowadzi
koty, ptaki, psy, gryzonie
z przyjemnością bierze w dłonie”.

Obejrzyjcie: https://www.youtube.com/watch?v=2VjQgsCBDzM

 

3.04.2020r.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Eksperymenty z mamą.

Przeczytać teksty ze s. 66-67. Zrobić eksperyment – ćw. 2 s. 66. Uzupełnić ćw. z j. polskiego s. 60-61, oraz ćw. z matematyki s. 31.

 

Zajęcia logopedyczne

ĆWICZENIA JĘZYKA

● unosić język na wargę dolną i górną

● oblizywać wargę wysmarowaną dżemem lub czekoladą

● unosić język do wewnętrznej strony wargi najpierw dolnej, potem górnej

● unosić język do zębów najpierw dolnych, potem górnych

● liczyć czubkiem języka zęby górne najpierw od zewnętrznej, następnie od wewnętrznej, następnie od wewnętrznej strony

● wykonywać najpierw wolne, potem coraz szybsze ruchy na boki, w górę i w dół językiem w powietrzu- jak wąż, a następnie cofać język w głąb jamy ustnej

● wolno, następnie coraz szybciej masować czubkiem języka zęby, następnie wałek dziąsłowy, podniebienie

● naśladować ssanie cukierka,

● ostrzyć czubek języka o górne zęby, przy szeroko otwartych ustach,

● masować język poprzez lekkie nagryzanie czubka języka zębami

ĆWICZENIA WARG

● nadymać policzki przy zwartych wargach

● nadmuchiwać gumowe zabawki, baloniki

● nadymać policzki z uwolnieniem nagromadzonego w jamie ustnej powietrza

● nadymać policzki na zmianę lewy i prawy, przesuwać powietrze z jednej strony jamy ustnej do drugiej przy zwartych wargach

● wciągać policzki do jamy (policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą zajęczy pyszczek),

● przy zaciśniętych zębach zwierać i rozwierać wargi( zwarcie ma być silne, rozwarcie możliwie największe)

● zaokrąglać i rozciągać ( spłaszczać) wargi przy zwartych szczękach, przy zaokrąglaniu wargi wysuwają się do przodu i całkowicie zwierają, przy spłaszczaniu wargi ściśle przylegają

do łuków zębowych, zęby dolne i górne powinny być widoczne.

● przy zwartych szczękach i wargach odciągać na przemian kąciki ust na boki

● cmokać przy dowolnym układzie warg, cmokać przy wysuniętych i zaokrąglonych wargach oraz zwartych szczękach

Ćwiczenia te wykonujemy codziennie

 

Strony, na których można znaleźć różnego rodzaju ćwiczenia logopedyczne

http://www.logopediapraktyczna.pl/

 http://www.ortografka.pl/

 http://czytamipisze.pl/

http://logoświat.blog.onet.pl/

 http://logozabawy.pl/

 http://logopedarybka.pl/pomoce/darmowe/

 http://babyonline.pl/gry-logopedyczne.p1.html/

 http://krainadźwiekow.pl/site/glowna/

 http://ktotomowi.pl/gry

 http://blog.centrumgłoska.pl/

 Życzę miłej zabawy!

2.04.2020r.

Temat: O kobietach.

Proszę przeczytać tekst  s. 64-6 – podręcznik. Po przeczytaniu odpowiedz mamie na pytani2 2  s.65. Uzupełnij ćw. z j.polskiego s. 58-59, oraz ćw. z matematyki s. 30.

01.04.2020r.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: W świecie zwierząt

Proszę przeczytać tekst „Co się wydarzyło w sklepie Małe zoo” s. 62-63 – podręcznik. Uzupełnij ćw. z j.polskiego s. 56-57, oraz ćw. z matematyki s. 29.

Język angielski

Poznaj nowe słowa z zad. 1/45str. w podręczniku, sprawdź ich znaczenie w słowniku www.diki.pl – poćwicz wymowę.

Wykonaj zadania ze str. 42 w ćwiczeniach.

Wychowanie fizyczne

Rozgrzewka dowolna uwzględniająca ćwiczenia skocze  i rozciągające .

Część główna : Wybierz dowolne 10 ćwiczeń i wykonaj po 10 powtórzeń .
Przykład:

  • 10 pompek
  • 10 wejść na krzesło
  • 10 przysiadów
  • ...

.

31.03.2020r.

Język angielski

Spójrz na zad. 2/44str. (podręcznik), połącz palcem wyrazy do odpowiednich części ciała. Wymowę i znaczenie wyrazów możesz sprawdzić w słowniku internetowym np. www.diki.pl

Wykonaj zadania na stronie 41 w ćwiczeniach.

 

Wychowanie Fizyczne :

(Ćwiczenia z wykorzystaniem własnego podwórka )

Rozgrzewka :

  • 10 pajacyków
  • 10 przysiadów
  • "bieg w miejscu" - bieg wolnym truchtem minutę ( liczymy od 1 do 60)
  •  10 podskoków z półprzysiadu w górę
  •  wykroki po 5 na nogę
  • szybki bieg w miejscu ( liczymy od 1 do 20)

Część główna :

Wyznaczamy dowolnie trasę do pokonania , możliwie jak najdłuższą i bezpieczną na terenie własnego podwórka . Czas na pokonanie trasy ustalamy dowolnie . Możemy powtórzyć kilkukrotnie dystans .

Spacer 5-10 minut plus rozciąganie  .

 

Edu. plastyczna

Namalujcie  farbami na fakturze z kaszy manny ulubione zwierzę.

Edu. Muzyczna

Nauczcie się piosenki :Domowa piosenka https://www.youtube.com/watch?v=YDCg1LWgbOk

Kiedy wracam ze szkoły i otworzyć chcę drzwi,
już od progu dobiega zawsze wierny głos psi.
Na dywanie w pokoju do nóg łasi się kot,
a w pudełku pod stołem chomik chowa się w kąt.
 

Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
 

Kiedy smutno mi czasem, przyjdzie do mnie pan pies,
poda łapę, zapyta: Nie martw się, co ci jest?
Kot zamruczy pod nosem, chomik także da znać,
i od razu weselej, już zaczynam się śmiać.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa.
Każdy ma jakiegoś bzika, każdy jakieś hobby ma,
a ja w domu mam chomika, kota, rybki oraz psa

30.03.2020r.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Cykl wychowawczy – Kudłacz

Proszę przeczytać tekst „Kudłacz” s. 60-61 – podręcznik. Po przeczytaniu odpowiedz mamie na pytania 1-3 s.60. Uzupełnij ćw. z j.polskiego s. 54-55, oraz ćw. z matematyki s. 28.

Przeczytaj lekturę „Calineczka”

https://lektury.gov.pl/szukaj/calineczka

Termin 4 dni.

Edu. przyrodnicza

Temat: Rasy psów

Obejrzyjcie filmy:
 https://www.youtube.com/watch?v=IOABlkBst-o

https://www.psy.pl/polskie-rasy-psow/

1. Budowa psa:

Anatomia psa

 

2. Rola psa w Ŝyciu człowieka

Pieses towarzyszy człowiekowi już od kilku tysięcy lat, od okresu mezolitu (10 000-5000 lat p.n.e.), kiedy nasi przodkowie wynaleźli łuk oraz strzały i wyruszyli na polowanie. Od tego czasu ludzie i psy są nierozłączni. Człowiek widział w psie nie tylko pomocnika, ale przede wszystkim partnera i przyjaciela. Dzięki doskonałemu węchowi, słuchowi, zdolności do orientacji w terenie, inteligencji i przywiązaniu psy zawsze były wykorzystywane użytkowo, np. w myślistwie, przy wypasie zwierząt gospodarskich, do ochrony mienia czy ratowania Życia ludzkiego. Najważniejsza jest jednak przedziwna nić porozumienia, utkana z miłości i wierności, która wiąże człowieka i jego psa – istotę, która rozumie, lecz nie potrafi mówić. fot. B. Borys Psy mają nam naprawdę dużo do zaoferowania. Towarzyszą nam w zabawie, a także, gdy jesteśmy samotni i pogrążeni w smutku. Chodzimy z nimi na długie spacery, dbając dzięki temu o swoje zdrowie, przy tym nadal pełnią swoje tradycyjne obowiązki − ostrzegają przed wtargnięciem intruza oraz bronią przed bezpośrednią napaścią. Badania lekarskie potwierdzają, że towarzystwo psa działa na człowieka uspokajająco i powoduje obniŜenie ciśnienia krwi, co zmniejsza ryzyko zawału czy wylewu. Głaskanie psa, zabawa z nim to antidotum na stres, szczególnie w środowisku miejskim, gdzie życie prowadzone jest w nieustannym pośpiechu i napięciu. Napięcie to można rozładować najlepiej przez kontakt z przyjaźnie usposobionym zwierzakiem.

3. Sposoby odżywiania sie psów:

Obejrzyjcie film https://www.youtube.com/watch?v=rTuse2Qnp4Y

4. Jak należy opiekować się psem?

obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=NPT0-QEeD6E

5. ak zachować się w razie ataku psa – cenne wskazówki:
- Nie wolno krzyczeć i uciekać.
- Należy stanąć nieruchomo.
- Położyć się na podłożu twarzą do ziemi, osłaniając głowę rękoma.

https://www.youtube.com/watch?v=uijC5AUuVyE

 

 

 

 

Zaj. komputerowe

Temat:  Korzystanie z Kalkulatora komputerowego

 W komputerze jest zainstalowany program o nazwie Kalkulator służący do wykonywania obliczeń. 

 sposób uruchamiania programu Kalkulator:

– Najeżdżamy na pasek szybkiego uruchamiania. – Klikamy Wyszukaj. – W ramkę wpisujemy Kalkulator. – Klikamy wyświetloną nazwę Kalkulator.

 Inny sposób uruchamiania kalkulatora:

 – Klikamy menu Start. – Wybieramy Wszystkie aplikacje. – Wybieramy Kalkulator. 

 Obliczenia na Kalkulatorze wykonuje się za pomocą myszy, klikając odpowiedni przycisk w programie.
1. Narysujcie w programie paint poniższą stononogę i pokolorujcie ją według kodu. 

image.png

 

 

27.03.2020r.

Temat: Każdy jest inny.

Proszę przeczytać teksty ze s. 58-59 i nauczyć się czytać wiersz  "O piesku, co wszystko miał na opak". Proszę uzupełnić ćw. j. polski s. 52-53 oraz ćw. z matematyki s.27.

26.03.2020r.

Witam moi kochani drugoklasiści. Bardzo za wami tęsknię. Mam nadzieję, że dajecie sobie radę. Podziękujcie rodzicom za pomoc ( i rodzeństwu).

Życzę Wam dużo zdrowia i dbajcie o siebie.

Temat: W schronisku.

Proszę przeczytać teksty ze s. 56-57 i nauczyć się czytać tekst "Wolontariusze". Proszę uzupełnić ćw. j. polski s. 50-51 oraz ćw. z matematyki s.26.

Proszę też byście zrobili zdjęcia z uzupełnionych ćwiczeń i przesłali mi na Messenger, chciałabym ocenić waszą pracę. 

25.03.2020r.

 

Temat: Z pomocą  zwierząt.

Nauczyć się czytać tekst ze s. 54. Przeczytać teksty ze s. 52-55. Uzupełnić ćw. z języka polskiego s. 48-49. Z matematyki s.25.

wychowanie fizyczne

Rozgrzewka:

  1. Pajacyki 30 sekund
  2. przysiady x 10 powtórzeń
  3. bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan 30 sekund
  4. deska 30 sekund
  5. wykroki po 5 powtórzeń na nogę , łącznie 10 powtórzeń

Rozciąganie w siadzie prostym : skłony z lekkim przytrzymaniem do wyprostowanych nóg x 10 powtórzeń po 3sekundy(przytrzymanie)

 

Zestaw ćwiczeń : każde  ćwiczenie wykonujemy po 10 powtórzeń

  1. wyskoki w górę jak najwyżej
  2. Pompka na kolanach
  3. brzuszki dowolne
  4. "supermenki" - leżenie na brzuchu w pozycji prostej , unosimy z lekkim przytrzymaniem ręce i nogi
  5. przysiady z lekkim podskokiem
  6. ?
  7. ?

dokładamy dwa dowolne ćwiczenia do powyższego zestawu ćwiczeń . Jedna seria !

język angielski

W ramach powtórzenia wczorajszej lekcji, obejrzyj materiał filmowy i poćwicz słownictwo:
https://www.youtube.com/watch?v=5xZYFPJ0fps

23.03.2020r

Temat: Powtarzamy i utrwalamy.

Nauczyć się czytać wiersz A .Fredry „ Paweł i Gaweł” – ćw. S. 44. Uzupełnić ćwiczenia z języka polskiego s. 44-47. Z matematyki ćw. s. 24.

edu. przyrodnicza

1.Proszę obejrzeć film pt. "Wiosna"
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

2. KARTA PRACY Zadanie 1. Przeczytaj tekst. Popraw go, przekreślając niewłaściwe i zbędne wyrazy.

WIOSNA rozpoczyna się 21 marca kwietnia. Od tej daty dni stają się coraz dłuższe krótsze, a noce krótsze dłuższe. Słońce wędruje coraz wyżej niżej po niebie. Z dnia na dzień robi się chłodniej cieplej. Często padają krótkie i gwałtowne deszcze. Przyroda zasypia budzi się ze snu zimowego. Zakwitają pierwsze wiosenne jesienne kwiaty. Drzewa pokrywają się pąkami śniegu. Ptaki odlatują przylatują z ciepłych krajów i zakładają gniazda. Wszyscy cieszą się z nadejścia zimnej wiosny.

3.Rozwiąż wiosenne zagadki. Wykreśl literę „n” ze słownika, a wśród wieczornej ciszy piękny śpiew ptaszka usłyszysz. ………………………………..

Jeszcze śpi wszystko, co żyje, jeszcze nic wkoło nie rośnie, a on śmiało śnieg przebija, opowiada nam o wiośnie. ………………………………..

To one zieloną wiosną w parku na drzewach wyrosną. ………………………………..

Srebrne futerko mają wiosną i na każdej wierzbie rosną. ……………………………….

4. Odpowiedzcie pisemnie na pytania: 

I.Co dzieje się wiosną z roślinami? .

II. Jak zachowują się zwierzęta wiosną?

III. Jakie wiosenne prace wykonują ludzie? 

IV. Jak wiosną zachowują się owady?

V. Co wiosną dzieje się w zbiornikach wodnych?

25.03.2020r.

Temat: Z pomocą  zwierząt.

Nauczyć się czytać tekst ze s. 54. Przeczytać teksty ze s. 52-55. Uzupełnić ćw. z języka polskiego s. 48-49. Z matematyki s.25.

zaj. komputerowe

narysuj w programie PAINT wiosnę i ją zapisz na swoim pulpicie w folderze pt. WIOSNA. 
prace proszę przesłać na emaila nauczyciela prowadzącego zajęcia lub na messengera

24.03

język angielski

Parts of the body – części ciała

Powtórz słownictwo oglądając film: https://www.youtube.com/watch?v=gpDTSKgH8oA

Obejrzyj historyjkę: https://www.youtube.com/watch?v=vTB7IUUqrNk , poproś rodzica o wyjaśnienie historyjki (włączyć opcję napisów po polsku w ustawieniach filmiku)
Wykonaj zadania ze str. 40 w ćwiczeniach (przypomnienie: What’s the matter? /łots de mater/ - co Ci dolega? I’ve got a headache /ajw got e hedejk/ - boli mi głowa. Dodajemy „ache” do części ciała aby powiedzieć, że ta część ciała nam dolega).

edu. muzyczna 

Nauka piosenki „Witaj, Wiosno!”. https://www.youtube.com/watch?v=PsUlM87APNs

1. Wiosna przychodzi zgodnie z planem, choć ślady zimy tu i tam. Pierwiosnki wdzięcznie chylą główki: – Witaj nam, Wiosno, witaj nam!

 

2. Wiosna po moście idzie z tęczy, patrzy na pole i na las. Spogląda w niebo i powtarza: – Na przylot ptaków czas, już czas.

Ref. Wiosna, Wiosna, wróżka zielona, każdy ją zna. Czy deszcz, czy słońce, ubiera w zieleń bezbarwny świat. Wiosna, Wiosna, śpiewne wołanie słychać wśród chmur. Wieść o jej przyjściu dociera nawet na szczyty gór.

3. Krząta się w sadzie i w ogrodzie: wszędzie roboty czeka huk. Do życia budzi senne drzewa, i w korę puka: stuk, puk, puk.

 

4. A kiedy chwilkę znajdzie wolną, wskoczy na rower i hen, mknie. Dziwią się pszczoły i motyle: – Nikt nie dogoni jej, oj nie.

Ref. Wiosna, Wiosna....

Uzupełnianie taktów znanymi wartościami rytmicznymi. (powtórzenie)
http://www.kursnamuzyke.pl/szkola-podstawowa/muzyka-w-4-6/zasady-muzyki/wartosci-rytmiczne

edu.plastyczna

Żabka Kłapka Zrób to sam!
https://ekodziecko.com/zabka-klapka

Materiały które będą nam potrzebne żeby stworzyć ŻABKĘ: • papier kolorowy, kolory intensywne – niebieski, zielony, czerwony pomarańczowy, biały • okrągłe przedmioty do odrysowania • ołówek • nożyczki • klej • czarny marker • skrawki zielonej bibułki

Instrukcja w punktach:
Kartkę niebieskiego papieru będzie tłem dla naszej żabki. • Na zielonym papierze odrysowujemy 1 kółko o średnicy ok 8 cm, po dwa kółka o średnicy 6,5 cm i 2 cm, 4 kółka o średnicy 3,5 cm. • Na czerwonym i pomarańczowym papierze odrysowujemy po 1 kółku o średnicy 5 cm. • Na białym papierze odrysowujemy 2 kółka o średnicy ok 1 cm. Wszystkie kółeczka wycinamy.
Na niebieską kartkę naklejamy największe i średnie zielone kółkoto będzie głowa i tułów żabki. • Przyklejamy również najmniejsze zielone kółeczka-oczy a na nich białe, na których narysujemy źrenice żabki. • Do drugiego średniego zielonego kółka, na środku, przyklejamy czerwone. • Zginamy na pół- to będzie kłapiący pyszczek żaby.

• Smarujemy jedną część zgiętego kółka i przyklejamy pyszczek we właściwym miejscu.
• Kłap-kłap buziaczek się otwiera i zamyka ????
• Pomarańczowe kółko przyklejamy na środku brzuszka żaby. • Każde z pozostałych małych, zielonych kółek składamy na pół i przyklejamy jako łapki.
• Czarnym markerem rysujemy źrenice, rzęsy, dziurki w nosie żabki.
PS. Możemy też pociąć bibułkę na cienki paski i przykleić jako trawę…

ZAPRASZAM DZIECI DO ZROBIENIA WŁASNEJ ŻABKI! :D

żabka origami z kółka

 

              WYCHOWANIE FIZYCZNE

Rozgrzewka wg inwencji ucznia 5 min (pajacyki,bieg w miejscu,podskoki,skipy A i C itp.)

  • Marszobieg terenowy z wykorzystaniem własnego podwórka 20minut

Rozciąganie - skłony do ziemi z 10 sekundowym przytrzymaniem na dole x 5 powtórzeń


© 2024 Społeczno - Oświatowe Stowarzyszenie Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym EDUKATOR w Łomży
Organizacja pożytku publicznego działająca "non profit" zarejestrowana w 12 lipca 1999r.


Polityka prywatności i Cookies | Przekaż nam 1,5% Swojego podatku

Szkoła Podstawowa w Długołęce